[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

A kikepzo gepek szerepet en a staabil es jolkepzett pilotautampotlasban latom a lenyeget. Sajat gep eseten nem egy kvazi gyorstalpalon kell a pilotaknak resztvenni relative gyorsan lerepult kotelezovel.

Hanem valiban profi pilotava vallhat meg a vadaszgep ullesebe ulles elott. Ertsd sokkal jobban kepzett pilota ulhet at a vadaszba a hamgsebesseg alatti nagyobb tapasztalat miatt...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Most komolyan, mi a tököm baja van bárkinek az NG-vel?

Nem F-35 helyett lesznek! Kiképzésre, meg a kötelező óraszámokat fenntartani a légi jártassághoz!
Nehogy már nekiálljuk fikázni a gépet, meg kitalálja bárki hogy erre a célra jobb lenne egy turbó prop gép...
Ez egy keleti Hawk. Erre a feladatkörre lett tervezve. Anno a Mig-29 mellé pont megfeleltek erre a célra a sima L-39-esek, szerintem a Gripen mellé is meg fog felelni az újabb NG változat...
 
Különben nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem fognak a KC-390-es leendő pilótáink is lehúzni egy kis időt a NG-ben, mielőtt kikerülnek a külföldi képzésre. (Portugália? Brazília?)
 
Szóval akkor most ahogy visszaolvastam a topikot, a fanyalgók, szakértők eljutottak oda lassan hogy:

A L-39 NG egy modernebb műszerezettségű, olcsó, alacsony fogyasztású - sokáig repülni képes iskolagép, ami nem olyan repteljesítményű mint a tőle 2x annyiba kerülő yak-130/M-346, de lényegesen jobb mint egy alig olcsóbb jóval szerényebb turbo-prop légcsavaros Super Tucano?

Illetve ez pont elégséges/megfelelő lesz majd arra amire tervezték, hogy iskola gépként akár egy harcászati vadászgépre is előképzettséget/repórát nyújtson?

Megváltottuk a világot a HTK-n, ismét :p !

Ha visszaolvastad akkor láttad,hogy itt jópárunknak nem az NG-l van problémája hanem ,hogy például semmi szükségünk hazai pilótakiképzősdire mert többe fog kerülni mint a jelenlegi képzés és ennek a többlet költségnek sokkal jobb helye is lenne az MH-l.
 
Ha visszaolvastad akkor láttad,hogy itt jópárunknak nem az NG-l van problémája hanem ,hogy például semmi szükségünk hazai pilótakiképzősdire mert többe fog kerülni mint a jelenlegi képzés és ennek a többlet költségnek sokkal jobb helye is lenne az MH-l.
Saját lábon állás a cél, eléggé arra felé tendál mostanában minden döntés. Gyártás, összeszerelés, kiképzés, besszállítás. Ez is annak a vonalnak egy része. Jobb időben felkészülni arra, mikor azt mondják hogy nem PC/elég demokratikus a magyar pilóta, nem jöhet Kanadába/akárhova...

Tudom, tudom. De akkor is el kell kezdeni valahol. Többek közt itt is kezdődik.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
...hogy bár most feleslegesnek tartjuk (legalább is én), de örülni fogunk neki (legalább is én), ha magyar szinekben repülni látjuk. Pont mint a Mi-24-eseknél...:)
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.
 
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.
A Mi-24 restaurálás teljesen felesleges volt.
Azt amit a restaurált Mi-24 kel művelnek (kiképző repülések) símán meg tudták volna tenni még néhány további Écureuil-el.
Én - és még sokan - meg azt nem értjük hogyan lehetnek még mindig olyanok akik ezt nem értik..
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and arcas
Saját lábon állás a cél, eléggé arra felé tendál mostanában minden döntés. Gyártás, összeszerelés, kiképzés, besszállítás. Ez is annak a vonalnak egy része. Jobb időben felkészülni arra, mikor azt mondják hogy nem PC/elég demokratikus a magyar pilóta, nem jöhet Kanadába/akárhova...

Tudom, tudom. De akkor is el kell kezdeni valahol. Többek közt itt is kezdődik.

Ezt a pc dolgot felesleges belevinni a dologba mert ez nem így működik de mondok valamit ha annyira NG-i akarunk akkor csak fel kell hívni Svejkéket és hidd el ők a hazai pilótaképzés költségének a töredékért megoldják nekunk a dolgot.
 
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.

Hidd el olcsóbban is meg lehetett volna oldani a sokat emlegetett "képesség megtartást".A Mi-24 felújítás ebben a formában egy felesleges minden racionalitást nélkülöző színtisztán politikail döntés volt.
 
Hidd el olcsóbban is meg lehetett volna oldani a sokat emlegetett "képesség megtartást".A Mi-24 felújítás ebben a formában egy felesleges minden racionalitást nélkülöző színtisztán politikail döntés volt.
Hogy? De úgy ám hogy sokkal többe se kerüljön, meg a lehető leghamarabb legyen bevethető harci helikopter, amiről legalább éjszakai gépágyúzás, NIR blokk lövészet azóta lement volna, olyan opcióval hogy ha baj van, mennek rá a ATGM-ek és van is aki tudja használni igen rövid időn belül, mert van még olyan aki lőtt vele, és be is lehet szerezni viszonylag olcsón több helyről is Shturmot, ami térségben a harckocsikat azért jó eséllyel szemből is elrendezi?

Amúgy én mindenkinek elhiszek mindent, de Koller Úrnak egy picit jobban még attól is jobban hiszek!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7, zeal and emel
A Mi-24 restaurálás teljesen felesleges volt.
Azt amit a restaurált Mi-24 kel művelnek (kiképző repülések) símán meg tudták volna tenni még néhány további Écureuil-el.
Én - és még sokan - meg azt nem értjük hogyan lehetnek még mindig olyanok akik ezt nem értik..
Úgy hogy mókuskával nem lőttél volna éjszaka gépágyúval, sem NIR-el, meg opció sincs rá hogy felpattanjon rá a Shturm. Én meg ezt nem értem meg, hogy nem látható az ordító különbség egy éjszakai éleslövészet és a helikopteres iskolakör gyakorlása közt....
 
Úgy hogy mókuskával nem lőttél volna éjszaka gépágyúval, sem NIR-el, meg opció sincs rá hogy felpattanjon rá a Shturm. Én meg ezt nem értem meg, hogy nem látható az ordító különbség egy éjszakai éleslövészet és a helikopteres iskolakör gyakorlása közt....
Te jó ég...:eek:o_O:(
Mielőtt ilyen zöldségeket leírsz miért nem szánsz rá 5 percet (tényleg nem többet) hogy utánanézz..?
AS350_Fennec1.jpg


Amúgy meg Shturmunk nics úgyhogy ez az opció nem létezik....
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Ha visszaolvastad akkor láttad,hogy itt jópárunknak nem az NG-l van problémája hanem ,hogy például semmi szükségünk hazai pilótakiképzősdire mert többe fog kerülni mint a jelenlegi képzés és ennek a többlet költségnek sokkal jobb helye is lenne az MH-l.
Feltételezem az illetékesek végig gondolnak minden variációt és ennek megfelelően döntenek. Ismerjük a jelenlegi pilótaképzés költségeit?
 
Te jó ég...:eek:o_O:(
Mielőtt ilyen zöldségeket leírsz miért nem szánsz rá 5 percet (tényleg nem többet) hogy utánanézz..?
AS350_Fennec1.jpg


Amúgy meg Shturmunk nics úgyhogy ez az opció nem létezik....
Ez azért finoman szólva nem Mi-24P szint, hogy feltesznek egy pod-ot, meg egy 7-es blokkot. A Shturmot több ember is tudná indítani, és az hogy nem látszik, az egy dolog, meg hogy mennyi idő míg kerülne elő, az is egy másik. A Mihuk legnagyobb előnye volt hogy volt/van ember aki a fegyvernem leállása után is tudta hogy mi merre van rajta(műszakiak), meg olyan is aki azonnal tudott vele repülni(némi papír frissítés után). Ez a mókuskával úgy nézett volna ki, hogy lehet nekiesni nulláról, és mindent megvenni szépen hozzá. Lényegében az lett volna hülyeség, mert alig tudtuk volna hamarabb használatba venni őket kiképzési célra, mint a H-145M-eket érdemben.
 
Hogy? De úgy ám hogy sokkal többe se kerüljön, meg a lehető leghamarabb legyen bevethető harci helikopter, amiről legalább éjszakai gépágyúzás, NIR blokk lövészet azóta lement volna, olyan opcióval hogy ha baj van, mennek rá a ATGM-ek és van is aki tudja használni igen rövid időn belül, mert van még olyan aki lőtt vele, és be is lehet szerezni viszonylag olcsón több helyről is Shturmot, ami térségben a harckocsikat azért jó eséllyel szemből is elrendezi?

Amúgy én mindenkinek elhiszek mindent, de Koller Úrnak egy picit jobban még attól is jobban hiszek!

Ugye tudod,hogy ezek a Mi-24-k a jelenlegi"felújított"formájukban max migráns kergetésre és riogatásra alkalmasak a H-145 HForce verziói teljesen más szintet képviselnek arra nem készít fel hindes gépágyú lövészet,ezeket a hindeket ebben a formájukban öngyilkosság lenne beküldeni hk vadászatra.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
...hogy bár most feleslegesnek tartjuk (legalább is én), de örülni fogunk neki (legalább is én), ha magyar szinekben repülni látjuk. Pont mint a Mi-24-eseknél...:)

Itt egy pillanatra azt hittem, hogy ezt @Terminator -ra írod.

Ezt a pc dolgot felesleges belevinni a dologba mert ez nem így működik de mondok valamit ha annyira NG-i akarunk akkor csak fel kell hívni Svejkéket és hidd el ők a hazai pilótaképzés költségének a töredékért megoldják nekunk a dolgot.

Volt, hogy kinyitották a basztatáskát Magyarország második világháborús szerepe miatt.
 
Ugye tudod,hogy ezek a Mi-24-k a jelenlegi"felújított"formájukban max migráns kergetésre és riogatásra alkalmasak a H-145 HForce verziói teljesen más szintet képviselnek arra nem készít fel hindes gépágyú lövészet,ezeket a hindeket ebben a formájukban öngyilkosság lenne beküldeni hk vadászatra.
Persze hogy tudom, hogy öngyilkosság lenne beküldeni a hindjeinket önmagukban harckocsivadászatra abban az esetben, ha van csapatlégvédelem az ellenfél oldalán, ők meg magukban tevékenykednek. Jelen pillanatban a helikopterek addig amíg nincs rajtuk csúcs közeli önvédelmi rendszer, csapatlégvédelemmel szemben szinte csak a rövidebbet húzhatják.

NINCS mindenhol csapatlégvédelem.