[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
...tegyétek fel a kérdést, hogy milyen "részegységeket" tudna fejleszteni és gyártani egy magyar tulajdonú nagymúltú cseh repipari cég pl. egy komolyabb (értsd pl. csapásmérő) magyar drónprogramhoz... :rolleyes:
.
A mult nagy, de a jelen es jövö kerdes. A ceg utolso tenyleg ujnak nevezhetö tipusai az L-159 Alca volt a 90-es evek közepen-vegen, meg az Aero Ae270, legcsavaros kis utasgep szinten a 90-es evek vegen keszult, 2000-ben repult. Azutan kb 20 ev szunet, alkatreszgyartasbol elnek, de igy is vesztesegesek. Most ez az NG rancfelvarras megy, de talan mar nincs is olyan mernöke a gyarnak, aki valaha is tenyleg uj gep tervezeseben resztvett, illetve szerintem az NG program celja a gyar eladasi poziciojanak javitasa egy "uj" tipussal.
.
Ha a gyar magyar tulajdonu lesz, reszben biztosan venni kell majd venni ilyen gepeket, reszben az is lerdes, hogy allami palyazatok, kulönfele tamogatasok formajaban folyamatosan is mennyit kell rakölteni, hogy ne csak multja legyen, hanamibe az iem valami jövöbeli eselye is, mert jelenleg az aktualis "uj" tipusuk egy, az 1960-as evekben tervezett gep, kb 60 eves koncepcio, amin az elmult evtizedek soran mar nem tudtak fejleszteni, csak nyugati hajtomu, elektronika beepitese törtent, amivel viszont paradox modon pontosan romlott az ertekesitesi eselye,
.
Sokba fog az orszagnak kerulni ez az Aero Vodochody kaland.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 780
113
Sokba fog az orszagnak kerulni ez az Aero Vodochody kaland.
Egyenlőre ennek semmi köze az "országhoz" meg a pénzéhez. Ha magántőke igy vándorolgat ám legyen. Viszont annyira azért naivak ne legyünk, hogy valaki csak úgy kiad ennyi pénzt jövőbetekintő koncepciók nélkül...
 
K

kamm

Guest
Egyenlőre ennek semmi köze az "országhoz" meg a pénzéhez. Ha magántőke igy vándorolgat ám legyen. Viszont annyira azért naivak ne legyünk, hogy valaki csak úgy kiad ennyi pénzt jövőbetekintő koncepciók nélkül...
Pont errol szolt a csehul beszelo felvideki magyarok :D cikke, hogy egyelore egy kanyit nem adott ki sem Tombor, sem mas - ahogy feljebb tippeltem, megy az idegek jatszmaja, ilyenkor minden csak olcsobb lehet (ti. nemigen van mas vevo.)
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Nem fontos , az újságírók csinálnak belőle fontos ügyet , nem az állam veszi meg hanem magán vállalkozók ...
.
.
O, baratom, remelem csak viccelsz, es nem ennyire huly... bocsanat, naiv vagy. Kormanybarat vallalkozok veszik meg, ha az elmult evekben követted a hireket, esemenyeket, tudhatnad, ez a kategoria mit jelent.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Egyenlőre ennek semmi köze az "országhoz" meg a pénzéhez. Ha magántőke igy vándorolgat ám legyen. Viszont annyira azért naivak ne legyünk, hogy valaki csak úgy kiad ennyi pénzt jövőbetekintő koncepciók nélkül...
.
(Ez nezöpont kerdese. Mondhatjuk, hogy peldaul a Meszaros vagyon mint magantöke peldaul a sok tanulas, szorgos munka gyumölcse, es tanulj es dolgozz te is sokat. En inkabb azt mondanam, hogy gatlastalanul kiraboltak az allami költsegvetest.)
.
Az pedig kulön csökkenti itt a magantöke koncepciot, hogy ahogy az egyik NER ember kikerul a kepböl, egyböl bekerul helyette most egy masik.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Még az is lehet, hogy az van a háttérben, hogy a Csehek akkor választják a Lynx-et, ha mi meg beszálunk az Aero-ba és veszünk is gépeket.
A cseh beszerzéseknél ezidáig nem a reciprocitás volt jellemzo, sot! Múlt évben Naď vedelmi miniszter hozzá is dorgolte egy fórumon a csehek órrához, hogy ha nem vásaróltak szlovák tarackot, akkor vajon mit is várhatnak a szlovák kiképzórepulok beszerzése terén.

Szerintem is el kéne engedni, hogy egy csődbe menni akaró cégbe csak azért beszállunk ilyen nagy hévvel, mert 200 Lynxet majd vásárolnak tőlünk. Mennyi pénzünkbe kerülne, hogy lemanageljük a gyár bezárását ilyen tempóval? És mennyi jönne be az államkasszába a Hiúzokból? (A vételár mondjuk fele önköltség, a profit csak egy része a miénk, de Zala nem fogja egyből berakni az Állam Kincstárba, hanem a nagyobbik részét forgatja vissza a K+F-be az amerikai tenderre.)
Sem állami szinten nem érné meg átvállalni a veszteséget, sem bennfentes befektetőknek nem éri meg égetni a kasszát, csak azért, hogy az RM mind a két országban jól járjon.

Amit Shadow írt, abban látok nagyobb realitást. Tegnap én is felvetettem ezt a lehetőséget, hogy török drónok építésébe gyártó bázisként beszállni. És nekem volt olyan érzésem ott, hogy idehaza is lesz valami termelés abból. A török UAVok pedig jelenleg jól eladhatóak.
Bár ez megint csak papíron hangzik jól. Kérdés, hogy a gyár megmentésén kívül mennyit fizetünk az Akinciért? És ennyi lóvé berakása után a két ország gyárt csak magának vagy lesz belőle export is?

Mindig ingázom aközött, hogy ami szarnak néz ki, az 80-90%-ban szar is. Meg aközött, hogy a legtöbb ilyen beruházásra az utóbbi években nem volt jellemző, hogy teljesen ötlettelenül ugrunk be egy szakadékba zúgó projektbe.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 978
7 818
113
.
.
O, baratom, remelem csak viccelsz, es nem ennyire huly... bocsanat, naiv vagy. Kormanybarat vallalkozok veszik meg, ha az elmult evekben követted a hireket, esemenyeket, tudhatnad, ez a kategoria mit jelent.
.
.
O. baratom, ha elmúlt időszakban követnéd a zrínyí programot meg maróth urat tudhatnád hogy miért nem úgy megy mint azt te hiszed ...
 
  • Tetszik
Reactions: vata and megazez

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
A Bayraktar max 220 km/h-t tud, az L159-es 936 km/h max sebességet tud (ez a Török drón 4x-ese). Ha pilótával a kabinban beküldenék az ALCA-t a harcba, akkor pilóta nélkül még inkább be kellene küldeniük, hiszen jóval kisebb a veszteni való.

Százszor is nem!
Nem véletlenül néz ki többé-kevésbé ugyan úgy az összes UCAV. Ezek lényegében movitok, az L-39 meg egy viszonylag gyorsabb kiképző repülőgép. Alapvetően, egymástól teljesen eltérő feladatokra kifejlesztett sárkány, fedélzeti rendszerek, minden... Még csak nem is ugyan abban a magasságban dolgoznak.
Kb. ugyan annyi értelme van, mint vadászt faragni belőle.
Hovatovább könnyű-támadónak is alkalmatlan a mi környezetünkben. Drogkartellek, AK-s kecskepásztorok meg himihumi hadurak ellen bevethető lenne, de mondjuk a szerb (csak hogy ne mindig román legyen) légvédelem csúnyán leverné az égről. Ha csak nem veszünk belőle 50 darabot, és úgy vagyunk vele, hogy sebaj, van másik...
Ennek úgy lenne értelme, hogy a CLV kiképzőközpont kap mondjuk hat gépet, és oda járnak a magyar, szlovák meg horvát pilóták is a cseheken kívül, és akkor mondjuk kiképeznek évente kb. 10 pilótát rajta.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 414
113
Százszor is nem!
Nem véletlenül néz ki többé-kevésbé ugyan úgy az összes UCAV. Ezek lényegében movitok, az L-39 meg egy viszonylag gyorsabb kiképző repülőgép. Alapvetően, egymástól teljesen eltérő feladatokra kifejlesztett sárkány, fedélzeti rendszerek, minden... Még csak nem is ugyan abban a magasságban dolgoznak.
Kb. ugyan annyi értelme van, mint vadászt faragni belőle.
Hovatovább könnyű-támadónak is alkalmatlan a mi környezetünkben. Drogkartellek, AK-s kecskepásztorok meg himihumi hadurak ellen bevethető lenne, de mondjuk a szerb (csak hogy ne mindig román legyen) légvédelem csúnyán leverné az égről. Ha csak nem veszünk belőle 50 darabot, és úgy vagyunk vele, hogy sebaj, van másik...
Ennek úgy lenne értelme, hogy a CLV kiképzőközpont kap mondjuk hat gépet, és oda járnak a magyar, szlovák meg horvát pilóták is a cseheken kívül, és akkor mondjuk kiképeznek évente kb. 10 pilótát rajta.


...az 30-40-50 db L-39, használtan, drónnak átépítve 3-4-500e$/db.

Lelőni a sokszorosába kerül, és közben elárulja a magát a radarkomplexum=> Kilőhető. "Pár-száz-milla"... Jó az egyenleg!
Miért is rossz választás?

...ja, kb. az egész Kárpát-medencében van ennyi légvédelmi rakéta 6000 méter fölé?
 
K

kamm

Guest
...az 30-40-50 db L-39, használtan, drónnak átépítve 3-4-500e$/db.

WHAT.

$15M darabja, de te utana mindossze $500k dront csinalsz belole... :D :D :D

Lelőni a sokszorosába kerül, és közben elárulja a magát a radarkomplexum=> Kilőhető. "Pár-száz-milla"... Jó az egyenleg!
Miért is rossz választás?

...ja, kb. az egész Kárpát-medencében van ennyi légvédelmi rakéta 6000 méter fölé?

Se fule, se farka az egesznek. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 575
113
Szerintem is el kéne engedni, hogy egy csődbe menni akaró cégbe csak azért beszállunk ilyen nagy hévvel,
Nah, itt álljunk meg 1 szóra, ahogy Gretsy László mondta anno. Mi is történt itthon a 90es évek elején??? A csőd szélén álló magyar cégeket bagóért megvették a nyugati tőkések, hol beszántották, hol aranytojást tojó tyúkká alakították.

Tegyük fel egy jelentősebb összeggel beszállunk, de vannak feltételeink. Fix megrendelés a cseh, szlovak stb. kormánytól, amivel 8-10 évig elmegy a cég, majd mi intézünk egy RM szintű együttműködést vmely nagy nyugati rep. gyártóval, akik szabad kezet kapva átalakítják az AV-t és a legmodernebb technologiát transzferálják, melynek kapcsán egy magyar telephely is alakul együttműködve a nyugati céggel. Lásd Hirtenberger - RM Várpalota. Vagy cseh példa VW - Skoda.

Mondjuk AV - Saab /Embraer / Airbus Békéscsaba.
mert 200 Lynxet majd vásárolnak tőlünk. Mennyi pénzünkbe kerülne, hogy lemanageljük a gyár bezárását ilyen tempóval? És mennyi jönne be az államkasszába a Hiúzokból? (A vételár mondjuk fele önköltség, a profit csak egy része a miénk, de Zala nem fogja egyből berakni az Állam Kincstárba, hanem a nagyobbik részét forgatja vissza a K+F-be az amerikai tenderre.)
Sem állami szinten nem érné meg átvállalni a veszteséget, sem bennfentes befektetőknek nem éri meg égetni a kasszát, csak azért, hogy az RM mind a két országban jól járjon.

Amit Shadow írt, abban látok nagyobb realitást. Tegnap én is felvetettem ezt a lehetőséget, hogy török drónok építésébe gyártó bázisként beszállni. És nekem volt olyan érzésem ott, hogy idehaza is lesz valami termelés abból. A török UAVok pedig jelenleg jól eladhatóak.
Bár ez megint csak papíron hangzik jól. Kérdés, hogy a gyár megmentésén kívül mennyit fizetünk az Akinciért? És ennyi lóvé berakása után a két ország gyárt csak magának vagy lesz belőle export is?

Mindig ingázom aközött, hogy ami szarnak néz ki, az 80-90%-ban szar is. Meg aközött, hogy a legtöbb ilyen beruházásra az utóbbi években nem volt jellemző, hogy teljesen ötlettelenül ugrunk be egy szakadékba zúgó projektbe.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Még csak nem is ugyan abban a magasságban dolgoznak.

Most nézem a gép emelkedését. Durva becslés alapján perceket vesz igénybe, míg felmászik 10 km magasságba. Ez mennyire normális? Ritka levegőben elég rendesen belassul.
A Bayraktar tud normálisan közlekedni ilyen magasságban? Nekem úgy rémlik, hogy azok max bevezetése is kicsivel van efölött. De légi harcban nagyon nem vagyok otthon. Csupán elképzeltem, hogy drónelhárítóként ezek szerint a mieinket percekig bombáznák az ellentől tiszta felderítési adatok alapján, mire odaér a mi anti-UAVunk.
Ebből a szempontból tényleg elég öszvér megoldás szegényke. Vagy folyamatosan égetnénk a naftát, hogy egy-egy határszakaszon fenntartsuk a bevetési magasságot és reagáljunk, amivel világítunk is az ellenség radarjain. Vagy megadtuk az ellenségnek, hogy mondjuk 2 percre tudja büntetlenül kiküldeni a frontra a szemeit, utána visszahúzódik automatikusan a légvédelem fedezete mögé.

Akkor már tényleg gombokért vegyünk régi Alkatraszokat és egyszer használatos fegyvert alakítsunk ki belőlük!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 508
5 438
113
Ha már kombinálunk!
Svédeknek 50 évesek a sugárhajtású kiképző gépeik! Nem lehet, hogy folyik egy háttéralku velük, hogy esetleg egy Gripen rendelésért cserében, megkapnánk az ő kiképző gépeik gyártását is? Persze nem feltétlenül az L-39 NG-re gondolok, hanem akár egy új gépre, svéd, cseh, magyar(+ akár brit is) kooperációban! Persze ehhez kész tervek szükségesek, mert a svédeknek mielőbb szüksége lehet az új sugaras gépekre!
És ezt tovább gondolva, a brazilok is kapcsolódhatnának az üzlethez, mondjuk Svédországnak is szállítandó KC-390-es gépekkel, cserében újabb Gripenekért! Ez utóbbival megoldódna, hogy ne kelljen lassítani a brazil gépsoron, a hazai rendelés visszavágása miatt, aminek fő oka lehet hogy pont az, hogy a magas rendelkezésre állási idő miatt, kevesebb is elég nekik! Persze a Covid is az egyik oka lehet az ésszerűsítésnek!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
kérdés kérdés akarunk e brimstonet a maga 60 km es hatótávjával? Ha akarunk Alcan elöbb lessz mint gripenen. Dronoknak jelenleg nincs akkora teljesítményü radarja hogy önállóan kezelni tudja a fegyvert (ami nagy elönye a fegyvernek)
Igazából angol vonalnál maradva én még az ALARM ot is elképzelhetőnek tartanám Alcára.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 414
113
...az 30-40-50 db L-39, használtan, drónnak átépítve 3-4-500e$/db.

Lelőni a sokszorosába kerül, és közben elárulja a magát a radarkomplexum=> Kilőhető. "Pár-száz-milla"... Jó az egyenleg!
Miért is rossz választás?

...ja, kb. az egész Kárpát-medencében van ennyi légvédelmi rakéta 6000 méter fölé?

WHAT.


$15M darabja, de te utana mindossze $500k dront csinalsz belole... :D :D :D

...az 30-40-50 db L-39, használtan, drónnak átépítve 3-4-500e$/db.
...éééérted: használtan!


Se fule, se farka az egesznek. :)

...se füled, se farkad! :D



Gondolom, nincs nálad net, vagy "nemtod" használni a Google-t, ...ott felétek, vidéken, az USA-ban Pl.
..."nemtod", vagy nem akarod?

Beír hogy : "...hogyér"/mennyi a használt L-39? "
...megnéz.
...homlokra-csap: "Tényleg!" ;)


Akár az is lehet, hogy nem akarod (az L-39-t), de attól még fórumozz felnőtt módra! ...légy szíves!
Kösssz!
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Nah, itt álljunk meg 1 szóra, ahogy Gretsy László mondta anno. Mi is történt itthon a 90es évek elején??? A csőd szélén álló magyar cégeket bagóért megvették a nyugati tőkések, hol beszántották, hol aranytojást tojó tyúkká alakították.

