A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

image.png
 
Ez elég nehezen hihető, mivel néhány darabot vettek az elmúlt évben, ugyan honnan lehetne tapasztalatuk az integrációhoz. Nézzük meg, hogy a gyártók mióta szenvednek az egyes eszközök integrálásával (ez néhány év). Szerb barátaink az oroszokhoz hasonlóan azonnal meg tudják oldani? Mese mese mátka, pillangós batárba.
Értem! o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az L80-07-es indító szerb. (EDEPro)
Erről folyt már diskurzus a H145M-es topicban is, meg ugye a szerbek teljes dokumentációt kaptak. Szerviz centeri jogosultságuk is van.
Szerk:
Ez meg, hogy miket terveznek még rá:
jmf_6707_1547209688.JPG
 
Nah, kaptunk egy kis játékot.
Tippek hadiipari beruházásra

Tervben van még Nyíregyháza és Jász-Nagykun-Szolnok bevonása, illetve vizsgáljuk a lehetőségeket Borsod és Heves megyékben is.

Először is van 1 hiányzó megye!!! Győr-Moson-Sopron!! Később még sztem belép, de egyelőre nagytakarítás van.

Nyíregyháza, radar RM Canada.

Jász-Nagykun-Szolnok, van tipp?? @dudi pont hiányolta vmelyik nap a szolnoki ipari beruházásokat.

Borsod. Itt is lobbiznak a helyi képviselők a lőpor- és lőszergyártásra. Viszont az ózdi kohászat hogy kerül a képbe???

Heves???

A Rába mellett a törökök is kaptak komolyabb kritikát.
A drónjaik házasítását a német politika megfúrna a német hadiiparral. Egyelőre a németek a fegyveres drónoktól is ódzkodnak politikai alapon. Viszont nálunk itt a szürke zónába átcsúszhat vmi együttműködés??

BTR, T-72, AK menni Afrika???

Ez meg tetszett. Kiskunfélegyháza. :cool:
Nem várt módon a fél világ bejelentkezett, hogy szeretne társulni a gyárban velünk.

Szerintem Nyíregyháza egy másik projekt, tekintve, hogy repülőmérnököket képeznek arrafelé, valami Aero és/vagy Saab közeli beruházásra gondolnék. Az ukri határ közelsége mondjuk ez ellen szól.
Volt még az a @pöcshuszár tipp, hogy lesz rakettagyártásunk a Diehl jóvoltából. Mondjuk az is Nyírbátor.

A borsodi dolog az anyagmérnöki karral meg Ózddal valamilyen metállurgiai beruházásra enged következtetni, ahol a K+F Miskolcon lesz, a gyártás meg Ózdon. Ez ugye mehet páncélfejlesztés irányba (kohászati része) az ózdi hengerműben és/vagy fegyvercsőkészítés irányba is (megmunkálás felől nézve). A OKM ugye már állami tulajdon. ( @Negan is biztos boldog lenne egy nemesacélgyárral, azt hiszem, talán még a miniszterelnök-diktátor úrnak is megbocsátana.)
Miskolcon a fémhabok lehetnek még egy irány, de az nem gondolnám, hogy nagy ipari méretekben.

Szolnokra nekem a TVM (aka szolnoki műtrágyagyár) ugrik be elsőre, főleg, hogy ott volt egy erőteljes nyomás 2019 táján a tulaj Bigére. Szóval lőporgyártás a tippem.

- mik a tervei a magyar államnak a közismerten hirdetett (A Ruag meg akar szabadulni az Ammotechtől) Ruag siroki gyárával? Ha nem kerül megvásárlásra, és közben további lőszergyárról beszélnek Borsod-Heves viszonylatában, akkor azért ott komoly érdeksérelem léphet fel.

Szerintem itt egyértelmű az üzenet, hogy a hevesi beruházás a Ruag-ot jelenti.
Egy Csöbör Katalin-féle egyszeri megnyilvánulásnak a semminél is kevesebb jelentőséget tulajdonítanék.
 
A szerbeknek integrátori jogosultságuk van HForce alá fegyvert fejleszteni.
Elvileg kész fegyvereik vannak a platformra. Ők már régen lövöldöznek a saját fegyvereikkel.


Értem! o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az L80-07-es indító szerb. (EDEPro)
Erről folyt már diskurzus a H145M-es topicban is, meg ugye a szerbek teljes dokumentációt kaptak. Szerviz centeri jogosultságuk is van.
Szerk:
Ez meg, hogy miket terveznek még rá:
jmf_6707_1547209688.JPG


Mi nem kaptuk vettük, szereztük, ... ezt a jogosultságot ???

Az "ilyenek" később fontosak lesznek, az valóban önálló hadiipari fejlesztésekhez, saját, új eszközök integrálásához!!!
 
Mi nem kaptuk vettük, szereztük, ... ezt a jogosultságot ???

Az "ilyenek" később fontosak lesznek, az valóban önálló hadiipari fejlesztésekhez, saját, új eszközök integrálásához!!!
Minek vettünk volna?
Fel tudsz sorolni akár egy olyan fegyvert is, ami már a rendelkezésünkre áll, és csak "fel kell akasztani"?
Hogy későbbiekben ki fog-e épülni szervizbázis, az főleg attól fog függeni, hogy összességében mennyi H135/145 fog még hozzánk kerülni - szerintem.
 
Ha felsorolnám, kirúgnának, :p nem sorolom fel, attól még lehet hosszútávon tervezni.
Megteszik, remélem...
Fejlesztési lehetőség, +"ide vele"! ;)
 
A cikk készülésének időpontja könnyen kideríthető. Csak meg kell nézni, hogy mikor volt itthon 9 H145M.

Kb. 2020 augusztus.

Jól sejtettük, hogy közös fegyverfejlesztési program van a szerbekkel. Ha tippelnem kellene, akkor ez a H145M fedélzeti rendszereit érintheti.
Nem hinném, hogy ez ATGM lenne, (mert ugye Spike), de olcsó NIR esetleg félaktív rendszerek benne vannak a pakliban. Én még titkon reménykedem, hogy a szerbekkel együttműködve itthon is alkalmasak leszünk olcsó 122-es és 227-es tüzérségi rakétákat előállítani. (EDEPro rulez! :cool:)

Lehet hogy inkább olcsó rakétatüzérség lesz az...

A szerbeknek integrátori jogosultságuk van HForce alá fegyvert fejleszteni.
Elvileg kész fegyvereik vannak a platformra. Ők már régen lövöldöznek a saját fegyvereikkel.

Értem! o_O
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az L80-07-es indító szerb. (EDEPro)
Erről folyt már diskurzus a H145M-es topicban is, meg ugye a szerbek teljes dokumentációt kaptak. Szerviz centeri jogosultságuk is van.
Szerk:
Ez meg, hogy miket terveznek még rá:

Mi nem kaptuk vettük, szereztük, ... ezt a jogosultságot ???

Az "ilyenek" később fontosak lesznek, az valóban önálló hadiipari fejlesztésekhez, saját, új eszközök integrálásához!!!

Szerintem nincs a szerbeknek integrátori joga. A szerbek saját fegyvereket fejlesztenek. Az integrálást az Airbus végzi Németországban. De Németországban valamiért nem végeznek éles lövészetet (vagy jogi okokból, vagy mert drága), ezért a Hforce minden éles próbáját külföldön hajtották végre (Svédország, Magyarország, Belgium). A szerb fegyvereket értelemszerűen Szerbiában próbálták ki.

The contract between Airbus Helicopters and Serbia foresees transfer of technology, spare parts, tools and documentation for the helicopters’ maintenance and repair. Airbus Helicopters will also certify Serbia's Moma Stanojlovic aeronautical plant as a centre for the maintenance of Gazelle helicopters and will include it in its overhaul network. Airbus will also support Serbian manufacturing plants and research and development institutions to obtain relevant qualifications and certificates to become a supplier.
 

Elég csúnyán dobálják a befektetők a Rába részvényeit​

"A befektetőket Maróth Gáspár védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos tegnapi szavai bizonytalaníthatták el, aki úgy nyilatkozott, hogy amíg a cégben strukturális változások nem történnek, addig alkalmatlan a világpiaci hadiipari gyártásra."

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha megnézed a videót, ugyanolyan narancssárga ruhás emberek vannak a gép körül, mint amikor pl. a Bakonyban vagy Svédországban volt éleslövészet. És a gyári berepüléseken is ilyen ruhában vannak az Airbus berepülő pilóták. Amikor a magyar gépeket átrepülték a gyárból Szolnokra, akkor is ilyen ruhába voltak a gyári pilóták.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A HForce-ot kezdettől fogva nyílt rendszerként reklámozzák, tehát mindenki azt fejleszt hozzá, amit akar.
Mi nem kaptuk vettük, szereztük, ... ezt a jogosultságot ???

Az "ilyenek" később fontosak lesznek, az valóban önálló hadiipari fejlesztésekhez, saját, új eszközök integrálásához!!!

Kb. 2020 augusztus.



Lehet hogy inkább olcsó rakétatüzérség lesz az...







Szerintem nincs a szerbeknek integrátori joga. A szerbek saját fegyvereket fejlesztenek. Az integrálást az Airbus végzi Németországban. De Németországban valamiért nem végeznek éles lövészetet (vagy jogi okokból, vagy mert drága), ezért a Hforce minden éles próbáját külföldön hajtották végre (Svédország, Magyarország, Belgium). A szerb fegyvereket értelemszerűen Szerbiában próbálták ki.

The contract between Airbus Helicopters and Serbia foresees transfer of technology, spare parts, tools and documentation for the helicopters’ maintenance and repair. Airbus Helicopters will also certify Serbia's Moma Stanojlovic aeronautical plant as a centre for the maintenance of Gazelle helicopters and will include it in its overhaul network. Airbus will also support Serbian manufacturing plants and research and development institutions to obtain relevant qualifications and certificates to become a supplier.
 
Szerintem ez egyelőre a lezuhant gép pótlásáról és az új helikről, Zlinekről, Airbusokról és Falconokról szól, nem plusz Gripenekről!

"Along with the increase in the number and capability of Gripen, we have begun the modernization of our military airports, which includes new stands, navigation systems, hangars and taxiways. The goal is twofold: the modernization will serve our new aircraft and make our airports suitable for receiving Allied air forces and providing support to Allied air operations."

Annyira azért nem régi az írás... a Gripenek száma 2016 végén már újra 14 volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár