An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

Azért vicces nekem valahol, hogy az elmúlt évtizedekben az AN-124/225 szállított minden jelentőset valahonnan valahová, úgyhogy véletlenül sem ilyenek tervezésébe feküdtek bele a cégek/légierők, hanem csupa olyat gyártanak, hogy ezeket kell aztán bérelni.
Igen, mert a "jelentősen túl méretes és a túl súlyos terheket" csak An-124/225-tel tudják szállítani, "a jelentéktelen kisebb motyókat" más gép is simán elviszi - ám az utóbbiról nem fognak videós twitter bejegyzést közölni...

És hogy miért nem An-124/225 vagy C-5 Galaxy-ket terveznek ill. gyártanak...?!?

Mert a gyártók profitorientáltak, ám az ekkora gépek tervezése és gyártása /a stratégiai bombázókhoz hasonlóan/ SOHA nem fog profitot termelni, mert nem lesz meg a hozzá szükséges 100 fölötti darabszám. Ekkora gépeket csak nagyhatalmak vennének - már ha eladnák egymásnak /gondolj csak a Galaxy-re/. Egy kisebb ország pl. ki sem tudná használni az ilyen órások képességeit, a fenntartásuk meg milliókba fájna. Tehát jobban járnak a manapság divatos bérléssel, elvégre nem kell minden héten darut röptetni...
 
Igen, mert a "jelentősen túl méretes és a túl súlyos terheket" csak An-124/225-tel tudják szállítani, "a jelentéktelen kisebb motyókat" más gép is simán elviszi - ám az utóbbiról nem fognak videós twitter bejegyzést közölni...

És hogy miért nem An-124/225 vagy C-5 Galaxy-ket terveznek ill. gyártanak...?!?

Mert a gyártók profitorientáltak, ám az ekkora gépek tervezése és gyártása /a stratégiai bombázókhoz hasonlóan/ SOHA nem fog profitot termelni, mert nem lesz meg a hozzá szükséges 100 fölötti darabszám. Ekkora gépeket csak nagyhatalmak vennének - már ha eladnák egymásnak /gondolj csak a Galaxy-re/. Egy kisebb ország pl. ki sem tudná használni az ilyen órások képességeit, a fenntartásuk meg milliókba fájna. Tehát jobban járnak a manapság divatos bérléssel, elvégre nem kell minden héten darut röptetni...
Cserébe képtelenek megoldani a technikájuk rendes ütemű és léptékű szállítását. Amíg ilyen a helyzet, persze egyszerű a bérlés(érdekes az ukriknak, oroszoknak megéri a fenntartás, bár az oroszoknak nem sok van hátra ha jól tudom), de a hadseregekben bőven vannak olyan tonnák, amikhez kellene ilyen, ha már légiszállítani akarják. És akarják, mert bérelve teszik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az, hogy van bérelhető An-124/225 az a "boldog békeidőknek" köszönhető és egyes országok rászoktak, mint a kemény drogra. Azt a COVID alatt láttuk mi volt. Mindenki magára számíthatott. Szóval akkor lesz majd csúnya világ, ha ez megszűnik és Európában marada a kevés C-17, amit a userei nem adnak oda senkinek meg az A400-zel lehet majd powerkodni...
Ha megy...
 
Cserébe képtelenek megoldani a technikájuk rendes ütemű és léptékű szállítását. Amíg ilyen a helyzet, persze egyszerű a bérlés(érdekes az ukriknak, oroszoknak megéri a fenntartás, bár az oroszoknak nem sok van hátra ha jól tudom), de a hadseregekben bőven vannak olyan tonnák, amikhez kellene ilyen, ha már légiszállítani akarják. És akarják, mert bérelve teszik.
Katonai szállítás esetén a tonnák 1 részét az olcsóbban üzemelő civil freighterekkel viszik. Csak a terjedelem, a nehéz technika és a kiépítetlen reptér esetén szükséges az óriás airlifter.
Ebből az USA áll legjobban, mert a C-17 és a teljes élettartam hosszabbításon átesett C-5M megfelel a katonaság igényeinek.
Az oroszoknál az An-124 helyett vadiúj típus lesz, Kínának meg ott az AVIC Y-20.
Tudtommal Ukrajna az An-124-esek felújítását tervezi, így talán megmarad a lehetőség a civil airlifterek bérlésére is.

Végezetül a C-17-ből az USA tervezett civil változatot, de nem volt rá érdeklődő... :(
 
Kína szerintem előbb-utóbb fog egy ilyen méretű gépet is építeni. Hogy megmutassa, képes rá. Náluk a pénz/nyereségesség nem számít. Ha civil szállításra használnák, ki tudnának alakítani még egy "kínai függőséget" a világban.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Danish Leopard 2 going to Afghanistan in 2007

E4AmGdMVcAMXLZR
 
"New reinforcements fore eFP Battle Group."
"Tegnap a litvániai eFP harccsoport parancsnoka, Daniel Andrä alezredes a norvég fegyveres erők katonáit fogadta a kaunasi repülőtéren...."
FMoOPR7XoAg6iaw
FMoOPSCX0AQMmV5
 
Most repült el a fejem felett az ukránok An-124-ese, Izraelből tart valahová.
A hangja gyanús volt, csak azért néztem rá adsb-n, így csak későn, "utánlövéssel" lett meg.
De megvan fotón, csak értékelhetetlen, habár azt a délutánt, mikor pár éve Ferihegyen egyszerre két ADB Ruszlan-t is megfotóztam a keritéstől, nem űbereli semmi.
 
Most repült el a fejem felett az ukránok An-124-ese, Izraelből tart valahová.
A hangja gyanús volt, csak azért néztem rá adsb-n, így csak későn, "utánlövéssel" lett meg.
De megvan fotón, csak értékelhetetlen, habár azt a délutánt, mikor pár éve Ferihegyen egyszerre két ADB Ruszlan-t is megfotóztam a keritéstől, nem űbereli semmi.
.
.
Pont igy jártam pár hete Lipcsében! Az ukrán kék-sárga csikos, Antonov feliratos An-124 ott húzott át már alacsonyan felettünk leszálláshoz.