A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Lehet röhögni a biciklis katonán, de a 2.vh altt a német hadsereg egyik legfontosabb szállítóeszköze a kétkerekű kordé volt. Ott volt szinte minden alakulatnál... Sebesült kihordásra, lőszer szállításra, stb.
Minden gyalogszakasznak volt rendszeresitve legalább 1db.Veitminh meg kerékpárokat használt logisztikai szállitásra Diem bien fuhnál,de később is használták az amcsi háború időszakában.
De ma már csak nagyon marginális,speciális esetben lenne jelentősége mifelénk.
 
Tavaly jártam utoljára Svájcban,és láttam kerékpáros katonákat.Most kicsit utánanéztem,és direkt azért tartják még rendszerben,hogy ezekkel a cangatúrákkal is a milicisták erőnlétét tartsák karban.Csak másodrangú szempont,hogy gépjárművekkel járhatatlan helyeken még esetleg harcban is használható .

Ez új nekem.
Úgy tudtam megszüntették a bringákat náluk.
Akkor nem.
 
Szerintem jól lehetne használni mondjuk a határon a két kerítés között gyaloglás helyett.
Meglátásod szerint nincs autónk a két kerítés közti járőrözésre, vagy a behatoló migrik elfogására? Nem a földi járőr deríti fel a szerb mélységben a migránsokat, hanem a kamerás. Kerékpárral csak a baj lenne. Ha adott szolgálati időt kell egy adott sávban eltölteni, akkor a kerékpár fárasztóbb mint a gyaloglás. Nem tudsz inni, cigizni, rádiózni, enni, vizelni, unottan pofázni telefonon, vagy akár csak szabadon nézelődni jobbra-balra. Állandóan megállni, leszállni kellene abban a pár szolgálatban, amig direkt le nem nulláznák a drótszamarakat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses
A legnagyobb baj a aron a gyalogoskkal hogy nem jol alkalmazzak sokan oket. /az eredeti konceptcio szerint amit 2015 be oktattak pl. Meg jo volt az irany. A gyalogos dolga elsosorba nem a gyalog jarorozes hanem hogy a szektor pk kirakhassa oket ahol szukseg vannrajuk... Erre sakan kicseszik oket gyalogolni...
 
Meglátásod szerint nincs autónk a két kerítés közti járőrözésre, vagy a behatoló migrik elfogására? Nem a földi járőr deríti fel a szerb mélységben a migránsokat, hanem a kamerás. Kerékpárral csak a baj lenne. Ha adott szolgálati időt kell egy adott sávban eltölteni, akkor a kerékpár fárasztóbb mint a gyaloglás. Nem tudsz inni, cigizni, rádiózni, enni, vizelni, unottan pofázni telefonon, vagy akár csak szabadon nézelődni jobbra-balra. Állandóan megállni, leszállni kellene abban a pár szolgálatban, amig direkt le nem nulláznák a drótszamarakat.
Nem beszélve a szervízigényről. A "tanyabájk" nem működőképes, az MTB meg a kezelőszemélyzet számára "too mutch". Váltó, fékek, rugóstag. Értelmetlen. Max. egy kifejezetten erre kiképzett könnyű kerékpáros egység. De inkább akkor pedelec, vagy motorkerékpár.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
:cool:

popupu5000.jpg
 

Kis áttekintés a költségvetés havi alakulásáról. Érdemes a XIII. sorokat nézegetni.
:rolleyes:
 
A legnagyobb baj a aron a gyalogoskkal hogy nem jol alkalmazzak sokan oket. /az eredeti konceptcio szerint amit 2015 be oktattak pl. Meg jo volt az irany. A gyalogos dolga elsosorba nem a gyalog jarorozes hanem hogy a szektor pk kirakhassa oket ahol szukseg vannrajuk... Erre sakan kicseszik oket gyalogolni...
Lehet nincs annyi hogy mindenhová jusson ahol szükség van rá? :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
A tegnap berakott költségvetési dokumentumban az szerepelt, hogy 2021-ben 1000 fővel nőhet a tárca költségvetési létszáma. Ez jó hír. Azt még nem tudtam kibogarászni, hogy melyik katonai szervezetek létszáma nő, de nyilván azoké ahova az új eszközök érkeznek.