A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Amúgy ha azt nézzük hogy évi 100-as gyártás lynx gyárba , az jobban illeszkedik abba a képbe amit Maroth irányzékol , hogy nem csak a gyár a lényeg hanem hogy ezek a gyárak 4 generációs ipar technológiák használat menjen végbe , na már most a 4 generációs gyártáshoz inkább passzol a 100 mint a 45...
 
Amúgy ha azt nézzük hogy évi 100-as gyártás lynx gyárba , az jobban illeszkedik abba a képbe amiről Maroth irányzékol , hogy nem csak a gyár a lényeg hanem hogy ezek a gyárak 4 generációs ipar technológiák használat menjen végbe , na már most a 4 generációs gyártáshoz inkább passzol a 100 mint a 45...
Ha lesz hamarosan nagyobb külföldi megrendelés, lehet szó a százról ha nem vagy csak később akkor marad a 45 körüli darabszám mivel fenn kell tartani a gyártást amíg nem jön új megrendelés.
 
Először is elismerte, hogy a Gamma maradt a 2010-es évekre az egyetlen magyar nek állami hadiipari cég, aki képes volt harcjárművet összerakni, de minden tisztelete ellenére sem a gyártósor, sem a mérnöki tudás nem felelt meg a nemzetközi követelményeknek. Így a Kommondor sem. Sztem ezért kapták a közös milliárdos projektet, most a győri egyetemmel, hogy mindkettőt megvásárolhassák.

Nekem is feltűnt, hogy mennyire elkezdték tolni a Gamma zrt-t...
 
Program summarization of United States Government Foreign Military Sales:


2016
2017
2018
2019
2020
Croatia
$31,671,492
$ 7,678,053
$ 6,131,175
$ 3,425,044
$85,068,480
Czech
$ 17,459,266
$ 5,633,572
$ 13,981,439
$ 72,714,513
$663,996,456
Hungary
$ 8,830,903
$ 4,766,027
$ 5,021,400
$13,062,315
$13,569,714
Poland
$ 55,739,166
$508,894,394
$4,897,048,529
$673,494,610
$4,709,501,241
Romania
$129,630,149
$ 74,967,532
$1,187,680,019
$1,099,098,764
$768,210,944
Slovakia
$2,774,766
$8,443,538
$519,483
$1,881,342,035
$11,854,243
 
Program summarization of United States Government Foreign Military Sales:


2016
2017
2018
2019
2020
Croatia
$31,671,492
$ 7,678,053
$ 6,131,175
$ 3,425,044
$85,068,480
Czech
$ 17,459,266
$ 5,633,572
$ 13,981,439
$ 72,714,513
$663,996,456
Hungary
$ 8,830,903
$ 4,766,027
$ 5,021,400
$13,062,315
$13,569,714
Poland
$ 55,739,166
$508,894,394
$4,897,048,529
$673,494,610
$4,709,501,241
Romania
$129,630,149
$ 74,967,532
$1,187,680,019
$1,099,098,764
$768,210,944
Slovakia
$2,774,766
$8,443,538
$519,483
$1,881,342,035
$11,854,243

Összesen:~134 millió~774 millió~45 millió~10845 millió~ 3260 millió~ 1905 millió
 
  • Tetszik
Reactions: Koleszkaja
Úgy tűnik a számokból hogy a légvédelmi rendszer részeiért a közel 1 milliárd dollár még csak ezután lesz majd kifizetve...


Meg várjuk az interregnum időszak végét , majd amikor beiktatták Kamala Harrist akkor kell bejátszani , addig chill , nem szabad kifizeni olyan elnököt aki csak pár hónapig lesz

vagy


most megveszük rakétákat és akkor addig béke van BIdennel , majd Harrisnél F35 és akkor béke van vele is , ugye ő nagyobb falat mert radikálisabb ezért nála kell a nagyobb pénzt bejátszani
 
141183787_3672066859514687_6717498894671350327_o.jpg


2021.01.21. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Honvédelmi Minisztériumba látogatott, ahol dr. Benkő Tibor honvédelmi miniszterrel az új nemzeti biztonsági stratégiáról beszélt.
 
Nem! Konkrétan 2023-tól évi 100-as kapacitást mondott.

@milagro
Nagyon fasza cikk!!

A Rába harcjármű gyártás is az interjú alapján gyakorlatilag eldöntött, számolnak a szingapúri céggel.

A hadiipar 6 pillére:
  • Harcjármű gyártás, fejlesztés. Zalaegerszeg (Lynx), Kaposvár (Gidrán, NMS, új kerekes RM gép), Győr ( szingapúri)
  • Repülőgépipar. Gyula (Airbus), Békéscsaba (reptér, képzés) ide még várok egy hazai AV-Gripen projektet új helyszínnel.
  • Lőszer, aknavetőgránátgyartas. Várpalota (RM-HDS)
  • Kézi és járműbe szerelt fegyverek. Kiskunfélegyháza (Arzenál). Szeged (RM-lézerfegyvertechnologiát itt megemlíti.)
  • Hírközlés, kommunikáció, kiberrendszerek. Budapest
  • Szenzorok, radar. Nyíregyháza, Észak-Kelet Mo.
Szép tervek, jó munkát! :cool:
Én Békéscsabai vagyok, nem nagyon értem, hogy mert Gyulán helikopter alkatrészeket fogunk gyártani mi köze ehhez a Csabai reptérhez?! Mit is akarunk ott tesztelni? Nem összeszerelő üzem épül csak alkatrészgyártó üzem! Szó volt pár éve a repterünk modernizációjáról és most a MVP keretén belül alakul is valami, de hogy hogyan kapcsolódna a Hadiiparhoz...
 
Én Békéscsabai vagyok, nem nagyon értem, hogy mert Gyulán helikopter alkatrészeket fogunk gyártani mi köze ehhez a Csabai reptérhez?! Mit is akarunk ott tesztelni? Nem összeszerelő üzem épül csak alkatrészgyártó üzem! Szó volt pár éve a repterünk modernizációjáról és most a MVP keretén belül alakul is valami, de hogy hogyan kapcsolódna a Hadiiparhoz...
Abból a 159 millióból nem sok minden tud megvalósulni, pláne a hosszútávú tervekhez képest. Meg szerintem nem is kellene azt agyonfejleszteni, de ez már más kérdés.
 
Én Békéscsabai vagyok, nem nagyon értem, hogy mert Gyulán helikopter alkatrészeket fogunk gyártani mi köze ehhez a Csabai reptérhez?! Mit is akarunk ott tesztelni? Nem összeszerelő üzem épül csak alkatrészgyártó üzem! Szó volt pár éve a repterünk modernizációjáról és most a MVP keretén belül alakul is valami, de hogy hogyan kapcsolódna a Hadiiparhoz...
Pont arról van szó, hogy Gyulán helikoptergyártást is terveznek. Ezért fejlesztik a Békéscsabai repteret.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Én Békéscsabai vagyok, nem nagyon értem, hogy mert Gyulán helikopter alkatrészeket fogunk gyártani mi köze ehhez a Csabai reptérhez?! Mit is akarunk ott tesztelni? Nem összeszerelő üzem épül csak alkatrészgyártó üzem! Szó volt pár éve a repterünk modernizációjáról és most a MVP keretén belül alakul is valami, de hogy hogyan kapcsolódna a Hadiiparhoz...
Azokat az alkatreszeket nem kell majd olykor olykor mükodes közben is tesztelni? Vagy ha mar heli cuccokat gyartunk akkor miert baj az ha a kódus varosodban feljődik a reptér?
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Azokat az alkatreszeket nem kell majd olykor olykor mükodes közben is tesztelni? Vagy ha mar heli cuccokat gyartunk akkor miert baj az ha a kódus varosodban feljődik a reptér?
Mert semmi értelme. Nincs rá igény. Nincs gazdasági indokoltság. Nincs rá hely. (Gyula-Csaba-Gerla-Doboz ott van egy köpésre, biztos ott kell növelni a forgalmat, mikor mindig ebből szokott probléma lenni?) Lassan munkaerő sincs. Helikopterrel jelenleg is fel lehet szállni, ha nagyon kritérium lenne.
Szerintem az autóalkatrész-gyártó üzemek mellett sincs tesztpálya.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Én Békéscsabai vagyok, nem nagyon értem, hogy mert Gyulán helikopter alkatrészeket fogunk gyártani mi köze ehhez a Csabai reptérhez?! Mit is akarunk ott tesztelni? Nem összeszerelő üzem épül csak alkatrészgyártó üzem! Szó volt pár éve a repterünk modernizációjáról és most a MVP keretén belül alakul is valami, de hogy hogyan kapcsolódna a Hadiiparhoz...
Felsorolok reptérfejlesztést:
  • Debreceni reptér
  • A kecskeméti reptér megnyitása civil forgalom számára
  • Győr-Pér reptér
Mi a közös bennük?
Mindegyik vagy okozója, vagy folyománya a nagy német autógyárak idetelepülésének. Sorrendben BMW, Merci, Audi.
Tehát nem kell ahhoz még csak légijárművet sem tesztelni. Elég csak lusta német fejesekkel kalkulálni. :)
A gyulai Airbus gyár 8 perc autózásra van a Békéscsabai reptértől. (ezt nem neked írom persze)