A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Ha mindenképp szeretnétek relatíve gyorsabban beszerezni akkor azt lehet a teljes kiképzési is logisztikai rendszer megbaszása nélkül is csinálni. Spanyol, svájci és norvég leo2a4-ek beszerzésével. (ebből a spanyol nincs jó állapotban, a svájci jó állapotú, csak drágább és vannak exkluzív svácji alkatrészek de ez a modernizáció folyamán ez németre cserélhető, a norvég jó állapotú rendben tartott de még kérdéses, hogy eladják-e) És akkor lőszer, pótalkatrész, kiképzés etc. egyforma marad.

Svájccal spanyolokkal tárgyaltunk is már 2014-16-ban.
A spanyol 2A4-ek konkrétan kohószökevények, nemcsak mi, de a lengyelek is megnézték, nekik sem kellett. A norvégok meg nem adják el. De egyébként meggyőztél. A Challenger csak egy ötlet volt, végülis ezért van ez a fórum, én sem gondoltam, hogy vennénk belőle, nem túl elterjedt típus. Majd vesznek belőle a szomszédok.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Catles
A spanyol 2A4-ek konkrétan kohószökevények, nemcsak mi, de a lengyelek is megnézték, nekik sem kellett. A norvégok meg nem adják el. De egyébként meggyőztél. A Challenger csak egy ötlet volt, végülis ezért van ez a fórum, én sem gondoltam, hogy vennénk belőle, nem túl elterjedt típus. Majd vesznek belőle a szomszédok.
A csehek is megnézték, meg szerintem még páran.
 
Ha mindenképp szeretnétek relatíve gyorsabban beszerezni akkor azt lehet a teljes kiképzési is logisztikai rendszer megbaszása nélkül is csinálni. Spanyol, svájci és norvég leo2a4-ek beszerzésével. (ebből a spanyol nincs jó állapotban, a svájci jó állapotú, csak drágább és vannak exkluzív svácji alkatrészek de ez a modernizáció folyamán ez németre cserélhető, a norvég jó állapotú rendben tartott de még kérdéses, hogy eladják-e) És akkor lőszer, pótalkatrész, kiképzés etc. egyforma marad.

Svájccal spanyolokkal tárgyaltunk is már 2014-16-ban.
@Pogány is ezt mondja mióta.
A másik opciója a ‘ttes.
 
Friss hir:
"After becoming the third customer of the C-390 Millennium multi-mission jet, the Hungarian Air Force can order another Embraer aircraft, the A-29 Super Tucano training and light attack aircraft. Hungary’s interest in the well-known Brazilian plane was revealed by Blog Before Flight on Tuesday, citing local sources. The publication, however, did not say what number of aircraft was intended by the government of the European country."
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Meg azt is, hogy jelen információink szerint a leo 2a4 lízing, leo 2 a7 + pzh 2000 beszerzés supportal és kiképzéssel 600 millió Euró körül futott.
Na ha ezt bővíteni szeretnénk a továbbiakban:
  • megvan a logisztikai alap
  • kiképzési alap
  • kiépült addigra a hazai infrastruktúra
  • nem kell pluszban kiképző gépeket lízingelni
  • illetve még egy osztály pzh-ra sem lenne szükség (mármint ennek a dandárnak)
emiatt az egész kb lemenne 400 millió Euróra. (ezek a saját becsléseim) Emiatt én teljesen reálisnak és főleg rentábilisnek tartom egy további zászlóalj beszerzését.
 
Friss hir:
"After becoming the third customer of the C-390 Millennium multi-mission jet, the Hungarian Air Force can order another Embraer aircraft, the A-29 Super Tucano training and light attack aircraft. Hungary’s interest in the well-known Brazilian plane was revealed by Blog Before Flight on Tuesday, citing local sources. The publication, however, did not say what number of aircraft was intended by the government of the European country."
Vótmá a múlt héten.
 
Friss hir:
"After becoming the third customer of the C-390 Millennium multi-mission jet, the Hungarian Air Force can order another Embraer aircraft, the A-29 Super Tucano training and light attack aircraft. Hungary’s interest in the well-known Brazilian plane was revealed by Blog Before Flight on Tuesday, citing local sources. The publication, however, did not say what number of aircraft was intended by the government of the European country."
Na ne.
 
Meg azt is, hogy jelen információink szerint a leo 2a4 lízing, leo 2 a7 + pzh 2000 beszerzés supportal és kiképzéssel 600 millió Euró körül futott.
Na ha ezt bővíteni szeretnénk a továbbiakban:
  • megvan a logisztikai alap
  • kiképzési alap
  • kiépült addigra a hazai infrastruktúra
  • nem kell pluszban kiképző gépeket lízingelni
  • illetve még egy osztály pzh-ra sem lenne szükség (mármint ennek a dandárnak)
emiatt az egész kb lemenne 400 millió Euróra. (ezek a saját becsléseim) Emiatt én teljesen reálisnak és főleg rentábilisnek tartom egy további zászlóalj beszerzését.

Pont ezt gepeltem en is, hogy az atallas (infra/logisztika/trening? ktg mar kifizetjuk most, minden tovabbinal mar csak a hw kell, a tobbi megvan, tehat legalabb 25-30% olcsobbnak kellene lennie.
 
Tudom. De nem is ez a kérdés, hanem hogy - szerinted - kell most valami hirtelen, vagy megvárhatjuk, míg a hetesek begurulnak (mondjuk még a második 44 is).

Mert a törésvonal alapvetően itt húzódik.
Az a baj,hogy nem nagyon lehet ezt gyorsabban csinálni,akkor se,ha emiatt néhányan a seggüket a földhöz verve hisztiznek is... A 12 Leo A4 már itthon van,a kiképzés már zajlik velük. Az első A7-esek '23-ban már itt lesznek,'25-26-ra pedig már teljes lesz a "flotta". Igazából ez baromi kevés idő,főleg azt figyelembe veve,hogy Tata kb. romokban hever,a teljes infrastruktúrát rendbe kell hozni,és mind harckocsizóból,mind műszaki személyzetből a mostani állomány többszörösét kell előteremteni és kiképezni. Ezek a dolgok egyszerűen nem mennek csettintésre... Ráadásul a 72-es felújítással kapcsolatban is számtalanszor le lett írva,ha minden feltétel adott lenne(háttéripar,szakembergárda stb.,amik közül egyik sincs),és most elindulna a projekt,4-5 évnél hamarabb nem lenne eredménye,a 2020-as évek második felénél hamarabb értelmezhető mennyisegű modernizált 72-es egyszerűen sehogy se lenne,nyugodtan meg lehet nézni a cseh,szerb,lengyel stb. modernizációk időintervallumát,hogy erről reális képet kapjunk. Ezzel szemben az évtized közére teljes lesz a megrendelt Leopárdok száma,innentől én személy szerint messze a legkézenfekvőbb és legértelmesebb megoldásnak látom egy második 44db-os A7 rendelést.