Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem az osztást, a billiójuk átszámolását, pedig tudtam, hogy csak milliárd. De igazad van.Elrontottad az osztást. Az csak 3,3M. De ez nagyjából önköltségi ár. Valamint nincs benne a fejlesztési költség. Azt a Pentagon külön szerződésben intézi.
Angolban a billió az a milliárd,ha igaz?In December 2017, the US DoD awarded a 2.62 billion US dollar fixed-price-incentive contract to GDLS for the upgrade of up to 786 M-1A1 to M-1A2 SEPv3 variant (today known as M-1A2C).
Nem tudom, itt ugye nem a V92 motorról írnak, hanem a V-46-6 felhúzásáról.
Uprated 1000 hp engine for T-72 tanks | Defence Research and Development Organisation - DRDO, Ministry of Defence, Government of India
V46 engine of 780 hp has been uprated to 1000 hp. It is extensively evaluated in test bed and in field. Currently under final stage of field trials.www.drdo.gov.in
Jelen állapot szerint ez még bőven tesztelés alatt áll, valamint az még érdekes lehet, hogy kísértetiesen hasonlít a jugo PP1000 upgradelt motorra.
Én jelenleg úgy értelmezem, hogy 4 motorral terveznek.
Az upgradelésen nem áteső T72 változatoknak marad a 780 lóerős V-46-6.
Az Ajeya Mk II. csomaggal felhúzott gépek egy 1000 lóerős V-46-6 változatot kapnak.
A Bhishma kapja az 1000 lóerős V-92S2 motorokat.
Az Arjunban pedig marad az 1400 lóerős MTU.
Az izraeli hadiipar a nagyobb teljesitményű Spydert is olcsóbban kinálja mint az amcsik a NASAMSt.
De nekünk 72eink vannak,nem A4eseink.És nincs honnan úgy beszerezni A4est,hogy érdemes legyen felkoppintani.Ha prezentálni tud valaki olyanokat,dobom a 72 pimpelést,mint a telefonkagylót.
Ha a hazai döntéshozóknak "lenne egy kis vér a pucájukban" végre, és végre esetleg a valódi hazai érdek lenne az első(és nem kacskaringós utakon érkező gyártói-kenőpénz, meg "0" valós-értékű megvásárolt jóindulat), akkor a V-46-6 kapna egy hazai erőből, lazán megvalósítható long-life-time karbantartást, amivel egyidőben jönne az "ajándék" 50-60 lóerő, --minden nélkül,-- "csak" az "oroszos/üzemanyag-takarékos" hatékonyság növekedéséből.
Ha pedig a százezres gyártásszámú(olcsóóóó ajjjaj: ) civil elemekhez is mernének nyúlni(Huha, hazai fejlesztés, dolgozni kell vele!!!, ...nem lehet 26x bejelenteni, 15 különböző fogalmazásban!!!) , akkor 2 darab Toyota(Prius II.) főtengely-villanymotor/generátor és az akku-csomagjuk formájában, akkor meg is lenne a bő 100+ paci, összesen majdnem 1.000 ( !!! ) 150-200 kg-ból, amiért a többiek vért izzadnak !!! (...basszus, így megint ugrik a gyártók kenőpénze, "seggbe leszek rugdosva" itt a fórumon még pár ilyen (főleg nekünk) "gazdaságos" ötlet után!)
Pedig ez az út a gazdaságos polgári gyártás "iszonyú" darabszáma miatt, az ismert technológiai miatt "össze-modulozható", minden eleme ismert, filléres a katonai árakhoz képest, pont a hazai hozzáadott (szellemi) érték tenné/tehetné a szokásos "csillagászati" árú termékké.
...csak mint soroltam irónikusan egy bekezdéssel feljebb, át kéne lépni egy "politikai motivációs árnyékot", ami ugyan nemzetközi szintű elismerést és eredményt hoz annak, aki meg tudja tenni("mostanában": Izrael és a Törökök...), de ilyet utoljára 1848 körül láttam.
A Z2026 végére kiderül/"kibújik a szög a zsákból", hogy sikerül-e a jól induló kezdeményezést (a közben valóban jelentősen változó feltételek közepette) jól folytatni.
Az itt leírt civil-hibrid elemek ezt csak műszaki szempontból teszik lehetővé, a változó körülmények követése sem egyszerű, de nagy (kitörési) lehetőség számunkra!
Ránk férne a műszaki is és a döntéshozói fejlődés.
...nézem/figyelem mindkettőt! +
Nem tudom, itt ugye nem a V92 motorról írnak, hanem a V-46-6 felhúzásáról.
Uprated 1000 hp engine for T-72 tanks | Defence Research and Development Organisation - DRDO, Ministry of Defence, Government of India
V46 engine of 780 hp has been uprated to 1000 hp. It is extensively evaluated in test bed and in field. Currently under final stage of field trials.www.drdo.gov.in
Jelen állapot szerint ez még bőven tesztelés alatt áll, valamint az még érdekes lehet, hogy kísértetiesen hasonlít a jugo PP1000 upgradelt motorra.
Én jelenleg úgy értelmezem, hogy 4 motorral terveznek.
Az upgradelésen nem áteső T72 változatoknak marad a 780 lóerős V-46-6.
Az Ajeya Mk II. csomaggal felhúzott gépek egy 1000 lóerős V-46-6 változatot kapnak.
A Bhishma kapja az 1000 lóerős V-92S2 motorokat.
Az Arjunban pedig marad az 1400 lóerős MTU.
Ha a hazai döntéshozóknak "lenne egy kis vér a pucájukban" végre, és végre esetleg a valódi hazai érdek lenne az első(és nem kacskaringós utakon érkező gyártói-kenőpénz, meg "0" valós-értékű megvásárolt jóindulat), akkor a V-46-6 kapna egy hazai erőből, lazán megvalósítható long-life-time karbantartást, amivel egyidőben jönne az "ajándék" 50-60 lóerő, --minden nélkül,-- "csak" az "oroszos/üzemanyag-takarékos" hatékonyság növekedéséből.
Ha pedig a százezres gyártásszámú(olcsóóóó ajjjaj: ) civil elemekhez is mernének nyúlni(Huha, hazai fejlesztés, dolgozni kell vele!!!, ...nem lehet 26x bejelenteni, 15 különböző fogalmazásban!!!) , akkor 2 darab Toyota(Prius II.) főtengely-villanymotor/generátor és az akku-csomagjuk formájában, akkor meg is lenne a bő 100+ paci, összesen majdnem 1.000 ( !!! ) 150-200 kg-ból, amiért a többiek vért izzadnak !!! (...basszus, így megint ugrik a gyártók kenőpénze, "seggbe leszek rugdosva" itt a fórumon még pár ilyen (főleg nekünk) "gazdaságos" ötlet után!)
Pedig ez az út a gazdaságos polgári gyártás "iszonyú" darabszáma miatt, az ismert technológiai miatt "össze-modulozható", minden eleme ismert, filléres a katonai árakhoz képest, pont a hazai hozzáadott (szellemi) érték tenné/tehetné a szokásos "csillagászati" árú termékké.
...csak mint soroltam irónikusan egy bekezdéssel feljebb, át kéne lépni egy "politikai motivációs árnyékot", ami ugyan nemzetközi szintű elismerést és eredményt hoz annak, aki meg tudja tenni("mostanában": Izrael és a Törökök...), de ilyet utoljára 1848 körül láttam.
A Z2026 végére kiderül/"kibújik a szög a zsákból", hogy sikerül-e a jól induló kezdeményezést (a közben valóban jelentősen változó feltételek közepette) jól folytatni.
Az itt leírt civil-hibrid elemek ezt csak műszaki szempontból teszik lehetővé, a változó körülmények követése sem egyszerű, de nagy (kitörési) lehetőség számunkra!
Ránk férne a műszaki is és a döntéshozói fejlődés.
...nézem/figyelem mindkettőt! +
A motortuninggal azért csak ésszel,az Oroszok nem hülyék ehhez a motorhoz,cirka 80 éve reszelgetik,nem véletlen annyi hp,amennyi.
Nem mennék bele nagyon,de qrvára nem egyszerű ám egy ilyen alapból is spiccen lévő motorba belenyúlni,egy fostos,40 éves,alap,új motor is 50 millió ft,nem lehet tízesével rendelgetni,mert eldurrant pár darab,a képen látható motor kb egy kisipari valami,remegő kezű hegejtővel,civil csigákkal.
Olyan könnyedén ugrotok ár technológiai kérdéseket,hogy az eszem megáll,az olyan kisebb gyártók,mint az Opel,Vw,vagy Fiat is menetrendszerűen beszopódnak egy-egy fejlesztéssel,hogy öröm nézni,erre beírod,hogy prius villanymotor,meg akkucsomag,kicsit több komolyságot ,ha lehet.
Néha "átugrok" a rohanva-íráskor dolgokat, ezért lehet, hogy félreérthető.
Kiegészítés:
Pont azt írtam én is, hogy az eredetileg is már 850 Le-sre tuningolt motort nem a további tuninggal kellene erőltetni, hanem meglévő (nagy sorozatban gyártott, spec-katonaihoz képest olcsó, már ismert technológiájú, jól karbantartható) civil kiegészítőkkel egyszerűbben is jobb eredményt lehet elérni!
Megbízhatóan!
Viszonylag olcsón!
Hazai fejlesztéssel!
Gyorsan!
A jelenlegi --jól megválasztott-- civil technológiák jobbak mint a 30-50 évvel ezelőtti "orosz high-tech"!
Azt csak "plusszban" tettem hozzá, hogy egy precízebb nagyjavítással, --szakmabeli háttérinfója alapján--, lazán lehet "találni" 40-60 Lóerőt, minden különösebb tuning nélkül.
