Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én meg le lettem hülyézve, amikor erről a már régen működő dologról írtam a PC-21 és a L39NG kapcsán.Bocs, de nincs olyan topic hogy "pilóta képzés" ezért ide teszem.
Kb.ez a pilótaképzés jövője ala CAE...
Így lehet hogy össze lehet vonni az 1 es és 2 es szintet.
Bocs, de nincs olyan topic hogy "pilóta képzés" ezért ide teszem.
Kb.ez a pilótaképzés jövője ala CAE...
Így lehet hogy össze lehet vonni az 1 es és 2 es szintet.
Én meg le lettem hülyézve, amikor erről a már régen működő dologról írtam a PC-21 és a L39NG kapcsán.
Ooooolyat nem lehet!Nincs az az isten, hogy ne lehetne olcsóban pilótát képezni. Szinteket összevonni...
![]()
Közben meg ezzel tarolja le a Pilatus a piacot, meg ebbe kezd most bele az Aero is. Van kimondottan szimulátorokat fejlesztő partnercégük, akik teljes megoldást tudnak adni, amihez egyszerűen illeszthető az NG.
Egxyébként tökmindegy, sanszos, már középtávon úgyis halálra ítélt dolog az egész "szuper hadsereg " elmélet, Esetleg egy szaudi- modell a Kárpát-medencében.Ha a baloldal kerül jövőre kormányra és elkezdik felül vizsgálni a beszerzéseket azzal nagyon veszélyes vizekre fognak evezni! Ha jól tudom mindenki alá írta a Z2026 programot ami kormányokon átívelő programként van meghírdetve! Vagyis ha a jelenlegi beszerzésekből valamit vissza akarnak mondani azzal akár több száz milliárd forintos kárt okoznának az államnak! Ettől nem félek hogy meg fogják lépni! Itt leginkább az lesz hogy szépen fújják majd a Z2026 programot amit rendeltünk azokat rendszerbe állítják és nem lesz több beszerzés! Max majd a vadászgépek beszerzése lesz! De ha abból is új lesz akkor is csak 1 századnyi lesz!
A PC-21-n és várhatóan az NG-n vezetett képzésnek pont az a lényege, hogy a gépet és a szimulátort és a különböző digitális módszereket szimbiózisban használják. Nyilván iskola gépet is tartani kell, de az összes szinten csökkenthető a tényleges repült óra. Vaaaagy nem csökkentik a repült órát, de a kiegészítő szimulációkkal hatékonyabb lesz a gépen a tényleges oktatás. Így egy ilyen képzést elsajátító növendék, akár dupla, tripla repült órával a háta mögött kerül ki a képzésből. A csehek meg konkrétan üzemeltetnek taktikai szimulátorokat is (akár Gripenre is), ahol több pilóta gyakorolhat egymás ellen és/vagy kötelékben.Azért nem eszik olyan forrón....
Ezt még el is fogadom mondjuk civil gépnél - csakhogy ez egy harci gép képzés, és khm... itt érezni kell a gépet a seggeden. Az ok, hogy egy Airbus FNPT II mondjuk procedure trainingre majdnem eszményi - de egyrészt az érzés (ha nem fullos, hidraulikus, de az is csak dől egy adott értékig) messze nem ugyan az, pl a csúszás észlelésére, másrészt sehol a megterhelés (gyorsulás/manőverek). Az meg egy harci gépen van, és baromira tudni kell akkor is tartani a forduló paramétereit. Szerintem a levegőben kell a sok óra, nem a műszert bámulva, hanem kinézve, az érzés becsontosodása miatt . A műszerre pedig otta szimulátor, sokkal olcsóbban. Csakhogy az a következő lépés, nem az eleje. Valahol a közepén vált ki sok oát, de nem az elején és nem a végén a képzésnek.
Ismertem srácot, aki szerelmes volt repülésbe, pilóta akart lenni, kipörgetett minden létező szimulátort - aztán egyszer elment repülni... és eldöntötte, ez nem az ő világa. A mozgó gép az nagyon más - és mondom, ez nem airliner, ahol ha kis terhelést beleteszel, a kapitány leszedi a fejed, hogy kilöttyen az utasok kávéja... itt van élettani hatás, és azt kurva hamar ki kell szűrni, hogy a srác hogy bírja.
Van, amit a szimulátor nem vált ki - ráadásul ehhez akkor centrifuga sem ártana, hogy magas G esetén gyakorold mit hogy bírsz. Nagon szuper, hasznos cucc, de nem mindenre (pl a virtuális cockpit kapcsoló sötétben más, ha nincs visszaigazolás, nincs a kezedben).
Persze, a szimulátornak vannak korlátai.Azért nem eszik olyan forrón....
A repült óra a képzés leg drágább része és ezért egy-egy növendékre csak a szükséges minimumot áldozzák.Szerintem a levegőben kell a sok óra, nem a műszert bámulva, hanem kinézve, az érzés becsontosodása miatt
Nekem is volt ilyen tòrtènetem - egy hazai rep.szimulátor bajnokság győztesét vittem ( volna ) repülni kicsit termikes időben, de az első "buckánál" szegény telehányta a gépet...Ismertem srácot, aki szerelmes volt repülésbe, pilóta akart lenni, kipörgetett minden létező szimulátort - aztán egyszer elment repülni... és eldöntötte, ez nem az ő világa
Ők ilyen magyar haderő fejlesztésben érdekeltek.miért nem egy plüsst hozott?
Semilyenben.Ők ilyen magyar haderő fejlesztésben érdekeltek.
Bocs, de nincs olyan topic hogy "pilóta képzés" ezért ide teszem.
elelsz felejtve a covid hatása.. édesjézus..... ha vége lesz, akkor jön a java...
Megrendelve Típus Darabszám Beérkezett 1990 MiG-23 1 1991 1991 MiG-23 3 1991 1993 L-39 Albatrosz 20 1993 1993 MiG-29 28 1993 1993 R-27 342 1993 1993 R-73 150 1993 1994 BMP-1 2 1995 1994 Yak-52 12 1994 1994 BTR-80 555 1996-1999 1995 Mi-24 20 1995 1995 9M131 Metis 2100 1996-1997 1996 T-72M1 100 1996 1997 Mistral 180 1998-1999 1997 SHORAR-2D a Mistralhoz 9 1999-2001 2001 (2003) JAS-39 Gripen 14 2006-2007 2002 RAT-31DL 3 2005-2014 2003 RD-33 23 2003 2004 An-26 1 2004 2004 AIM-120C AMRAAM 40 2006-2007 2005 Litening konténer 5 2008 2007 Tűzszerész robot (német) 3 2007 2007 Tűzszerész robot (amerikai) 3 2007 2008 AGM-65 Maverick 100 2009-2010 2008 Skylark 1 9 2008 2008 EXPAL M-08 Combi 60 mm aknavető 96 2008 2009 Cougar 3 2009 2010 HMMWV 46 2010-2011 2010 MaxxPro 12 2010-2011 2010 Mi-8T 2 2011 2013 PTS-10M 2 2013 2013 MaxxPro 12 2013 2014 Mistral M3 180 2016-2018 2014 Mi-8T 3 2014 2015 JAS-39 Gripen 1 2016
Megpróbáltam összeszedni a 2016 előtti haditechnikai beszerzéseket. Egészítsétek / javítsátok még ki, amivel tudjátok, mert sok minden kimaradt még, pl. teherautó/Unimog/Wolf beszerzések.
És annak mi a bánatos lófasz köze van a 2016 előtti beszerzésekről összedobott táblázathoz?elelsz felejtve a covid hatása.. édesjézus..... ha vége lesz, akkor jön a java...
Meg is rendültem...Egy ilyen képet meglát a hezitáló, és biztosan nem vonul be katonának.
Idiotizmus a sajtósok részéről.
T-129 Atak-on kívül nem nagyon van saját helikopterjük, S-70-it gyártanak licenszbe meg még van a T-625 de abból meg van kismillió más lehetőség európában erre a fajta típusraEgy kérdés. Az emlegetett helikopter gyár( Nem a Békéscsabai alkatrészes).Van esetleg tipp mi lehet?
Én tippem Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.
Már az is baj, hogy feltaláltuk az időutazást?Egy ilyen képet meglát a hezitáló, és biztosan nem vonul be katonának.
Idiotizmus a sajtósok részéről.
Szerintem te valamit felreolvastal eddig.Egxyébként tökmindegy, sanszos, már középtávon úgyis halálra ítélt dolog az egész "szuper hadsereg " elmélet, Esetleg egy szaudi- modell a Kárpát-medencében.
Szó szerint 3 poszttal feljebb ugyanezzel a szöveggel már beküldték.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..