[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Szerintem szimplan a sajat ipart akarjak eletben tartani, amig kitalaljak, mi legyen a jovo tipusa. A fent idezett hajmereszto ~$6M/hk 2A4->2PL (=vhol 2A5-A6 kozott) ktgbol $1.2-1.5M korul vol a lengyel resz, a tobbi a nemeteknek ment az uj dologkert es mar ez a deal is nagyon kinossa valt, ha jol emlekszem.


A lengyel internet népe azt susogja, hogy a T72 esetén is van olyan gond, hogy a saját V-46-6 ból fejlesztett Wola S12U alublokkos motor a 850 lóra húzás miatt átlagosan 1000 kilométert sem bír ki. Van egy jobban sikerült 1000 lóerős változatuk, Wola S1000R, ehhez viszont nem tudnak megfelelő sebességváltót gyártani és meg kéne venni a Renk ESM 350-t, amire nincs pénz. Nem nagyon hagyott nyugodni a dolog mert nem értettem, hogy a picsába lehet, hogy ugyanabból a motorból fejlesztett 850 lovas hulladék az 1000 lóerős meg jó. Nos annyi a magyarázat, hogy a 850 lovas az gyakorlatilag egy olcsó változat az 1000 lovas motorban viszont megerősítették legfőképpen a hengerhüvelyt, de gyakorlatilag a hajtókarokat, dugattyút, főtengelyt, szóval mindent. Meg is szaladt a motor tömege 120 kilóval.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 407
14 454
113
A lengyel internet népe azt susogja, hogy a T72 esetén is van olyan gond, hogy a saját V-46-6 ból fejlesztett Wola S12U alublokkos motor a 850 lóra húzás miatt átlagosan 1000 kilométert sem bír ki. Van egy jobban sikerült 1000 lóerős változatuk, Wola S1000R, ehhez viszont nem tudnak megfelelő sebességváltót gyártani és meg kéne venni a Renk ESM 350-t, amire nincs pénz. Nem nagyon hagyott nyugodni a dolog mert nem értettem, hogy a picsába lehet, hogy ugyanabból a motorból fejlesztett 850 lovas hulladék az 1000 lóerős meg jó. Nos annyi a magyarázat, hogy a 850 lovas az gyakorlatilag egy olcsó változat az 1000 lovas motorban viszont megerősítették legfőképpen a hengerhüvelyt, de gyakorlatilag a hajtókarokat, dugattyút, főtengelyt, szóval mindent. Meg is szaladt a motor tömege 120 kilóval.

Nincs pénz a sebességváltóra? :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nincs pénz a sebességváltóra? :eek:

Nagyából 2 választásuk van, szar motor a régi sebességváltóval vagy jó motor drága Renk sebességváltóval, utóbbit eddig csak a Pendekar esetén lépték meg, mert ott mind a kettőt kifizették a malájok.
Ugyanezt a V-46-6 motort egyébként itt engedték el a szovjetek is. 780 ló volt az utolsó változata, a T72B már a szintén ezen a motoron alapuló, de jelentősen áttervezett V-84 motort kapta, kezdetben 840 lóerővel. Érdekessége, hogy visszafelé nem volt kompatibilis. A T72 Ural/A gépekbe csak a motortér átalakítása után lehetett volna beépíteni. Egyébként a V-46 motor is 640 lóerővel kezdett, aztán ahogy egyre nehezebb gépekbe került be, úgy emelkedett a teljesítménye is, de úgy tűnik, hogy komolyabb változtatások nélkül a 800+ lóerős tartományba nem lehet üzembiztosan felhúzni.
 
K

kamm

Guest
Ez is csak azt mutatja, amit regota mondogatunk, hogy butan sokba kerulne egy eleve megfaradt, evtizedes hull kore gyakorlatilag ujraepiteni a hkt - mindezt ugy, hogy max 10-15 ev jonne ki belole, mikozben tobb, mint a felebe kerul, mint egy vadonatuj , csucskategorias hk, ami utana 30 evig elmegy..A ROI borzaszto lenne, ertelmetlen otlet.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 036
54 118
113
A lengyel internet népe azt susogja, hogy a T72 esetén is van olyan gond, hogy a saját V-46-6 ból fejlesztett Wola S12U alublokkos motor a 850 lóra húzás miatt átlagosan 1000 kilométert sem bír ki. Van egy jobban sikerült 1000 lóerős változatuk, Wola S1000R, ehhez viszont nem tudnak megfelelő sebességváltót gyártani és meg kéne venni a Renk ESM 350-t, amire nincs pénz. Nem nagyon hagyott nyugodni a dolog mert nem értettem, hogy a picsába lehet, hogy ugyanabból a motorból fejlesztett 850 lovas hulladék az 1000 lóerős meg jó. Nos annyi a magyarázat, hogy a 850 lovas az gyakorlatilag egy olcsó változat az 1000 lovas motorban viszont megerősítették legfőképpen a hengerhüvelyt, de gyakorlatilag a hajtókarokat, dugattyút, főtengelyt, szóval mindent. Meg is szaladt a motor tömege 120 kilóval.



10 kg plussz/henger? :D:D
Legyen 5,mert a plussz súly felét felvette a fotengely, lendkerék, esetleg a fonegely csapágyházai, annak csavarjai, ehhez erosebb hengerfej, de leglábbis erosebb hengerfely csavarok is kellettek.
Ha a fotengelyt megerosítették, akkor nyilván a csapok átmérojét (is) novelték, akkor meg már nem fér be a gyári csapágyházai, ergo újra kell tervezni, gyártani a blokkot...
Ha erosítettek a huvelyeken, az azt jelenti, hogy csak a víztér felé tudsz vastagítani, de akkor vékonyítod a vízteret, ami nem elonyos egy novelt teljesítményu motornak, vagyis nagyobb víztér is kell, szóval át kell tervezni a forgattyúsházat, majd a blokk tetejét is, a hengerek körül, nem nagy cucc.
Ja, ekkor már a gyári hengerfej nem lesz jó a blokkra, mert a víztér noveléstol nem fedik egymást a vízjáratok a blokkon, meg a hengerfejen, szóval új hengerfejet is kell tervezni, gyártani, sebaj, megoldjuk itthon, okosba, olcsón, mondom a hurrá optimistáknak..... :rolleyes:
És ez csak a motor :rolleyes::D
Nade!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 980
14 065
113
Nagyából 2 választásuk van, szar motor a régi sebességváltóval vagy jó motor drága Renk sebességváltóval, utóbbit eddig csak a Pendekar esetén lépték meg, mert ott mind a kettőt kifizették a malájok.
Ugyanezt a V-46-6 motort egyébként itt engedték el a szovjetek is. 780 ló volt az utolsó változata, a T72B már a szintén ezen a motoron alapuló, de jelentősen áttervezett V-84 motort kapta, kezdetben 840 lóerővel. Érdekessége, hogy visszafelé nem volt kompatibilis. A T72 Ural/A gépekbe csak a motortér átalakítása után lehetett volna beépíteni. Egyébként a V-46 motor is 640 lóerővel kezdett, aztán ahogy egyre nehezebb gépekbe került be, úgy emelkedett a teljesítménye is, de úgy tűnik, hogy komolyabb változtatások nélkül a 800+ lóerős tartományba nem lehet üzembiztosan felhúzni.


10 kg plussz/henger? :D:D Legyen 5,mert a plussz súly felét felvette a fotengely, lendkerék, esetleg a fonegely csapágyházai, annak csavarjai, ehhez erosebb hengerfej, de leglábbis erosebb hengerfely csavarok is kellettek. Ha a fotengelyt megerosítették, akkor nyilván a csapok átmérojét (is) novelték, akkor meg már nem fér be a gyári csapágyházai, ergo újra kell tervezni, gyártani a blokkot... Ha erosítettek a huvelyeken, az azt jelenti, hogy csak a víztér felé tudsz vastagítani, de akkor vékonyítod a vízteret, ami nem elonyos egy novelt teljesítményu motornak, vagyis nagyobb víztér is kell, szóval át kell tervezni a forgattyúsházat, majd a blokk tetejét is, a hengerek körül, nem nagy cucc. Ja, ekkor már a gyári hengerfej nem lesz jó a blokkra, mert a víztér noveléstol nem fedik egymást a vízjáratok a blokkon, meg a hengerfejen, szóval új hengerfejet is kell tervezni, gyártani, sebaj, megoldjuk itthon, okosba, olcsón, mondom a hurrá optimistáknak..... :rolleyes: És ez csak a motor :rolleyes::D Nade!
10 kg plussz/henger? :D:D Legyen 5,mert a plussz súly felét felvette a fotengely, lendkerék, esetleg a fonegely csapágyházai, annak csavarjai, ehhez erosebb hengerfej, de leglábbis erosebb hengerfely csavarok is kellettek. Ha a fotengelyt megerosítették, akkor nyilván a csapok átmérojét (is) novelték, akkor meg már nem fér be a gyári csapágyházai, ergo újra kell tervezni, gyártani a blokkot... Ha erosítettek a huvelyeken, az azt jelenti, hogy csak a víztér felé tudsz vastagítani, de akkor vékonyítod a vízteret, ami nem elonyos egy novelt teljesítményu motornak, vagyis nagyobb víztér is kell, szóval át kell tervezni a forgattyúsházat, majd a blokk tetejét is, a hengerek körül, nem nagy cucc. Ja, ekkor már a gyári hengerfej nem lesz jó a blokkra, mert a víztér noveléstol nem fedik egymást a vízjáratok a blokkon, meg a hengerfejen, szóval új hengerfejet is kell tervezni, gyártani, sebaj, megoldjuk itthon, okosba, olcsón, mondom a hurrá optimistáknak..... :rolleyes: És ez csak a motor :rolleyes::D Nade!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 980
14 065
113
A lengyel internet népe azt susogja, hogy a T72 esetén is van olyan gond, hogy a saját V-46-6 ból fejlesztett Wola S12U alublokkos motor a 850 lóra húzás miatt átlagosan 1000 kilométert sem bír ki. Van egy jobban sikerült 1000 lóerős változatuk, Wola S1000R, ehhez viszont nem tudnak megfelelő sebességváltót gyártani és meg kéne venni a Renk ESM 350-t, amire nincs pénz. Nem nagyon hagyott nyugodni a dolog mert nem értettem, hogy a picsába lehet, hogy ugyanabból a motorból fejlesztett 850 lovas hulladék az 1000 lóerős meg jó. Nos annyi a magyarázat, hogy a 850 lovas az gyakorlatilag egy olcsó változat az 1000 lovas motorban viszont megerősítették legfőképpen a hengerhüvelyt, de gyakorlatilag a hajtókarokat, dugattyút, főtengelyt, szóval mindent. Meg is szaladt a motor tömege 120 kilóval.


Ezek szerint van/lehet erősebb a motor, ha nincs elqrva. Más forrásokban is ezt látom, a közl-gépész ismerős is megerősitette.
Korrekt. Köszönöm!




10 kg plussz/henger? :D:D
Legyen 5,mert a plussz súly felét felvette a fotengely, lendkerék, esetleg a fonegely csapágyházai, annak csavarjai, ehhez erosebb hengerfej, de leglábbis erosebb hengerfely csavarok is kellettek.
Ha a fotengelyt megerosítették, akkor nyilván a csapok átmérojét (is) novelték, akkor meg már nem fér be a gyári csapágyházai, ergo újra kell tervezni, gyártani a blokkot...
Ha erosítettek a huvelyeken, az azt jelenti, hogy csak a víztér felé tudsz vastagítani, de akkor vékonyítod a vízteret, ami nem elonyos egy novelt teljesítményu motornak, vagyis nagyobb víztér is kell, szóval át kell tervezni a forgattyúsházat, majd a blokk tetejét is, a hengerek körül, nem nagy cucc.
Ja, ekkor már a gyári hengerfej nem lesz jó a blokkra, mert a víztér noveléstol nem fedik egymást a vízjáratok a blokkon, meg a hengerfejen, szóval új hengerfejet is kell tervezni, gyártani, sebaj, megoldjuk itthon, okosba, olcsón, mondom a hurrá optimistáknak..... :rolleyes:
És ez csak a motor :rolleyes::D
Nade!



A horvátoknak is van ezzel a blokkal (46-os) 850 Le-s, sőt 1000 Le-s motorjuk.
Ezek pár-tíz-évvel ezelőttről.


Jármű-gépész véleménye:
Az eredeti tervezéskor figyelembe vett technológiák miatt akkora túlméretezés van, hogy --kicsit is gondosabb modernizálással-- gond nélkül meg lehet csinálni.

Ahogy a példák mutatják kb. 20 éve meg is történt -és azóta is-.
De Mi nem tudjuk megcsinálni.
...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)



...ez megint ugyan az, mint a "fa-ék-szintű" iraki Enigma pre-NERA páncélozás témája volt:
- 90 körül, a közismerten high-tech/német-preciz, embargós, kecske-pásztor csapat megcsinálta,
- elszánt fórumtagjaink -- ki tudja miért ( ? ? ? ) lelkes csoportja -- szerint, Magyarország képtelen erre.
..."húsz-húszban", semmi COCOM-mal, "tele" német autó-gyárakkal. Még kicsit sem mertek álmodni:
cl.gif
cl.gif
cl.gif

...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)




U.i: ...mert kezd már felb@szni már az egész fórum hülyének nézése.
Lassan elkezdem elemezni, hogy melyik "ellenzőnek", melyik érdekcsoporttal egyezik a véleménye. Ha lúd, legyen "dundi"... ;)

Ugye nem baj ? :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 413
120 770
113
Ezek szerint van/lehet erősebb a motor, ha nincs elqrva. Más forrásokban is ezt látom, a közl-gépész ismerős is megerősitette.
Korrekt. Köszönöm!








A horvátoknak is van ezzel a blokkal (46-os) 850 Le-s, sőt 1000 Le-s motorjuk.
Ezek pár-tíz-évvel ezelőttről.


Jármű-gépész véleménye:
Az eredeti tervezéskor figyelembe vett technológiák miatt akkora túlméretezés van, hogy --kicsit is gondosabb modernizálással-- gond nélkül meg lehet csinálni.

Ahogy a példák mutatják kb. 20 éve meg is történt -és azóta is-.
De Mi nem tudjuk megcsinálni.
...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)



...ez megint ugyan az, mint a "fa-ék-szintű" iraki Enigma pre-NERA páncélozás témája volt:
- 90 körül, a közismerten high-tech/német-preciz, embargós, kecske-pásztor csapat megcsinálta,
- elszánt fórumtagjaink -- ki tudja miért ( ? ? ? ) lelkes csoportja -- szerint, Magyarország képtelen erre.
..."húsz-húszban", semmi COCOM-mal, "tele" német autó-gyárakkal. Még kicsit sem mertek álmodni:
cl.gif
cl.gif
cl.gif

...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)




U.i: ...mert kezd már felb@szni már az egész fórum hülyének nézése.
Lassan elkezdem elemezni, hogy melyik "ellenzőnek", melyik érdekcsoporttal egyezik a véleménye. Ha lúd, legyen "dundi"... ;)

Ugye nem baj ? :cool:
Nem azt mondja senki, hogy nem tudjuk, hanem hogy nem lesz olcsó sem egyszerű. Az amit te mondasz az árakra illúzió, ha kiírsz egy közbeszerzést a lehetséges beszállító azzal kezd, hogy csinál egy piackutatást mibe kerülnek ezek külföldön és úgy is fog árazni mivel senki sem a saját zsebe ellensége. A zsidó példa az annyiban nem állja meg a helyét, hogy a zsidók folyamatos háborús helyzetben megsemmisüléssel néztek szembe és ez akkor katalizálta az ipart arra, hogy ne akarjon minél többet leakasztani. (na ma már ez sem megy nekik sem mert nem ez a helyzet és ugyan olyan vastagon fog a ceruza mint bárki másnak) Szóval álmodni lehet kicsit és nagyot egyaránt, csak reggel 6-kor csörög az óra.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 413
120 770
113
Ezek szerint van/lehet erősebb a motor, ha nincs elqrva. Más forrásokban is ezt látom, a közl-gépész ismerős is megerősitette.
Korrekt. Köszönöm!








