Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tudom, tudom, konteós vagyok, de a földi légkör 1/100-ada, amiben repül így(ami mellesleg nem fekete égboltot eredményez fura mód, csak itt a mi bolygónkon ahol már a lenti 1/100-ada). Szerintetek 1/100-ad sűrűségű légkörre ekkora rotorlapátok, forgási sebesség az elég?
Ezen én is sokat gondolkoztam, és arra megállapításra jutottam, hogy a marsi koptert alapvetően földi körülmények közé tervezték. Az eddigi, "nincs víz", "nincs légkör" mantrák egyike sem igaz. Alapvetően, a Mars felszíne sem vörös, mondják sokan.Tudom, tudom, konteós vagyok, de a földi légkör 1/100-ada, amiben repül így(ami mellesleg nem fekete égboltot eredményez fura mód, csak itt a mi bolygónkon ahol már a lenti 1/100-ada). Szerintetek 1/100-ad sűrűségű légkörre ekkora rotorlapátok, forgási sebesség az elég?
A nem létező légkörben?Ezek szerint.Azt ne felejtsd el, hogy a kopter dupla rotoros ami többlet felhajtóerőt generál.
A nem létező kifejezés nem teljesen állja meg a helyétA nem létező légkörben?
Akkor elhanyagolható?A nem létező kifejezés nem teljesen állja meg a helyét.
Akkor elhanyagolható?
Itt jön képbe a klasszikus kérdés.Mihez képest?Nem szabad azt sem elfelejteni,hogy a hagyományos, merevszárnyú repülőgépek azon az elven működnek, hogy a gép szárnyai fölött és alatt előrehaladás közben légnyomáskülönbség alakul ki, így felhajtóerő képződik. A helikopter ugyanezt a fizikai elvet használja ki, azzal a különbséggel, hogy csupán a rotorlapátokon keletkezik felhajtóerő, a szárnyakon keletkező felhajtóerő elhanyagolható a rotorokon képződő erőhöz képest.
Pontosan erről van szó.Itt jön képbe a klasszikus kérdés.Mihez képest?Nem szabad azt sem elfelejteni,hogy a hagyományos, merevszárnyú repülőgépek azon az elven működnek, hogy a gép szárnyai fölött és alatt előrehaladás közben légnyomáskülönbség alakul ki, így felhajtóerő képződik. A helikopter ugyanezt a fizikai elvet használja ki, azzal a különbséggel, hogy csupán a rotorlapátokon keletkezik felhajtóerő, a szárnyakon keletkező felhajtóerő elhanyagolható a rotorokon képződő erőhöz képest.
![]()
Az egyetlen ember, aki helikopterrel ment a Mount Everestre
Ha feltennénk a kérdést, vajon leszállt-e valaha is bárki a világ legmagasabb hegycsúcsán, a többség valószínűleg kapásból rávágná, hogy nem. És ha az Airbusnak nincs egy eléggé elvetemült tesztpilótája, igazuk is lenne.raketa.hu
Oksa, nehezebb dologról van szó, ugyanakkor a Mount Everest légköri sűrűsége még mindig nagyságrendi különbség a marsihoz képest és minden felesleges súlyt ki kellett így is szedni a fajlagosan mértezett teljesítmény mellett. Ez a helikopteres rendszerű csúcsrepülés. Bocs, ez.
![]()
SZON - Helikopteres magassági rekordot értek el Ukrajnában
Kategóriájában több mint 9 kilométeres magassági világcsúcsot állított fel csütörtökön egy Mi-8 MSV típusú helikopter személyzete a Krím-félszigeten.szon.hu
Nyilván elég és nem földi üzemmódra van tervezve.Tudom, tudom, konteós vagyok, de a földi légkör 1/100-ada, amiben repül így(ami mellesleg nem fekete égboltot eredményez fura mód, csak itt a mi bolygónkon ahol már a lenti 1/100-ada). Szerintetek 1/100-ad sűrűségű légkörre ekkora rotorlapátok, forgási sebesség az elég?
Oksa, eddig rendben van. Tudna repülni 100+ km-en itt a földi környezetben vajon, ahol a (nagyobb gravitációs gyorsulás mellett persze) hasonló a légkör sűrűsége?A marsi kopter egy apró drón tízszer nagyobb fordulatszámmal koaxális rotorral.
![]()
Az egyetlen ember, aki helikopterrel ment a Mount Everestre
Ha feltennénk a kérdést, vajon leszállt-e valaha is bárki a világ legmagasabb hegycsúcsán, a többség valószínűleg kapásból rávágná, hogy nem. És ha az Airbusnak nincs egy eléggé elvetemült tesztpilótája, igazuk is lenne.raketa.hu
Oksa, nehezebb dologról van szó, ugyanakkor a Mount Everest légköri sűrűsége még mindig nagyságrendi különbség a marsihoz képest és minden felesleges súlyt ki kellett így is szedni a fajlagosan mértezett teljesítmény mellett. Ez a helikopteres rendszerű csúcsrepülés. Bocs, ez.
![]()
SZON - Helikopteres magassági rekordot értek el Ukrajnában
Kategóriájában több mint 9 kilométeres magassági világcsúcsot állított fel csütörtökön egy Mi-8 MSV típusú helikopter személyzete a Krím-félszigeten.szon.hu
Pontosan erről van szó.
"Értem, hogy gőzgép, de mi hajtja!?"
Vagyis valamit kever a rotorlapát, ami eddig "mérési hibahatáron belül" volt. Már csak azt kéne eldönteni, hogy a marsi ég, miért kék.
Általában ennyiben szokták meghatározni a sűrűségét.Sajnos így kapásból nem találtam pontos marsi légkör sűrűség adatot, nem tudom, hogy ez a 1/100-ados érték mennyire pontos, most nem is nagyon merülnék bele, de lehet hogy van itt, aki ki is tudná számolni:
A felszíni nyomás kb. 0,8 kPa, összetevők:
96% Co2
3% N
1,5% Ar
Marsi Anikó meg erre azt mondja marsi Gézának:
"Géza kék az ég."
Na jóvannmá!Itt a magyarázat a kék marsi égre.
![]()
Így néz ki a gyönyörű kék naplemente a Marson | 24.hu
Most először készített színes fényképet a marsi naplementéről a bolygó felszínén már majdnem ezer napja bóklászó marsjáró.24.hu
"A kék szín egyébként a marsi légkörben lévő finom pornak köszönhető. A részecskék ugyanis szétszórják az ég felé a napfény vöröses színeit, míg a kék színt áteresztik. A NASA közlése szerint a kamera, amivel a színes felvételek készültek, nagyjából úgy lát, mint az emberi szem, csak a kék színt kissé gyengébben érzékeli. Így emberi szemmel a marsi naplemente még „kékebb” lehet, mint ahogy azt a fényképeken lehet látni. "
Nem tudom, hogy képes lenne egyhuzamban 100 km repulni,de kétlem mert nem erre tervezték.Oksa, eddig rendben van. Tudna repülni 100+ km-en itt a földi környezetben vajon, ahol a (nagyobb gravitációs gyorsulás mellett persze) hasonló a légkör sűrűsége?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..