Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
1553411_c1ef5305c1b6cd4ab17691c0a46ee791.jpg


Érdekes látvány
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez meg borzalmas. An-2-es átépítás után, az L-410-es hajtóművével. A háromtollú légcsavar ellenére nem összetévesztendő az An-3-as 1500 lóerejével, met ez itt annak csak töredéke...

1552649_c707877f6fbafa7c0658c3960d91d163.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel
T

Törölt tag 1586

Guest

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Esetleg gondolkozzon a távol-keleti munkavégzésben... Szerintem ott hamarabb lesz visszarendeződés.

Amúgy meg szerintem Európa sem lesz olyan gyászos, ugyanis az emberek COVID ide vagy oda, itt is ugyanúgy öregszenek megállíthatatlanul. Ha most lesz két szűk év, az alatt is a pilóták x%-a nyugdíjba megy, tehát ha utána mondjuk 2023-24-ben eredeti (2019-es) kapacitást szeretne egy légitársaság kiállítani, akkor ahhoz majd új pilóták is kellenek majd. Addig meg pont befejezi a képzését egy most kezdő.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Addig meg pont befejezi a képzését egy most kezdő.
Amennyiben a kezdő saját zsebből (apuci, anyuci zsebből) kifizeri azt a rongyos €100-150 ezret a képzésèrt akkor persze, folytassa.
A probléma az hogy ez a ritka kivétel.
A legtöbben hitelből finanszírozzák a képzést.
Ezzel annyi a gond hogy:
-.ha még nincs hitele akkor már nem is fog kapni.
- ha már van hitele akkor azt munkahely híján kicsit körülményes lesz visszafizetni.
Ezért javasolják mindkét cikkben azt hogy gondolkodjanak el a növendékek a pályaváltoztatáson.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 494
113
Amennyiben a kezdő saját zsebből (apuci, anyuci zsebből) kifizeri azt a rongyos €100-150 ezret a képzésèrt akkor persze, folytassa.
A probléma az hogy ez a ritka kivétel.
A legtöbben hitelből finanszírozzák a képzést.
Ezzel annyi a gond hogy:
-.ha még nincs hitele akkor már nem is fog kapni.
- ha már van hitele akkor azt munkahely híján kicsit körülményes lesz visszafizetni.
Ezért javasolják mindkét cikkben azt hogy gondolkodjanak el a növendékek a pályaváltoztatáson.

Magyarországon meg épp egymás után nyílnak a civil pilótaiskolák...
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 178
113

FR24-en visszanézve az Emirates Arad környékén fogta be a Qatar 777-est és Kecskemét környékétől repültek így. Qatar FL400-on, Emirates FL380-on. Mindkettő London felé.

Kicsit hátrébb, Hódmezővásárhely környékén igen hasonló formációban haladt ekkor egy Emirates A380 és egy Kuwait Airways B777 is - bár nem ennyire egymás alatt-felett. Szintén London felé mindkettő.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ahogy az amerikai tunningol, úgy nem tunningol senki.
Az amerikaiaknál legyen szó bármilyen kis szerény autóról, beleraknak egy kompresszoros, vagy dupla Dyno turbós V8-ast, lehetőleg big block-ot.

Hasonlóan járt ez a szegény, néhai PZL-104-es Wilga is.
A DRACO névre átkeresztelt gépben a régi, kilenchengeres, 260 lóerős csillagmotorka helyére egy 680 lóerős gázturbina, a kéttollú légcsavar helyére egy jó nagy négytollú került.
Amúgy nem csúnya így “kihegyezve”, a karcsúbb orrával:

 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ahogy az amerikai tunningol, úgy nem tunningol senki.
Az amerikaiaknál legyen szó bármilyen kis szerény autóról, beleraknak egy kompresszoros, vagy dupla Dyno turbós V8-ast, lehetőleg big block-ot.

Hasonlóan járt ez a szegény, néhai PZL-104-es Wilga is.
A DRACO névre átkeresztelt gépben a régi, kilenchengeres, 260 lóerős csillagmotorka helyére egy 680 lóerős gázturbina, a kéttollú légcsavar helyére egy jó nagy négytollú került.
Amúgy nem csúnya így “kihegyezve”, a karcsúbb orrával:

Összetört...
https://forum.htka.hu/threads/civil-repüléssel-kapcsolatos-témák.1584/page-76#post-731482
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 494
113

"Old Cathay Pacific Boeing 747 crashed into Airpot Hangar on purpose.
This is a behind-the-scenes look at a real Boeing 747 crashing into a hangar on the set of the 2020 spy-thriller "Tenet".
Director Christopher Nolan explained it was cheaper to get an old jumbo jet and crash it, then using miniatures and CGI to create the scene."