[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
most látnom kéne a Lynx motor váltó elrendezését, hogy egyáltalán beférne-e oda.
A Nimda a Challenger motorjával,meg a Continental motorjával is kinálja a felujitási programját.Azért a T72 motorterében van hely,csodállanám,ha nem lehetne beleszuszakolni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Igen de ők is rájöttek,hogy egy kis számú(30-50db)T-72 -s kívánt szintre hozott modernizációja az ár érték arányához képest irreálisan magas költsége mellett az ő szavaikkal egy logisztikai rémálom,mivel a beszállítók nem fognak ehhez a mennyiséghez gyártósort,alkatrész bázist fenntartani mivel ennek a költségét nem fogja senki nekik megfizetni.De ezt már én is és másik is leírták a fórumon:).
Lynx alkatrészbázis.
 
W

Wilson

Guest
...mert szinte a teljes "szárazföldi" hadi-iparuk túlélésének a költségét beleszámolták.
...abba a 3 tucat T-72 modernizálásba!
Ide be is írta korábban valaki a kinti fórumokból.

Dehogyis pl a mostani rendbehozatalra szánt keretet azért akarták megemelni az abban résztvevő vállalatok mert ők ki akarták cserélni a motort és az erőátvitelt is ezt a próbálkozást a cseh kormány elkaszálta így marad az eredeti keret amiben nincs semmi irrreálisan túlárazva:).Amúgy ha bármelyik ország kormánya úgy dönt,hogy a kis létszámú T-72 modernizálja annak megfogják kérni az árát,az olcsón jót el lehet felejteni pláne a hadiparban:).
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 732
12 259
113
T-72/Leopard 2 szakmai gyakorlat//verseny:




Tőlünk volt csapat?
...helyezés?

A hazai karbantartók összeüthetnének egy tuningolt (T-72Hu :) ) masinát.

... "csak a játék kedvéért!" ;)
Remélem nem halt még ki a versenyszellem/kreativitás belőlük!

Gyanítom, hogy a 70-es évekbeli SzU/orosz-utód torony-forgató motornál 2020-ban "akad" jobb a civil technikák polcain.
...kínai BL motorok garmadája.
Stb... :hadonaszos:

...hazai kivitelzésben 1-1,5 m alatt lenne !!!






APS(4-500 kg) helyett kb. 4-5 x annyi súlyú NERA 4-5-öd áron ???


Vaze, kínomban letépem az arcomat ettől az agymenéstől.
Hát miért nem érted meg hogy a lánctalpon kívül mindent cserélni kell? Miért nem érted meg, hogy a lengyelek, akik egy ligával felettünk játszanak, nekik is csak azért megy ez a program, mert politikusok erőltetik?
Értsd meg kérlek, hogy talán még 2000 környékén lett volna értelme ezekre költeni, de az a hajó már rég elment.
Szilikon csöcsöket sem hatvan felett szokás berakatni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
De az nem úgy muködik,hogy a Lynx-z kifejlesztett alkatrészeket belerakom a T-72-e.
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.
khmm...ott nem a gomboz akarták varrni a kabátot...
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Na megtaláltam ahol erről beszélnek: There are currently 12 tank battalions in the Polish Army, equipped with 4 types of tanks: the newest Leopard 2A5 (2 battalions), Leopard 2A4 undergoing modernization to the Leopard 2PL version (2 battalions), PT-91 "Twardy" tanks, i.e. modernized by the Polish industry version of the T-72 (4 battalions) and the oldest T-72M1 tanks that have not been modernized so far, which the Ministry of National Defense intends to renovate and modernize to a limited extent (4 battalions). In addition, for the needs of the 19th Mechanized Brigade, it is planned to create another, thirteenth tank battalion equipped with the modified T-72M1.
In the coming years, the Polish Armed Forces are to have 797 tanks in total, including: 318 modified T-72M1 tanks.
T-72M1 were produced by the Polish Bumar-Łabędy plant in 1986-1991 PT-91 were produced in Gliwice in 1994-2002, partly as new tanks (93 tanks), but partly as a result of rebuilding the existing T-72 (140 tanks ).
Until recently, it was assumed that the T-72, and then also the PT-91, would be decommissioned after a new tank was developed in Poland. Work on the new tank took a long time and was finally discontinued.
The Polish defense industry has developed several versions of demonstrators for the modernization of the T-72M1 tanks. Unfortunately, none of them was chosen by the Ministry of Defense, which ultimately decided to commission only a renovation with a very limited modification. And so we come to the contract for the renovation and modification of up to 318 T-72 tanks in the years 2019-2025, signed on July 22, 2019. It provides that, apart from a thorough renovation, all vehicles will be modified in the scope of: passivation of sighting and observation-aiming devices, replacement of external and internal communication devices with digital ones, replacement of tracks and adding equipment to facilitate the functioning of the tank crew. It is highly probable that the modified T-72M1 will have to remain in service for a minimum of 15-20 years.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.
A Namer konkrétan egy Merkava test.Eredetileg is úgy tervezték,hogy lesz Merkava lövészszállitó változat (meg minden,müszakitol az önjáró lövegig),csak a hk igény lekötött minden gyértási kapacitást.Azért gányolták át a régi tankokat HAPC-nek,mert azok meg kéznél voltak.
Különben meg egy V8 Cummins motortol nagy mozgékonyság egy agyonpáncélozott vasban nem is nagyon volt elvárható.De nem is volt cél,megszálló feladatokra készült.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
khmm...ott nem a gomboz akarták varrni a kabátot...
?????
Dehogynem.Ott voltak a modernizálható vasak,újra meg nem volt keret.Hát megcsinálták.
Minden modernizációt azért csinálnak,mert nincs pénz,lehetőség újat venni.
Párszor már leirtam.Az IDF akkor jutott gyári új hk-hoz,amikor elkészült az első Merkava.Addig használt és modernizált hk-kat használtak.Meg kilőtt állapotban zsákmányolt és szolgálatba visszapofozott muszka vasakat.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Na megtaláltam ahol erről beszélnek: There are currently 12 tank battalions in the Polish Army, equipped with 4 types of tanks: the newest Leopard 2A5 (2 battalions), Leopard 2A4 undergoing modernization to the Leopard 2PL version (2 battalions), PT-91 "Twardy" tanks, i.e. modernized by the Polish industry version of the T-72 (4 battalions) and the oldest T-72M1 tanks that have not been modernized so far, which the Ministry of National Defense intends to renovate and modernize to a limited extent (4 battalions). In addition, for the needs of the 19th Mechanized Brigade, it is planned to create another, thirteenth tank battalion equipped with the modified T-72M1.
In the coming years, the Polish Armed Forces are to have 797 tanks in total, including: 318 modified T-72M1 tanks.
T-72M1 were produced by the Polish Bumar-Łabędy plant in 1986-1991 PT-91 were produced in Gliwice in 1994-2002, partly as new tanks (93 tanks), but partly as a result of rebuilding the existing T-72 (140 tanks ).
Until recently, it was assumed that the T-72, and then also the PT-91, would be decommissioned after a new tank was developed in Poland. Work on the new tank took a long time and was finally discontinued.
The Polish defense industry has developed several versions of demonstrators for the modernization of the T-72M1 tanks. Unfortunately, none of them was chosen by the Ministry of Defense, which ultimately decided to commission only a renovation with a very limited modification. And so we come to the contract for the renovation and modification of up to 318 T-72 tanks in the years 2019-2025, signed on July 22, 2019. It provides that, apart from a thorough renovation, all vehicles will be modified in the scope of: passivation of sighting and observation-aiming devices, replacement of external and internal communication devices with digital ones, replacement of tracks and adding equipment to facilitate the functioning of the tank crew. It is highly probable that the modified T-72M1 will have to remain in service for a minimum of 15-20 years.
illetve: eresszétek rá a fordítót.
https://zbiam.pl/artykuly/pierwsze-t-72-zmodyfikowane-w-labedach-przekazane-wojsku/
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
és... driver(PNK-72) and cmder(POD-72) received new passive NVGs and gunner new sight PCT-72 with 3rd gen thermal camera "KLW-1 Asteria" which is huge increase of gunners awareness, target spotting and PID.
"In case of the older solution, targets may only be detected at distances of mere couple hundred meters. KLW-1 camera, meanwhile, makes it possible to detect an MBT-sized target with WFOV (wide field of view) setting at distance of up to 4700 meters. The target may be identified with NFOV (narrow field of view) at 2500 meters. Furthermore, thermal imaging, contrary to night vision solutions, makes it possible to conduct observation in smoky or foggy conditions."
Its good to remind that its same thermal camera that is installed in Leopard 2PL, and i have heard rumors that modernized T-72M1 won against Leo2A5 during exercises, but nothing official.
 
W

Wilson

Guest
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.

Majdnem mindent meg lehet oldani csak ezt aranyáron mérik és itt jön képbe az ár érték arány.Amúgy ismerem annyira a német nagyvállalatokat,hogy már most megmondom neked,hogy egy ilyen RM "segítségnek"az árcéduláját a krautok korongecsettel írják,ha egyáltalán válalnák:)És akkor még nem beszéltünk a beszerelendő rendszerek,alkatrészek,fődarabok áráról és az egyébb költségekről.:)
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
?????
Dehogynem.Ott voltak a modernizálható vasak,újra meg nem volt keret.Hát megcsinálták.
Minden modernizációt azért csinálnak,mert nincs pénz,lehetőség újat venni.
Párszor már leirtam.Az IDF akkor jutott gyári új hk-hoz,amikor elkészült az első Merkava.Addig használt és modernizált hk-kat használtak.Meg kilőtt állapotban zsákmányolt és szolgálatba visszapofozott muszka vasakat.
lehet mellément, én a német motor európai hk szösszenethez szántam:)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 045
14 049
113
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.



És?

Elugrik az ATGM elől ha gyorsabb 5 km/h-val???

Már nem tömeg-támadó harckocsi kell 30-50%-os "elviselhető" veszteséggel!
Túlélő harckocsi kell, ami "rádiózza", hogy hova kell támogatás. precíziós csapás, ...
...addig amíg ezt drónok nem tudják átvenni.
...tankba, repülő eszközben, stb...