[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 101
14 181
113
Nem tudom, itt ugye nem a V92 motorról írnak, hanem a V-46-6 felhúzásáról.

Turbocharged%2BV-46-6%2BEngine.jpg

EggepwJU4AU_vTs.jpg



Jelen állapot szerint ez még bőven tesztelés alatt áll, valamint az még érdekes lehet, hogy kísértetiesen hasonlít a jugo PP1000 upgradelt motorra.

Én jelenleg úgy értelmezem, hogy 4 motorral terveznek.
Az upgradelésen nem áteső T72 változatoknak marad a 780 lóerős V-46-6.
Az Ajeya Mk II. csomaggal felhúzott gépek egy 1000 lóerős V-46-6 változatot kapnak.
A Bhishma kapja az 1000 lóerős V-92S2 motorokat.
Az Arjunban pedig marad az 1400 lóerős MTU.



Ha a hazai döntéshozóknak "lenne egy kis vér a pucájukban" végre, és végre esetleg a valódi hazai érdek lenne az első(és nem kacskaringós utakon érkező gyártói-kenőpénz, meg "0" valós-értékű megvásárolt jóindulat), akkor a V-46-6 kapna egy hazai erőből, lazán megvalósítható long-life-time karbantartást, amivel egyidőben jönne az "ajándék" 50-60 lóerő, --minden nélkül,-- "csak" az "oroszos/üzemanyag-takarékos" hatékonyság növekedéséből.

Ha pedig a százezres gyártásszámú(olcsóóóó ajjjaj: :eek: :eek: :eek: ) civil elemekhez is mernének nyúlni(Huha, hazai fejlesztés, dolgozni kell vele!!!, ...nem lehet 26x bejelenteni, 15 különböző fogalmazásban!!!) , akkor 2 darab Toyota(Prius II.) főtengely-villanymotor/generátor és az akku-csomagjuk formájában, akkor meg is lenne a bő 100+ paci, összesen majdnem 1.000 ( !!! ) 150-200 kg-ból, amiért a többiek vért izzadnak !!! (...basszus, így megint ugrik a gyártók kenőpénze, "seggbe leszek rugdosva" itt a fórumon még pár ilyen (főleg nekünk) "gazdaságos" ötlet után!)

Pedig ez az út a gazdaságos polgári gyártás "iszonyú" darabszáma miatt, az ismert technológiai miatt "össze-modulozható", minden eleme ismert, filléres a katonai árakhoz képest, pont a hazai hozzáadott (szellemi) érték tenné/tehetné a szokásos "csillagászati" árú termékké.
...csak mint soroltam irónikusan egy bekezdéssel feljebb, át kéne lépni egy "politikai motivációs árnyékot", ami ugyan nemzetközi szintű elismerést és eredményt hoz annak, aki meg tudja tenni("mostanában": Izrael és a Törökök...), de ilyet utoljára 1848 körül láttam.

A Z2026 végére kiderül/"kibújik a szög a zsákból", hogy sikerül-e a jól induló kezdeményezést (a közben valóban jelentősen változó feltételek közepette) jól folytatni.

Az itt leírt civil-hibrid elemek ezt csak műszaki szempontból teszik lehetővé, a változó körülmények követése sem egyszerű, de nagy (kitörési) lehetőség számunkra!

Ránk férne a műszaki is és a döntéshozói fejlődés.
...nézem/figyelem mindkettőt! ;) + :hadonaszos:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 241
57 712
113
Az izraeli hadiipar a nagyobb teljesitményű Spydert is olcsóbban kinálja mint az amcsik a NASAMSt.
De nekünk 72eink vannak,nem A4eseink.És nincs honnan úgy beszerezni A4est,hogy érdemes legyen felkoppintani.Ha prezentálni tud valaki olyanokat,dobom a 72 pimpelést,mint a telefonkagylót.



Új,A7+,az elég jó pimpelés,nem?
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 241
57 712
113
Ha a hazai döntéshozóknak "lenne egy kis vér a pucájukban" végre, és végre esetleg a valódi hazai érdek lenne az első(és nem kacskaringós utakon érkező gyártói-kenőpénz, meg "0" valós-értékű megvásárolt jóindulat), akkor a V-46-6 kapna egy hazai erőből, lazán megvalósítható long-life-time karbantartást, amivel egyidőben jönne az "ajándék" 50-60 lóerő, --minden nélkül,-- "csak" az "oroszos/üzemanyag-takarékos" hatékonyság növekedéséből.

