Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Akinek az a véleménye, hogy itt Európâban kell sanyargatni a népet mindenféle drâkói szabályokkal, hogy „ megmentsük a Földet“, annak ajánlom a sok youtube csatornât, ahol az âzsiai vagy afrikai forgalmat mutatjâk.( India, Bangladesh stb.) vagy ahol pl a Mekongon a hajózâst. Amig mashol nem hoznak bennünket be a CO2 kibocsâjtâsban, addig én itt semmit nem csinálnèk. Sajât magunk alatt vâgjuk az âgat, amin ülünk. De csak rajta, én kibirom, de sokan nem.
 
Milyen gumit használhatnak ezek? Vagy ónos havazás van ott vagy mi ez? Itthon ez a whatever havazás, ezen gond nélkül elmegy bármi.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nyilván nyárit, és ellenük lejt a pálya, ott simán lehet ilyen gond nyári gumival, ha elfogy a lendület, álló helyzetből sokszor nem fogsz tudni megindulni. Spanyolországban nincs hó nagyon, így téli gumi sincs. Mellesleg sózás sem - ismerős autóvásárlásánál láttam spanyolból beozott Prius alját, egy szem rozsda nem volt rajta, hiszen totál száraz környezetben operált eddig.
 
Nyilván nyárit, és ellenük lejt a pálya, ott simán lehet ilyen gond nyári gumival, ha elfogy a lendület, álló helyzetből sokszor nem fogsz tudni megindulni. Spanyolországban nincs hó nagyon, így téli gumi sincs. Mellesleg sózás sem - ismerős autóvásárlásánál láttam spanyolból beozott Prius alját, egy szem rozsda nem volt rajta, hiszen totál száraz környezetben operált eddig.

Kellett volna a végére egy kék Subaru ahogy lazán felmegy, most kaszálhatnának :D

(szlovákoknál elég sokat látni felénk, gondolom nem véletlenül)
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Akinek az a véleménye, hogy itt Európâban kell sanyargatni a népet mindenféle drâkói szabályokkal, hogy „ megmentsük a Földet“, annak ajánlom a sok youtube csatornât, ahol az âzsiai vagy afrikai forgalmat mutatjâk.( India, Bangladesh stb.) vagy ahol pl a Mekongon a hajózâst. Amig mashol nem hoznak bennünket be a CO2 kibocsâjtâsban, addig én itt semmit nem csinálnèk. Sajât magunk alatt vâgjuk az âgat, amin ülünk. De csak rajta, én kibirom, de sokan nem.
Óvodás logikai érvelés.
Csak azért mert a föld másik felén esetleg belesz@rnak a környezeti szabályokba nekünk még nem kell, és ha a szabályozásokkal nem is mentjük meg a földet (mondjuk ez is hibás fogalom, mert a földet nem kell megmenteni) attól még hatással tudunk lenni a városaink levegőminőségére például, ami közvetlenül is befolyásolja sokunk életét, annak minőségét. Továbbá a szabályozásoknak iránymutató szerepük is van, ami a környezetkímélő, megújuló technológiák fejlesztése felé tereli a gazdasági szereplőket.
 
Óvodás logikai érvelés.
Csak azért mert a föld másik felén esetleg belesz@rnak a környezeti szabályokba nekünk még nem kell, és ha a szabályozásokkal nem is mentjük meg a földet (mondjuk ez is hibás fogalom, mert a földet nem kell megmenteni) attól még hatással tudunk lenni a városaink levegőminőségére például, ami közvetlenül is befolyásolja sokunk életét, annak minőségét. Továbbá a szabályozásoknak iránymutató szerepük is van, ami a környezetkímélő, megújuló technológiák fejlesztése felé tereli a gazdasági szereplőket.
Lehet, de erre az irreális, zöldtalibân tempóra semmi szükség.
 
Kina, US, India a vilâg CO2 kibocsâjtâsânak felét adjâk. Németorszâg csak 2%-ot. Ha Németország megszünne holnap reggel, az semmit sem változtatna a vilâgklimân. De rajta, tüzzünk ki minél radikálisabb ( és irreâlisabb) célokat, hogy mutassuk meg morâlis magasabbrendüsegünket.
 
Óvodás logikai érvelés.
Csak azért mert a föld másik felén esetleg belesz@rnak a környezeti szabályokba nekünk még nem kell, és ha a szabályozásokkal nem is mentjük meg a földet (mondjuk ez is hibás fogalom, mert a földet nem kell megmenteni) attól még hatással tudunk lenni a városaink levegőminőségére például, ami közvetlenül is befolyásolja sokunk életét, annak minőségét. Továbbá a szabályozásoknak iránymutató szerepük is van, ami a környezetkímélő, megújuló technológiák fejlesztése felé tereli a gazdasági szereplőket.
Apró hiba, hogy a villanyautózás jelenlegi formájában nem "menti meg a Földet". Éppenséggel a 3. világban a ritkaföldfém bányászat csak további károkat okoz, itt meg legfeljebb minimális lokális emissziócsökkenés a városban. Globálisan meg szart sem ér.

Ameddig a világ nagy része atomenergia ellenes és csak az ökobarom megoldásokat promotálja, addig még az is jobb szinte, ha nincs villanyautó...
 
Kina, US, India a vilâg CO2 kibocsâjtâsânak felét adjâk. Németorszâg csak 2%-ot. Ha Németország megszünne holnap reggel, az semmit sem változtatna a vilâgklimân. De rajta, tüzzünk ki minél radikálisabb ( és irreâlisabb) célokat, hogy mutassuk meg morâlis magasabbrendüsegünket.

Amit kb. a világ összes feltörekvő gazdasága megköszön, mert javítjuk az esélyeiket, meg több erőforráshoz kapnak hozzáférést.
 
Apró hiba, hogy a villanyautózás jelenlegi formájában nem "menti meg a Földet". Éppenséggel a 3. világban a ritkaföldfém bányászat csak további károkat okoz, itt meg legfeljebb minimális lokális emissziócsökkenés a városban. Globálisan meg szart sem ér.

Ameddig a világ nagy része atomenergia ellenes és csak az ökobarom megoldásokat promotálja, addig még az is jobb szinte, ha nincs villanyautó...
Ejnye, nem szoktál te ennyire felszines lenni..
Apró hiba, nem írtam, hogy a villanyautózás megmentené a földet. Nem beszélve, hogy azt viszont írtam, hogy rossz az analógia, mert nem a földet kell megmenteni.
Szerintem te is pontosan tudod, hogy az atomenergia sem tudja megváltani a világot. Nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.
A minimális lokális emisszió csökkenésről meg kérdezz meg a léguti betegségekben szenvedőket.
 
Kellett volna a végére egy kék Subaru ahogy lazán felmegy, most kaszálhatnának :D

(szlovákoknál elég sokat látni felénk, gondolom nem véletlenül)

Háát nem tudom. Nem vágom a Subarukat, most rájuk néztem kicsit, az összkerékhajtáson kívül (ami azért máshol is van) hirtelen nem tudnék érvet felhozni, hogy miért is kellene nekem Subaru.

Az alap Impreza mai szemmel harmatgyenge (1.6., 116 LE), ennek ellenére 9 millióról indul, a csúcs Impreza meg valami 13,5 misi, és az se egy nagy eresztés a mai mezőnyben. Mintha erősen megragadtak volna a 90-es/2000-es évek fordulóján. A Outback, Forester meg valahonnan innen indul, biztos jó, de én meg nem vagyok őstermelő, hogy ilyennel járjak, a beltere meg olyan meh.

Szlovák barátainknál lehet népszerű, mert azért náluk vannak hegyek is északon, és amúgyis padlógázzal mennek szóval ilyen aprósággal hogy pörgetni kell a motort, biztos nem foglalkoznak. :D
 
EU-ból fokozatosan vonul ki a környezetvédelmi megszorítások miatt, 1.6-os motor is csak itt kapható, máshol 2.0 v 2.4 szívó / 2.4 turbo van.
Modellpalettából az újakat már be se hozzák, USA sűrűn havas részén veszik a legtöbbet.
Drágaságának része, hogy Made in Japan, így tetemes szállítási díj és vám rárakódik, USA-ban az ára is barátibb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst
Milyen gumit használhatnak ezek? Vagy ónos havazás van ott vagy mi ez? Itthon ez a whatever havazás, ezen gond nélkül elmegy bármi.
Fene tudja, de ha van a hó alatt egy jó kis black ice, azon semmi nem fog megtapadni.
Egyébként itthon is ez a helyzet, nézz be bármilyen gumis beszélgetésbe. A nagy része elvan a nyárin, mondván minek arra a 3 havas napra téli gumi, egy része a két szék között föld 4 évszakos gumikat isteníti vallásos hittel, teljesen ignorálva a racionalitást. Nagyon kevés olyan autós van, akinek van egy szett nyári meg egy szett téli. Ugye az egyik legnagyobb adu az szokott lenni, hogy nem tudja hol tárolni a nem használt szettet, a másik meg az, hogy pénzbe kerül cserélgetni. Amit mondjuk nem értek, mert egy szaros emelő meg egy kerékkulcs kell hozzá. Nekem a 2 autó meg szokott lenni 2 óra alatt és ebben benne van a kerék csere, olaj, ablakmosó, fagyálló, légszűrő cseréje is. Tavasszal még gyorsabb, mert akkor nem cserélem, csak a kerekeket.
 
Ejnye, nem szoktál te ennyire felszines lenni..
Apró hiba, nem írtam, hogy a villanyautózás megmentené a földet. Nem beszélve, hogy azt viszont írtam, hogy rossz az analógia, mert nem a földet kell megmenteni.
Szerintem te is pontosan tudod, hogy az atomenergia sem tudja megváltani a világot. Nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.
A minimális lokális emisszió csökkenésről meg kérdezz meg a léguti betegségekben szenvedőket.
De, elég durván igaz. Mert, ha tiszta és OLCSÓ áram van, akkor szinte minden van.
A tengervized sótalanítod, hulladék újrahasznosításnál is jól jön és fűteni is lehet vele akár gáz helyett is.
Csak képzeld el mi lenne, ha az egész fejlett világ követte volna FR példáját és ma 20-80 gCO/kWh lenne az átlag és nem 500+...

....vagy nem torpan meg a Th vonal fejlesztése politika és Csernobil miatt is.

Helyett ilyen szarra sem jó, szél, nap és mindenféle bohóckodás megy.
Seaborg és még páran meg forognak a sírjukban. Az emberiség kezében a nyerő lottószelvény és baszunk beváltani.
 
egy része a két szék között föld 4 évszakos gumikat isteníti vallásos hittel, teljesen ignorálva a racionalitást.

Két féle típusú embertől láttam eddig fikázni egy jó négyévszakos gumit: akinek gumisműhelye van, meg akinek zéró tapasztalata van négyévszakosokkal.

A racionalitás az, futásteljesítmény függő - a gumi nem csak kopik, hanem öregszik is. Évi 15 ezer alatt pedig előbb fog elöregedés miatt gyengülni, mint a kopása miatt. Ha nem használod túl, nem két szettet használsz el, hanem egyet. Nem érhet meglepetésként semmilyen időjárási körülmény, nem fogsz taknyolni egy meleg télen a korán feltett télivel, vagy csúszni egy korai/hideg télen a nyárival.

Egy prémium négyévszakos teljesítményével nincsen az ég világos semmi baj, ha nincs extrém futásteljesítményed, vagy extrém igénybevétel (azaz úgy nagyjából a felhasználók 90%-a), ezt max azok állítják, akiknek sosem volt, és / vagy a Tesco budget osztályáról vásárolnak gumit.
 
Egy prémium négyévszakos teljesítményével nincsen az ég világos semmi baj, ha nincs extrém futásteljesítményed, vagy extrém igénybevétel (azaz úgy nagyjából a felhasználók 90%-a), ezt max azok állítják, akiknek sosem volt, és / vagy a Tesco budget osztályáról vásárolnak gumit.
Én is ~3 év múlva 4 évszakost fogok venni a nyári helyett, a télit meg odaadom ajándékba a felnihez.
Ma már teljesen jók a magyar utakra.
 
Két féle típusú embertől láttam eddig fikázni egy jó négyévszakos gumit: akinek gumisműhelye van, meg akinek zéró tapasztalata van négyévszakosokkal.
Nincs műhelyem, meg volt is vele tapasztalatom. Nyáron gyorsan kopik, hidegben meg megkeményedik. Kösz nem, nekem belefér az életembe 4 évente 2x100 ezer gumira, meg évente 4 óra munka. Helyem van tárolni, neked meg jó csodálkozást majd az első igazi téli napon.