A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Hát nem akarlak elkeseríteni én 4 évig jártam ezen az útvonalon.

Reggel 6 kor indult a busz, attól függően hogy milyen messze laksz meg szàmolj rà 30-60 percet.

Hazafelé 17:30-18:30 ra ért be a busz onnan még hazajutni újabb 30-60 perc.

Így az 1 óra utad igazàból egy kb reggel 5 től este 6-7 ig tartó időtöltéssé vàlik. Olyan apróságokat nem említve hogy mi történik ha reggel vagy délutàn lekésed a buszt, mert mondjuk egy vidéki útról nem érsz vissza...

Ezt azért nem egyszerű csalàd stb mellett csinàlni.
És mivel szolgálati lakás már nemigen van az anyunak munkáról, gyereknek meg suli biztosításáról nem is beszélve, nincs abban semmi meglepő, hogy senki sem akar ugrálni..
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and Pogány

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 043
113
Butapesttel nem lehet versenyezni.Becsaphatjuk magunknak,hogy ilyen olyan trükkökkel és magyarosan hátulról szájba megoldásokkal próbalkozunk de felesleges.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 175
4 982
113
És mivel szolgálati lakás már nemigen van az anyunak munkáról, gyereknek meg suli biztosításáról nem is beszélve, nincs abban semmi meglepő, hogy senki sem akar ugrálni..
Így van. Arról nem beszélve hogy bármilyen intézni valódi van vagy csak a gyereket el kell vinni óvódàba bölcsődébe iskolàba az 1 nap szabadsàg. Ami vagy kapsz vagy nem.
Illetve azt se felejtsük el hogy innentől kezdve minden a buszról szól. Nincs 7:30 előtt indulàs sehova illetve 15:50 utàni visszaérkezés is felejtős...
A home office világában ez nem lesz pálya a többségnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 938
18 426
113
Ez volt ?

 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Nem volt hiábavaló megint beleolvasnom a cikkbe, bár szerintem volt már.

"Mind a saját, mind az elhárításukra alkalmas képességük rohamléptékben fejlődik, így jelenleg nem tartjuk megfelelőnek az időt, hogy végleges megoldásokba invesztáljunk. Ezért inkább a fejlesztést szeretnénk idehozni úgy a drónok, mint az ellenük való védekezés tekintetében."

Nyelvtanilag nekem ez eddig azt jelenti, hogy túl nagy eszközparkot nem akarnak kialakítani. Valószínűleg le fogják reagálni egy visszafogott szinten a román és az ukrán beszerzéseket. De a költségvetésből nem szánnak olyan méretű beruházásra, mely hosszútávú elkötelezést indítana el egy típus felé.

Viszont ez azt is jelentheti, hogy az elkövetkezendő 10-20 évre nézve ugyan attól a gyártótól több egymás után kijövő generációból is vásárolnak kisebb tételeket. Ez magyarázhatja azt, hogy miért halad ilyen lassan ez a kérdés. Egy gyártónak inkább érdeke egy siker történetet most eladni nagy tételben. És a pénz nagy részét ezzel visszaszerzi, mehet odahaza az újabb proto tervezése. És annak a gyártását egy újabb országnak kiszervezni.

Ellenben nekünk mind a kettő vert helyzet lenne. Ha nem tudunk idetelepíteni gyártót, akkor nagyon ingatag lábakon áll az UAV kérdés egy háború esetén. Kis darabszám, nem pótolható... De jelenleg nincs is olyan tüzérség például, amit támogathatnának felderítéssel.
 
  • Hűha
Reactions: Filter

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 877
91 417
113
Ez volt ?

Aha.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Nem volt hiábavaló megint beleolvasnom a cikkbe, bár szerintem volt már.

"Mind a saját, mind az elhárításukra alkalmas képességük rohamléptékben fejlődik, így jelenleg nem tartjuk megfelelőnek az időt, hogy végleges megoldásokba invesztáljunk. Ezért inkább a fejlesztést szeretnénk idehozni úgy a drónok, mint az ellenük való védekezés tekintetében."

Nyelvtanilag nekem ez eddig azt jelenti, hogy túl nagy eszközparkot nem akarnak kialakítani. Valószínűleg le fogják reagálni egy visszafogott szinten a román és az ukrán beszerzéseket. De a költségvetésből nem szánnak olyan méretű beruházásra, mely hosszútávú elkötelezést indítana el egy típus felé.

Viszont ez azt is jelentheti, hogy az elkövetkezendő 10-20 évre nézve ugyan attól a gyártótól több egymás után kijövő generációból is vásárolnak kisebb tételeket. Ez magyarázhatja azt, hogy miért halad ilyen lassan ez a kérdés. Egy gyártónak inkább érdeke egy siker történetet most eladni nagy tételben. És a pénz nagy részét ezzel visszaszerzi, mehet odahaza az újabb proto tervezése. És annak a gyártását egy újabb országnak kiszervezni.

Ellenben nekünk mind a kettő vert helyzet lenne. Ha nem tudunk idetelepíteni gyártót, akkor nagyon ingatag lábakon áll az UAV kérdés egy háború esetén. Kis darabszám, nem pótolható... De jelenleg nincs is olyan tüzérség például, amit támogathatnának felderítéssel.
Mert a D20-as ütegnek nem lehet leadni kooridnátát vagy mifasz?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 200
113
Hát nem akarlak elkeseríteni én 4 évig jártam ezen az útvonalon.

Reggel 6 kor indult a busz, attól függően hogy milyen messze laksz meg szàmolj rà 30-60 percet.

Hazafelé 17:30-18:30 ra ért be a busz onnan még hazajutni újabb 30-60 perc.

Így az 1 óra utad igazàból egy kb reggel 5 től este 6-7 ig tartó időtöltéssé vàlik. Olyan apróságokat nem említve hogy mi történik ha reggel vagy délutàn lekésed a buszt, mert mondjuk egy vidéki útról nem érsz vissza...

Ezt azért nem egyszerű csalàd stb mellett csinàlni.
És mivel szolgálati lakás már nemigen van az anyunak munkáról, gyereknek meg suli biztosításáról nem is beszélve, nincs abban semmi meglepő, hogy senki sem akar ugrálni..

Én budapestiként szolgáltam Tatán.
Egy csomó borsodi/szabolcsi/hevesi volt köztünk.

Már elnézést de csak a szerződéses beosztott állományának kell ilyen áldozatot hozni hogy csak hétvégén látják a családot? :eek:

Nem azt mondtam debrecenből/hódmezőről járjanak naponta.
Megjegyzem a legutolsó rajpkm szögediként tankos szakon végezve, Tatán kapott beót, lövészként. 2000ben. Hiába hápogott hogy de Hódmező meg t72. o_O

A honvédségnek vannak buszai/mikróbuszai/szolgálati vitarái.
Lehet ezekkel menni nem azt mondtam volánnal közlekedjenek.

Amikor elkezdtem Győrben dolgozni a napi 8 munkaórám, 12 volt utazással.
Most is van pápai ajkai kollégám.
Nekik megy. 6 munkanapban váltott műszakban? :eek:

Ha azzal indokolnátok ez ront a munkájuk minőségén, ok.
De ez, hogy szegényeknek ez megoldhatatlan, meg a család,óvoda stb.

Nemár. :mad::mad::mad:

Inkább kiskirályok mundérban. :hadonaszos:
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Én budapestiként szolgáltam Tatán.
Egy csomó borsodi/szabolcsi/hevesi volt köztünk.

Már elnézést de csak a szerződéses beosztott állományának kell ilyen áldozatot hozni hogy csak hétvégén látják a családot? :eek:

Nem azt mondtam debrecenből/hódmezőről járjanak naponta.
Megjegyzem a legutolsó rajpkm szögediként tankos szakon végezve, Tatán kapott beót, lövészként. 2000ben. Hiába hápogott hogy de Hódmező meg t72. o_O

A honvédségnek vannak buszai/mikróbuszai/szolgálati vitarái.
Lehet ezekkel menni nem azt mondtam volánnal közlekedjenek.

Amikor elkezdtem Győrben dolgozni a napi 8 munkaórám, 12 volt utazással.
Most is van pápai ajkai kollégám.
Nekik megy. 6 munkanapban váltott műszakban? :eek:

Ha azzal indokolnátok ez ront a munkájuk minőségén, ok.
De ez, hogy szegényeknek ez megoldhatatlan, meg a család,óvoda stb.

Nemár. :mad::mad::mad:

Inkább kiskirályok mundérban. :hadonaszos:
Akkor vedd úgy, hogy onnan se fog picsa se átjárni amíg nem ütik. Akit meg ütnek vagy marad vagy nem.
Azért ha lenn egy családi házam pest mellett úgy hogy vagyok 45-50 és akkor mondanák, hogy na akkor indi van kompenzálás nélkül. Hát inkább nem mennék...
Debreceni tüzér százados kollégát akartak így Tatára helyezni, már épült házat mindent. Szerinted leszerelt vagy leszerelt?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Az meg, hogy az ország túlsó feléről dobálják Tatára meg Győrbe az embereket a toborzók, főleg úgy hogy kurva sokszor hazudnak, a beosztásokkal kurvára csak azt eredményezi, hogy az összes fiatal leszerel a picsába akit átraktak....

Képeztem közkatonát tavaly, Debrecen melletti a srác, felhúzott egy családi házat, 2 gyerek feleség és ráadásul értelmes, terhelhető és akarja csinálni. Erre bazdmeg elteszik Győrbe ahol hiába adná el a házát egy hajdúsági faluban abból nyugaton egy lyukat nem tudna venni.. hogy ha valami csoda folytán nem lesz tele a fasza fél év után az egésszel....
Ezért vesztünk embereket mert az ember le van szarva... Aztán megy a pingvinezés, hogy miért nincs katona...
A rendőrségen ugyan ez megy csak ott még a fizetés is egy rakat szar...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 200
113
Akkor vedd úgy, hogy onnan se fog picsa se átjárni amíg nem ütik. Akit meg ütnek vagy marad vagy nem.
Azért ha lenn egy családi házam pest mellett úgy hogy vagyok 45-50 és akkor mondanák, hogy na akkor indi van kompenzálás nélkül. Hát inkább nem mennék...
Debreceni tüzér százados kollégát akartak így Tatára helyezni, már épült házat mindent. Szerinted leszerelt vagy leszerelt?

Azthiszem volt egy olyan mondatom, hogy nem hódmezőről/Debrecenből.

Debrecen Tata kb 300
Bp-székesfehérvár kb 60.
Most komolyan összehasonlítod. o_O
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 200
113
Az meg, hogy az ország túlsó feléről dobálják Tatára meg Győrbe az embereket a toborzók, főleg úgy hogy kurva sokszor hazudnak, a beosztásokkal kurvára csak azt eredményezi, hogy az összes fiatal leszerel a picsába akit átraktak....

Képeztem közkatonát tavaly, Debrecen melletti a srác, felhúzott egy családi házat, 2 gyerek feleség és ráadásul értelmes, terhelhető és akarja csinálni. Erre bazdmeg elteszik Győrbe ahol hiába adná el a házát egy hajdúsági faluban abból nyugaton egy lyukat nem tudna venni.. hogy ha valami csoda folytán nem lesz tele a fasza fél év után az egésszel....
Ezért vesztünk embereket mert az ember le van szarva... Aztán megy a pingvinezés, hogy miért nincs katona...
A rendőrségen ugyan ez megy csak ott még a fizetés is egy rakat szar...


Nem azt mondtam, hogy ez a jó.

Sőt.

Csak ne mondjuk megoldhatatlan 60km-re munkába járni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Azthiszem volt egy olyan mondatom, hogy nem hódmezőről/Debrecenből.

Debrecen Tata kb 300
Bp-székesfehérvár kb 60.
Most komolyan összehasonlítod. o_O
Össze mert lesznek nem kevesen akik nem fogják megoldani. Hanem elmennek (mondjuk van akiért nem kár) de ez megint a szokásos elbaszott humánerőforrás gazdálkodás ami mindennek az alfája és omegája....

És feljebb leírta @ssgtzlan ha mész valahova már nem éred el céges buszt ami viszont hivatali időben közlekedik. És elhiszem, hogy egyszerű azt hinni, hogy azok ott fent nem mennek sehova meg mindig visszaér csak a kurvára nincs így...

Meg azért Budapestnél az se mindegy melyik része ahonnan el kell indulnod és vissza kell érned.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 501
18 621
113
Az meg, hogy az ország túlsó feléről dobálják Tatára meg Győrbe az embereket a toborzók, főleg úgy hogy kurva sokszor hazudnak, a beosztásokkal kurvára csak azt eredményezi, hogy az összes fiatal leszerel a picsába akit átraktak....

Képeztem közkatonát tavaly, Debrecen melletti a srác, felhúzott egy családi házat, 2 gyerek feleség és ráadásul értelmes, terhelhető és akarja csinálni. Erre bazdmeg elteszik Győrbe ahol hiába adná el a házát egy hajdúsági faluban abból nyugaton egy lyukat nem tudna venni.. hogy ha valami csoda folytán nem lesz tele a fasza fél év után az egésszel....
Ezért vesztünk embereket mert az ember le van szarva... Aztán megy a pingvinezés, hogy miért nincs katona...
A rendőrségen ugyan ez megy csak ott még a fizetés is egy rakat szar...
" Középpontban a katona":cool:
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: éber and arcas