"A cél, hogy az NFTC-képzésre (NATO Flying Training in Canada) hazánknak biztosított jelenlegi hét helyre és az azt követő külföldi képzésre legalább kétszeres-háromszoros legyen a túljelentkezés. Ez az ideális. Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük a repülőeszközök darabszámait, a jelenlegi működő pilótaképzési létszámoknak emelkedniük kell. Arról nem is beszélve, hogy az NFTC-program megszűnik, az idei lesz az utolsó év, hogy oda tudjuk küldeni a leendő repülőgép-vezetőinket. Két fő irány jelenleg az olasz és az amerikai képzés...."
?!?
A "drága Kanada" helyett Amerika? Nem az volt az egyik kritika Kanadával kapcsolatban hogy nem a képzés, hanem a kinntartózkodás költsége miatt drága?
Akkor mégsem lesz L-39NG és hazai képzés? Vagy csak pilóta-puffer lesz, hogy addig is legyen min repülni amíg elküldik a pilótát típusátképzésre? Mi lesz NFTE-vel? Hallva született ötlet vagy több idő kell a kialakításhoz, nekünk meg sürgősen kell a pilóta?
"Más kérdés, hogy az eszköz paraméterei még nem teljesek. Új kihívásként jelentkezik a magasság és a hatótávolság kiterjesztése. Ezzel kapcsolatban is keressük a lehetőségeket."
Na, akkor mégis kell valami még az ER mellé is? Vagy az ER sincs még eldöntve? Vagy az ER még mindig nem létezik, ahogy a NASAMS topikban linkelte valaki?