Ha pedig a százezres gyártásszámú(olcsóóóó ajjjaj: :eek: :eek: :eek: ) civil elemekhez is mernének nyúlni(Huha, hazai fejlesztés, dolgozni kell vele!!!, ...nem lehet 26x bejelenteni, 15 különböző fogalmazásban!!!) , akkor 2 darab Toyota(Prius II.) főtengely-villanymotor/generátor és az akku-csomagjuk formájában, akkor meg is lenne a bő 100+ paci, összesen majdnem 1.000 ( !!! ) 150-200 kg-ból, amiért a többiek vért izzadnak !!! (...basszus, így megint ugrik a gyártók kenőpénze, "seggbe leszek rugdosva" itt a fórumon még pár ilyen (főleg nekünk) "gazdaságos" ötlet után!)

Pedig ez az út a gazdaságos polgári gyártás "iszonyú" darabszáma miatt, az ismert technológiai miatt "össze-modulozható", minden eleme ismert, filléres a katonai árakhoz képest, pont a hazai hozzáadott (szellemi) érték tenné/tehetné a szokásos "csillagászati" árú termékké.
...csak mint soroltam irónikusan egy bekezdéssel feljebb, át kéne lépni egy "politikai motivációs árnyékot", ami ugyan nemzetközi szintű elismerést és eredményt hoz annak, aki meg tudja tenni("mostanában": Izrael és a Törökök...), de ilyet utoljára 1848 körül láttam.

A Z2026 végére kiderül/"kibújik a szög a zsákból", hogy sikerül-e a jól induló kezdeményezést (a közben valóban jelentősen változó feltételek közepette) jól folytatni.

Az itt leírt civil-hibrid elemek ezt csak műszaki szempontból teszik lehetővé, a változó körülmények követése sem egyszerű, de nagy (kitörési) lehetőség számunkra!

Ránk férne a műszaki is és a döntéshozói fejlődés.
...nézem/figyelem mindkettőt! ;) + :hadonaszos:



A motortuninggal azért csak ésszel,az Oroszok nem hülyék ehhez a motorhoz,cirka 80 éve reszelgetik,nem véletlen annyi hp,amennyi.
Nem mennék bele nagyon,de qrvára nem egyszerű ám egy ilyen alapból is spiccen lévő motorba belenyúlni,egy fostos,40 éves,alap,új motor is 50 millió ft,nem lehet tízesével rendelgetni,mert eldurrant pár darab,a képen látható motor kb egy kisipari valami,remegő kezű hegejtővel,civil csigákkal.
Olyan könnyedén ugrotok ár technológiai kérdéseket,hogy az eszem megáll,az olyan kisebb gyártók,mint az Opel,Vw,vagy Fiat is menetrendszerűen beszopódnak egy-egy fejlesztéssel,hogy öröm nézni,erre beírod,hogy prius villanymotor,meg akkucsomag,kicsit több komolyságot ,ha lehet.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 101
14 181
113
Nem tudom, itt ugye nem a V92 motorról írnak, hanem a V-46-6 felhúzásáról.

Turbocharged%2BV-46-6%2BEngine.jpg

EggepwJU4AU_vTs.jpg



Jelen állapot szerint ez még bőven tesztelés alatt áll, valamint az még érdekes lehet, hogy kísértetiesen hasonlít a jugo PP1000 upgradelt motorra.

Én jelenleg úgy értelmezem, hogy 4 motorral terveznek.
Az upgradelésen nem áteső T72 változatoknak marad a 780 lóerős V-46-6.
Az Ajeya Mk II. csomaggal felhúzott gépek egy 1000 lóerős V-46-6 változatot kapnak.
A Bhishma kapja az 1000 lóerős V-92S2 motorokat.
Az Arjunban pedig marad az 1400 lóerős MTU.

Ha a hazai döntéshozóknak "lenne egy kis vér a pucájukban" végre, és végre esetleg a valódi hazai érdek lenne az első(és nem kacskaringós utakon érkező gyártói-kenőpénz, meg "0" valós-értékű megvásárolt jóindulat), akkor a V-46-6 kapna egy hazai erőből, lazán megvalósítható long-life-time karbantartást, amivel egyidőben jönne az "ajándék" 50-60 lóerő, --minden nélkül,-- "csak" az "oroszos/üzemanyag-takarékos" hatékonyság növekedéséből.

Ha pedig a százezres gyártásszámú(olcsóóóó ajjjaj: :eek: :eek: :eek: ) civil elemekhez is mernének nyúlni(Huha, hazai fejlesztés, dolgozni kell vele!!!, ...nem lehet 26x bejelenteni, 15 különböző fogalmazásban!!!) , akkor 2 darab Toyota(Prius II.) főtengely-villanymotor/generátor és az akku-csomagjuk formájában, akkor meg is lenne a bő 100+ paci, összesen majdnem 1.000 ( !!! ) 150-200 kg-ból, amiért a többiek vért izzadnak !!! (...basszus, így megint ugrik a gyártók kenőpénze, "seggbe leszek rugdosva" itt a fórumon még pár ilyen (főleg nekünk) "gazdaságos" ötlet után!)

Pedig ez az út a gazdaságos polgári gyártás "iszonyú" darabszáma miatt, az ismert technológiai miatt "össze-modulozható", minden eleme ismert, filléres a katonai árakhoz képest, pont a hazai hozzáadott (szellemi) érték tenné/tehetné a szokásos "csillagászati" árú termékké.
...csak mint soroltam irónikusan egy bekezdéssel feljebb, át kéne lépni egy "politikai motivációs árnyékot", ami ugyan nemzetközi szintű elismerést és eredményt hoz annak, aki meg tudja tenni("mostanában": Izrael és a Törökök...), de ilyet utoljára 1848 körül láttam.

A Z2026 végére kiderül/"kibújik a szög a zsákból", hogy sikerül-e a jól induló kezdeményezést (a közben valóban jelentősen változó feltételek közepette) jól folytatni.

Az itt leírt civil-hibrid elemek ezt csak műszaki szempontból teszik lehetővé, a változó körülmények követése sem egyszerű, de nagy (kitörési) lehetőség számunkra!

Ránk férne a műszaki is és a döntéshozói fejlődés.
...nézem/figyelem mindkettőt! ;) + :hadonaszos:

A motortuninggal azért csak ésszel,az Oroszok nem hülyék ehhez a motorhoz,cirka 80 éve reszelgetik,nem véletlen annyi hp,amennyi.
Nem mennék bele nagyon,de qrvára nem egyszerű ám egy ilyen alapból is spiccen lévő motorba belenyúlni,egy fostos,40 éves,alap,új motor is 50 millió ft,nem lehet tízesével rendelgetni,mert eldurrant pár darab,a képen látható motor kb egy kisipari valami,remegő kezű hegejtővel,civil csigákkal.
Olyan könnyedén ugrotok ár technológiai kérdéseket,hogy az eszem megáll,az olyan kisebb gyártók,mint az Opel,Vw,vagy Fiat is menetrendszerűen beszopódnak egy-egy fejlesztéssel,hogy öröm nézni,erre beírod,hogy prius villanymotor,meg akkucsomag,kicsit több komolyságot ,ha lehet.


Néha "átugrok" a rohanva-íráskor dolgokat, ezért lehet, hogy félreérthető.
Kiegészítés:
Pont azt írtam én is, hogy az eredetileg is már 850 Le-sre tuningolt motort nem a további tuninggal kellene erőltetni, hanem meglévő (nagy sorozatban gyártott, spec-katonaihoz képest olcsó, már ismert technológiájú, jól karbantartható) civil kiegészítőkkel egyszerűbben is jobb eredményt lehet elérni!
Megbízhatóan!
Viszonylag olcsón!
Hazai fejlesztéssel!
Gyorsan!

A jelenlegi --jól megválasztott-- civil technológiák jobbak mint a 30-50 évvel ezelőtti "orosz high-tech"!

Azt csak "plusszban" tettem hozzá, hogy egy precízebb nagyjavítással, --szakmabeli háttérinfója alapján--, lazán lehet "találni" 40-60 Lóerőt, minden különösebb tuning nélkül.

Nagyságrendileg megbízhatóbb lesz a motor PL. a hőkapcsolók cseréje után.
A jelenlegi "civil" víz-/olaj-hűtők között van olcsóbban, jobb!
...ja, csonkot kell cserélni, stb... !
Húúú, hűűű, "azannnya"...


Ha ez vezetői és/vagy "szakmai" gondot jelent "itthon" akkor nagy baj van!


30+ éve is akartak automata/félautomata váltóssá modernizálni.
Jelentősen csökkenti a vezető munkaterhelését, több energia maradna "harcászkodni"!

Most mi is a gond?
Nincs rá idő? ...pénz?
...ja, megint döntés nincs!
Aha.


(Ez itt most nem neked, nem igazán ehhez a kérdéshez tartozik, de...)
Ja, tom-mér', jön a 44 "csillagromboló"!
...majd!
...és mindentől ( is ) megvéd!
...egyedül, mind a 44!

Szóval a 72-esek kevesen vannak és nagyon jók lehetnek majd drónnak, felderítőnek, sok mindennek (a "csillagrombolók" mellé :p , "dolgozni" a hétköznapokon!) !

Nem kidobni, ahogy hazaárulók szokták!

.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 241
57 712
113
Néha "átugrok" a rohanva-íráskor dolgokat, ezért lehet, hogy félreérthető.
Kiegészítés:
Pont azt írtam én is, hogy az eredetileg is már 850 Le-sre tuningolt motort nem a további tuninggal kellene erőltetni, hanem meglévő (nagy sorozatban gyártott, spec-katonaihoz képest olcsó, már ismert technológiájú, jól karbantartható) civil kiegészítőkkel egyszerűbben is jobb eredményt lehet elérni!
Megbízhatóan!
Viszonylag olcsón!
Hazai fejlesztéssel!
Gyorsan!

A jelenlegi --jól megválasztott-- civil technológiák jobbak mint a 30-50 évvel ezelőtti "orosz high-tech"!

Azt csak "plusszban" tettem hozzá, hogy egy precízebb nagyjavítással, --szakmabeli háttérinfója alapján--, lazán lehet "találni" 40-60 Lóerőt, minden különösebb tuning nélkül.

Nagyságrendileg megbízhatóbb lesz a motor PL. a hőkapcsolók cseréje után.
A jelenlegi "civil" víz-/olaj-hűtők között van olcsóbban, jobb!
...ja, csonkot kell cserélni, stb... !
Húúú, hűűű, "azannnya"...


Ha ez vezetői és/vagy "szakmai" gondot jelent "itthon" akkor nagy baj van!


30+ éve is akartak automata/félautomata váltóssá modernizálni.
Jelentősen csökkenti a vezető munkaterhelését, több energia maradna "harcászkodni"!

Most mi is a gond?
Nincs rá idő? ...pénz?
...ja, megint döntés nincs!
Aha.


(Ez itt most nem neked, nem igazán ehhez a kérdéshez tartozik, de...)
Ja, tom-mér', jön a 44 "csillagromboló"!
...majd!
...és mindentől ( is ) megvéd!
...egyedül, mind a 44!

Szóval a 72-esek kevesen vannak és nagyon jók lehetnek majd drónnak, felderítőnek, sok mindennek (a "csillagrombolók" mellé :p , "dolgozni" a hétköznapokon!) !

Nem kidobni, ahogy hazaárulók szokták!

.




