Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mindezt úgy, hogy közben negyedmillióval kevesebben lettünk az utóbbi 10 évben, nagyon durva. Ennek egy nagyon jelentős része az agglomerációba költözés miatt van, amit meg a kurva magas lakás és albérlet árak okoznak.
A megoldás meg reménytelen. (nem, a P+R még sebtapasznak is kevés)
A megoldás a távmunka lesz, ugyanis a Budapestre dolgozni autóval bejárók nagyja eleve távolról végezhető dolgot csinál.
 
A megoldás a távmunka lesz, ugyanis a Budapestre dolgozni autóval bejárók nagyja eleve távolról végezhető dolgot csinál.
Sajnos én ebben nem bízok. Az emberek nagy többsége pusztán "kényelemből" autózik, akkor is, amikor valójában már nem az. És jó drága is.
Mert itthon státusszimbólum akkor is, ha egy ronccsal jársz.

Kérdezz meg sok embert. Kb. azt a választ kapod, hogy nem lehet sikeres ember, aki bringával, BKV-val, stb. jár.

Na ezek a "sikeres" emberek ültek az összefüggő álló kocsisorban a Budafokitól a Hungárián a dugóban (évszaktól függetlenül) és húztam el mellettük bringán.
Olcsón, gyorsan. A munkatárs meg Kispest széléről járt kocsival. Volt, hogy 70 perc be és 60 perc vissza. BKV-val gyorsabb lett volna, de neki ez volt a "kényelmes". Azt, amit tényleg full kényelmes tempóban letekerni nem lett volna 2x30 perc.

Ameddig ez a tempó, addig nincs mit tenni.
 
Sajnos én ebben nem bízok. Az emberek nagy többsége pusztán "kényelemből" autózik, akkor is, amikor valójában már nem az. És jó drága is.
Mert itthon státusszimbólum akkor is, ha egy ronccsal jársz.

Kérdezz meg sok embert. Kb. azt a választ kapod, hogy nem lehet sikeres ember, aki bringával, BKV-val, stb. jár.

Na ezek a "sikeres" emberek ültek az összefüggő álló kocsisorban a Budafokitól a Hungárián a dugóban (évszaktól függetlenül) és húztam el mellettük bringán.
Olcsón, gyorsan. A munkatárs meg Kispest széléről járt kocsival. Volt, hogy 70 perc be és 60 perc vissza. BKV-val gyorsabb lett volna, de neki ez volt a "kényelmes". Azt, amit tényleg full kényelmes tempóban letekerni nem lett volna 2x30 perc.

Ameddig ez a tempó, addig nincs mit tenni.
Ne kezdjük újra.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nna egy kis helyi helyzetelemzés nyuggertől. Az említett amúgy Szabadság és nem Óváros téri zebra autósként az egyik, ha nem a legszarabb ami létezik Veszprémben, mivel az oda vezető út emelkedőn van és még kanyarodik is. Ha ez nem lenne elég bal oldalról az árkádsor miatt beláthatatlan mind az autó, mind a gyalogosforgalom. A kolléga vélhetően a multitaskingot nem ismerve csőlátással csak balra figyelt a kamerás autó irányába és nem vette észre az éppen átkelő gyalogost, plusz az az Opel miatt részben takarásban is volt a zebra egy részén (de csak részben nem teljesen). Mindez természetesen nem menti fel a bambuló figyelmetlen autóst, aki még annyira sem állt meg (legalábbis a felvételen nem látszik, de lehet ott a forgóban gyorsan balra félrehúzódott) hogy megkérdezze szoszi minden rendben van-e. Na meg ha látom zebránál, hogy a másik autó megállt akkor még két agysejttel is levehetőnek kéne lennie, hogy ildomos nekem is. A gyalogos meg a klasszikus telefonálva szarik a világra, azért na közlekedésben figyeljen már valamennyire ő is. Lehet itt KRESZ, zebra meg minden de ha egy ilyen jön akkor vegyük már észre gyalogosként.
Jelen helyzetben a szar kialakítású kereszteződés találkozott a csőlátású figyelmetlen autóssal és a "telefonálva nem tudom mi történik körülöttem gyalogossal, szerencse, hogy nagyobb baj nem lett.

