Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)


17. oldal utsó bekezdés.


A hordozójármű minden FOM esetében ugyanaz a 8 × 8 kerékképletű, független kerék-fefüggesztéssel rendelkező jármű, amelynek maximális sebessége aszfaltúton 100 km/h, hatótávolsága 1000 km. Páncélozott harcjárműmodullal felszerelve 2 fős kezelőszemélyzet mellett 10 fős gyalogság szállítására alkalmas, a küzdőtér ebben a konfiguráci-óban 14 m3-es, míg sebesültszállító modul esetében ez az érték 18 m3. Az önjáró alváz önsúlya 25 tonna, teherbírása maximum 13 tonna, és így a jármű össztömege a beépített FOM-al együtt, a páncélzat moduláris kialakíthatósága és a FOM-ok terhelhetősége miatt, akár 38 tonna is lehet.

Az, hogy ahogy nézem a későbbiekben inkább a 3+8 főre álltak át az APC-nél is, nem befolyásolja, hogy eredetileg 2+10 fővel is működött volna.

Nem a jármű méretei változtak, hanem a koncepció.
Erről beszélek,soha nem volt 10 fős max papíron meg pár protón...
 
De lehetne 2+10 fős is. Ahogy a Pandur 2.
Dehogy lehetne.
Nézd meg a Pandur cseh wikis oldalát. Az a legteljesebb. A legnagyobb szállított katona a portugálok 2+8-fős APC verziója. Amiben egy .50-es géppuska van a tetőn, nem is automata toronyban. (manális álványon van a géppuska)
Az automata toronys portugal verzió már csak 3+7 fős. Mint ahogy a cseh IFV konfig, a Samson 30-as toronnyal
A portugál példából látszik, hogy ahogy bekerül egy automata torony, akkor annak a vezérlő állása azonnal csökkenti 1-gyel a szállítható deszant méretét.
Ha minden esetben 10 fős lenne a deszanttér, akkor a 2+8-főst simán tovább lehetne bővíteni 3+8-ra. De ez nem így van. Mégpedig a lövészek egyéb felszerelése miatt.
És pont emiatt nem lövész rajjármű a Gidrán.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Sziasztok,

Honnan kerul oda az a +4 m3?
Általában a sebesültszállító járművek emelt tetősek:
Mivel Boxer topicban vagyunk:
APC vs Ambulance:
Jobb oldalon az emelt belmagasságú verzió. Általában a parancsnoki és az ambulance szokott ilyen lenni.
BOXER-GTFz-KMW-008.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and bel
ezekneknek az "emelt belmagasságuaknak kellene a nyuszibusznak lenni! :rolleyes:
Miért kellene? Ezzel csak nagyobb célfelületet adnak, ráadásul emelik a súlypontot. Ezeket olyan járművek kapják, amik nem kapnak vagy semmilyen tornyot (EÜ) vagy csak valami piti RCW tornyot, max. .50-es géppuskával (parancsnoki).
Ezeknek azért kell nagyobb belmagasság, mert gyakran állva dolgoznak bennük. Mondjuk egy infúziót bekötni vagy egy eligazitást megtartani 7 rét görnyedve nem túl hatékony. A lövészek számára meg csak a ki-beszállás közben nem ülve telik az út.... Azt a kis időt meg görnyedve is kibírják. Ülve meg az alacsonyabb sem kényelmetlen. Ezért nem probléma tulajdonképpen a PUMA magassága sem. Ott mondjuk már határeset a ki-beszállás idejére is. Különösen a magasabb lövészeknek.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez miért jó? Hogy aránylik az alvázhoz a modul költsége? Nem teljesen látom be ennek a hasznosságát, a "jól hangzik"-on kívül. Talán ha a modul magában is tud működni, de akkor is kell egy daru hogy leemelje.
 
Ez miért jó? Hogy aránylik az alvázhoz a modul költsége? Nem teljesen látom be ennek a hasznosságát, a "jól hangzik"-on kívül. Talán ha a modul magában is tud működni, de akkor is kell egy daru hogy leemelje.
?
Szerintem nalad kimaradt, hogy tobbfele modul van... :D
 
Ez miért jó? Hogy aránylik az alvázhoz a modul költsége? Nem teljesen látom be ennek a hasznosságát, a "jól hangzik"-on kívül. Talán ha a modul magában is tud működni, de akkor is kell egy daru hogy leemelje.
Nálunk ennek (illetve a hasonló moduláris felépítésnek) pusztán hadrafoghatósági meggondolásokból van értelme.
Értsd, ha veszel pár plusz drive modul-t (alváz), akkor egy mechanikus meghibásodás nem jelenti azt, hogy az adott funkciót elveszíti az alegység. Pl. egy sebesültkihordó motorhibás lesz. Ettől a mission modul teljesen jól használható lenne. Alácsapnak egy másik drive modult, és 20 perc múlva ott a hadrafogható sebesültkihordó. A karbantartók meg elmolyolhatnak hibás drive modullal, hogy kijavítsák a hibát. Értelemszerűen mindig az a cél, hogy mindig legyen elérhető drive modul, amit ha kér az alegység, akkor azonnal tudjanak nekik adni.
Nagyjából ez az értelme a Leopard 2A4-esekhez rendelt extra tornyoknak is.

Az eredeti terv az volt, hogy a modulok cseréjével mindig adott küldetéshez lehet igazítani a rendelkezésre álló járműveket. Csakhát ennek max. a legnagyobbaknál van értelme. Már ha egyáltalán...
A mission driven koncepció legnagyobb buktája a US NAVY LCS hajói voltak. Jó mondjuk volt ott más gond is, de gyakorlatilag semmire nem volt alkalmas a változatos modulok - és szerintem túl kis modulok - révén.
 

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed