[HUN] T-72 korszerűsítés

most látnom kéne a Lynx motor váltó elrendezését, hogy egyáltalán beférne-e oda.
A Nimda a Challenger motorjával,meg a Continental motorjával is kinálja a felujitási programját.Azért a T72 motorterében van hely,csodállanám,ha nem lehetne beleszuszakolni.
 
Igen de ők is rájöttek,hogy egy kis számú(30-50db)T-72 -s kívánt szintre hozott modernizációja az ár érték arányához képest irreálisan magas költsége mellett az ő szavaikkal egy logisztikai rémálom,mivel a beszállítók nem fognak ehhez a mennyiséghez gyártósort,alkatrész bázist fenntartani mivel ennek a költségét nem fogja senki nekik megfizetni.De ezt már én is és másik is leírták a fórumon:).
Lynx alkatrészbázis.
 
...mert szinte a teljes "szárazföldi" hadi-iparuk túlélésének a költségét beleszámolták.
...abba a 3 tucat T-72 modernizálásba!
Ide be is írta korábban valaki a kinti fórumokból.

Dehogyis pl a mostani rendbehozatalra szánt keretet azért akarták megemelni az abban résztvevő vállalatok mert ők ki akarták cserélni a motort és az erőátvitelt is ezt a próbálkozást a cseh kormány elkaszálta így marad az eredeti keret amiben nincs semmi irrreálisan túlárazva:-).Amúgy ha bármelyik ország kormánya úgy dönt,hogy a kis létszámú T-72 modernizálja annak megfogják kérni az árát,az olcsón jót el lehet felejteni pláne a hadiparban:-).
 
Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.
 
T-72/Leopard 2 szakmai gyakorlat//verseny:




Tőlünk volt csapat?
...helyezés?

A hazai karbantartók összeüthetnének egy tuningolt (T-72Hu :) ) masinát.

... "csak a játék kedvéért!" ;)
Remélem nem halt még ki a versenyszellem/kreativitás belőlük!

Gyanítom, hogy a 70-es évekbeli SzU/orosz-utód torony-forgató motornál 2020-ban "akad" jobb a civil technikák polcain.
...kínai BL motorok garmadája.
Stb... :hadonaszos:

...hazai kivitelzésben 1-1,5 m alatt lenne !!!






APS(4-500 kg) helyett kb. 4-5 x annyi súlyú NERA 4-5-öd áron ???


Vaze, kínomban letépem az arcomat ettől az agymenéstől.
Hát miért nem érted meg hogy a lánctalpon kívül mindent cserélni kell? Miért nem érted meg, hogy a lengyelek, akik egy ligával felettünk játszanak, nekik is csak azért megy ez a program, mert politikusok erőltetik?
Értsd meg kérlek, hogy talán még 2000 környékén lett volna értelme ezekre költeni, de az a hajó már rég elment.
Szilikon csöcsöket sem hatvan felett szokás berakatni.
 
De az nem úgy muködik,hogy a Lynx-z kifejlesztett alkatrészeket belerakom a T-72-e.
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.
 
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.
khmm...ott nem a gomboz akarták varrni a kabátot...
 
Na megtaláltam ahol erről beszélnek: There are currently 12 tank battalions in the Polish Army, equipped with 4 types of tanks: the newest Leopard 2A5 (2 battalions), Leopard 2A4 undergoing modernization to the Leopard 2PL version (2 battalions), PT-91 "Twardy" tanks, i.e. modernized by the Polish industry version of the T-72 (4 battalions) and the oldest T-72M1 tanks that have not been modernized so far, which the Ministry of National Defense intends to renovate and modernize to a limited extent (4 battalions). In addition, for the needs of the 19th Mechanized Brigade, it is planned to create another, thirteenth tank battalion equipped with the modified T-72M1.
In the coming years, the Polish Armed Forces are to have 797 tanks in total, including: 318 modified T-72M1 tanks.
T-72M1 were produced by the Polish Bumar-Łabędy plant in 1986-1991 PT-91 were produced in Gliwice in 1994-2002, partly as new tanks (93 tanks), but partly as a result of rebuilding the existing T-72 (140 tanks ).
Until recently, it was assumed that the T-72, and then also the PT-91, would be decommissioned after a new tank was developed in Poland. Work on the new tank took a long time and was finally discontinued.
The Polish defense industry has developed several versions of demonstrators for the modernization of the T-72M1 tanks. Unfortunately, none of them was chosen by the Ministry of Defense, which ultimately decided to commission only a renovation with a very limited modification. And so we come to the contract for the renovation and modification of up to 318 T-72 tanks in the years 2019-2025, signed on July 22, 2019. It provides that, apart from a thorough renovation, all vehicles will be modified in the scope of: passivation of sighting and observation-aiming devices, replacement of external and internal communication devices with digital ones, replacement of tracks and adding equipment to facilitate the functioning of the tank crew. It is highly probable that the modified T-72M1 will have to remain in service for a minimum of 15-20 years.
 
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.
A Namer konkrétan egy Merkava test.Eredetileg is úgy tervezték,hogy lesz Merkava lövészszállitó változat (meg minden,müszakitol az önjáró lövegig),csak a hk igény lekötött minden gyértási kapacitást.Azért gányolták át a régi tankokat HAPC-nek,mert azok meg kéznél voltak.
Különben meg egy V8 Cummins motortol nagy mozgékonyság egy agyonpáncélozott vasban nem is nagyon volt elvárható.De nem is volt cél,megszálló feladatokra készült.
 
khmm...ott nem a gomboz akarták varrni a kabátot...
?????
Dehogynem.Ott voltak a modernizálható vasak,újra meg nem volt keret.Hát megcsinálták.
Minden modernizációt azért csinálnak,mert nincs pénz,lehetőség újat venni.
Párszor már leirtam.Az IDF akkor jutott gyári új hk-hoz,amikor elkészült az első Merkava.Addig használt és modernizált hk-kat használtak.Meg kilőtt állapotban zsákmányolt és szolgálatba visszapofozott muszka vasakat.
 
Na megtaláltam ahol erről beszélnek: There are currently 12 tank battalions in the Polish Army, equipped with 4 types of tanks: the newest Leopard 2A5 (2 battalions), Leopard 2A4 undergoing modernization to the Leopard 2PL version (2 battalions), PT-91 "Twardy" tanks, i.e. modernized by the Polish industry version of the T-72 (4 battalions) and the oldest T-72M1 tanks that have not been modernized so far, which the Ministry of National Defense intends to renovate and modernize to a limited extent (4 battalions). In addition, for the needs of the 19th Mechanized Brigade, it is planned to create another, thirteenth tank battalion equipped with the modified T-72M1.
In the coming years, the Polish Armed Forces are to have 797 tanks in total, including: 318 modified T-72M1 tanks.
T-72M1 were produced by the Polish Bumar-Łabędy plant in 1986-1991 PT-91 were produced in Gliwice in 1994-2002, partly as new tanks (93 tanks), but partly as a result of rebuilding the existing T-72 (140 tanks ).
Until recently, it was assumed that the T-72, and then also the PT-91, would be decommissioned after a new tank was developed in Poland. Work on the new tank took a long time and was finally discontinued.
The Polish defense industry has developed several versions of demonstrators for the modernization of the T-72M1 tanks. Unfortunately, none of them was chosen by the Ministry of Defense, which ultimately decided to commission only a renovation with a very limited modification. And so we come to the contract for the renovation and modification of up to 318 T-72 tanks in the years 2019-2025, signed on July 22, 2019. It provides that, apart from a thorough renovation, all vehicles will be modified in the scope of: passivation of sighting and observation-aiming devices, replacement of external and internal communication devices with digital ones, replacement of tracks and adding equipment to facilitate the functioning of the tank crew. It is highly probable that the modified T-72M1 will have to remain in service for a minimum of 15-20 years.
illetve: eresszétek rá a fordítót.
https://zbiam.pl/artykuly/pierwsze-t-72-zmodyfikowane-w-labedach-przekazane-wojsku/
 
és... driver(PNK-72) and cmder(POD-72) received new passive NVGs and gunner new sight PCT-72 with 3rd gen thermal camera "KLW-1 Asteria" which is huge increase of gunners awareness, target spotting and PID.
"In case of the older solution, targets may only be detected at distances of mere couple hundred meters. KLW-1 camera, meanwhile, makes it possible to detect an MBT-sized target with WFOV (wide field of view) setting at distance of up to 4700 meters. The target may be identified with NFOV (narrow field of view) at 2500 meters. Furthermore, thermal imaging, contrary to night vision solutions, makes it possible to conduct observation in smoky or foggy conditions."
Its good to remind that its same thermal camera that is installed in Leopard 2PL, and i have heard rumors that modernized T-72M1 won against Leo2A5 during exercises, but nothing official.
 
Nem.Szükség van hozzá az RM mérnöki segitségére.
De gyakorlati példák vannak rá,hogy meg lehet csinálni.Nyilván kell kisebb-nagyobb módositás,közbetétek,illesztő egységek.
MTU motor a Leobol átkrült a Leclec,Arite,K1/2,terv szinten a Challenger hk-ba.Continental motor az M60bol a Merkavába,Centurionba,T55-be,proto szinten a T72-be.Közbetétekkel,illesztő egységekkel oldották meg a dolgot.
Merkava III-hoz kifejlesztett tűzvezető rendszer a búr Centurionokba,és proto szinten a T72be (ezt terveztük megvenni eredetileg a 90es évekbe-de elmaradt)
Meg egy halom ilyen példa van,mindenfelöl a világban.
Hozzá kell igazitani az öreg vashoz,de a technológia,a fődarabok ugyan azok lehetnek.

Majdnem mindent meg lehet oldani csak ezt aranyáron mérik és itt jön képbe az ár érték arány.Amúgy ismerem annyira a német nagyvállalatokat,hogy már most megmondom neked,hogy egy ilyen RM "segítségnek"az árcéduláját a krautok korongecsettel írják,ha egyáltalán válalnák:-)És akkor még nem beszéltünk a beszerelendő rendszerek,alkatrészek,fődarabok áráról és az egyébb költségekről.:-)
 
?????
Dehogynem.Ott voltak a modernizálható vasak,újra meg nem volt keret.Hát megcsinálták.
Minden modernizációt azért csinálnak,mert nincs pénz,lehetőség újat venni.
Párszor már leirtam.Az IDF akkor jutott gyári új hk-hoz,amikor elkészült az első Merkava.Addig használt és modernizált hk-kat használtak.Meg kilőtt állapotban zsákmányolt és szolgálatba visszapofozott muszka vasakat.
lehet mellément, én a német motor európai hk szösszenethez szántam:)
 
Achzarir szintű védelem: rákérdeztem,, odabacott a mozgékonyságanak, Nem véletlen a Namer, a Merkava III-IV futóművel erőátvitellel.



És?

Elugrik az ATGM elől ha gyorsabb 5 km/h-val???

Már nem tömeg-támadó harckocsi kell 30-50%-os "elviselhető" veszteséggel!
Túlélő harckocsi kell, ami "rádiózza", hogy hova kell támogatás. precíziós csapás, ...
...addig amíg ezt drónok nem tudják átvenni.
...tankba, repülő eszközben, stb...