Amúgy a helyszín:

És egy újabb gyűjtés kedves megyémből
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ne kezdjük újra.
Amúgy más téren is látom az autóval közlekedők "intelligenciáját" sajnos.

Ez az FTC intézmény most is zakatol. Természetesen mindenki kocsival hordja a csemetét. Ok.

De mi vezet ahhoz, hogy a bejáratnál egyesek leparkolnak kvázi a forgalmi svában és a bejárat előtt "várakoznak" vagy csak elől, egymást szivatják és tartják fel? Nehogy már 50 méterrel odébb kelljen parkolni, mert abba belerokkan a sportoló csemete vagy a szülője...

Komolyan mondom egyesek mintha elvesztenék józan eszüket a volán mögé ülve.
 
Amúgy más téren is látom az autóval közlekedők "intelligenciáját" sajnos.

Ez az FTC intézmény most is zakatol. Természetesen mindenki kocsival hordja a csemetét. Ok.

De mi vezet ahhoz, hogy a bejáratnál egyesek leparkolnak kvázi a forgalmi svában és a bejárat előtt "várakoznak" vagy csak elől, egymást szivatják és tartják fel? Nehogy már 50 méterrel odébb kelljen parkolni, mert abba belerokkan a sportoló csemete vagy a szülője...

Komolyan mondom egyesek mintha elvesztenék józan eszüket a volán mögé ülve.
Milyen ötven méter!?
A madaras teszkó parkolójában 20 méterrel kevesebb gyaloglásért két kört tesz meg az átlag...
 
Amúgy más téren is látom az autóval közlekedők "intelligenciáját" sajnos.

Ez az FTC intézmény most is zakatol. Természetesen mindenki kocsival hordja a csemetét. Ok.

De mi vezet ahhoz, hogy a bejáratnál egyesek leparkolnak kvázi a forgalmi svában és a bejárat előtt "várakoznak" vagy csak elől, egymást szivatják és tartják fel? Nehogy már 50 méterrel odébb kelljen parkolni, mert abba belerokkan a sportoló csemete vagy a szülője...

Komolyan mondom egyesek mintha elvesztenék józan eszüket a volán mögé ülve.

Nálunk a lakótelep szélén lakók is kocsival viszik a lakótelep közepén lévő iskolába a gyereket, gondolom mert utána beugranak a lakótelep másik végén levő boltba, és az már összesen 1 km gyaloglás is lenne.
 
Hogy ma már a VECTOR motor 30 évvel a Centauro I és az Arite hk születése után már esetleg tényleg olasz,az meglehet.Bár az IVECO alapbol félig német cég.
Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.

Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
a1422c7339deb9ff7a3a055c8c8ad6b2.jpg

Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
17874073716_ac13fa2092_b.jpg

Az előd, Esatau A
JTbZJFkY7u-E1FyylAPuDOdxbZSFx6jDQGDCnPxenaZmj5J5pbczRhYtj9sqVOCYdc8RsDPzFaVwWRWdOeaN6Xe5PWgCIKz_D4ZXmeksmVbjKvJ4UDEkPDt7p_C6kthKdhd4_0mupWuDobwOQ-UDCr8DgRG8xDD-HZ7d8wAmhl13DTE

Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
7e31ce40367f502a1190dc6ee3965798.jpg

OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
15096678984_09cbfd75f8_b.jpg

Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
OM_Truck_%283377310916%29.jpg


Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
48079537737_7af3cb499a_b.jpg

OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
26771578739_74e4b54035_b.jpg


A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
4fb12500753f540304262bdc82efe057.jpg


Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.



Különben meg szemmel láthatóan sokkal szélesebb ismereteid vannak a motorok terén,mint nekem.Általánosságban én elmondom,hogy mit tudok a dologrol.Te meg kijavitod,ha rosszul tudom.Gyanitom,hogy 10esetből 9szer neked lesz igazad.
Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.
 
Autóval járok 12.5 km-re. Mondjuk 15-20 perc (a sok kretén miatt, vasárnap reggel< 10 perc) az úton. Busszal 5-10 perc a buszmeállóban + 20-25 perc+15 perc séta. Visszafelé "szerencsés esetben" 15 perc séta +59 perc várakozás a buszra. Biciklivel 30 perc+zuhany. Nekem megéri.
Vegyél elektromost, azzal max 20 perc és zuhany sem kell.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.

Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
a1422c7339deb9ff7a3a055c8c8ad6b2.jpg

Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
17874073716_ac13fa2092_b.jpg

Az előd, Esatau A
JTbZJFkY7u-E1FyylAPuDOdxbZSFx6jDQGDCnPxenaZmj5J5pbczRhYtj9sqVOCYdc8RsDPzFaVwWRWdOeaN6Xe5PWgCIKz_D4ZXmeksmVbjKvJ4UDEkPDt7p_C6kthKdhd4_0mupWuDobwOQ-UDCr8DgRG8xDD-HZ7d8wAmhl13DTE

Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
7e31ce40367f502a1190dc6ee3965798.jpg

OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
15096678984_09cbfd75f8_b.jpg

Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
OM_Truck_%283377310916%29.jpg


Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
48079537737_7af3cb499a_b.jpg

OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
26771578739_74e4b54035_b.jpg


A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
4fb12500753f540304262bdc82efe057.jpg


Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.




Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.
Mikor elkeztem kamionozni,dél európai részeken ezeket a gépeket még lehetett látni,dolgozni.Görögben messze a nózis Merciből volt a legtöbb nekik belföldön.2012 után tüntek el végleg.
Most nem keresem ki,de anno bizony MTU licencváltozatnak irták a Centauro I/Arite motorjait.És már a 90es évekbeli nyugati eredetű kiadványokban is.
IVECO tudtommal a Fiat és a Magirus közös cége volt.Ma meg már a fenetudja,mi kié.Volvót is megvették a kinaiak.A sok kicsit meg felvásárolták-ahogy a Fiat a személyautó részlegben is mindent elnyelt olaszban.
És bizony a Curzor motor egy szarrakat volt.Ebben teljesen bizos vagyok.Dolgoztam velük.Elsó sorozatos Stralisok a két rendszámtábla közé szorult szemétládák volta.Euro 5töl kezdtek javulni,de a motor csak az Euro 6 tol lett jó-ami egy új motor már.
 
Mikor elkeztem kamionozni,dél európai részeken ezeket a gépeket még lehetett látni,dolgozni.Görögben messze a nózis Merciből volt a legtöbb nekik belföldön.2012 után tüntek el végleg.
Most nem keresem ki,de anno bizony MTU licencváltozatnak irták a Centauro I/Arite motorjait.És már a 90es évekbeli nyugati eredetű kiadványokban is.
IVECO tudtommal a Fiat és a Magirus közös cége volt.Ma meg már a fenetudja,mi kié.Volvót is megvették a kinaiak.A sok kicsit meg felvásárolták-ahogy a Fiat a személyautó részlegben is mindent elnyelt olaszban.
És bizony a Curzor motor egy szarrakat volt.Ebben teljesen bizos vagyok.Dolgoztam velük.Elsó sorozatos Stralisok a két rendszámtábla közé szorult szemétládák volta.Euro 5töl kezdtek javulni,de a motor csak az Euro 6 tol lett jó-ami egy új motor már.
Akkoriban még a kormány valamilyen okból a jobb oldalon volt a nehéz teherautókon Olaszban.
 
Az KRESZ az újbeszél szerint az autó számára alternatív útvonalat jelent. Főleg, ha gyalogos is van rajta.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed