[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

A Gripen és más ide illeszkedő dolgok összevonásával van értelme.
Az Albatroszt meg az amcsi hajtóművel megfogják fojtani a felette lebegő Damoklész/embargót használva.
"Saját" --esetleg Eu-s-- hajtómű nélkül nem fogják hagyni a jelenlegi piaci szereplők érvényesülni, mert akkor a csilliárd-milliós termékeik nem fognak elkelni, ahogy kezd a kínai eszközöknél is egyre látványosabb lenni a piacvesztés.
.
.
Gondolom, az új "saját hajtómű" csak vicc volt, ez még Kina, India, oroszok szinten is komoly falat.
Az Albatrosz témát az embargó is megfojtja, de anélkül se jönnének a vevők, mert akiknek pénze van, az jobbat vesz, vagy annak a nyugati is eladni akar, akinek meg nincs pénze, ott a kinaiakkal is lehet versenyezni, meg rizikós országnak eleve nem lehet eladni. Vagy nincs pénze, pl Szenegál.
De ez csak az egyik. Azt látjuk a világban, hogy aki repülőgépet vesz, az szövetségesi "hűséget" is demonstrál ezzel. Namost ki akarná a mi, magyarok szövetségét, jóindulatát megvenni?
Másrészt a repülőgépek mögé mennyire lehet Magyarország szinten ellentételezési programokat szervezni, ha valaki a fentiek ellenére mégis venne? És ha szerveznek mégis valamit, mondjuk kitelepül egy Túró Rudi üzem, akkor az ellentételezést az ország állja, a NER meg lenyúlja a gépek vételárát?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
.
.
Gondolom, az új "saját hajtómű" csak vicc volt, ez még Kina, India, oroszok szinten is komoly falat.
Az Albatrosz témát az embargó is megfojtja, de anélkül se jönnének a vevők, mert akiknek pénze van, az jobbat vesz, vagy annak a nyugati is eladni akar, akinek meg nincs pénze, ott a kinaiakkal is lehet versenyezni, meg rizikós országnak eleve nem lehet eladni. Vagy nincs pénze, pl Szenegál.
De ez csak az egyik. Azt látjuk a világban, hogy aki repülőgépet vesz, az szövetségesi "hűséget" is demonstrál ezzel. Namost ki akarná a mi, magyarok szövetségét, jóindulatát megvenni?
Másrészt a repülőgépek mögé mennyire lehet Magyarország szinten ellentételezési programokat szervezni, ha valaki a fentiek ellenére mégis venne? És ha szerveznek mégis valamit, mondjuk kitelepül egy Túró Rudi üzem, akkor az ellentételezést az ország állja, a NER meg lenyúlja a gépek vételárát?

A jelenleginél jóval erősebb -és arányosan nehezebb-- orosz(ukrán) fejlesztésű hajtóművet (Lotarjov DV-2) 87-re fejlesztették ki, és Csehszlovákiában/Szlovákiában gyártották is 91-től, összesen 124 példányban.
Nincs benne semmi űrtechnika.
..."ezer-éves", bevált, "olcsó"!

Mitől nehéz megszervezni egy
  1. Szlovákiában,
  2. a 90-es években,
  3. akkori orosz technológiával/anyagokból
gyártott hajtómű-másolat újra-gyártását a 2020-as években???

Szerintem a mai civil anyagok bőven elérik az akkori orosz szintet, a gyártástechnológia még inkább.

Ha például a török szintű drón-technikát valaki beígérné az NG-re, lennének a Közel-Keletről megrendelők egy megfizethetőbb árú, beáldozhatóbb technikára.
A kínaiak nem biztos, hogy minden oroszt, de főleg nyugatit tudnának integrálni, amit mi valószínűleg igen.
...és a párezer korábbi Alba is szeretne egy modernebb, olcsóbb, erősebb, kevésbé embargózható hajtóművet.

Ha civil gépbe is berakható --a katonaival jelentős mértékben egyező-- altípus is lenne, akkor a gazdaságos darabszám is meglenne.


U.I.: egy turbo-proppal közös mag ezt a gazdaságosságot tutira megoldaná.
Kéne már megint egy "korabeli-Rubik" a magyar iparnak.
...egy tucat!
...a menedzserek közé főleg!
 
Ha optimalisan (azaz meg nem idealisan) 40-45 Gripennel szamolunk a jovoben (ez kb a hasonlo meretu Portugalia es Svedorszag koze esik, a rizikonak megfeleloen kicsit a svedek fele sulyozva), akkor ahhoz eleg 18-20 trainer osszesen, Zlint, L39-et es Gripen D-ket mind beleertve - ez viszont realisan max 10-12 ilyen uj Aero trainer vasarlasat jelenti.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha optimalisan (azaz meg nem idealisan) 40-45 Gripennel szamolunk a jovoben (ez kb a hasonlo meretu Portugalia es Svedorszag koze esik, a rizikonak megfeleloen kicsit a svedek fele sulyozva), akkor ahhoz eleg 18-20 trainer osszesen, Zlint, L39-et es Gripen D-ket mind beleertve - ez viszont realisan max 10-12 ilyen uj Aero trainer vasarlasat jelenti.
A portugál légtér (tengerparti ország lévén) azért látványosan nagyobb, mint a magyar ... :oops: (a ténylegesen ellenorzot teruletrol nem is beszélve). :cool: Mo-ot Portugália és Svédország kozé sehogyan nem lehet benyomni.
 
A portugál légtér (tengerparti ország lévén) azért látványosan nagyobb, mint a magyar ... :oops:
Huh? FYI Portugalia kisebb, mint Magyarorszag. :rolleyes:
Ha felbosszantasz, hozzank szamolom Szlovakiat is, hiaba nem oszt, nem szoroz... :p :D

(a ténylegesen ellenorzot teruletrol nem is beszélve). :cool:
Milyen tenylegesen ellenorzott teruletrol van szo? :eek:
A tenger felol vannak egyedul barmifele rizikonak kiteve, az is minimalis, mig a spanyolokkal hatarosak egyedul, az egvilagon semmifele fenyegetes nincs es egyhamar nem is lesz arrol.

Mo-ot Portugália és Svédország kozé sehogyan nem lehet benyomni.
Egeszen pontosan beesik kozejuk, nemhogy nyomni kellene.

Mindharom orszag ~10M koruli lakossagu, ahogy feljebb irtam.
A portugalok meg nalunk is kisebbek es gyakolatilag semmilyen veszelyeztetettseguk nincs, kizarolag a tengerpartjukat kell vedeni, azokat is max a csonakos afrikaiaktol.
A svedeknek baromi nagy a teruletuk, de csak par fizikai hataruk van es azok mind kifejezetten barati orszagokkal, de az oroszok kozelebb vannak, mint nalunk, raadasul nem NATO tagok, nekik ertelemszeruen nagyobb sereguk dukal, mint nekunk.
Mi korbe vagyunk veve hoborgo szomszedokkal, mint pl a 2x akkora romanok meg ti, a puffogo autoipari miniallam, mindketto derekig rakva magyarokkal, kozottuk meg hatarosak vagyunk egy aktiv haborut vivo, kifejezetten ellenseges, 4x akkora lakossagu es meg nagyobb teruletu es hadseregu, osszeomlas szelen ingadozo Ukrajnaval, egy max 50-100 ezres magyarajku lakossaggal a hatar tuloldalan, mikozben az ukranok eppen a sajat 18. szazadi nacionalista hullamukat elik meg 150 ev kesessel a vilag mogott.
Delen a szerbek eppen baratsagosak, meg talan a horvatok is, de egymast utaljak, mint varju a rohadt tokot, csak ido kerdese, mikor robban fel megint a Balkan (ciklikus alapon 20-25 even belul.)

Fentiek alapjan nezzuk a legierejuket...

71 Gripen C/D + 60 Gripen E erkezoben
2 AEW&C
5 Hercules
1 tanker Hercules
4 Gulfstream VIP
15 Blackhawk
18 NH90
20 AW109
70+ trainer
10-15 UAV

24 F-16A (nagyon oregek, cserere szorulnak, de az F-35 botranyosan draga)
5 C-295 maritime patrol/SAR
4 Orion P3C anti-submarine/maritime
4 Hercules
7 C-295
5 KC-390 erkezik
12 AW101
4 AW119, 1 erkezik
25 trainer


Namarmost mindezek alapjan szerintem az optimalis nekunk ilyesmi lenne (nem sorrendben, csak siman listazva):

40+ Gripen a jelenlegieket beleertve (azaz 28-32 Gripen E)
2 AEW&C (az a kicsi Embraer-Elta P600 is tokeletesen eleg lenne)
3-4 KC-390 (egy keszen, mint tanker)
2 A319 meg sok is VIPnek/csapatszallitasra ekkora orszagnak
1 Falcon boven eleg VIP celokra
16 H225M tuti eleg lesz
20 H145M ebbol max a fele lesz szerintem normalisan (Spike NLOS) felfegyverezve, ezert kellene
12-16 modern attack heli (kb a jelenlegi Mi-24 duplaja), ejjel-nappa harcra felkeszitve
3 modernizalt, nem szarra jatott Chinook, hogy legyen heavy lift es egyben minden KRD nyugot letudjunk vele (belefer meg a hulye Polaris buggyjuk is)
15-20 trainer (beleertve a meglevo 2 Gripen D is)

Azaz ha jobban megnezed, pont kozejuk esunk szinte mindenben, kicsit inkabb a svedek fele a skalan, a tobbszoros ill korkoros rizikonk miatt.
 
A portugál légtér (tengerparti ország lévén) azért látványosan nagyobb, mint a magyar ... :oops: (a ténylegesen ellenorzot teruletrol nem is beszélve). :cool: Mo-ot Portugália és Svédország kozé sehogyan nem lehet benyomni.
.
.
Portugáliához tartoznak az Azori szigetek, Lisszabontól kb 1500km-re, fontos pont az óceánban, légibázis is működik ott.
 
Tucano vagy olasz vonal?
Kicsit zavaros a cikk....

A magyar hadsereg nem hajlandó megvásárolni az L-39NG-t? Tombor befektető félreteszi a kezét a projekttől

Információink szerint a magyar légierő nem túl lelkes az L-39NG iránt. Állítólag a repülőgépnek hosszú és költséges fejlesztésen kell átesnie, mielőtt mérlegelni lehetne a hadsereg pilótáinak kiképzésére való felhasználását. És ez a veszteséges és eladósodott AERO-nak kell aggódnia.
Hálistennek.
 
Azért ne vedd készpénznek. Elég sok hülyeséget ír ez az oldal.
Viszont azt elképzelhetőnek tartom, hogy a hazai igényekhez komolyabb átalakítás lenne szükséges. Így már érthető miért lett a beszerzés hátrébb sorolva. Valszeg másik gép után nézünk, vagy az átalakítást megfinanszírozzuk, de akkor komolyabb átszervezés és magyar telephely is szóba jöhet.

De a legideálisabb egy nyugati multival összeházasítani magyar felügyelet alatt, lásd német - török - magyar Gidrán.
 
Még az AV üzlet beharangozásának legelején valaki, talán @rappali_ tett be valami szimulációs képet, hogy a kabin kialakítása nagy sebességen a szívócsatornát akadályozza feladata ellátásában, konkrétan azt hiszem leárnyékolja.
Szóval nem véletlen, hogy ódzkodunk az üzlettől/vételtől.
 
Én megmondtam...
Tucano vagy olasz vonal?
Kicsit zavaros a cikk....

A magyar hadsereg nem hajlandó megvásárolni az L-39NG-t? Tombor befektető félreteszi a kezét a projekttől

Információink szerint a magyar légierő nem túl lelkes az L-39NG iránt. Állítólag a repülőgépnek hosszú és költséges fejlesztésen kell átesnie, mielőtt mérlegelni lehetne a hadsereg pilótáinak kiképzésére való felhasználását. És ez a veszteséges és eladósodott AERO-nak kell aggódnia.

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
A SaaB csak közreműködött a gép kifejlesztésében a Boeing-al, a T-X programra! Mivel az Egyesült Államokban, a T-38 Talonok leváltására tervezték, ezért a gyártás is ott zajlik!
Svédország nem rendelt a típusból, és nem tudok róla, hogy komolyan tervezik rendszeresíteni! Ha mégis, ahhoz egy európai gyárat fel kell húzni, mert az USA-ban gyártott gépekre ott lesz szükség! Pláne ha lesz más vevő jelölt! Érdeklődők már vannak, Európából is.
Dehogyis. Az egesz tervezest a Saab vitte, az amerikaiak pontosan attol vannak elajulva, hogy a Saab mindent kepes szoftveresen lemodellezni es elképesztően profi PM kezben tartottak mindent.
Linkeltem errol ciiket is tavaly, keress ra.
Svedeknek nem kell, nem is volt róla szo, valoban.
A Boeing mint helyi gyarto partner es lobbi működik közre, de maga a design nagyreszt a Saabot dicseri.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Dehogyis. Az egesz tervezest a Saab vitte, az amerikaiak pontosan attol vannak elajulva, hogy a Saab mindent kepes szoftveresen lemodellezni es elképesztően profi PM kezben tartottak mindent.
Linkeltem errol ciiket is tavaly, keress ra.
Svedeknek nem kell, nem is volt róla szo, valoban.
A Boeing mint helyi gyarto partner es lobbi működik közre, de maga a design nagyreszt a Saabot dicseri.
Akkor félreértettél! Az hogy "csak közreműködött", nem lekicsinyli a svédek képességeit, hanem pont arra írtam, hogy nekik nem kell a gép!