A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A tervek szerint halad a gyulai Airbus-gyár építése...

"Kezdetben kétszázan dolgoznak majd itt, az alkalmazottak húsz százaléka mérnökként.

Mérnököket már felvettek

A zöldmezős beruházás 14 ezer négyzetméteren valósul meg.

A létesítményben precíziós alkatrészeket, többek között forgószárnyakat gyártanak majd az Airbus helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereibe.

A termelés jövőre indul

A dolgozókat az újonnan létesített békéscsabai Repülőgépipari Akadémián fogják felkészíteni a speciális munkafolyamatokra, várhatóan szeptembertől.

Békéscsabai Szakképzési Centrum Trefort Ágoston tagintézményében több mint kétmilliárd forintból alakítják ki a térség legmodernebb méréstechnikai és anyagvizsgáló laboratóriumát, automatizációs és szimulációs kabinetjét. Olyan eszközöket telepítenek ide, amelyek kezelését jelenleg főként külföldön lehet elsajátítani.

A magyar állam 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a társaságban.

2023-tól megkezdi a Magyar Honvédségnek gyártott 16 H225M típusú helikopter leszállítását. Gyulán ezekbe is gyártanak majd fogaskerekeket.

Békéscsabai repülőtere fejlesztésének előkészítésére 154 millió forintot biztosított a kormány, ebből fedezik a kifutópálya 1800, illetve 2500 méteres meghosszabbítását."
 
A tervek szerint halad a gyulai Airbus-gyár építése...

"Kezdetben kétszázan dolgoznak majd itt, az alkalmazottak húsz százaléka mérnökként.

Mérnököket már felvettek

A zöldmezős beruházás 14 ezer négyzetméteren valósul meg.

A létesítményben precíziós alkatrészeket, többek között forgószárnyakat gyártanak majd az Airbus helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereibe.

A termelés jövőre indul

A dolgozókat az újonnan létesített békéscsabai Repülőgépipari Akadémián fogják felkészíteni a speciális munkafolyamatokra, várhatóan szeptembertől.

Békéscsabai Szakképzési Centrum Trefort Ágoston tagintézményében több mint kétmilliárd forintból alakítják ki a térség legmodernebb méréstechnikai és anyagvizsgáló laboratóriumát, automatizációs és szimulációs kabinetjét. Olyan eszközöket telepítenek ide, amelyek kezelését jelenleg főként külföldön lehet elsajátítani.

A magyar állam 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a társaságban.

2023-tól megkezdi a Magyar Honvédségnek gyártott 16 H225M típusú helikopter leszállítását. Gyulán ezekbe is gyártanak majd fogaskerekeket.

Békéscsabai repülőtere fejlesztésének előkészítésére 154 millió forintot biztosított a kormány, ebből fedezik a kifutópálya 1800, illetve 2500 méteres meghosszabbítását."
Azért az vicces, hogy ha annó van ilyen lehetőség, diploma után én meg a fél évfolyam nem mentünk volna külföldre, tekintve nem volt semmi szakmai lehetőség az országban.
Előrelépés az tény.
 
Azt nem értem, ha egyszer maga Maróth mondja meg kategorikusan, hogy a Rába nem része semmilyen hadiipari programnak és sok sikert nekik a civil piacon boldoguláshoz, akkor mit akarsz! Felmérték, hogy Magyarországról ki tud együttműködni és abban maradtak, hogy zöldmezős lesz majdnem minden. Megvan ennek az oka, de legalább nem bohóckodunk többet kétes minőségekkel és olyan gyártók érkeznek ide, akik a világ minden táján el tudják adni az itt gyártott terméküket!

Ilyenkor jut eszembe amit a rendszerváltás után mondogattak sokan, hogy a magyar ipart "tönkretették".
Kevés kivételtől eltekintve nem nagyon volt mit tervszerűen tönkretenni. Egyszerűen a mesterséges gazdasági varázsvilágban lehetett működni azon a színvonalon is, az állam szervezésében megvették a hulladékot is, de amikor szembetalálkoztak a valódi piacon edződött gyárakkal, akkor már csak az maradt a kérdés, hogy bagóért lehet-e még értékesíteni, vagy beszántják az egészet.
 
Nagyon szeretnek a döntéshozók prototípus stádiumban lévő dolgokat venni... és minek készült el előző héten az első prototípusa? ;)

(Nehogy komolyan vegye valaki a hozzászólásomat! )
2e27a2a6dccc577ce13584b8977f968d.jpg
 
Egy jó K239 MLRS esetleg?
Ez is jó lenne bizony a repcsikből, azonnal min. egy századot. :D :D :D De persze messze van stb, stb. Ja, persze kell a politikai jóindulat, persze sokra is mentünk vele. Én személy szerint egy dologban biztos vagyok: nekünk semmilyen amerikai repülőeszközünk és koreai cuccunk nem lesz. Lengyelek úgy látszik közelebb vannak Koreához. Én viszont biztos vagyok benne, hogy vannak jó dolgaik, és szerintem elfogadható áron. Csak én már személy szerint unom a szövetségi rendszert meg a távolságot. Ugyanez vonatkozik a Közel-Keletre meg Dél-Amerikára is.
 
Szerintetek illogikátlan lenne?! :rolleyes:
A jelen látogatásnak semmi köze ehhez,...de az időhorizonton végignézve a "piackutatás" évében a Gripen váltótipusaként évek múltán simán benne lehet a kalapban akár ez a gépmadár is...
Egy picit messze van még a hadrendbe állítási fázis...
 
Szerintetek illogikátlan lenne?! :rolleyes:
A jelen látogatásnak semmi köze ehhez,...de az időhorizonton végignézve a "piackutatás" évében a Gripen váltótipusaként évek múltán simán benne lehet a kalapban akár ez a gépmadár is...
Nekem is van egy ilyen "összeesküvéselméletem", mert túl sok a gyanús együttállás. Pl. Dél-Korea lett a legnagyobb befektető Magyarországon az előző évben, az időtervbe is épp beleillik, "keleti nyitás", stb...
 
Mindenesetre amikor a Saabal tárgyalsz, akkor ott fog motoszkálni a svédek fejében a kisördög, hogy lehet fel kellene turbózni az ajánlatot magyaroknak, mert ezek képesek minden prototípusra lecsapni. :D

Mikorra tervezik a szeriagyártást? Tippre 3-4 év múlva, nekünk ideális papiron.