[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Magyarázza már el nekem valaki, hogy miért írta valalaki, hogy ilyen kis mennyiségnél külön hátrány, hagy itt gyártjuk őket?
Fogalmam sincs, hogy hátrány-e vagy sem ekkora mennyiségnél a saját gyártás. Azt sem lehet tudni, hogy végül mennyi lesz, mivel még elvileg befuthatnak utórendelések. És azt sem lehet tudni, hogy később nem-e fognak mást is ott gyártani.
De a lényeg, hogy egy kicsiny mennyiségű darabszámú termélsnél, ha a gyár árát is beleszámolod az árba, jóval többe kerül majd a terméked, mintha csak egyszerűen megvetted volna.
 
Fogalmam sincs, hogy hátrány-e vagy sem ekkora mennyiségnél a saját gyártás. Azt sem lehet tudni, hogy végül mennyi lesz, mivel még elvileg befuthatnak utórendelések. És azt sem lehet tudni, hogy később nem-e fognak mást is ott gyártani.
De a lényeg, hogy egy kicsiny mennyiségű darabszámú termélsnél, ha a gyár árát is beleszámolod az árba, jóval többe kerül majd a terméked, mintha csak egyszerűen megvetted volna.
Ezért gondolom, hogy Kaposváron fognak gyártani mindent, aminek gumikereke van. Többek közt teherautókat is!
 
A [HUN] tag is mehetne a neve elé.



A kisebb azért elférne a G merci, meg a BRDM helyett, annak már a terepjáró képessége se lehet olyan gáz, mint egy hagyományos mrap-nak. Van manpads hordozó távírányítású tornyos változat is, adná magát a Mistralhoz. A nagyobb, az megint a "komondor helyzet"...

Nurol_Makina_from_Turkey_to_supply_NMS_4x4_armored_to_Special_Forces_of_Qatar_925_002.jpg

Nurol_Makina_from_Turkey_to_supply_NMS_4x4_armored_to_Special_Forces_of_Qatar_925_001.jpg


https://www.armyrecognition.com/mar...s_4x4_armored_to_special_forces_of_qatar.html
Már bocsi, de a neve mögé.
 
Én el tudnék képzelni egy erdei egyenruhát is ezekkel a színekkel (Gidrán) . Minden más környezetre jó a 2015m.
 
Fogalmam sincs, hogy hátrány-e vagy sem ekkora mennyiségnél a saját gyártás. Azt sem lehet tudni, hogy végül mennyi lesz, mivel még elvileg befuthatnak utórendelések. És azt sem lehet tudni, hogy később nem-e fognak mást is ott gyártani.
De a lényeg, hogy egy kicsiny mennyiségű darabszámú termélsnél, ha a gyár árát is beleszámolod az árba, jóval többe kerül majd a terméked, mintha csak egyszerűen megvetted volna.
Az török konzorcium rendelkezik kidolgozott változatokkal, ld a feljebb betett linket. Az Aselsan eszközeivel kb rengeteg változat kisakkozható, a ATGM, MANPAD hordozó, EW jármű etc. RM-nek van kb öt változatú fegyverállványa, max .50 gpu és 40 mm gránátvető, (na meg egy "specforce" 20 mm gépágyú. A német cégnek van két full extrásnak szánt, de a piacon sikertelen ilyen
járműve. A magyar üzem exportlehetőségei nem tűnnek reálisnak, RM integráció ide vagy oda. Tehát: gyárköltség+integrációs+fejlesztési költségek egy a piacon egy országnyi -jobb kifejezést nem ugrik be típusra. (Hadiipari fejlesztéseknél plusz ökölszabály amolyan Murpy törvénye féle: Ami elhúzódhat, az el is húzódik, ezért az szállítási határidőket se vésném kőbe a helyetekben.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Fogalmam sincs, hogy hátrány-e vagy sem ekkora mennyiségnél a saját gyártás. Azt sem lehet tudni, hogy végül mennyi lesz, mivel még elvileg befuthatnak utórendelések. És azt sem lehet tudni, hogy később nem-e fognak mást is ott gyártani.
De a lényeg, hogy egy kicsiny mennyiségű darabszámú termélsnél, ha a gyár árát is beleszámolod az árba, jóval többe kerül majd a terméked, mintha csak egyszerűen megvetted volna.
Viszont cserében saját designt kapsz, ami viszont a többszöröse lett volna, ha simán megrendeljuk. :)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Konkrétan jobb a 15M erdőben is mint a boci, meg a rába kizárólag télvíz idején a sötét avarnál nem jó a 15m
Ez a gidrán minta nekem jobbnak tűnik a bocinál. Csak az nms képekből indulok ki, egészen jól teljesít a barnás/sárgás környezetben.
Persze manipulálhatták is a képeket
 
Fogalmam sincs, hogy hátrány-e vagy sem ekkora mennyiségnél a saját gyártás. Azt sem lehet tudni, hogy végül mennyi lesz, mivel még elvileg befuthatnak utórendelések. És azt sem lehet tudni, hogy később nem-e fognak mást is ott gyártani.
De a lényeg, hogy egy kicsiny mennyiségű darabszámú termélsnél, ha a gyár árát is beleszámolod az árba, jóval többe kerül majd a terméked, mintha csak egyszerűen megvetted volna.
Azzal együtt hogy javarészt egyet értek egy dologgal nem, mégpedig azzal hogy így JÓVAL többe kerül.
Egy könnyűszerkezetes csarnok felépítése nem tétel. Egy egész komplexum nem tétel mára. A telek sem kerülhet horror összegbe. (hacsak nem magánszemélytől veszik, de még akkor sem) Mert ugyan azt írjuk, úgy fogalmazunk, hogy "gyártani", de mégsem gyár lesz az, hanem egy összeszerelő üzem, Nem kellenek bonyolult és drága automata berendezések, robotok, nagy ipari gépek. Igazság szerint semmi nagyon speciális, nagyon drága dolog nem kell hozzá. Nem építik a föld alá, nem egy szupertitkos, és őrzött létesítmény, az egész egy egyszerű lakatos üzemre hasonlít mert az is.
Valahol egyébként is szervizelni kellene a jövőben. A nagyszervizekre gondolok.
Jószerével annyi a történet még - Lynxxel is - hogy a vasúton megjön a cucc, a szakik pedig szinte szó szerint összelegózzák.
Ez az egész mire feláll, mire kész, mire beindul, nem egy drága mutatvány.
Nem dobja ez meg az árát, az egyébként is aranyáron adott katonai cuccoknak.

A bérek, még ha jól megfizetik is a szakembereket akkor sem nyugat-európaiak, lesz rajta olyan marzs, lesz rajta olyan mozgástér, hogy ha a termék jó, márpedig jó lesz, akkor el lesz az adva jó sok helyre.
Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and éber
Azzal együtt hogy javarészt egyet értek egy dologgal nem, mégpedig azzal hogy így JÓVAL többe kerül.
Egy könnyűszerkezetes csarnok felépítése nem tétel. Egy egész komplexum nem tétel mára. A telek sem kerülhet horror összegbe. (hacsak nem magánszemélytől veszik, de még akkor sem) Mert ugyan azt írjuk, úgy fogalmazunk, hogy "gyártani", de mégsem gyár lesz az, hanem egy összeszerelő üzem, Nem kellenek bonyolult és drága automata berendezések, robotok, nagy ipari gépek. Igazság szerint semmi nagyon speciális, nagyon drága dolog nem kell hozzá. Nem építik a föld alá, nem egy szupertitkos, és őrzött létesítmény, az egész egy egyszerű lakatos üzemre hasonlít mert az is.
Valahol egyébként is szervizelni kellene a jövőben. A nagyszervizekre gondolok.
Jószerével annyi a történet még - Lynxxel is - hogy a vasúton megjön a cucc, a szakik pedig szinte szó szerint összelegózzák.
Ez az egész mire feláll, mire kész, mire beindul, nem egy drága mutatvány.
Nem dobja ez meg az árát, az egyébként is aranyáron adott katonai cuccoknak.

A bérek, még ha jól megfizetik is a szakembereket akkor sem nyugat-európaiak, lesz rajta olyan marzs, lesz rajta olyan mozgástér, hogy ha a termék jó, márpedig jó lesz, akkor el lesz az adva jó sok helyre.
Szerintem.

Nem ertem, miert állítod, hogy nem lesz gyártás, amikor konkrétan mar a zalai gyarra is gyartosort mutatott az animáció, mig Kaposvárra meg külön ki is emelték a gyártás mindket esetben, az uj 8x8 és a Gidran kapcsan is.
De, lesz gyártás és lesznek gepsorok, amelyek nrm olcsók. Viszont értelmetlen lenne csak a Gidranra szamolni oket, mert a 8x8 is ott keszul majd, szinten tobbszazas nagysagrendben, tehát megoszlik a beruhazas költsége.

Ami a mérnökök penzet illeti, annak harmonizalnia kell az európai arakkal. Ha nem is lesz annyi, mint mondjuk egy franciae, de magasabb lesz, mint egy videki hazai uzemben, maskulonben nem tudnak munkaerot toborozni.
 
Nem ertem, miert állítod, hogy nem lesz gyártás, amikor konkrétan mar a zalai gyarra is gyartosort mitatott az animáció, mig Kaposvárra meg külön ki is emelték a gyártás mindket esetben, az uj 8x8 és a Gidran kapcsan is.
De, lesz gyártás és lesznek gepsorok, amelyek nrm olcsók. Viszont értelmetlen lenne csak a Gidranra szamolni oket, mert a 8x8 is ott keszul majd, szinten tobbszazas nagysagrendben, tehát megoszlik a beruhazas költsége.
Én arra gondolta, és értettem, hogy majdnem biztos vagyok benne, hogy magát az acélt - legyen szó bármelyik részéről is bármelyik járműnek - szerintem méretre szabva, vágva, élre hajlítva, stb kapják.
A többi részt futóműstől, váltóstól, motorostól egészen az elektronikáig pedig adott, azon pláne nincs mit csinálni a beszerelésen kívül.
De persze kíváncsian várom, és nem drukkolok neki, vagy szólom le, bárhogy is lesz. Mert szerintem mindegyikkel csak jól járhatunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Viszont újra kell festetni a gyártóval, ha az ő hibájuk az eltérő színkavalkád. Mert gondolom a Leopárdok a standard festési minta. Így ezt nem lehetett volna átvenni. Amennyiben mi adtuk meg rosszul a színeket, akkor nekünk kell újra festeni.
Teljesen nyilvánvaló, hogy a 2 mintának semmi köze nincs egymáshoz. Itt koncepció váltás néz ki. Vagy szimplán csak teszt mindkettő.
 
Azzal együtt hogy javarészt egyet értek egy dologgal nem, mégpedig azzal hogy így JÓVAL többe kerül.
Egy könnyűszerkezetes csarnok felépítése nem tétel. Egy egész komplexum nem tétel mára. A telek sem kerülhet horror összegbe. (hacsak nem magánszemélytől veszik, de még akkor sem) Mert ugyan azt írjuk, úgy fogalmazunk, hogy "gyártani", de mégsem gyár lesz az, hanem egy összeszerelő üzem, Nem kellenek bonyolult és drága automata berendezések, robotok, nagy ipari gépek. Igazság szerint semmi nagyon speciális, nagyon drága dolog nem kell hozzá. Nem építik a föld alá, nem egy szupertitkos, és őrzött létesítmény, az egész egy egyszerű lakatos üzemre hasonlít mert az is.
Valahol egyébként is szervizelni kellene a jövőben. A nagyszervizekre gondolok.
Jószerével annyi a történet még - Lynxxel is - hogy a vasúton megjön a cucc, a szakik pedig szinte szó szerint összelegózzák.
Ez az egész mire feláll, mire kész, mire beindul, nem egy drága mutatvány.
Nem dobja ez meg az árát, az egyébként is aranyáron adott katonai cuccoknak.

A bérek, még ha jól megfizetik is a szakembereket akkor sem nyugat-európaiak, lesz rajta olyan marzs, lesz rajta olyan mozgástér, hogy ha a termék jó, márpedig jó lesz, akkor el lesz az adva jó sok helyre.
Szerintem.
Nem hiszem, hogy egyet is el tudunk majd adni.
 
Az török konzorcium rendelkezik kidolgozott változatokkal, ld a feljebb betett linket. Az Aselsan eszközeivel kb rengeteg változat kisakkozható, a ATGM, MANPAD hordozó, EW jármű etc. RM-nek van kb öt változatú fegyverállványa, max .50 gpu és 40 mm gránátvető, (na meg egy "specforce" 20 mm gépágyú. A német cégnek van két full extrásnak szánt, de a piacon sikertelen ilyen
járműve. A magyar üzem exportlehetőségei nem tűnnek reálisnak, RM integráció ide vagy oda. Tehát: gyárköltség+integrációs+fejlesztési költségek egy a piacon egy országnyi -jobb kifejezést nem ugrik be típusra. (Hadiipari fejlesztéseknél plusz ökölszabály amolyan Murpy törvénye féle: Ami elhúzódhat, az el is húzódik, ezért az szállítási határidőket se vésném kőbe a helyetekben.
Miért ne lenne exportértéke? Szerintem a németek 90% hogy ezt fogják venni a survivor helyett a szlovák tenderen is ez kapta a legjobb értéket... A survivort én nem mondanám full extrásnak az max a rendőrségnek lenne jó és ha jól tudom annak is szánták.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
Miért ne lenne exportértéke? Szerintem a németek 90% hogy ezt fogják venni a survivor helyett a szlovák tenderen is ez kapta a legjobb értéket... A survivort én nem mondanám full extrásnak az max a rendőrségnek lenne jó és ha jól tudom annak is szánták.
A németek gyártanak egy dingo-t is ami eléggé fasza.