DCS World (Eagle Dynamics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
https://forums.eagle.ru/showthread.php?p=4367841#post4367841

Végre itt a várva várt AMRAAM rework. 1 óra tesztelés után egyelőre nem sikerült reprodukálni a 2 korábbi legkritikusabb rávezetési hibát:
- korábban célvesztés esetén elég agresszívan rántotta vissza 1 G-re a rakétát, ez úgy néz ki teljesen megszűnt
- korábban pillanatnyi notch esetén sokszor szabályos "cél elkerülő" manőverbe kezdett a rakéta, úgy néz ki ez is megszűnt

Rendkívül kifinomultnak tűnik az új robotpilótája. Szép kitartott G-k, szinte semmiféle oszcillációt nem láttam. Kitartott notch manőverek ellen, ismételt célvesztés közben is a korábbiakhoz képes rendkívül stabilan repül, bár a célvesztés esetén továbbra sincs extrapoláció az aktuális célparaméterek alapján.

Lekopogom, de nagyon meg vagyok lepve. Eszméletlen jónak tűnik az új rávezetés. Tovább fogjuk tesztelni, illetve mások sok furcsaságot írtak fórumon, bár azok közül még egyiket sem tapasztaltam.. viszont ACMI-ben láttam érdekes dolgokat, de azt egyelőre a netcode hibáknak tudtam be.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 712
113

Nagyon klassz. A szíriai térképen levő sok mezőgazdasági terület egyébként véleményem szerint lehetőséget adna a DCS első civil helikoptertípusa a Kamov Ka-26 számára. Miért?! Annyi értelme minimum van, mint a Christen Eagle megjelenésének. Igaz,hogy félig meddig a katonai kategóriába is húzható, hiszen a MN használta futár és vegyi mentesítő feladatokra. Ami szerintem a gép mellett szól: régi típus,nem pedig egy sok részletében jelenleg is aktív katonai használatban lévő első vonalas típus,emiatt a Kamov tervezőiroda is könnyebben osztaná meg a fejlesztőkkel a gép tulajdonságaival kapcsolatos információkat és valószínűleg az orosz katonai kémelhárítás sem írna nekik listát azon rendszerekről amiket tilos lemodellezniük a szimulátorban . Továbbá a motorok modellezésénél annyi előnyük lenne,hogy a Jak-52-essel már megvan nekik a Vegyenejev M-14-es csillagmotor modellje, a Ka-26-os pedig 2 darab Vegyenejev M-14V26-os csillagmotorral van felszerelve. Így növelhetnék még egy kicsit a vevőkört. Mert eddig elsősorban civil heli nem nagyon volt, csak a Mi-8MTV2-vel és az UH-1-essel lehetett civil küldetéseket is tolni. Valószínűleg kapok ezért a fejemre, hogy miért nem cseszegetem őket én is, még egy új modern szuperszonikus vadász programba építése érdekében. Vagy legalább egy klikkelhető kabinos MiG-29 / Szu-27 miatt. Én is nagyon örülnék az utóbbiak megjelenésének, de úgy tudom, hogy ezeket nem engedik nekik egyelőre megcsinálni. A Ka-26 minőségi megvalósítása előtt viszont jóval kevesebb akadály van. Pontosan ahogyan a II.VH-s repülőgépek esetében is.
Persze várhatunk a klikkelhető kabinos, TVC-s Szu-35-ösre,amivel török F-16-osokra vadászunk, csak 40 év az hosszú idő.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 712
113
Végre kiadták az első videót ami a 24-esről szól. Ahogy látom még nem működik minden műszer a kabinokban,de láthatóan halad a fejlesztés:
 
M

molnibalage

Guest
Lassan csak beéri a BMS-t.
Ööööö. Hááááát. Talán az első kis lépést talán sikerül megtenni.

Fogalmazzunk úgy, hogy aki a semmiből BMS szintű din. hadjáratot remél és annak minden leágazását, az picit naív... :)
Azért leszek kíváncsi, mert ez mondjuk úgy, egy kicsit fejlettebb quick mission szerűségnek tűnik a képek alapján.

Alapvető probléma, hogy 2D/3D váltás nélkül te BMS szerű hadjáratot nem tudsz csinálni, mert ahhoz szuperszámítógép kéne kb...
Ameddig ez nincs, addig a két. din. hadjáratot összemérni is felesleges lesz. Nincs az motor, ami valós 3D világban elmozgatna több ezer egységet.
 
M

molnibalage

Guest
Próbálom halogatni a VR beruházást, de ha továbbra is ilyenek jönnek ki...
A DCS alá nem tudsz olyan vasat rakni, hogy VR nélkül is fusson rendesen még akkor is, ha nem F-14-gyel repülsz masszív bevetést.
Mert a kódja olyan, amilyen.

Mulatságos volt látni, amikor néhány gépes mission alatt promó videón a 30 FPS alá esett be rendszeresen.
Az összes ilyen cuki videó kb. úgy készül, hogy replay módban x8 lassításban veszik fel a világ legerősebb gépein.
Kurva jól néz ki, az F-14FD cikkhez (Repszim töri III) mellékelt radar videó alatt én is rohantam volna megvenni...
... majd rájöttem, hogy az többet tud, mert legalább környezetet ad a géphez. Még, ha a modellezés primitív is a DCS-hez képest.

Szégyen, hogy 20 alatt a LOMAC/DCS egy Tornado / Falcon 3.0 szintű körökre osztott din hadjáratot sem kapott.

A Tornado lassan 30 éves lesz.
A Falcon 3.0 jövőre lesz 30...

Sok mindent tisztelek és elismerek a DCS-ben, de ennyi idő alatt sem ismerték fel és valósították meg azt, ami egy harcászati szimulátor alapja...
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 771
7 009
113
A DCS alá nem tudsz olyan vasat rakni, hogy VR nélkül is fusson rendesen még akkor is, ha nem F-14-gyel repülsz masszív bevetést.
Mert a kódja olyan, amilyen.

Mulatságos volt látni, amikor néhány gépes mission alatt promó videón a 30 FPS alá esett be rendszeresen.
Az összes ilyen cuki videó kb. úgy készül, hogy replay módban x8 lassításban veszik fel a világ legerősebb gépein.
Kurva jól néz ki, az F-14FD cikkhez (Repszim töri III) mellékelt radar videó alatt én is rohantam volna megvenni...
... majd rájöttem, hogy az többet tud, mert legalább környezetet ad a géphez. Még, ha a modellezés primitív is a DCS-hez képest.

Szégyen, hogy 20 alatt a LOMAC/DCS egy Tornado / Falcon 3.0 szintű körökre osztott din hadjáratot sem kapott.

A Tornado lassan 30 éves lesz.
A Falcon 3.0 jövőre lesz 30...

Sok mindent tisztelek és elismerek a DCS-ben, de ennyi idő alatt sem ismerték fel és valósították meg azt, ami egy harcászati szimulátor alapja...

Igen, sajnos. Ami még aggasztóbb, hogy az ED-nek láthatóan nincs szilárd és meggyőző víziója, hogy milyen jövőbeli terméket akar, ami felé kitartóan menetelne a fejlesztés. Teljesen ad hoc, ötletszerű az egész, ráadásul egy gleccser sebességével, csigalassan mozog.

Többen mondják, hogy a DCS VR-ben nem az igazi. A látvány rendben, de lassú, nehézkes, kevéssé intuitív a kezelése, és valahogy az élmény nem jön annyira át.
Ellenben mindenki egekig dicséri a VTOL VR-t, ami ugyan kicsit arcade, nem valódi gépeket modellez és a grafika sincs túlbonyolítva, cserébe viszont baromi gyors, kifejezetten VR-re lett kitalálva és a repülési élmény óriási, ebben magasan veri a DCS-t. Érdemes elolvasni a review-kat, több DCS pilóta is elmondja a véleményét.

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
Igen, sajnos. Ami még aggasztóbb, hogy az ED-nek láthatóan nincs szilárd és meggyőző víziója, hogy milyen jövőbeli terméket akar, ami felé kitartóan menetelne a fejlesztés. Teljesen ad hoc, ötletszerű az egész, ráadásul egy gleccser sebességével, csigalassan mozog.

Többen mondják, hogy a DCS VR-ben nem az igazi. A látvány rendben, de lassú, nehézkes, kevéssé intuitív a kezelése, és valahogy az élmény nem jön annyira át.
Ellenben mindenki egekig dicséri a VTOL VR-t, ami ugyan kicsit arcade, nem valódi gépeket modellez és a grafika sincs túlbonyolítva, cserébe viszont baromi gyors, kifejezetten VR-re lett kitalálva és a repülési élmény óriási, ebben magasan veri a DCS-t. Érdemes elolvasni a review-kat, több DCS pilóta is elmondja a véleményét.

Igen, ezt a másik szimulátoros topikban már linkeltem.
 

Avtomat

Well-Known Member
2018. október 30.
1 552
4 345
113
Igen, sajnos. Ami még aggasztóbb, hogy az ED-nek láthatóan nincs szilárd és meggyőző víziója, hogy milyen jövőbeli terméket akar,
Dehogy nincs. A vízió az, ami pénzt hoz. Jó sokat. :)
A célközönség túlnyomó részét nem az érdekli, hogy mély harcászati szimulátor élményt kapjon, hanem az, hogy olyan gépeket dobáljon ki a cég 1-2 évente amikről minél több AMRAAM-et tud ráküldeni minél több Fulcrumra. Nem véletlen hogy az F-18 teszi ki az összes ED eladás 50%-t.
Minden más a véletlen és ezt be is vallja az ED.
Ha jól emlékszem nemrég említettek statisztikát miszerint a felhasználók valami 70% nem is játszik rendszeresen a termékkel miután kidob rá 40-70 dollárt, és a maradék playerbase nagy része is csak singleplayerben tolja. Ezek után miért ölnének rengeteg időt meg pénzt pl a légvédelem harcászatának kidolgozására, vagy rendes radar szimulációra? Hol hozna az annyi pénzt mint egy F-16, vagy egy Apache?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
Dehogy nincs. A vízió az, ami pénzt hoz. Jó sokat. :)
A célközönség túlnyomó részét nem az érdekli, hogy mély harcászati szimulátor élményt kapjon, hanem az, hogy olyan gépeket dobáljon ki a cég 1-2 évente amikről minél több AMRAAM-et tud ráküldeni minél több Fulcrumra. Nem véletlen hogy az F-18 teszi ki az összes ED eladás 50%-t.
Minden más a véletlen és ezt be is vallja az ED.
Ha jól emlékszem nemrég említettek statisztikát miszerint a felhasználók valami 70% nem is játszik rendszeresen a termékkel miután kidob rá 40-70 dollárt, és a maradék playerbase nagy része is csak singleplayerben tolja. Ezek után miért ölnének rengeteg időt meg pénzt pl a légvédelem harcászatának kidolgozására, vagy rendes radar szimulációra? Hol hozna az annyi pénzt mint egy F-16, vagy egy Apache?
Én voltam a tipikus single player, mivel a fegyverek idétlen hatásmechanizmusa miatt (a robbanások régebben majdnem realisztikusak voltak, de sikerült alaposan rontani rajtuk) engem elsősorban a gépek vezethetősége és műrepülhetőségének realizmusa érdekelt.
Mondjuk a DOS-os Flanker 1.0 óta.

Korábban, a Lock On időkben, az ED fórumban próbáltam magyarázni, hogy a 2D kabin sehol sincs az IL-2 Sturmovik valódi 3D műszerfalához képest, de lehurrogtak. Az egyik fele azért, mert ez szerinte is 3D, a másik szerint, meg lehet, hogy 2D, de minek kell ide több?
Vajon most hol lehetnek ezek az arcok... :)

Igazi áttörést ebben a DCS professional flight mode-ja hozott, a MiG-21-es után a core gépek is megkapták, élvezet volt végre láthatóan ugyanolyan reakciókat kihozni egy Szu-27-es, vagy F-15C manővereiből, mibt amiket élőben lát az ember. Dolgokat megérteni sokat segített, az biztos.
Nagyon vártam a MiG-29 pfm-et, ahogy az F-14B-t is, közben a multiplayer környezet elkeserített.
És igen, a küldetés tervezés során még single player-ben is legalább annyi idő ment el bug mentesíteni az ellenfél és a saját erők mozgásait, hogy az idegesítő volt.
Az eszközök még tizenöt év után is ugyanúgy konfliktoltak magukkal meg egymással, álltak meg a harctéren spontán, mint a 98-as Flanker 2.0 idejében.

Amikor jött végre az új DCS 2.5 frissités az újabb grafikával meg az új pályákkal, az F-14B-vel, Viggen-el, meg a Hornet-tel, melyeket vártam, az 50 gigabájtos frissítésre nem volt helyem és egyetlen perc alatt az egész nyűglődéstől elment a kedvem.
A komplett DCS-t, Mirage 2000, MiG-21bisz, MiG-15, Gazelle, Ka-50, Mi-8 modulokkal ment nálam a levesbe.
Azóta sem érdekel.
Látom a videókat, 4K-ban az erőlködéseket ugyanazokkal a bugokkal, mint ami korábban is volt, de még az se érdekelne, ha a korábbi vágyam, a szemenként 4K és szemenként 120fps-es VR szemüveggel is lehetne tolni (ami nincs is már olyan távol), mert annyira kiábrándultam ebből a szenvedésből.

Ehhez képest a légvédelem, vagy a radarok korrekt működése gyakorlatilag stratégia és nem repülőgép szimulátor.
Maga a repülés szimulációjának AI része évtizedek óta bugos.
Hogyan várhatjuk el reálisan, hogy akkor majd a rendszerek AI szimulációja jó legyen?
 
M

molnibalage

Guest
Ehhez képest a légvédelem, vagy a radarok korrekt működése gyakorlatilag stratégia és nem repülőgép szimulátor.
Maga a repülés szimulációjának AI része évtizedek óta bugos.
Hogyan várhatjuk el reálisan, hogy akkor majd a rendszerek AI szimulációja jó legyen?
És erre akarnak dinamikus hadjáratot építeni.
Én ezért engedtem el a DCS-t. A Falcon széria ezzel szemben konstans stabil fejlődést mutat. Az élményhez meg annyi a dolgod, hogy "launch campaign". És csá.
De lényegében grafikus UI-val csinálhatsz akár tetszőleges OBB-s hadjáratot is.

Grafikailag tufa, de nem is kell hozzá atomerőmű. Ha lesz az új terrain engine, akkor meg kb. az egyetlen komoly hiányossága fixálva lesz.
Ok, csak F-16C avionika hiteles, tehát egy gépet tud, de hát ingyé ez van...