[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 400
113
Németeknél sem a Boxer fogja adni a gerincét a dolognak, hanem a közepes meg a könnyű páncélozott harctéri mentők. Ha minden igaz ez pedig az Mowag Eagle család lesz.
30854571496_65de905482_b.jpg

Mowag_Eagle_Bw_San.jpg

Ezek nem a sebesültkihordók, hanem a normál harctéri mentők lesznek.
A EÜ járművek esetén is több szint van. Illetve normálisan lennie kellene.
Az ideális az lenne, ha a sebesültet egy azonos, vagy hasonló védettségű, és azonos mobilitású jármű vinné a sebesülés helyétől a segélyhelyre.
Az első az első vonalak miatt nyilvánvaló, a második pedig azért mert ha szar a terep, akkor esetleg nem is tud eljutni a sérülthöz a kihordó. Emiatt fontos, hogy egy láncos alegységhez láncos sebesültkihordó kell.
A továbbszállítás (role2-3) már mehet mindenhol kerekesen, kisebb védelem mellett, mivel a segélyhelyet olyan helyre szokták felállítani ahonnan könnyebb a logisztika.
És harmadik kategóriaként a gyakorlatilag békeidős mentőket kell rendszeresíteni. Ilyet linkeltem be korábban, hogy a MH is vett Sprinter alapú Merciket.
Utóbbiak a legtöbbet használtak békeidőben, míg a páncélozott verziók csak gyakorlatokon jönnek elő.
Az sem véletlen, hogy a Sprinter lett a civil típus, mert így "helyzet" esetén könnyebb feltölteni az állományt a civil mentősöktől. Ugyebár ebben az esetben a katonaság mentősei mennek a páncélozott gépekre.

Ha csak kerekes járműveid vannak (mint jelenleg nekünk) akkor természetesen teljesen felesleges láncos sebesültkihordó. A németek eddig az M113-at majd a BV206-ot használtak a láncos zászlóaljakhoz.
A Boxeres zászlóaljaknál pedig nyilván Boxer alapút.
Persze, meg lehet oldani kerekessel is az esetek 95%-ában a sebesültkihordást, de a maradék 5%-ban meg marad a kézi erő, vagy megvárni a harc végét, és egy különben IFV/APC-vel hátravinni.
A németeknél a BV továbbra is megmarad láncosnak, de minden más helyre az első vonalba Boxer lesz.
contentmedium-02-unbenannt1_@2x.png

A Movag Eagle valószínüleg a mgSanKfz lesz.
A BV206S meg megy olyan helyre, ahova a Boxer nem tudna.
Csakhogy ez a rendszer egy vegyes (értsd kerekes és láncost IS használó) dandár esetére van kitalálva.
Nálunk valószínüleg nem lesznek a dandárokon belül a zászlóaljak hajtása keverve.
Így arányaiban több lesz a láncos technika a dandaron belül. Szerinten nálunk fele fele arányban kellene majd a láncos sebesültkihordókat (Lynx/Bronco?) és a kerekes harctéri mentőket egy alegységbe rendezni.
A mennyiség kérdéses.
Elsősorban az EÜ alegység szervezésétől függ. Általában minden századhoz szokott járni egy sebesültkihordó, és kb. ugyan annyi kerekes harctéri mentőre (Gidrán?) is szükség lenne.
Természetesen most a láncos technikájú dandárról írtam. A kerekeseknél egyértelműen a Lynx/Bronco mentőket a leendő 8x8ra kellene cserélni. A harctéri mentő meg maradhat simán a Gidrán alapú.

