Civil repüléssel kapcsolatos témák

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Old Cathay Pacific Boeing 747 crashed into Airpot Hangar on purpose.
This is a behind-the-scenes look at a real Boeing 747 crashing into a hangar on the set of the 2020 spy-thriller "Tenet".
Director Christopher Nolan explained it was cheaper to get an old jumbo jet and crash it, then using miniatures and CGI to create the scene."

Hat, igy sem volt olcso $200M gyartassal (bar a buko egyenleg tuti kamu, Hollywood hirhedt a sumak "kreativ konyvelesrol", ahol $100M nyeresegbol $200M veszteseget csinalnak): https://nypost.com/2020/11/04/director-christopher-nolan-defends-tenets-sluggish-box-office-sales/
 
A vakcina első hatása: utazási boomba torkollhat a karanténfáradtság
https://forbes.hu/uzlet/a-vakcina-e...I9_IJx5EV22OWKxjr3hupiWVN6OOR8-IXxtOJqNHRh-s#
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.
 
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.
Éppen ezen gondolkodtam, hogy mekkora lenne a turizmus optimális részaránya? Budapest nemzetközi összehasonlításban azért még nincs az élmezőnyben, és a mostani 0 forgalom rendesen a padlóra is vágta. Viszont az olcsósága miatt - ha engedik - nagyon hamar nagyon sok turista választhatja majd célpontnak a vakcina megjelenése után.
Arra viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy a korlátozások feloldása hogyan fog megvalósulni. Azt tudom elképezelni, hogy aki igazolással rendelkezik, hogy megkapta az oltást, az előtt feloldják az idén bevezetett korlátozásokat.
 
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.

És adjuk hozzá, hogy az a feltápászkodás igen lassú lesz - példának vegyük a Ferihegyen rohadó Lufthansa gépeket. A betonon dekkolnak lassan egy éve - hogy azok felszálljanak be kell őket tolni a hangárba (2x2 férőhely ACE, 2x2 Lufi + az ugrálóvár, wizz hangár nem játszik, az az övék), és ott eltöltenek darabonként jópár napot, függően mi kattant ki belőlük. Nyilván a hajtóműcserések az utolsóak, de még a legkisebb munka is komoly átrágás lesz - ennyi állásnak nyoma van a gépen (tömítésektől a kondirendszerig). És akkor jön az, hogy lesz, amit nem éri meg - nem ezek a gépek, mert ezek asszem elég újak, de sok gépre lesz megmondva, hogy nem éri meg. Lásd a 4 hajtóművesek gyors kihalása....

És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.
Szóval nagyon pöpecül kell ezt kivitelezni, ráadásul kérdés milyen elvárások leszenk a járvány után - értsd milyen távolságtartások, etc... mire kell beállni a reptereknek satöbbi.
Az emberi tényezőről már nem is beszélek (elküldött emberek, kikattanó szerelő/pilóta szakszók...)
Jelenleg az egész full bizonytalan.
 
És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.

Szerintem nem lesz olyan gyors a felfutás, hogy ne tudna vele lépést tartani a kapacitás. No meg, ha pl. a Lufi túl sok gépet letárolt, és nem tud onnan gyorsan visszajönni, akkor majd rárepül az útvonalaira olyan cég, ami előrelátóbb volt. Vannak cégek, akik pl. nyáron elég komolyan repdestek fel-alá.

Én nem hiszek az árnövekedésben, most minden apró kell a cégeknek, nézd meg pl. mennyi 30%-os akció van a Wizznél... És amíg nem lesznek nagyjából tele a gépeik, ez így is marad majd. Az meg attól félek nem hónapokon belül lesz... talán nyárra.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

antonov balesethez
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Repülni (és túlélni...) annyi mint jó döntéseket hozni.
Itt volt egy-két rossz döntés (VFR -> IMC o_O)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
De úgy néz ki ha ők maguk el is csesztek ezt-azt, legalább Fortuna melléjül állt mert egészben túlélték ... (legalábbis amíg látható a felvétel).:eek::(:);)
 
Repülni (és túlélni...) annyi mint jó döntéseket hozni.
Itt volt egy-két rossz döntés (VFR -> IMC o_O)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jesszus, belerepültek az erdőbe és túlélték úgy, hogy el tudtak emelkedni?