Nagyságrendileg megbízhatóbb lesz a motor PL. a hőkapcsolók cseréje után.
A jelenlegi "civil" víz-/olaj-hűtők között van olcsóbban, jobb!
...ja, csonkot kell cserélni, stb... !
Húúú, hűűű, "azannnya"...
Ha ez vezetői és/vagy "szakmai" gondot jelent "itthon" akkor nagy baj van!
30+ éve is akartak automata/félautomata váltóssá modernizálni.
Jelentősen csökkenti a vezető munkaterhelését, több energia maradna "harcászkodni"!
Most mi is a gond?
Nincs rá idő? ...pénz?
...ja, megint döntés nincs!
Aha.
(Ez itt most nem neked, nem igazán ehhez a kérdéshez tartozik, de...)
Ja, tom-mér', jön a 44 "csillagromboló"!
...majd!
...és mindentől ( is ) megvéd!
...egyedül, mind a 44!
Szóval a 72-esek kevesen vannak és nagyon jók lehetnek majd drónnak, felderítőnek, sok mindennek (a "csillagrombolók" mellé , "dolgozni" a hétköznapokon!) !
Nem kidobni, ahogy hazaárulók szokták!
.
Ezzel arra célzol, hogy currus által modernizált T-34-eseket kellene rendszeresítenünk?
Jó, nem mondom, T-34 cuki és van benne kutya is. Láttam filmen!
Nna. Mivel ez a hivatalos barkács topik ide szülöm, jöhet a korbács aztán.Alig várom!
Szóval T-34-85 a kiindulási alapunk, abból van a világban.
Csak egy agymenés volt @Fennek hozzászólására. Nem kell komolyan venni.Az utolsó egyben alakulatot, mintha Oroszország nemrég vásárolta volna vissza Ázsiából. Gondolom az évenkénti győzelmi dísz szemléhez kellenek majd.
Mit is akarsz tulajdonképp ?
Az utolsó egyben alakulatot, mintha Oroszország nemrég vásárolta volna vissza Ázsiából. Gondolom az évenkénti győzelmi dísz szemléhez kellenek majd.
Mit is akarsz tulajdonképp ?
Jemenbe meg sziriaba meg harcoltak is.Elvileg még rendszerben van Észak-Koreában (még parádén is felvonultak velük nemrég), Kubában (szintén, illetve építettek belőle önjáró löveget, légvédelmi ágyút), Vietnamban.
Valami mérnök haverokra szokott hivatkozni a dologgal kapcsolatban.Itt én elengedtem ezt a meddő vitát,nem tudom mi a foglalkozásod,mennyire vagy gyakorlati(!) műszaki ember,,ennyire vagy tisztában azzal amiket rendületlenül leírsz,a 250. ellenvélemény után is,részemről itt a vége.
Társadalommérnök az is mérnök, csak kevésbé technikai, inkább filozófiaiValami mérnök haverokra szokott hivatkozni a dologgal kapcsolatban.
Mint kivülálló de adót fizető állampolgárnak az a véleményem hogy Állami stratégiai döntés kell (bár ez eldőlt) Vagy buherálunk vagy adunk ki pénzt a jóért.Tényleg nem kell már több játszótér meg látványpark meg kilátó. Az elmult 1-2 év alapján úgy gondolom ez eldőlt. most ebbe kell tenni a pénzt. A T-72 megy a kohóba.(vagy valami másért majd ahova) pl adnak érte dieselt..vagy hungarocellt, vagy bármit ami kell de nincs..adjanak sátrat. adjanak távcsövet..bármit amijük van és nekünk éppen kell. Helyette ujabb 44 leot kell rendelni oszt kész a dolog. Ez überelne mindenkit a környéken. Mellettte meglesznek a talicskáink 100 LEO az 100 LEO. kibirjuk, ki kell birjuk. Az már azon a nagy magyar alföldön is erő.plussz légierő,légv édelem,stb...de kell egy távolsági dolog is, és itt nem a tüzérségre gondolok. drón, vagy robotrepülő...már most is tudna az ipar, csak össze kell rakni. olyan ez mint a rubik kocka..Mennyire lenen értelme az RM-el közösen egy BMPT Terminátorszerű cuccot csinálni a 72-eseinkből?
Elvileg a Hiúz motorja elegendő teljesítményt adna.
Mennyire lenen értelme az RM-el közösen egy BMPT Terminátorszerű cuccot csinálni a 72-eseinkből?
Elvileg a Hiúz motorja elegendő teljesítményt adna.
Uraim, mielőtt egy hozzászólást megírunk és elküldünk, legalább minimálisan járjunk utána az adott témának!F35 mi a francnak? Kompozit kis szar repülő gps irányitással elvisz 200-300kg anyagot oda ahova kell.és az ilyenből pl pécstt gyártanak nem is keveset.
A marhamérnök meg leánykori nevén agrármérnök.Társadalommérnök az is mérnök, csak kevésbé technikai, inkább filozófiai