Ez lenne az elmélet. Aztán, hogy ebből mi fog összejönni, az kérdés. Ennek pénzügyi és EÜ személyzet akadálya is lehet. Mindig abból kell kihozni a legtöbbet, amire pénz és ember van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 400
113
Persze! Viszont a modularitás lényege az, hogy a darabszámmal van mozgástered...
Adott pillanatban (ez nyilván barokkos túlzás) a szükségleteid szerint tudsz változtatni. Nem fix sebesült kihordóra gondolok... de pl ha egy bevetèshez a Gidrán védettsége kevés és van szabad alvázad, akár tervezhetsz egy boxer mentö modullal.
Legalább is így képzelem. A Lynx ezen lehetöségei érdekelnének. Lehet hogy tök halott ötlet.
A modularitást itt inkább úgy képzeld el, hogy modulod annyi lesz, amennyi az állománytáblához kell.
Az alvázból meg esetleg veszünk pár plusszot, hogy - az A4-es tartaléktornyokhoz hasonlóan - legyen hotswapre lehetőség.
Esetleg toronyból is lehet tartalék, de nem azért, hogy variálj, hanem, higy gyorsan tudjál darab-darab cserét csinálni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 283
120 111
113
Ezek nem a sebesültkihordók, hanem a normál harctéri mentők lesznek.
A EÜ járművek esetén is több szint van. Illetve normálisan lennie kellene.
Az ideális az lenne, ha a sebesültet egy azonos, vagy hasonló védettségű, és azonos mobilitású jármű vinné a sebesülés helyétől a segélyhelyre.
Az első az első vonalak miatt nyilvánvaló, a második pedig azért mert ha szar a terep, akkor esetleg nem is tud eljutni a sérülthöz a kihordó. Emiatt fontos, hogy egy láncos alegységhez láncos sebesültkihordó kell.
A továbbszállítás (role2-3) már mehet mindenhol kerekesen, kisebb védelem mellett, mivel a segélyhelyet olyan helyre szokták felállítani ahonnan könnyebb a logisztika.
És harmadik kategóriaként a gyakorlatilag békeidős mentőket kell rendszeresíteni. Ilyet linkeltem be korábban, hogy a MH is vett Sprinter alapú Merciket.
Utóbbiak a legtöbbet használtak békeidőben, míg a páncélozott verziók csak gyakorlatokon jönnek elő.
Az sem véletlen, hogy a Sprinter lett a civil típus, mert így "helyzet" esetén könnyebb feltölteni az állományt a civil mentősöktől. Ugyebár ebben az esetben a katonaság mentősei mennek a páncélozott gépekre.

Ha csak kerekes járműveid vannak (mint jelenleg nekünk) akkor természetesen teljesen felesleges láncos sebesültkihordó. A németek eddig az M113-at majd a BV206-ot használtak a láncos zászlóaljakhoz.
A Boxeres zászlóaljaknál pedig nyilván Boxer alapút.
Persze, meg lehet oldani kerekessel is az esetek 95%-ában a sebesültkihordást, de a maradék 5%-ban meg marad a kézi erő, vagy megvárni a harc végét, és egy különben IFV/APC-vel hátravinni.
A németeknél a BV továbbra is megmarad láncosnak, de minden más helyre az első vonalba Boxer lesz.
contentmedium-02-unbenannt1_@2x.png

A Movag Eagle valószínüleg a mgSanKfz lesz.
A BV206S meg megy olyan helyre, ahova a Boxer nem tudna.
Csakhogy ez a rendszer egy vegyes (értsd kerekes és láncost IS használó) dandár esetére van kitalálva.
Nálunk valószínüleg nem lesznek a dandárokon belül a zászlóaljak hajtása keverve.
Így arányaiban több lesz a láncos technika a dandaron belül. Szerinten nálunk fele fele arányban kellene majd a láncos sebesültkihordókat (Lynx/Bronco?) és a kerekes harctéri mentőket egy alegységbe rendezni.
A mennyiség kérdéses.
Elsősorban az EÜ alegység szervezésétől függ. Általában minden századhoz szokott járni egy sebesültkihordó, és kb. ugyan annyi kerekes harctéri mentőre (Gidrán?) is szükség lenne.
Természetesen most a láncos technikájú dandárról írtam. A kerekeseknél egyértelműen a Lynx/Bronco mentőket a leendő 8x8ra kellene cserélni. A harctéri mentő meg maradhat simán a Gidrán alapú.

Ez lenne az elmélet. Aztán, hogy ebből mi fog összejönni, az kérdés. Ennek pénzügyi és EÜ személyzet akadálya is lehet. Mindig abból kell kihozni a legtöbbet, amire pénz és ember van.
Vagy dingo 3 alapú is van.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 831
113
Nem tudom hogy bírná a motor és a váltó, mondjuk ha nagy súlynövekedés nincs akkor valószínűleg rendben lenne, de a Gidránt simán el tudnám képzelni hátul dupla tengelyesnek is.
Az a plusz másfél méter már "kényelmesebbé" tenné mentőnek de a 120-as Hirtenberger vagy a Mistral is bőven elférne.
Plusz lehet jobban is dagonyázna.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 468
23 994
113
Az hagyjan, de ezek nem is kepek, hanem filleres, kinosan gagyi renderek, azaz maximum ilyen szintig jutott az elkepzeles.
CV90 armadillo, nekem elég valóságosnak tűnik, attól, hogy nem rendszeresítették, valószínűleg az oldalukon található variációkat tesztre meg kellett építeni, hogy az "include" szónak legyen értelme....
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 283
120 111
113
CV90 armadillo, nekem elég valóságosnak tűnik, attól, hogy nem rendszeresítették, valószínűleg az oldalukon található variációkat tesztre meg kellett építeni, hogy az "include" szónak legyen értelme....
Hát egy alap armadillo készült összesen aztán csókolom. Meg van tervezve akkor már odaírják.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 324
8 103
113
Köszi.
Kíváncsi vagyok a kommentekre és a szlovák rettegőkre (bocsi).
Íme:
"PavolR
16:45 2020.04.09
Magyarország még a rendeletek előtt sem volt demokratikus, ezért már korábban is fontolóra vettem egy ilyen lehetőséget. De valószínűleg előtte vért kell áramolnia, ami magyar körülmények között sem kizárt - a lakosság 40% -a a szegénységi küszöb alatt él, és a legtöbbnek nincs pénzügyi tartaléka egy hónapnál tovább. És a kormány eddigi gazdasági intézkedései elég antiszociálisnak tűnnek ..."
 

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
782
2 303
93
Na ez több mint érdekes a mi esetünkben is!
Nekem nagyon Hirtenberger koppintásnak tűnik. Sőt,abban sem vagyok biztos hogy nem az van benne. ( mi adtuk! )
Még a kaliber is egyezik,lehet ez csak véletlen??
Szerintem mi is csinálunk ilyen verziót. Nekem nagyon tetszik!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 283
120 111
113
Na ez több mint érdekes a mi esetünkben is!
Nekem nagyon Hirtenberger koppintásnak tűnik. Sőt,abban sem vagyok biztos hogy nem az van benne. ( mi adtuk! )
Még a kaliber is egyezik,lehet ez csak véletlen??
Szerintem mi is csinálunk ilyen verziót. Nekem nagyon tetszik!
NATO kaliber a 120 mm, van ilyen aknavető egy valaggal a piacon. A hirtenbergeré csak egy a sok közül. Valószínűleg lesz hasonló csak a saját eszközt kell bele integrálni.
 

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
782
2 303
93
Íme:
"PavolR
16:45 2020.04.09
Magyarország még a rendeletek előtt sem volt demokratikus, ezért már korábban is fontolóra vettem egy ilyen lehetőséget. De valószínűleg előtte vért kell áramolnia, ami magyar körülmények között sem kizárt - a lakosság 40% -a a szegénységi küszöb alatt él, és a legtöbbnek nincs pénzügyi tartaléka egy hónapnál tovább. És a kormány eddigi gazdasági intézkedései elég antiszociálisnak tűnnek ..."
Ne várj tőle mást! Ne húzd fel magad! ;)
Én már egyszer összeszólalkoztam vele komment ügyben.. Ő már csak ilyen " egyedi " világlátású... :D
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 037
113
Nem tudom hogy bírná a motor és a váltó, mondjuk ha nagy súlynövekedés nincs akkor valószínűleg rendben lenne, de a Gidránt simán el tudnám képzelni hátul dupla tengelyesnek is.
Az a plusz másfél méter már "kényelmesebbé" tenné mentőnek de a 120-as Hirtenberger vagy a Mistral is bőven elférne.
Plusz lehet jobban is dagonyázna.


+ (bő) 1 métert neki + 1 "hernyót oldalanként neki!!! ;)


polaris-6x6-the-track-company.jpg



Ne várj tőle mást! Ne húzd fel magad! ;)
Én már egyszer összeszólalkoztam vele komment ügyben.. Ő már csak ilyen " egyedi " világlátású... :D


...finoman fogalmaztál.
...dezinformál minkét oldalra, a rovásunkra.

Megköszönjem ? ? ?



.
Elég az egyik hátsó tengelyt meghajtani!
A szokásos 6X6-hoz képest egyel kevesebb meghajtott tengely, differnciál, féltengelyek. A felfüggesztés/rugózás meg teljesen a szokásos.
A talajnyomása jobb lesz mint egy 8X8.
A 4X4 teljesítménye kb. elég, 95 km/h a vége: :eek: :eek: :eek: ("borzasztóóóó" )
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 400
113
Hát megvenni nem vette meg senki egyik verziót sem nem?
Igen. Talán a dánok jártak a legközelebb. Ahogy olvastam túl nehéz lett ahhoz, hogy IFV torony kerülhessen rá.
Gondolom a fokozott védettségi igény miatt tervezik át az egész családot (CV90) a BAE-nál. 500M USD-t kapnak 122 Holland CV90 atalakítására. Az azért egy elég komoly koncepcióváltást takar.
Akkor sem lennék meglepve, ha esetleg új RC tornyot kapnának.
Azzal azért sokat spórolhatnának a tömegen, még úgy is, hogy nagyobb lesz a védettség. Meg gondolom megkapja gumihevedert is...
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 195
20 187
113
Még egy rakás Gidrán kép. Ha volt már a link akkor sorry.



Gidrán (Ejder Yalçın 4×4) páncélozott harcjármű átadása
 
K

kamm

Guest
Ezek nem a sebesültkihordók, hanem a normál harctéri mentők lesznek.
A EÜ járművek esetén is több szint van. Illetve normálisan lennie kellene.
Az ideális az lenne, ha a sebesültet egy azonos, vagy hasonló védettségű, és azonos mobilitású jármű vinné a sebesülés helyétől a segélyhelyre.
Az első az első vonalak miatt nyilvánvaló, a második pedig azért mert ha szar a terep, akkor esetleg nem is tud eljutni a sérülthöz a kihordó. Emiatt fontos, hogy egy láncos alegységhez láncos sebesültkihordó kell.
A továbbszállítás (role2-3) már mehet mindenhol kerekesen, kisebb védelem mellett, mivel a segélyhelyet olyan helyre szokták felállítani ahonnan könnyebb a logisztika.
És harmadik kategóriaként a gyakorlatilag békeidős mentőket kell rendszeresíteni. Ilyet linkeltem be korábban, hogy a MH is vett Sprinter alapú Merciket.
Utóbbiak a legtöbbet használtak békeidőben, míg a páncélozott verziók csak gyakorlatokon jönnek elő.
Az sem véletlen, hogy a Sprinter lett a civil típus, mert így "helyzet" esetén könnyebb feltölteni az állományt a civil mentősöktől. Ugyebár ebben az esetben a katonaság mentősei mennek a páncélozott gépekre.

Ha csak kerekes járműveid vannak (mint jelenleg nekünk) akkor természetesen teljesen felesleges láncos sebesültkihordó. A németek eddig az M113-at majd a BV206-ot használtak a láncos zászlóaljakhoz.
A Boxeres zászlóaljaknál pedig nyilván Boxer alapút.
Persze, meg lehet oldani kerekessel is az esetek 95%-ában a sebesültkihordást, de a maradék 5%-ban meg marad a kézi erő, vagy megvárni a harc végét, és egy különben IFV/APC-vel hátravinni.
A németeknél a BV továbbra is megmarad láncosnak, de minden más helyre az első vonalba Boxer lesz.
contentmedium-02-unbenannt1_@2x.png

A Movag Eagle valószínüleg a mgSanKfz lesz.
A BV206S meg megy olyan helyre, ahova a Boxer nem tudna.
Csakhogy ez a rendszer egy vegyes (értsd kerekes és láncost IS használó) dandár esetére van kitalálva.
Nálunk valószínüleg nem lesznek a dandárokon belül a zászlóaljak hajtása keverve.
Dehogynem. A kozepesben biztosan, a nehezben is valószínű, higy lesz meg BTR egy darabig (utana meg az ujbol.)
A zl belul nem lesznek, nem arra gondoltal?


Így arányaiban több lesz a láncos technika a dandaron belül. Szerinten nálunk fele fele arányban kellene majd a láncos sebesültkihordókat (Lynx/Bronco?) és a kerekes harctéri mentőket egy alegységbe rendezni.
A mennyiség kérdéses.
Elsősorban az EÜ alegység szervezésétől függ. Általában minden századhoz szokott járni egy sebesültkihordó, és kb. ugyan annyi kerekes harctéri mentőre (Gidrán?) is szükség lenne.
Természetesen most a láncos technikájú dandárról írtam. A kerekeseknél egyértelműen a Lynx/Bronco mentőket a leendő 8x8ra kellene cserélni. A harctéri mentő meg maradhat simán a Gidrán alapú.

Ez lenne az elmélet. Aztán, hogy ebből mi fog összejönni, az kérdés. Ennek pénzügyi és EÜ személyzet akadálya is lehet. Mindig abból kell kihozni a legtöbbet, amire pénz és ember van.
Jo elmelet, de erre szerintem ennyi penz sosem lesz nalunk. :)