A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Gondolom a dátum még változhat erre-arra.
Nem sűrűn járok ilyen eseményekre, de az általad felsoroltak közül egy külföldinek Kecskemétre jönni a legolcsóbb... Itthonról is szép számmal lenne érdeklődő, a budaörsin is többen voltak mint amire számítottam.

Nem a nézőkre gondoltam, hanem arra hogy milyen repülőgépek jöhetnek el így Kecskemétre. Az adott ország repülőgépei ha időpont ütközés van, akkor a saját repülőnapjukon szoktak részt venni, mert mindenkinek a saját haderejébe toborzás a legfontosabb. Magyarországon van kb. 50 ember, akik minden évben bejárják a világot repülőnapok, szakkiállítások, hadgyakorlatok miatt, nekik jelent problémát az időpontütközés. A magyar nézők nagy többség azt gondolja hogy Kecskemét a világ legjobb és legnagyobb repülőnapja, azt sem tudják hogy létezik más, nem hogy még külföldre is elmenjenek miatta. A kecskeméti rendezvény célja hogy a magyar nézők közül vonzzanak be minél többet a seregbe. A külföldi nézők csak az idegenforgalomnak tehetnek jót egy kicsit, ha jöhetnek.
 

"A cél, hogy az NFTC-képzésre (NATO Flying Training in Canada) hazánknak biztosított jelenlegi hét helyre és az azt követő külföldi képzésre legalább kétszeres-háromszoros legyen a túljelentkezés. Ez az ideális. Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük a repülőeszközök darabszámait, a jelenlegi működő pilótaképzési létszámoknak emelkedniük kell. Arról nem is beszélve, hogy az NFTC-program megszűnik, az idei lesz az utolsó év, hogy oda tudjuk küldeni a leendő repülőgép-vezetőinket. Két fő irány jelenleg az olasz és az amerikai képzés...."

?!?


A "drága Kanada" helyett Amerika? Nem az volt az egyik kritika Kanadával kapcsolatban hogy nem a képzés, hanem a kinntartózkodás költsége miatt drága?
Akkor mégsem lesz L-39NG és hazai képzés? Vagy csak pilóta-puffer lesz, hogy addig is legyen min repülni amíg elküldik a pilótát típusátképzésre? Mi lesz NFTE-vel? Hallva született ötlet vagy több idő kell a kialakításhoz, nekünk meg sürgősen kell a pilóta?


"Más kérdés, hogy az eszköz paraméterei még nem teljesek. Új kihívásként jelentkezik a magasság és a hatótávolság kiterjesztése. Ezzel kapcsolatban is keressük a lehetőségeket."

Na, akkor mégis kell valami még az ER mellé is? Vagy az ER sincs még eldöntve? Vagy az ER még mindig nem létezik, ahogy a NASAMS topikban linkelte valaki?
 
"A cél, hogy az NFTC-képzésre (NATO Flying Training in Canada) hazánknak biztosított jelenlegi hét helyre és az azt követő külföldi képzésre legalább kétszeres-háromszoros legyen a túljelentkezés. Ez az ideális. Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük a repülőeszközök darabszámait, a jelenlegi működő pilótaképzési létszámoknak emelkedniük kell. Arról nem is beszélve, hogy az NFTC-program megszűnik, az idei lesz az utolsó év, hogy oda tudjuk küldeni a leendő repülőgép-vezetőinket. Két fő irány jelenleg az olasz és az amerikai képzés...."

?!?


A "drága Kanada" helyett Amerika? Nem az volt az egyik kritika Kanadával kapcsolatban hogy nem a képzés, hanem a kinntartózkodás költsége miatt drága?
Akkor mégsem lesz L-39NG és hazai képzés? Vagy csak pilóta-puffer lesz, hogy addig is legyen min repülni amíg elküldik a pilótát típusátképzésre? Mi lesz NFTE-vel? Hallva született ötlet vagy több idő kell a kialakításhoz, nekünk meg sürgősen kell a pilóta?


"Más kérdés, hogy az eszköz paraméterei még nem teljesek. Új kihívásként jelentkezik a magasság és a hatótávolság kiterjesztése. Ezzel kapcsolatban is keressük a lehetőségeket."

Na, akkor mégis kell valami még az ER mellé is? Vagy az ER sincs még eldöntve? Vagy az ER még mindig nem létezik, ahogy a NASAMS topikban linkelte valaki?
ER már van szerintem.
 
és a stand mögött egy Mbombe díszeleg....
És szigorúan 76mm-es Oto Melara löveggel felszerelve.

Sajnos így csak 4 fős deszantnak lesz hely, de legalább közelebbről is megismerkedhetnek a 76-os malac méretével, miközben az ölükben tarthatnak fejenként 3-at. Így sikerült a jármű lőszerjavadalmazását 24 darabra feltornázni.
 
A Gamma féle Kommondor azért kap egy kis rejlámot Netflix módra:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Igaz egy másik jármű is feltűnik,de ez már nem Gammás!

Outside_the_Wire-640x268.png
 
Lehet, hogy több értelme lenne inkább az általunk vállalt 23-as határidőt 25-re módosítani mint egy BTR dandárt felajánlani. Mondjuk addig még sokminden történhet. Ha arra gondolunk, hogy az elmúlt 2.5 év alatt mennyi beszerzés történt egyáltalán nem lenne meglepő egy gyors APC beszerzés a közepes dandárnak.
Minek szerezzünk be máshonnan APC-t, amikor fogjuk fejleszteni/gyártani a sajátot? ( még ha valszeg. Boxer vagy hasonló alapon is).
A közepes dandár úgy néz ki a végére marad a nagy/látványos beszerzések terén( lsd. APC fejlesztés ), most a nehézdandár van a fókuszban, az eszközállomány az elmondottak alapján ott igényelt sürgős modernizálást. A közepes dandár szerintem nem lesz felszerelve/kiképezve az új kerekesre 2028-2030 elött.