Érdekességek a világ országaiból

elég volt 45 év ebből a szarból, nem vagyunk kiváncsiak a vörös propagandára
A vörös propaganda pillanatnyilag Yew Yorkból jön. Azon se lepődnék meg, ha a mostani térképeken az lenne vörös csillaggal jelölve.
statue_of_liberty_revised_by_yalik_d4e8d5j-pre.jpg
 
Lett nekik törzscsuklós,gumihevederes traktor is,mondjuk usa futógörgővel(mert az eunak szankciózni kell ...),de van,nem értettem sokat belőle,valaki tudja milyen gyártmány,nem találom a Kirovec honlapon.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

20.00-tól,kb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
Jól mozgatja majd a Sarmata ICBM-et ÉS TÁRSAIT!


Ők azok:





Az oldalukon még nincs fent.

...de annyira embargósok, hogy a 2000-es sorozatú traktorjaikat Cummings X12 sorozatú Diesel-motorral árulják!
...még jó, hogy "beugrottak" az embargózó Eu-s gyártók helyett, mi lenne különben a gazdákkal! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
Jól mozgatja majd a Sarmata ICBM-et ÉS TÁRSAIT!


Ők azok:





Az oldalukon még nincs fent.

...de annyira embargósok, hogy a 2000-es sorozatú traktorjaikat Cummings X12 sorozatú Diesel-motorral árulják!
...még jó, hogy "beugrottak" az embargózó Eu-s gyártók helyett, mi lenne különben a gazdákkal! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Pár éve terveztek egy oroszországi Cummings és Caterpillar gyár építést, nem követtem mi lett belőle.
 
Lett nekik törzscsuklós,gumihevederes traktor is,mondjuk usa futógörgővel(mert az eunak szankciózni kell ...),de van,nem értettem sokat belőle,valaki tudja milyen gyártmány,nem találom a Kirovec honlapon.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

20.00-tól,kb.
Ahogy LMzek is írta, Rosztszelmas termék..
Ha jól tudom, már akkor is a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártója volt (pedig szinte csak kombájnokat építettek), mielőtt kb. 10 éve megvették a kanadai Versatile-t..
A Versatile-tól jöttek a traktorok + vetőgépek, meg az orosz kombájnokat is építik Versatile márkanéven is, talán Kanadában is.
Egyébként az új Kirovecek is talán Cummins motorokkal vannak meghajtva, mert ott is előgurul néhány cent haszon, olyankor meg kevésbé sziklaszilárd az elvhűség a west-szájdon... :)
 
Ahogy LMzek is írta, Rosztszelmas termék..
Ha jól tudom, már akkor is a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártója volt (pedig szinte csak kombájnokat építettek), mielőtt kb. 10 éve megvették a kanadai Versatile-t..
A Versatile-tól jöttek a traktorok + vetőgépek, meg az orosz kombájnokat is építik Versatile márkanéven is, talán Kanadában is.
Egyébként az új Kirovecek is talán Cummins motorokkal vannak meghajtva, mert ott is előgurul néhány cent haszon, olyankor meg kevésbé sziklaszilárd az elvhűség a west-szájdon... :)


Az export gépekbe mennek a nyugati motorok az emissiós normák miatt, nekik jó saját motorral is, Yumz mocikkal vannak a hazai piacra, ha jól tudom, a Kirovecek is.
Ha egyszer jól leb szom a mi kedves vezetonket, az azért lesz mert a strómanjai nem csináltak hazai gépgyártást, hagyták elveszni a Rábát, Dutrát,Csepelt,Pannóniát,Ikaruszt, stb.
Legalább a hazai piacot kiszolgálhatnák, mind mezo gazdasági, mind építoipari gépekkel, esetleg hadi technikával, azok részegységeivel.
Szóval lesz pofon, nem kicsi, de sok a foninek!
 
Az export gépekbe mennek a nyugati motorok az emissiós normák miatt, nekik jó saját motorral is, Yumz mocikkal vannak a hazai piacra, ha jól tudom, a Kirovecek is.
Ha egyszer jól leb szom a mi kedves vezetonket, az azért lesz mert a strómanjai nem csináltak hazai gépgyártást, hagyták elveszni a Rábát, Dutrát,Csepelt,Pannóniát,Ikaruszt, stb.
Legalább a hazai piacot kiszolgálhatnák, mind mezo gazdasági, mind építoipari gépekkel, esetleg hadi technikával, azok részegységeivel.
Szóval lesz pofon, nem kicsi, de sok a foninek!
A hazai gépgyártás csak az akkori KGST piacon volt versenyképes, ám alig érte el a nyugati gépek színvonalát. Így később nyugaton "nem rúghattunk labdába", a hazai piac meg kicsi volt a gyártás fenntartásához... :( :( :(
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Yumz mocikkal vannak a hazai piacra
Jamz... [ Ямз]
Jaroszlávi motorgyár... :D
A Jumz, az a déli traktorgyár volt... ott csinálták az EO traktorkotrókat is ... asszem
Ha egyszer jól leb szom a mi kedves vezetonket, az azért lesz mert a strómanjai nem csináltak hazai gépgyártást, hagyták elveszni a Rábát, Dutrát,Csepelt,Pannóniát,Ikaruszt, stb.
Ez csak az én véleményem, de nekünk pont az volt a bajunk, hogy az Ikarus, meg a Rába felzabált itthon mindent (pl. a Csepelt mindketten, aztán a Dutrát a Rába prédálta fel (meg az, hogy mindenben a beszerzési ár döntött a zelvtársaknak és olcsóbbnak ítélték az MTZ-t... bár gázolajban 3 év alatt elvitte az előnyét)).
(szerintem jobb lett volna, ha nem évi 11ezer buszt rámolnak össze, hanem csak négyezret...)
Meg legfőképpen az, hogy az itthoni elvtársak elkötelezettek voltak abban, hogy a román, NDK-s, cseszlovák, meg még a szovjet „testvér”elvtársak is jól járjanak (bár az utóbbiban annyira nem vagyok biztos, mert azok meg az nyersanyagokat adták majd ingyen, meg buszonként, vagy 25-30 zsigulit... szóval még az is lehet, hogy ott ők b@sztak rá).. ugye a Pannónia, Dutra sorsa, már '68-ban eldőlt...
Bár korábban meg a Gödöllői gépgyárat csatolták a Dutrához...


A hazai gépgyártás csak az akkori KGST piacon volt versenyképes, ám alig érte el a nyugati gépek színvonalát. Így később nyugaton "nem rúghattunk labdába", a hazai piac meg kicsi volt a gyártás fenntartásához... :( :( :(
Ez szerintem nagyrészt igaz is, de pl. az Egyedi gyáregység az Ikarusnál folyamatosan termelt nyugati, meg gazdagabb arab vevőknek és mindig nyereséges volt a nagy gyáron belül...
A Dutrákat, ahol hajlandóak voltak megfizetni az árát, ott szívesen vették,mert kifejezetten megbízható, jó színvonalú gépek voltak (Svédo, Franciao. Anglia)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ahogy LMzek is írta, Rosztszelmas termék..
Ha jól tudom, már akkor is a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártója volt (pedig szinte csak kombájnokat építettek), mielőtt kb. 10 éve megvették a kanadai Versatile-t..
A Versatile-tól jöttek a traktorok + vetőgépek, meg az orosz kombájnokat is építik Versatile márkanéven is, talán Kanadában is.
Egyébként az új Kirovecek is talán Cummins motorokkal vannak meghajtva, mert ott is előgurul néhány cent haszon, olyankor meg kevésbé sziklaszilárd az elvhűség a west-szájdon... :)
Voltam jópár éve egy Agromasexpón. A kombájnok Oroszországban készülnek. A Versatile név használata a kombájnokon a magyar forgalmazó ötlete volt az oroszok számára. A Rosztszelmas kombájn egyik nagy előnye az általuk kifejlesztett különleges cséplési rendszer, ami a párizsi mg. világkiállításon első díjat nyert a kategóriájában. Ennek a rendszernek a segítségével a világon a legkisebb szemveszteséget lehet elérni aratáskor. Az egyéb előnyei az orosz kombájnoknak a "szokásosak": robusztus felépítés, könnyű szerelhetőség, megbízhatóság,alacsony szervizigény, olcsó vételár (max 30-50 millió a legdrágább változatok esetében vs 60-100 millió a konkurencia esetében), olcsó alkatrészár, és az orosz termékektől kissé furának számító kiváló alkatrészellátás, ami az aratási időszakban 0-24-es szállító és kiszálló szervizszolgáltatással párosul. A nagy traktor az teljesen kanadai. A Bühler traktorgyár terméke. Csak a Bühler traktorgyárat a sok kombájneladás utáni bevételeknek köszönhetően pár éve felvásárolta a Rosztszelmas, és vele együtt a Versatile név használati joga is a birtokukba került. Eredetileg csak a traktorokra tervezték használni, de a magyar ötlet hatására bizonyos piacokon a kombájnokat is ezen a néven árulják. Ezt a magyar forgalmazó egyik embere mesélte el az Agromasexpón.
 
Voltam jópár éve egy Agromasexpón. A kombájnok Oroszországban készülnek. A Versatile név használata a kombájnokon a magyar forgalmazó ötlete volt az oroszok számára. A Rosztszelmas kombájn egyik nagy előnye az általuk kifejlesztett különleges cséplési rendszer, ami a párizsi mg. világkiállításon első díjat nyert a kategóriájában. Ennek a rendszernek a segítségével a világon a legkisebb szemveszteséget lehet elérni aratáskor. Az egyéb előnyei az orosz kombájnoknak a "szokásosak": robusztus felépítés, könnyű szerelhetőség, megbízhatóság,alacsony szervizigény, olcsó vételár (max 30-50 millió a legdrágább változatok esetében vs 60-100 millió a konkurencia esetében), olcsó alkatrészár, és az orosz termékektől kissé furának számító kiváló alkatrészellátás, ami az aratási időszakban 0-24-es szállító és kiszálló szervizszolgáltatással párosul. A nagy traktor az teljesen kanadai. A Bühler traktorgyár terméke. Csak a Bühler traktorgyárat a sok kombájneladás utáni bevételeknek köszönhetően pár éve felvásárolta a Rosztszelmas, és vele együtt a Versatile név használati joga is a birtokukba került. Eredetileg csak a traktorokra tervezték használni, de a magyar ötlet hatására bizonyos piacokon a kombájnokat is ezen a néven árulják. Ezt a magyar forgalmazó egyik embere mesélte el az Agromasexpón.
Magyarul nagyon jótt tett az EU-s szankciós politika az orosz mezőgazdasággal(növénytermesztés, állattenyésztés, mezőgazdasági gépek gyártása):)
 
Ahogy LMzek is írta, Rosztszelmas termék..
Ha jól tudom, már akkor is a világ legnagyobb mezőgazdasági gépgyártója volt (pedig szinte csak kombájnokat építettek), mielőtt kb. 10 éve megvették a kanadai Versatile-t..
A Versatile-tól jöttek a traktorok + vetőgépek, meg az orosz kombájnokat is építik Versatile márkanéven is, talán Kanadában is.
Egyébként az új Kirovecek is talán Cummins motorokkal vannak meghajtva, mert ott is előgurul néhány cent haszon, olyankor meg kevésbé sziklaszilárd az elvhűség a west-szájdon... :)
Az új Kirovecek háromféle motorral kaphatóak Magyarországon is: JaMZ,TMZ és Mercedes. Ugyanezekkel elérhetőek az orosz piacon is. Aki esetleg venne ilyen traktort, annak egy dolgot nagyon ajánlok egy orosz agrárszakember tapasztalatai alapján: NE TMZ motorral vegye, mert az egy szar. Rengeteg baj van vele, cserébe legalább nehezen szerelhető. A youtube-ra sok videót rakott fel, a cégnek ahol dolgozik kizárólag új, orosz és fehérorosz gépeik vannak, köztük több új, illetve pár éves Kirovec is. Olyan szinten vannak, hogy a Kirovec őt magát is rendszeresen hívja tesztelni. Ami tapasztalat a videóiból kiderült, hogy kizárólag a TMZ motoros Kirovecekkel szívnak,azokkal viszont rengeteget. A többit csak tankolni kell és mennek.
A Kirovec magyar forgalmazója: http://www.kirovec.hu/
Ugyanennél a cégnél lehet a traktorhoz venni orosz talajmegmunkáló gépeket(tárcsa,kombinátor, kultivátor stb) is, amiket a belgorodi megyében található PromAgro cég fejleszt és gyárt:
https://www.promagro.hu/
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.