L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG Skyfox (Aero, Csehország)

A németországi Zweibrücken repülőtérről a német hatóságok által kiadott engedély alapján üzemeltetve az AEC Skyline Aero L-39 sugárhajtású gyakorlógép flottája USAFE megrendelése alapján megkezdte a Joint Terminal Attack Controller (JTAC) Közeli Légi Támogatás (CAS) képzés támogatását....

Flying under a contract that could extend to 30 September 2025, AEC Skyline’s L-39s carry a L3Harris Wescam MX-15D EO/IR sensor pod equipped with laser spot tracker as well as night vision devices, IR pointers and UHF, VHF radios to enable both day and night CAS tactical employment capability. The onboard L3Harris CMDL 2i digital duplex datalink, operating in the L, S, C and Ku frequency bands, provides full support for full motion video and Digitally Aided Close Air Support (DACAS) training.

Adhering to internationally agreed JTAC standards, performance includes flying up to 320 flying hours per year with a maximum of 12 hours per day.

 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A cseh L-39NG a vietnami légierő kiképzési láncában kitölti az űrt az amerikai T-6 Texan II típusú amerikai turbolégésű repülőgép és az orosz Jaky-130 kiképző-harci gép között. Ezt követően a vietnami pilóták nagy teljesítményű Su-30MK2V sugárhajtású gépekre váltanak.
Őszintén szólva el sem tudom képzelni hogy minek nekik a T-6 os és a Jak-130 közé még L39NG is, merthogy űr az nincs....
A két T-6 és a Jak-130 egymást követő lépcsőfokok.
 
Őszintén szólva el sem tudom képzelni hogy minek nekik a T-6 os és a Jak-130 közé még L39NG is, merthogy űr az nincs....
A két T-6 és a Jak-130 egymást követő lépcsőfokok.
A döntésben a vietnámi légierő szerint szerepet játszott az L–39NG teljesítménye, kiváló minőségű kivitelezése, valamint alacsony karbantartási igénye.

A megrendelő kiemelte, hogy különösen fontos kritérium volt a szélsőséges éghajlati viszonyok közötti üzemeltetés képessége az L–39NG megvásárlásakor. Az amerikai hajtómű miatt nyilván az amerikai kormányzat hozzájárulása is kellett a vietnámi üzlethez, amelyet a jelek szerint meg is kapott. A korábban hosszas háborút vívó két ország fokozatos közeledéséhez jelentősen hozzájárult a fokozódó kínai nyomás a térségben.
 
Néhány nappal ezelőtt a kazah légierő átvette az első modernizált L-39 repülőgépet...

l39_11.jpg

l39_12.jpg

6058.jpg

l39_10.jpg
 
"The third Czech jet aircraft L39NG from AERO Vodochody passed the third fatigue test to number one. The demanding testing was performed by VZLUcz and it is confirmed that the life of the new generation will be significantly longer than the predecessor of the L-39 Albatros. The complete test is planned for 5 life cycles."

ExUl_-PXEAQf4AM


Fifteen thousand simulated flight hours were handled by L39NG without a single major failure. "The design of the L-39NG airframe shows exceptional resistance to cyclic loading, despite the relatively hard fatigue spectrum introduced," confirmed David Novotný from VZLUcz.
 
Szlovákok.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

M. Majer államtitkár részt vett az L-39 NG kiképző szubszonikus repülőgép bemutatóján Szliácsban​

https://www.mosr.sk/49118-sk/-statn...tacii-cvicneho-podzvukoveho-lietadla-l-39-ng/
Az L-39 NG szubszonikus repülőgép bemutatójára ma a Sliač Taktikai Szárny épületében került sor, amelyen a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériumának államtitkára, Marian Majer vett részt a Honvédelmi Minisztérium vezetésével. . Az Aero Vodochody képviselői ma Sliačban bemutatták az új L-39 NG kiképző repülőgépet a Szlovák Köztársaság fegyveres erőinek tagjai számára.

"A mai előadást arra használtuk, hogy szélesítsük látókörünket az ilyen típusú katonai repülőgépek korszerűsítésének kérdésében. Úgy gondolom, hogy a katonák minden szükséges információt megtanultak ma, közvetlenül a bemutató során, valamint bemutatták ezt a technikát. Ők lesznek a potenciális felhasználói, ha egy ilyen modernizáció mellett döntünk "- mondta Marian Majer államtitkár.

A Szlovák Köztársaság fegyveres erőinek technológiájának korszerűsítése a Szlovák Köztársaság Védelmi Minisztériumának jelenlegi vezetésének egyik legfontosabb prioritási területe. A tervezett projektek egyike a Szlovák Köztársaság Fegyveres Erőinek Légierője fegyverzetében szereplő jelenlegi L-39 kiképző repülőgépek cseréje, amelyek élettartama fokozatosan véget ér.

A taktikai szárny szliáci feladatainak és tevékenységeinek mai bemutatása alkalmából Marian Majer államtitkár hivatásos katonákkal is megvitatta az új F-16 típusú vadászrepülőgépek tervezett beépítését a Szlovák Fegyveres Erők Légierőjének fegyverzetébe.

157352.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD