A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Nem volt hiábavaló megint beleolvasnom a cikkbe, bár szerintem volt már.

"Mind a saját, mind az elhárításukra alkalmas képességük rohamléptékben fejlődik, így jelenleg nem tartjuk megfelelőnek az időt, hogy végleges megoldásokba invesztáljunk. Ezért inkább a fejlesztést szeretnénk idehozni úgy a drónok, mint az ellenük való védekezés tekintetében."

Nyelvtanilag nekem ez eddig azt jelenti, hogy túl nagy eszközparkot nem akarnak kialakítani. Valószínűleg le fogják reagálni egy visszafogott szinten a román és az ukrán beszerzéseket. De a költségvetésből nem szánnak olyan méretű beruházásra, mely hosszútávú elkötelezést indítana el egy típus felé.

Viszont ez azt is jelentheti, hogy az elkövetkezendő 10-20 évre nézve ugyan attól a gyártótól több egymás után kijövő generációból is vásárolnak kisebb tételeket. Ez magyarázhatja azt, hogy miért halad ilyen lassan ez a kérdés. Egy gyártónak inkább érdeke egy siker történetet most eladni nagy tételben. És a pénz nagy részét ezzel visszaszerzi, mehet odahaza az újabb proto tervezése. És annak a gyártását egy újabb országnak kiszervezni.

Ellenben nekünk mind a kettő vert helyzet lenne. Ha nem tudunk idetelepíteni gyártót, akkor nagyon ingatag lábakon áll az UAV kérdés egy háború esetén. Kis darabszám, nem pótolható... De jelenleg nincs is olyan tüzérség például, amit támogathatnának felderítéssel.
 
  • Hűha
Reactions: Filter
Ez volt ?

Aha.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Nem volt hiábavaló megint beleolvasnom a cikkbe, bár szerintem volt már.

"Mind a saját, mind az elhárításukra alkalmas képességük rohamléptékben fejlődik, így jelenleg nem tartjuk megfelelőnek az időt, hogy végleges megoldásokba invesztáljunk. Ezért inkább a fejlesztést szeretnénk idehozni úgy a drónok, mint az ellenük való védekezés tekintetében."

Nyelvtanilag nekem ez eddig azt jelenti, hogy túl nagy eszközparkot nem akarnak kialakítani. Valószínűleg le fogják reagálni egy visszafogott szinten a román és az ukrán beszerzéseket. De a költségvetésből nem szánnak olyan méretű beruházásra, mely hosszútávú elkötelezést indítana el egy típus felé.

Viszont ez azt is jelentheti, hogy az elkövetkezendő 10-20 évre nézve ugyan attól a gyártótól több egymás után kijövő generációból is vásárolnak kisebb tételeket. Ez magyarázhatja azt, hogy miért halad ilyen lassan ez a kérdés. Egy gyártónak inkább érdeke egy siker történetet most eladni nagy tételben. És a pénz nagy részét ezzel visszaszerzi, mehet odahaza az újabb proto tervezése. És annak a gyártását egy újabb országnak kiszervezni.

Ellenben nekünk mind a kettő vert helyzet lenne. Ha nem tudunk idetelepíteni gyártót, akkor nagyon ingatag lábakon áll az UAV kérdés egy háború esetén. Kis darabszám, nem pótolható... De jelenleg nincs is olyan tüzérség például, amit támogathatnának felderítéssel.
Mert a D20-as ütegnek nem lehet leadni kooridnátát vagy mifasz?
 
Hát nem akarlak elkeseríteni én 4 évig jártam ezen az útvonalon.

Reggel 6 kor indult a busz, attól függően hogy milyen messze laksz meg szàmolj rà 30-60 percet.

Hazafelé 17:30-18:30 ra ért be a busz onnan még hazajutni újabb 30-60 perc.

Így az 1 óra utad igazàból egy kb reggel 5 től este 6-7 ig tartó időtöltéssé vàlik. Olyan apróságokat nem említve hogy mi történik ha reggel vagy délutàn lekésed a buszt, mert mondjuk egy vidéki útról nem érsz vissza...

Ezt azért nem egyszerű csalàd stb mellett csinàlni.
És mivel szolgálati lakás már nemigen van az anyunak munkáról, gyereknek meg suli biztosításáról nem is beszélve, nincs abban semmi meglepő, hogy senki sem akar ugrálni..

Én budapestiként szolgáltam Tatán.
Egy csomó borsodi/szabolcsi/hevesi volt köztünk.

Már elnézést de csak a szerződéses beosztott állományának kell ilyen áldozatot hozni hogy csak hétvégén látják a családot? :eek:

Nem azt mondtam debrecenből/hódmezőről járjanak naponta.
Megjegyzem a legutolsó rajpkm szögediként tankos szakon végezve, Tatán kapott beót, lövészként. 2000ben. Hiába hápogott hogy de Hódmező meg t72. o_O

A honvédségnek vannak buszai/mikróbuszai/szolgálati vitarái.
Lehet ezekkel menni nem azt mondtam volánnal közlekedjenek.

Amikor elkezdtem Győrben dolgozni a napi 8 munkaórám, 12 volt utazással.
Most is van pápai ajkai kollégám.
Nekik megy. 6 munkanapban váltott műszakban? :eek:

Ha azzal indokolnátok ez ront a munkájuk minőségén, ok.
De ez, hogy szegényeknek ez megoldhatatlan, meg a család,óvoda stb.

Nemár. :mad::mad::mad:

Inkább kiskirályok mundérban. :hadonaszos:
 
Én budapestiként szolgáltam Tatán.
Egy csomó borsodi/szabolcsi/hevesi volt köztünk.

Már elnézést de csak a szerződéses beosztott állományának kell ilyen áldozatot hozni hogy csak hétvégén látják a családot? :eek:

Nem azt mondtam debrecenből/hódmezőről járjanak naponta.
Megjegyzem a legutolsó rajpkm szögediként tankos szakon végezve, Tatán kapott beót, lövészként. 2000ben. Hiába hápogott hogy de Hódmező meg t72. o_O

A honvédségnek vannak buszai/mikróbuszai/szolgálati vitarái.
Lehet ezekkel menni nem azt mondtam volánnal közlekedjenek.

Amikor elkezdtem Győrben dolgozni a napi 8 munkaórám, 12 volt utazással.
Most is van pápai ajkai kollégám.
Nekik megy. 6 munkanapban váltott műszakban? :eek:

Ha azzal indokolnátok ez ront a munkájuk minőségén, ok.
De ez, hogy szegényeknek ez megoldhatatlan, meg a család,óvoda stb.

Nemár. :mad::mad::mad:

Inkább kiskirályok mundérban. :hadonaszos:
Akkor vedd úgy, hogy onnan se fog picsa se átjárni amíg nem ütik. Akit meg ütnek vagy marad vagy nem.
Azért ha lenn egy családi házam pest mellett úgy hogy vagyok 45-50 és akkor mondanák, hogy na akkor indi van kompenzálás nélkül. Hát inkább nem mennék...
Debreceni tüzér százados kollégát akartak így Tatára helyezni, már épült házat mindent. Szerinted leszerelt vagy leszerelt?
 
Az meg, hogy az ország túlsó feléről dobálják Tatára meg Győrbe az embereket a toborzók, főleg úgy hogy kurva sokszor hazudnak, a beosztásokkal kurvára csak azt eredményezi, hogy az összes fiatal leszerel a picsába akit átraktak....

Képeztem közkatonát tavaly, Debrecen melletti a srác, felhúzott egy családi házat, 2 gyerek feleség és ráadásul értelmes, terhelhető és akarja csinálni. Erre bazdmeg elteszik Győrbe ahol hiába adná el a házát egy hajdúsági faluban abból nyugaton egy lyukat nem tudna venni.. hogy ha valami csoda folytán nem lesz tele a fasza fél év után az egésszel....
Ezért vesztünk embereket mert az ember le van szarva... Aztán megy a pingvinezés, hogy miért nincs katona...
A rendőrségen ugyan ez megy csak ott még a fizetés is egy rakat szar...
 
Akkor vedd úgy, hogy onnan se fog picsa se átjárni amíg nem ütik. Akit meg ütnek vagy marad vagy nem.
Azért ha lenn egy családi házam pest mellett úgy hogy vagyok 45-50 és akkor mondanák, hogy na akkor indi van kompenzálás nélkül. Hát inkább nem mennék...
Debreceni tüzér százados kollégát akartak így Tatára helyezni, már épült házat mindent. Szerinted leszerelt vagy leszerelt?

Azthiszem volt egy olyan mondatom, hogy nem hódmezőről/Debrecenből.

Debrecen Tata kb 300
Bp-székesfehérvár kb 60.
Most komolyan összehasonlítod. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Az meg, hogy az ország túlsó feléről dobálják Tatára meg Győrbe az embereket a toborzók, főleg úgy hogy kurva sokszor hazudnak, a beosztásokkal kurvára csak azt eredményezi, hogy az összes fiatal leszerel a picsába akit átraktak....

Képeztem közkatonát tavaly, Debrecen melletti a srác, felhúzott egy családi házat, 2 gyerek feleség és ráadásul értelmes, terhelhető és akarja csinálni. Erre bazdmeg elteszik Győrbe ahol hiába adná el a házát egy hajdúsági faluban abból nyugaton egy lyukat nem tudna venni.. hogy ha valami csoda folytán nem lesz tele a fasza fél év után az egésszel....
Ezért vesztünk embereket mert az ember le van szarva... Aztán megy a pingvinezés, hogy miért nincs katona...
A rendőrségen ugyan ez megy csak ott még a fizetés is egy rakat szar...


Nem azt mondtam, hogy ez a jó.

Sőt.

Csak ne mondjuk megoldhatatlan 60km-re munkába járni.
 
Azthiszem volt egy olyan mondatom, hogy nem hódmezőről/Debrecenből.

Debrecen Tata kb 300
Bp-székesfehérvár kb 60.
Most komolyan összehasonlítod. o_O
Össze mert lesznek nem kevesen akik nem fogják megoldani. Hanem elmennek (mondjuk van akiért nem kár) de ez megint a szokásos elbaszott humánerőforrás gazdálkodás ami mindennek az alfája és omegája....

És feljebb leírta @ssgtzlan ha mész valahova már nem éred el céges buszt ami viszont hivatali időben közlekedik. És elhiszem, hogy egyszerű azt hinni, hogy azok ott fent nem mennek sehova meg mindig visszaér csak a kurvára nincs így...

Meg azért Budapestnél az se mindegy melyik része ahonnan el kell indulnod és vissza kell érned.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az meg, hogy az ország túlsó feléről dobálják Tatára meg Győrbe az embereket a toborzók, főleg úgy hogy kurva sokszor hazudnak, a beosztásokkal kurvára csak azt eredményezi, hogy az összes fiatal leszerel a picsába akit átraktak....

Képeztem közkatonát tavaly, Debrecen melletti a srác, felhúzott egy családi házat, 2 gyerek feleség és ráadásul értelmes, terhelhető és akarja csinálni. Erre bazdmeg elteszik Győrbe ahol hiába adná el a házát egy hajdúsági faluban abból nyugaton egy lyukat nem tudna venni.. hogy ha valami csoda folytán nem lesz tele a fasza fél év után az egésszel....
Ezért vesztünk embereket mert az ember le van szarva... Aztán megy a pingvinezés, hogy miért nincs katona...
A rendőrségen ugyan ez megy csak ott még a fizetés is egy rakat szar...
" Középpontban a katona":cool:
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: éber and arcas
Én budapestiként szolgáltam Tatán.
Egy csomó borsodi/szabolcsi/hevesi volt köztünk.

Már elnézést de csak a szerződéses beosztott állományának kell ilyen áldozatot hozni hogy csak hétvégén látják a családot? :eek:

Nem azt mondtam debrecenből/hódmezőről járjanak naponta.
Megjegyzem a legutolsó rajpkm szögediként tankos szakon végezve, Tatán kapott beót, lövészként. 2000ben. Hiába hápogott hogy de Hódmező meg t72. o_O

A honvédségnek vannak buszai/mikróbuszai/szolgálati vitarái.
Lehet ezekkel menni nem azt mondtam volánnal közlekedjenek.

Amikor elkezdtem Győrben dolgozni a napi 8 munkaórám, 12 volt utazással.
Most is van pápai ajkai kollégám.
Nekik megy. 6 munkanapban váltott műszakban? :eek:

Ha azzal indokolnátok ez ront a munkájuk minőségén, ok.
De ez, hogy szegényeknek ez megoldhatatlan, meg a család,óvoda stb.

Nemár. :mad::mad::mad:

Inkább kiskirályok mundérban. :hadonaszos:
Ha olvastad írtam is hogy ezzel a lejárassal az is probléma hogy minden a busz körül forog. Nincs vidéki út ami 15:50 re nem ér vissza... Vagy olyan ami 7:30 előtt indul.

És igazàból a nagy kérdés hogy a home office vilagàban biztos szükséges hogy mindenki minden nap utazgasson?
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses