Kiszabadult a szellem a palackból.
A végén van még egycsavar.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kiszabadult a szellem a palackból.
A Nimda a Challenger motorjával,meg a Continental motorjával is kinálja a felujitási programját.Azért a T72 motorterében van hely,csodállanám,ha nem lehetne beleszuszakolni.most látnom kéne a Lynx motor váltó elrendezését, hogy egyáltalán beférne-e oda.
Lynx alkatrészbázis.Igen de ők is rájöttek,hogy egy kis számú(30-50db)T-72 -s kívánt szintre hozott modernizációja az ár érték arányához képest irreálisan magas költsége mellett az ő szavaikkal egy logisztikai rémálom,mivel a beszállítók nem fognak ehhez a mennyiséghez gyártósort,alkatrész bázist fenntartani mivel ennek a költségét nem fogja senki nekik megfizetni.De ezt már én is és másik is leírták a fórumon.
...mert szinte a teljes "szárazföldi" hadi-iparuk túlélésének a költségét beleszámolták.
...abba a 3 tucat T-72 modernizálásba!
Ide be is írta korábban valaki a kinti fórumokból.
Lynx alkatrészbázis.
utánfutóra kell szerelni. problem solved.A T 72 motortere 1 m magas. Nincs olyan Liebherr motor, ami belefér.
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.
Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.
Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. ( )
T-72/Leopard 2 szakmai gyakorlat//verseny:
Tőlünk volt csapat?
...helyezés?
A hazai karbantartók összeüthetnének egy tuningolt (T-72Hu ) masinát.
... "csak a játék kedvéért!"
Remélem nem halt még ki a versenyszellem/kreativitás belőlük!
Gyanítom, hogy a 70-es évekbeli SzU/orosz-utód torony-forgató motornál 2020-ban "akad" jobb a civil technikák polcain.
...kínai BL motorok garmadája.
Stb...
...hazai kivitelzésben 1-1,5 m alatt lenne !!!
APS(4-500 kg) helyett kb. 4-5 x annyi súlyú NERA 4-5-öd áron ???
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.De az nem úgy muködik,hogy a Lynx-z kifejlesztett alkatrészeket belerakom a T-72-e.
khmm...ott nem a gomboz akarták varrni a kabátot...Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.
A Namer konkrétan egy Merkava test.Eredetileg is úgy tervezték,hogy lesz Merkava lövészszállitó változat (meg minden,müszakitol az önjáró lövegig),csak a hk igény lekötött minden gyértási kapacitást.Azért gányolták át a régi tankokat HAPC-nek,mert azok meg kéznél voltak.Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.
?????khmm...ott nem a gomboz akarták varrni a kabátot...
illetve: eresszétek rá a fordítót.Na megtaláltam ahol erről beszélnek: There are currently 12 tank battalions in the Polish Army, equipped with 4 types of tanks: the newest Leopard 2A5 (2 battalions), Leopard 2A4 undergoing modernization to the Leopard 2PL version (2 battalions), PT-91 "Twardy" tanks, i.e. modernized by the Polish industry version of the T-72 (4 battalions) and the oldest T-72M1 tanks that have not been modernized so far, which the Ministry of National Defense intends to renovate and modernize to a limited extent (4 battalions). In addition, for the needs of the 19th Mechanized Brigade, it is planned to create another, thirteenth tank battalion equipped with the modified T-72M1.
In the coming years, the Polish Armed Forces are to have 797 tanks in total, including: 318 modified T-72M1 tanks.
T-72M1 were produced by the Polish Bumar-Łabędy plant in 1986-1991 PT-91 were produced in Gliwice in 1994-2002, partly as new tanks (93 tanks), but partly as a result of rebuilding the existing T-72 (140 tanks ).
Until recently, it was assumed that the T-72, and then also the PT-91, would be decommissioned after a new tank was developed in Poland. Work on the new tank took a long time and was finally discontinued.
The Polish defense industry has developed several versions of demonstrators for the modernization of the T-72M1 tanks. Unfortunately, none of them was chosen by the Ministry of Defense, which ultimately decided to commission only a renovation with a very limited modification. And so we come to the contract for the renovation and modification of up to 318 T-72 tanks in the years 2019-2025, signed on July 22, 2019. It provides that, apart from a thorough renovation, all vehicles will be modified in the scope of: passivation of sighting and observation-aiming devices, replacement of external and internal communication devices with digital ones, replacement of tracks and adding equipment to facilitate the functioning of the tank crew. It is highly probable that the modified T-72M1 will have to remain in service for a minimum of 15-20 years.
és... driver(PNK-72) and cmder(POD-72) received new passive NVGs and gunner new sight PCT-72 with 3rd gen thermal camera "KLW-1 Asteria" which is huge increase of gunners awareness, target spotting and PID.illetve: eresszétek rá a fordítót.
https://zbiam.pl/artykuly/pierwsze-t-72-zmodyfikowane-w-labedach-przekazane-wojsku/
Már kiveséztük nekik többször is. A twardy is kap egy elektronika modernizációt de az is csak olcsóbbat.illetve: eresszétek rá a fordítót.
https://zbiam.pl/artykuly/pierwsze-t-72-zmodyfikowane-w-labedach-przekazane-wojsku/
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.
lehet mellément, én a német motor európai hk szösszenethez szántam?????
Dehogynem.Ott voltak a modernizálható vasak,újra meg nem volt keret.Hát megcsinálták.
Minden modernizációt azért csinálnak,mert nincs pénz,lehetőség újat venni.
Párszor már leirtam.Az IDF akkor jutott gyári új hk-hoz,amikor elkészült az első Merkava.Addig használt és modernizált hk-kat használtak.Meg kilőtt állapotban zsákmányolt és szolgálatba visszapofozott muszka vasakat.
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.