A horvátoknak is van ezzel a blokkal (46-os) 850 Le-s, sőt 1000 Le-s motorjuk.
Ezek pár-tíz-évvel ezelőttről.


Jármű-gépész véleménye:
Az eredeti tervezéskor figyelembe vett technológiák miatt akkora túlméretezés van, hogy --kicsit is gondosabb modernizálással-- gond nélkül meg lehet csinálni.

Ahogy a példák mutatják kb. 20 éve meg is történt -és azóta is-.
De Mi nem tudjuk megcsinálni.
...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)



...ez megint ugyan az, mint a "fa-ék-szintű" iraki Enigma pre-NERA páncélozás témája volt:
- 90 körül, a közismerten high-tech/német-preciz, embargós, kecske-pásztor csapat megcsinálta,
- elszánt fórumtagjaink -- ki tudja miért ( ? ? ? ) lelkes csoportja -- szerint, Magyarország képtelen erre.
..."húsz-húszban", semmi COCOM-mal, "tele" német autó-gyárakkal. Még kicsit sem mertek álmodni:
cl.gif
cl.gif
cl.gif

...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)




U.i: ...mert kezd már felb@szni már az egész fórum hülyének nézése.
Lassan elkezdem elemezni, hogy melyik "ellenzőnek", melyik érdekcsoporttal egyezik a véleménye. Ha lúd, legyen "dundi"... ;)

Ugye nem baj ? :cool:
A mellékelt példa főleg a lengyelekkel azt is mutatja, hogy még akkor sem könnyű megoldani olcsón, ha van hozzá már meglévő saját ipar (Köztük nera és era és kompozit páncél gyártás) jelentős még felhasználható alkatrészbázis és jó állapotú bázisjármű akkor miféle logikai levezetés mondja neked azt, hogy nekünk mindezek nélkül majd olcsón, gyorsan és hatékonyan menni fog?

(a magyar hadiipar az utóbbi 20 évben megszül "remekeire" mint a katonák számára elég sokkoló negatív tapasztalatra ki sem térek inkább)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 980
14 065
113
Hasonló --bekerített-- helyzetben vagyunk, hasonló "ál-békékkel" mint ami most náluk lejátszódik a "világ-színpadon".

Nekünk nincs atomunk.
Cserébe van fizetett ellenzékünk, :rolleyes: ..."szokásos" szövetségesünk, :rolleyes: ...erősödő "agymosodánk :rolleyes: . . .

Ha a "jóndúlat-vásárlás" mögé nem lesz majd elég 50 "diszszemle"-tank, akkor nem mi döntjük el, hogy a Dunánál vagy a Tiszánál ér véget Magyarország ! ! !


Még mindig így gondolom, korábbról:

"...
Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )
..."
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 413
120 770
113
Hasonló --bekerített-- helyzetben vagyunk, hasonló "ál-békékkel" mint ami most náluk lejátszódik a "világ-színpadon".

Nekünk nincs atomunk.
Cserébe van fizetett ellenzékünk, :rolleyes: ..."szokásos" szövetségesünk, :rolleyes: ...erősödő "agymosodánk :rolleyes: . . .

Ha a "jóndúlat-vásárlás" mögé nem lesz majd elég 50 "diszszemle"-tank, akkor nem mi döntjük el, hogy a Dunánál vagy a Tiszánál ér véget Magyarország ! ! !


Még mindig így gondolom, korábbról:

"...
Teljesen egyetértek a Z2026 egyik magyar elemzőjével. aki ki merte mondani, hogy
-a rendelkezésre álló pénzből,
-a geopolitikai/történelmi helyzet(Trianon) által szükséges védelmi igényt,
-szokásos módon/konstrukciókban,
-a mennyiségi és minőségi követelményeket - v a ló b a n - figyelembe véve,
lehetetlen biztosítani.

Ezért kiemelten javasolta a "nem-szokásos megoldások" (technika/alkalmazás/szervezeti felépítés/...) keresését, mert másképpen a valósan szükséges védelmi szint nem érhető el.

Ezért keresünk/találunk/javasolunk néhányan nem szokásos megoldásokat, nem nagyon "megértve"/egyetértve fórumtársakkal.
Nem baj. :hadonaszos: ( :) )
..."
A társadalom (és főleg a magyar vállalkozók) már annyira nem érzik meg ezt a helyzetet ami nem generálja azt, hogy ez működjön. Legalábbis én a magyar társadalomból sajnos de főleg a vállalkozói rétegből baromira nem nézem ki ezt és emiatt tartom irreálisnak az elképzelésed, amíg nem érzi a nép a bőrén először senkit sem fog érdekelni. Ide vezetett az agymosás. Szóval álmodni lehet de én ezt neked meghagyom.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 980
14 065
113
A társadalom (és főleg a magyar vállalkozók) már annyira nem érzik meg ezt a helyzetet ami nem generálja azt, hogy ez működjön. Legalábbis én a magyar társadalomból sajnos de főleg a vállalkozói rétegből baromira nem nézem ki ezt és emiatt tartom irreálisnak az elképzelésed, amíg nem érzi a nép a bőrén először senkit sem fog érdekelni. Ide vezetett az agymosás. Szóval álmodni lehet de én ezt neked meghagyom.


OFF

Költözök a Dunántúlra a családdal.
A biztonság kedvéért át kéne térni.
Pár év múlva kiderül, hogy ortodox, vagy muzulmán a "nyerő". Nem lenne jobb egy ellen-agy-mosoda?
Hazafias nevelés a klasszikus neve. Túlélés az eredménye.
...nem biztos, hogy iPhone-nal.
Így elbuktuk ?


...Szóval álmodni lehet de én ezt neked meghagyom.
... melyik vallást választjátok ?

ON
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 413
120 770
113
OFF

Költözök a Dunántúlra a családdal.
A biztonság kedvéért át kéne térni.
Pár év múlva kiderül, hogy ortodox, vagy muzulmán a "nyerő". Nem lenne jobb egy ellen-agy-mosoda?
Hazafias nevelés a klasszikus neve. Túlélés az eredménye.
...nem biztos, hogy iPhone-nal.
Így elbuktuk ?

ON
Hát ez most egy nem túl népszerű vélemény lesz, de szerintem az európai és az amerikai fehér kultúrkör elbukott :( És a szép lassú hanyatlás és összeomlás lesz az osztályrésze, a nyugatiak birkák minket meg kiszaporodnak. Az emberi civilizáció meg lép kettőt hátrafelé. Mondjuk a dícsőséges elmúlás preferálandó.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 225
67 154
113
Hát ez most egy nem túl népszerű vélemény lesz, de szerintem az európai és az amerikai fehér kultúrkör elbukott :( És a szép lassú hanyatlás és összeomlás lesz az osztályrésze, a nyugatiak birkák minket meg kiszaporodnak. Az emberi civilizáció meg lép kettőt hátrafelé.

Igazából az a vicces, hogy mindenki tudja, hogy egyszerűen technológiai fölényen alapuló nyers agresszió a megoldás, csak ahogy mondtam, hogy a saját baromságuk kiterjesztett pátyolgatásának a csapdájába zárta magát a töketlen világ.

A fehér ember soha semmit nem szervezett meg jobban mint az erőszak alkalmazását. Ezért hódította meg a földet, aztán most visszaszorul, mert valahol menetközben elhagyta a tökeit a kényelemért. Tisztára mintha a szuperman filmet néznénk, ahogy már csak a Kriptonon lakik az egykor hódító faj. Vicc.

Főleg azért, mert aki a hatalmi körében van ennek a fehér civilizációnak a sajátjai közül, azokra viszont teljes erejével hajlamos lesújtani gondolatok miatt is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 980
14 065
113
Hát ez most egy nem túl népszerű vélemény lesz, de szerintem az európai és az amerikai fehér kultúrkör elbukott :( És a szép lassú hanyatlás és összeomlás lesz az osztályrésze, a nyugatiak birkák minket meg kiszaporodnak. Az emberi civilizáció meg lép kettőt hátrafelé. Mondjuk a dícsőséges elmúlás preferálandó.

Vissza Levédiába ... (az oroszokhoz "bekéredzkedünk"?)

...azért remélem útközben "beugrunk" Bukarestbe! :hadonaszos: + :mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány