An-124 Ruslan / An-124 Condor (Antonov)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
"A Mazar-i Scharif repülőtérről naponta több tonnányi anyagot szállítanak vissza Németországba. A német fegyveres erők legnehezebb, csaknem 70 tonnás daruját is Antonov AN-124 repülőgéppel szállítják.



(A német A400M-ek nem nagyon pörögnek ezen a hazaszállítási projekten.)
Azért vicces nekem valahol, hogy az elmúlt évtizedekben az AN-124/225 szállított minden jelentőset valahonnan valahová, úgyhogy véletlenül sem ilyenek tervezésébe feküdtek bele a cégek/légierők, hanem csupa olyat gyártanak, hogy ezeket kell aztán bérelni.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azért vicces nekem valahol, hogy az elmúlt évtizedekben az AN-124/225 szállított minden jelentőset valahonnan valahová, úgyhogy véletlenül sem ilyenek tervezésébe feküdtek bele a cégek/légierők, hanem csupa olyat gyártanak, hogy ezeket kell aztán bérelni.
Igen, mert a "jelentősen túl méretes és a túl súlyos terheket" csak An-124/225-tel tudják szállítani, "a jelentéktelen kisebb motyókat" más gép is simán elviszi - ám az utóbbiról nem fognak videós twitter bejegyzést közölni...

És hogy miért nem An-124/225 vagy C-5 Galaxy-ket terveznek ill. gyártanak...?!?

Mert a gyártók profitorientáltak, ám az ekkora gépek tervezése és gyártása /a stratégiai bombázókhoz hasonlóan/ SOHA nem fog profitot termelni, mert nem lesz meg a hozzá szükséges 100 fölötti darabszám. Ekkora gépeket csak nagyhatalmak vennének - már ha eladnák egymásnak /gondolj csak a Galaxy-re/. Egy kisebb ország pl. ki sem tudná használni az ilyen órások képességeit, a fenntartásuk meg milliókba fájna. Tehát jobban járnak a manapság divatos bérléssel, elvégre nem kell minden héten darut röptetni...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 707
72 042
113
Igen, mert a "jelentősen túl méretes és a túl súlyos terheket" csak An-124/225-tel tudják szállítani, "a jelentéktelen kisebb motyókat" más gép is simán elviszi - ám az utóbbiról nem fognak videós twitter bejegyzést közölni...

És hogy miért nem An-124/225 vagy C-5 Galaxy-ket terveznek ill. gyártanak...?!?

Mert a gyártók profitorientáltak, ám az ekkora gépek tervezése és gyártása /a stratégiai bombázókhoz hasonlóan/ SOHA nem fog profitot termelni, mert nem lesz meg a hozzá szükséges 100 fölötti darabszám. Ekkora gépeket csak nagyhatalmak vennének - már ha eladnák egymásnak /gondolj csak a Galaxy-re/. Egy kisebb ország pl. ki sem tudná használni az ilyen órások képességeit, a fenntartásuk meg milliókba fájna. Tehát jobban járnak a manapság divatos bérléssel, elvégre nem kell minden héten darut röptetni...
Cserébe képtelenek megoldani a technikájuk rendes ütemű és léptékű szállítását. Amíg ilyen a helyzet, persze egyszerű a bérlés(érdekes az ukriknak, oroszoknak megéri a fenntartás, bár az oroszoknak nem sok van hátra ha jól tudom), de a hadseregekben bőven vannak olyan tonnák, amikhez kellene ilyen, ha már légiszállítani akarják. És akarják, mert bérelve teszik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Az, hogy van bérelhető An-124/225 az a "boldog békeidőknek" köszönhető és egyes országok rászoktak, mint a kemény drogra. Azt a COVID alatt láttuk mi volt. Mindenki magára számíthatott. Szóval akkor lesz majd csúnya világ, ha ez megszűnik és Európában marada a kevés C-17, amit a userei nem adnak oda senkinek meg az A400-zel lehet majd powerkodni...
Ha megy...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Cserébe képtelenek megoldani a technikájuk rendes ütemű és léptékű szállítását. Amíg ilyen a helyzet, persze egyszerű a bérlés(érdekes az ukriknak, oroszoknak megéri a fenntartás, bár az oroszoknak nem sok van hátra ha jól tudom), de a hadseregekben bőven vannak olyan tonnák, amikhez kellene ilyen, ha már légiszállítani akarják. És akarják, mert bérelve teszik.
Katonai szállítás esetén a tonnák 1 részét az olcsóbban üzemelő civil freighterekkel viszik. Csak a terjedelem, a nehéz technika és a kiépítetlen reptér esetén szükséges az óriás airlifter.
Ebből az USA áll legjobban, mert a C-17 és a teljes élettartam hosszabbításon átesett C-5M megfelel a katonaság igényeinek.
Az oroszoknál az An-124 helyett vadiúj típus lesz, Kínának meg ott az AVIC Y-20.
Tudtommal Ukrajna az An-124-esek felújítását tervezi, így talán megmarad a lehetőség a civil airlifterek bérlésére is.

Végezetül a C-17-ből az USA tervezett civil változatot, de nem volt rá érdeklődő... :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Kína szerintem előbb-utóbb fog egy ilyen méretű gépet is építeni. Hogy megmutassa, képes rá. Náluk a pénz/nyereségesség nem számít. Ha civil szállításra használnák, ki tudnának alakítani még egy "kínai függőséget" a világban.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
Danish Leopard 2 going to Afghanistan in 2007

E4AmGdMVcAMXLZR
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113
"New reinforcements fore eFP Battle Group."
"Tegnap a litvániai eFP harccsoport parancsnoka, Daniel Andrä alezredes a norvég fegyveres erők katonáit fogadta a kaunasi repülőtéren...."
FMoOPR7XoAg6iaw
FMoOPSCX0AQMmV5
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 394
113
Most repült el a fejem felett az ukránok An-124-ese, Izraelből tart valahová.
A hangja gyanús volt, csak azért néztem rá adsb-n, így csak későn, "utánlövéssel" lett meg.
De megvan fotón, csak értékelhetetlen, habár azt a délutánt, mikor pár éve Ferihegyen egyszerre két ADB Ruszlan-t is megfotóztam a keritéstől, nem űbereli semmi.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 612
6 082
113
Most repült el a fejem felett az ukránok An-124-ese, Izraelből tart valahová.
A hangja gyanús volt, csak azért néztem rá adsb-n, így csak későn, "utánlövéssel" lett meg.
De megvan fotón, csak értékelhetetlen, habár azt a délutánt, mikor pár éve Ferihegyen egyszerre két ADB Ruszlan-t is megfotóztam a keritéstől, nem űbereli semmi.
.
.
Pont igy jártam pár hete Lipcsében! Az ukrán kék-sárga csikos, Antonov feliratos An-124 ott húzott át már alacsonyan felettünk leszálláshoz.