[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A kikepzo gepek szerepet en a staabil es jolkepzett pilotautampotlasban latom a lenyeget. Sajat gep eseten nem egy kvazi gyorstalpalon kell a pilotaknak resztvenni relative gyorsan lerepult kotelezovel.

Hanem valiban profi pilotava vallhat meg a vadaszgep ullesebe ulles elott. Ertsd sokkal jobban kepzett pilota ulhet at a vadaszba a hamgsebesseg alatti nagyobb tapasztalat miatt...
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Most komolyan, mi a tököm baja van bárkinek az NG-vel?

Nem F-35 helyett lesznek! Kiképzésre, meg a kötelező óraszámokat fenntartani a légi jártassághoz!
Nehogy már nekiálljuk fikázni a gépet, meg kitalálja bárki hogy erre a célra jobb lenne egy turbó prop gép...
Ez egy keleti Hawk. Erre a feladatkörre lett tervezve. Anno a Mig-29 mellé pont megfeleltek erre a célra a sima L-39-esek, szerintem a Gripen mellé is meg fog felelni az újabb NG változat...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Különben nem vagyok róla meggyőződve, hogy nem fognak a KC-390-es leendő pilótáink is lehúzni egy kis időt a NG-ben, mielőtt kikerülnek a külföldi képzésre. (Portugália? Brazília?)
 
W

Wilson

Guest
Szóval akkor most ahogy visszaolvastam a topikot, a fanyalgók, szakértők eljutottak oda lassan hogy:

A L-39 NG egy modernebb műszerezettségű, olcsó, alacsony fogyasztású - sokáig repülni képes iskolagép, ami nem olyan repteljesítményű mint a tőle 2x annyiba kerülő yak-130/M-346, de lényegesen jobb mint egy alig olcsóbb jóval szerényebb turbo-prop légcsavaros Super Tucano?

Illetve ez pont elégséges/megfelelő lesz majd arra amire tervezték, hogy iskola gépként akár egy harcászati vadászgépre is előképzettséget/repórát nyújtson?

Megváltottuk a világot a HTK-n, ismét :p !

Ha visszaolvastad akkor láttad,hogy itt jópárunknak nem az NG-l van problémája hanem ,hogy például semmi szükségünk hazai pilótakiképzősdire mert többe fog kerülni mint a jelenlegi képzés és ennek a többlet költségnek sokkal jobb helye is lenne az MH-l.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Ha visszaolvastad akkor láttad,hogy itt jópárunknak nem az NG-l van problémája hanem ,hogy például semmi szükségünk hazai pilótakiképzősdire mert többe fog kerülni mint a jelenlegi képzés és ennek a többlet költségnek sokkal jobb helye is lenne az MH-l.
Saját lábon állás a cél, eléggé arra felé tendál mostanában minden döntés. Gyártás, összeszerelés, kiképzés, besszállítás. Ez is annak a vonalnak egy része. Jobb időben felkészülni arra, mikor azt mondják hogy nem PC/elég demokratikus a magyar pilóta, nem jöhet Kanadába/akárhova...

Tudom, tudom. De akkor is el kell kezdeni valahol. Többek közt itt is kezdődik.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
...hogy bár most feleslegesnek tartjuk (legalább is én), de örülni fogunk neki (legalább is én), ha magyar szinekben repülni látjuk. Pont mint a Mi-24-eseknél...:)
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.
A Mi-24 restaurálás teljesen felesleges volt.
Azt amit a restaurált Mi-24 kel művelnek (kiképző repülések) símán meg tudták volna tenni még néhány további Écureuil-el.
Én - és még sokan - meg azt nem értjük hogyan lehetnek még mindig olyanok akik ezt nem értik..
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and arcas
W

Wilson

Guest
Saját lábon állás a cél, eléggé arra felé tendál mostanában minden döntés. Gyártás, összeszerelés, kiképzés, besszállítás. Ez is annak a vonalnak egy része. Jobb időben felkészülni arra, mikor azt mondják hogy nem PC/elég demokratikus a magyar pilóta, nem jöhet Kanadába/akárhova...

Tudom, tudom. De akkor is el kell kezdeni valahol. Többek közt itt is kezdődik.

Ezt a pc dolgot felesleges belevinni a dologba mert ez nem így működik de mondok valamit ha annyira NG-i akarunk akkor csak fel kell hívni Svejkéket és hidd el ők a hazai pilótaképzés költségének a töredékért megoldják nekunk a dolgot.
 
W

Wilson

Guest
A Mi-24 sem volt felesleges. Évek óta zajlik rajta és vele munka olyan szinten, ami a H-145M-el még most sem. Az volt elérhető, ez van, fogadjátok el. Egy teljes fegyvernem alapjait kellett a NULLÁRÓL felépíteni velük. Én értem hogy sokan ezt nem értik meg, de akkor is így van.

Hidd el olcsóbban is meg lehetett volna oldani a sokat emlegetett "képesség megtartást".A Mi-24 felújítás ebben a formában egy felesleges minden racionalitást nélkülöző színtisztán politikail döntés volt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Hidd el olcsóbban is meg lehetett volna oldani a sokat emlegetett "képesség megtartást".A Mi-24 felújítás ebben a formában egy felesleges minden racionalitást nélkülöző színtisztán politikail döntés volt.
Hogy? De úgy ám hogy sokkal többe se kerüljön, meg a lehető leghamarabb legyen bevethető harci helikopter, amiről legalább éjszakai gépágyúzás, NIR blokk lövészet azóta lement volna, olyan opcióval hogy ha baj van, mennek rá a ATGM-ek és van is aki tudja használni igen rövid időn belül, mert van még olyan aki lőtt vele, és be is lehet szerezni viszonylag olcsón több helyről is Shturmot, ami térségben a harckocsikat azért jó eséllyel szemből is elrendezi?

Amúgy én mindenkinek elhiszek mindent, de Koller Úrnak egy picit jobban még attól is jobban hiszek!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7, zeal and emel

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
A Mi-24 restaurálás teljesen felesleges volt.
Azt amit a restaurált Mi-24 kel művelnek (kiképző repülések) símán meg tudták volna tenni még néhány további Écureuil-el.
Én - és még sokan - meg azt nem értjük hogyan lehetnek még mindig olyanok akik ezt nem értik..
Úgy hogy mókuskával nem lőttél volna éjszaka gépágyúval, sem NIR-el, meg opció sincs rá hogy felpattanjon rá a Shturm. Én meg ezt nem értem meg, hogy nem látható az ordító különbség egy éjszakai éleslövészet és a helikopteres iskolakör gyakorlása közt....
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Úgy hogy mókuskával nem lőttél volna éjszaka gépágyúval, sem NIR-el, meg opció sincs rá hogy felpattanjon rá a Shturm. Én meg ezt nem értem meg, hogy nem látható az ordító különbség egy éjszakai éleslövészet és a helikopteres iskolakör gyakorlása közt....
Te jó ég...:eek:o_O:(
Mielőtt ilyen zöldségeket leírsz miért nem szánsz rá 5 percet (tényleg nem többet) hogy utánanézz..?
AS350_Fennec1.jpg


Amúgy meg Shturmunk nics úgyhogy ez az opció nem létezik....
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
Ha visszaolvastad akkor láttad,hogy itt jópárunknak nem az NG-l van problémája hanem ,hogy például semmi szükségünk hazai pilótakiképzősdire mert többe fog kerülni mint a jelenlegi képzés és ennek a többlet költségnek sokkal jobb helye is lenne az MH-l.
Feltételezem az illetékesek végig gondolnak minden variációt és ennek megfelelően döntenek. Ismerjük a jelenlegi pilótaképzés költségeit?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Te jó ég...:eek:o_O:(
Mielőtt ilyen zöldségeket leírsz miért nem szánsz rá 5 percet (tényleg nem többet) hogy utánanézz..?
AS350_Fennec1.jpg


Amúgy meg Shturmunk nics úgyhogy ez az opció nem létezik....
Ez azért finoman szólva nem Mi-24P szint, hogy feltesznek egy pod-ot, meg egy 7-es blokkot. A Shturmot több ember is tudná indítani, és az hogy nem látszik, az egy dolog, meg hogy mennyi idő míg kerülne elő, az is egy másik. A Mihuk legnagyobb előnye volt hogy volt/van ember aki a fegyvernem leállása után is tudta hogy mi merre van rajta(műszakiak), meg olyan is aki azonnal tudott vele repülni(némi papír frissítés után). Ez a mókuskával úgy nézett volna ki, hogy lehet nekiesni nulláról, és mindent megvenni szépen hozzá. Lényegében az lett volna hülyeség, mert alig tudtuk volna hamarabb használatba venni őket kiképzési célra, mint a H-145M-eket érdemben.
 
W

Wilson

Guest
Hogy? De úgy ám hogy sokkal többe se kerüljön, meg a lehető leghamarabb legyen bevethető harci helikopter, amiről legalább éjszakai gépágyúzás, NIR blokk lövészet azóta lement volna, olyan opcióval hogy ha baj van, mennek rá a ATGM-ek és van is aki tudja használni igen rövid időn belül, mert van még olyan aki lőtt vele, és be is lehet szerezni viszonylag olcsón több helyről is Shturmot, ami térségben a harckocsikat azért jó eséllyel szemből is elrendezi?

Amúgy én mindenkinek elhiszek mindent, de Koller Úrnak egy picit jobban még attól is jobban hiszek!

Ugye tudod,hogy ezek a Mi-24-k a jelenlegi"felújított"formájukban max migráns kergetésre és riogatásra alkalmasak a H-145 HForce verziói teljesen más szintet képviselnek arra nem készít fel hindes gépágyú lövészet,ezeket a hindeket ebben a formájukban öngyilkosság lenne beküldeni hk vadászatra.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 565
113
...hogy bár most feleslegesnek tartjuk (legalább is én), de örülni fogunk neki (legalább is én), ha magyar szinekben repülni látjuk. Pont mint a Mi-24-eseknél...:)

Itt egy pillanatra azt hittem, hogy ezt @Terminator -ra írod.

Ezt a pc dolgot felesleges belevinni a dologba mert ez nem így működik de mondok valamit ha annyira NG-i akarunk akkor csak fel kell hívni Svejkéket és hidd el ők a hazai pilótaképzés költségének a töredékért megoldják nekunk a dolgot.

Volt, hogy kinyitották a basztatáskát Magyarország második világháborús szerepe miatt.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 347
51 739
113
Ugye tudod,hogy ezek a Mi-24-k a jelenlegi"felújított"formájukban max migráns kergetésre és riogatásra alkalmasak a H-145 HForce verziói teljesen más szintet képviselnek arra nem készít fel hindes gépágyú lövészet,ezeket a hindeket ebben a formájukban öngyilkosság lenne beküldeni hk vadászatra.
Persze hogy tudom, hogy öngyilkosság lenne beküldeni a hindjeinket önmagukban harckocsivadászatra abban az esetben, ha van csapatlégvédelem az ellenfél oldalán, ők meg magukban tevékenykednek. Jelen pillanatban a helikopterek addig amíg nincs rajtuk csúcs közeli önvédelmi rendszer, csapatlégvédelemmel szemben szinte csak a rövidebbet húzhatják.

NINCS mindenhol csapatlégvédelem.