A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ezt a kérdést szerintem költőinek szántad...
Nem az instruktorokon fog múlni, kevesebb lesz a repült óra, gyengébb szimulátorok stb, stb, stb, stb... Mert garantált, hogy spórolni akarnak majd valamin aminek az lesz a vége, hogy olcsóbb nem lesz szarabb viszont az biztos...
Akkor nem fognak idejönni a külföldi diákok!
Pont arról van szó, hogy egységesítik a rendszert. NFTE, haló!
Szóval az nem lehetséges, hogy nálunk majd kispórolják a "cementet". Ha nem tartjuk magunkat a sztenderdekhez, akkor repülünk a programból.
Miért gondolod, hogy nem vennének megfelelő szimulátorokat, amikor a Leok-hoz Lynx-ekhez is meg lesz véve a csúcsszimulátor?
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and SilvioD
Akkor nem fognak idejönni a külföldi diákok!
Pont arról van szó, hogy egységesítik a rendszert. NFTE, haló!
Szóval az nem lehetséges, hogy nálunk majd kispórolják a "cementet". Ha nem tartjuk magunkat a sztenderdekhez, akkor repülünk a programból.
Miért gondolod, hogy nem vennének megfelelő szimulátorokat, amikor a Leok-hoz Lynx-ekhez is meg lesz véve a csúcsszimulátor?
Nincs előítélet csak rossz tapasztalat.....
 
  • Tetszik
Reactions: migfun and arcas
x602c1af4d603c645107087-jpg-pagespeed-ic-Lacn-BIr-Xs.png

 
Kanadán kívül is van élet, személy szerint csak az érdekel, hogy annál a színvonalnál ne adjuk lejjebb. Azt pedig hazai környezetbe egyszerűen én nem tudom elképzelni (meg itt nem csak én). Míg idehaza létrehozol egy ilyet az egészen biztos, hogy nem lesz olcsóbb. Az elkövetkező pár évben meg ha fel akarjuk tölteni emberanyaggal az eddig berendelt technikát már csak arra mennyi pénz kell. Meg felruházni, felszerelni, meg @krisss meg @dudi el tudná sorolni mi mindenre...
Ez a hazai pilótaképzés lappangó víziója az ami a leginkább hogyismondjam...zavar az egészben, pedig én nagyon szeretem a katonai repülést, hidd el.
Ebben a témában nagyon elbeszélünk, nemcsak veled úgy általában egymas mellett.
Az eddigi infók alapján L-39NG beszerzése nem az a koncepció, hogy itthon folytatjuk a Gripen pilótaképzést. Már több vezető elmondta a kanadai képzés véget ér és csatlakozunk egy europai, talán olasz képzéshez.

Viszont, mivel megnő a hazai pilóták száma, ezért itthon nem csak Zlineken akarjuk őket reptetni a külföldi képzés előtt. A 90-es évek hazai, NDK L39-el folytatott hazai pilótaképzés korábban meglévő majd elvesző lépcsőfokát betonozzák újra. Több pénzből, faszábban, mert anno az csírájában elhalt. Ez ugyanúgy szükséges lepcsőfok, mint a lancos IFV, csak a szárazföldi lobbinak :cool: nem tetszik. Ezekkel a lobbicsoportokkal nem kell foglalkozni, aki a nagy egészet nézi. :D

Másrészt van a biznisz része, Helló Afrika, Jó reggelt Vietnám! :p
 
A biznisz része rendben van. Sőt. Kívánom legyen sikeres.
NG-t is szívesen megcsodálnám magyar színekben, de józan ésszel egyenlőre én más irányba mozognék.
Csináljunk mindent úgy ahogy eddig csak Kanadát muszájból cseréljük le másik országra és tömjük azok zsebét? A fejlődés, fejlesztés, több rep. idő baráti áron smafu?
 
Vajon mennyi lehet ebből a csodás zöld táskából, ha mindig előkerülnek zsír új darabok?
2-300.000 volt raktáron legalább a honvédség készletében, a sorkatonaság megszűntekor, és mivel a kutyának se kellett még a kiárusítás során se, ahol mondjuk elkapkodták a hálótermi takarókat, vagy a málhazsákokat, így tippre olyan 50-100.000db közé tenném a jelenlegi még fel nem használt készletet. Szóval a következő 10 évben még jut bőven mindenkinek, ha akarja ha nem.