Itt én elengedtem ezt a meddő vitát,nem tudom mi a foglalkozásod,mennyire vagy gyakorlati(!) műszaki ember,,ennyire vagy tisztában azzal amiket rendületlenül leírsz,a 250. ellenvélemény után is,részemről itt a vége.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 758
72 213
113
Ezzel arra célzol, hogy currus által modernizált T-34-eseket kellene rendszeresítenünk?
Jó, nem mondom, T-34 cuki és van benne kutya is. Láttam filmen! :)

Nna. Mivel ez a hivatalos barkács topik ide szülöm, jöhet a korbács aztán. :D

Szóval T-34-85 a kiindulási alapunk, abból van a világban. Úgyhogy akkor elméleti barkács drága verzió. :D

Motortér:

Mivel a V46 az eredeti V2 fejlesztett verziója némi módosítással, a dimenziói megfelelőek, így a nagyobb motorteljesítmény tulajdonképpen a legegyszerűbb. Ennek valamelyik fejlettebb verziójával több mint elég lenne a tonna/lóerő arány. A T-72-ben is 'barkács' módon lett beiktatva az Allison automata váltója, szóval itt is elképzelhetőnek tartom. A motortér hátrafelé módosítható, ha ehhez szükséges, de szerintem elmegy alapból. A kormányzást elektornikusan megoldani, hogy egyszerűbb legyen a vezető számára, már nem lenne stresszes a mérnököknek mert példa rengeteg van.

Vezetőállás szekciója:

Elöl van hely bőven a gépben. A rádiós/géppuskakezelő állását megszüntetném, a helyére lehet iktatni a modern rendszerek egy részét. Rádió, akkumulátor, számítógépes elemek, hűtő, a vízszintes stabilizátor motorja mind bezsúfolható. A géppuka helyét behegeszteni, vagy ott iktatni a sofőr éjjelátót. A sofőr ajtaját megvastagítani, komoly páncélüveggel ellátva, pneumatikus rásegítéssel nyitva, kitámaszthatóan. Ez egyszerű, itt nem kérek kötözködést. A botkormányok helyett egy kormányos irányításúra alakítani a vezetőállást, a motortérben levő szerkezethez elektronikusan juttatva a jelet. A nappali/éjjellátóhoz képernyő, van rá hely a sofőr előtt.

Küzdőtér:

Marad a kézi töltés. Új főfegyver neki. Denel GT4 76 mm L62 magasnyomású ágyú. 60°-os szögnél, 2000 métren bizonyítottan tud 275 mm Rha-t átütni AFSFDS-sel, 1600 m/s torkolati sebességgel. Van HE lőszere is. 370 mm a visszarúgása, így ez nem okoz gondot a gépben, ha kellően lehet rögzíteni a visszarúgás rendszereit. Az eredeti lövegpajzs megtartható, abba belefér, viszont stabilizátort kell beilleszteni.

A lövész és parancsnok optikai rendszereit célszerű lenne a Lynx-ből átemelni, de szóba jöhet rengeteg variáns. Lengyel, cseh, szlovák, ukrán csodák is akár. Ezekhez kell elég sokat vágni, hegeszteni a tetőn, de ez megint a nem megoldhatatlan probléma. Tulajdonképpen ez a legvariálhatóbb dolog. A lövész fő optikája kerülhet az eredeti helyre a lövegpajzsban, de kerülhet a tetőre kivezetve is. Itt a hatékonyság a fő szempont. Kisméretű kijelző a lövésznek és a parancsnoknak is befér, akár felhajthatóan rögzítve. A töltő szintén kaphat egyet, amihez kamerával nappali képet olcsón kaphat, ezzel is segítve a többieket.

A torony forgó fenéklemezt igényel, a lőszerelhelyezés egyéb tekintetben maradhat az eredetinek megfelelően. Ha emiatt egy sorral kevesebbet is kaphat, akkor is bőséges készlettel indulhat harcba.

Külső kiegészítők:

A torony hátsó szekcióján specifikus tartóelemeket felhegeszteni. APU, egy 7,62-es automata fegyverállvány ködgránátvetővel(parancsnok kezeli), tárolódobozok, meteorológiai árbóc a tűzvezető számítógép időjárási elemeihez. A toronygyűrű felett rácspáncélzat felhelyezése a fronton és oldalt, kellő távolságra az alappáncéltól. A grillrácsra csavarozni könnyű ERA blokkokat, hogy az elműködésük után is maradjon valamilyen védelem a test és a beérkező lövedékek között. Ezt a testen felemelni a toronygyűrű védelmére frontból és oldalt is, olyan módon, hogy a tornyon levő elforduljon felette, illetve a keréksor közepéig védjen lefelé. A fronton a megfelelő nyílások meghagyása a sofőrnek és a vizuális eszközeinek. Opcionálisan ha már elméletben pénzt verünk el rá, könnyű soft vagy hard kill aps, mert hát modern harcmezőre megy, esetleg külső integrált ATGM indító. Ha a terhelést amit bele és rápakoltunk így, bírja a felfüggesztés, akkor hurrá, ha nem, akkor még első tevékenységként a t-55-ből átemelni erősebbet.

Ez így, a VH-s szutyokból vicces lenne. :D IFV vadásznak brutális, gyalogságtámogató könnyű harckocsinak megfelelő, páncélvadásznak modern MBT ellen lesállásból használható. :D
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 466
36 555
113
Az utolsó egyben alakulatot, mintha Oroszország nemrég vásárolta volna vissza Ázsiából. Gondolom az évenkénti győzelmi dísz szemléhez kellenek majd.
Mit is akarsz tulajdonképp ?

Elvileg még rendszerben van Észak-Koreában (még parádén is felvonultak velük nemrég), Kubában (szintén, illetve építettek belőle önjáró löveget, légvédelmi ágyút), Vietnamban.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 234
130 799
113
Itt én elengedtem ezt a meddő vitát,nem tudom mi a foglalkozásod,mennyire vagy gyakorlati(!) műszaki ember,,ennyire vagy tisztában azzal amiket rendületlenül leírsz,a 250. ellenvélemény után is,részemről itt a vége.
Valami mérnök haverokra szokott hivatkozni a dologgal kapcsolatban.
 

Szatmár72

Well-Known Member
2019. január 16.
638
714
93
Mennyire lenen értelme az RM-el közösen egy BMPT Terminátorszerű cuccot csinálni a 72-eseinkből?

Elvileg a Hiúz motorja elegendő teljesítményt adna.
Mint kivülálló de adót fizető állampolgárnak az a véleményem hogy Állami stratégiai döntés kell (bár ez eldőlt) Vagy buherálunk vagy adunk ki pénzt a jóért.Tényleg nem kell már több játszótér meg látványpark meg kilátó. Az elmult 1-2 év alapján úgy gondolom ez eldőlt. most ebbe kell tenni a pénzt. A T-72 megy a kohóba.(vagy valami másért majd ahova) pl adnak érte dieselt..vagy hungarocellt, vagy bármit ami kell de nincs..adjanak sátrat. adjanak távcsövet..bármit amijük van és nekünk éppen kell. Helyette ujabb 44 leot kell rendelni oszt kész a dolog. Ez überelne mindenkit a környéken. Mellettte meglesznek a talicskáink:) 100 LEO az 100 LEO. kibirjuk, ki kell birjuk. Az már azon a nagy magyar alföldön is erő.plussz légierő,légv édelem,stb...de kell egy távolsági dolog is, és itt nem a tüzérségre gondolok. drón, vagy robotrepülő...már most is tudna az ipar, csak össze kell rakni. olyan ez mint a rubik kocka..
van repcsink?-van
Lőszer-van/lesz
GPS-Van/lesz
mi kell még?
F35 mi a francnak? Kompozit kis szar repülő gps irányitással elvisz 200-300kg anyagot oda ahova kell.és az ilyenből pl pécstt gyártanak nem is keveset.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 403
19 842
113
Mennyire lenen értelme az RM-el közösen egy BMPT Terminátorszerű cuccot csinálni a 72-eseinkből?

Elvileg a Hiúz motorja elegendő teljesítményt adna.

Kérdésedre részben megadtad a választ. Ott a Hiúz, mint platform és új gyártású lenne. Persze, ha a Honvédség úgy dönt, kell egy ilyen harcjármű.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
R

Ruby de Puteaux

Guest
F35 mi a francnak? Kompozit kis szar repülő gps irányitással elvisz 200-300kg anyagot oda ahova kell.és az ilyenből pl pécstt gyártanak nem is keveset.
Uraim, mielőtt egy hozzászólást megírunk és elküldünk, legalább minimálisan járjunk utána az adott témának!
Ezen a fórumon sok más mellett az F-35 is elég alaposan szemügyre lett véve a saját topikjában, hogy lehetséges hogy ilyen égbekiáltó marhaságot képes leírni valaki?!