Értem, hogy mit mondasz, de lehet neked nem volt világos, amit én szerettem volna mondani.
Nem vagyok ellene a beszántásnak -piac szerzés volt nagyon sok privatizációs felvásárlás- vagy annak, hogy aranytojássá meg tyúkokká alakítsuk. Csak ami kommentre reagáltam, abban nem voltak ilyen tervek.

1, Ami nem világos a számomra, ez a gyár nekem borzasztó elavult technológiának tűnik eddig. Fémvázas repülőgépek, nagy szériás darabokra esély sincs, csupán olyan piaci szegmensben vitézkedik, amiben minimális darabszám kell, de legalább nem látni biztosítva, hogy azt versenyképesen tenné. Nálunk meg nincs tech transzferre lehetőség.
2, Nincs olyan hazai képesség, mint a multiknak volt a '90-es években. Vegyünk földet Afrikában bagóért és alakítsuk fialó tyúkká! Abban az ágazatban van tudásunk, van tőkénk, stb. Nem véletlenül pedzegetem, hogy mennyi értelme lehet ezt a romhalmazt UAV gyártásra átszerelni, mert vannak szakembereik, kész tervrajzok alapján tudnak dolgozni, de saját fejlesztéseik nem túl szerencsések. Ha megszerzed a gyártás jogát valahonnan, szerintem bármi gyártására könnyen átképezhetőek, ha az a tárgy nem zuhan le a levegőben.
3, Nekem a cikkekből az jött le, hogy a mi fiaink hitelből akarják megvenni, a saját tőke kapacitásaik határait feszegetve. Akkor viszont nem az a terv, hogy 10 évig elvegetál a meglévő járműparkkal 2-3 kis ország megrendeléséből. Hülyék voltak a római császárok és a pénznek igen is van szaga. És az én orrom azt mondja, hogy még ebben az évtizedben szakítani akarnak. Néhány megbízható vállalkozó ezért kockáztatja az eddig elért pénzügyi stabilitását.

Szóval az a felvetés elég gyerekesnek tűnik, hogy a csehek vesznek tőlünk 200 IFV-t, amiből az RM vastagon jól jár, cserébe beáldozunk most már vagy 2 hazai kormányközi vállalkozót, akik majd beáldozzák a tőkéjüket azért, hogy épp csak az önköltséget ez a gyár vissza tudja hozni a két érintett ország megrendeléseivel és ne dőljön be még egy kis ideig... Ami jó a kormányunknak is, de önként kell a fejüket a bakóra tenni kormányszóvivőnek, kedves férjének, meg akiket még belerángatnak. Ez így az általam lereagált hszben nem volt életszerű.

Azt lassan kitárgyaltuk, hogy a jelenlegi gépek nem versenytársai átalakítással sem a török drónoknak. És ez a közeljövőben még rohamosabb mértékben fog fejlődni. Ez a cég meg jelenleg önköltségen sem tudja vállalni azt, hogy kifejlesszen egy emberes gépből egy UAV-ot. Értelme sincs. És végkép nincs forrása követni a nemzetközi trendeket, elvárásokat.

Ha lenne túl nagy igény akár csak életben tartani cseh-szlovák-magyar összedolgozással, akkor gyanúsan megjelentek volna már itt komoly befektetők. De szlovák barátunk is figyelmeztetett arra, hogy ő sem érzi azt, hogy Pozsony szívügye lenne ez a cég, miután kiszállnak és eddig semmi ellentételezést nem kaptak semmi katonai beszerzésnél.

Összegzésként: Én egyelőre várok azzal, hogy vagy valami bomba ötlet felvetődik ezen a fórumon vagy az értelmi szerzők kifizetik a végleges árat, és lerántják a leplet a jövőről. Valamiben bíznak. De a vadászrepülők a térségben lefutott meccsé váltak. Románok, szlovákok, horvátok és a szerbek is épp nem rég tudták le a maguk részét. Katonai szállító kapacitással jelenleg mi jól állunk, minket ez a szegmens se nagyon érdekel.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 523
113
Most nézem a gép emelkedését. Durva becslés alapján perceket vesz igénybe, míg felmászik 10 km magasságba. Ez mennyire normális? Ritka levegőben elég rendesen belassul.
A Bayraktar tud normálisan közlekedni ilyen magasságban? Nekem úgy rémlik, hogy azok max bevezetése is kicsivel van efölött. De légi harcban nagyon nem vagyok otthon. Csupán elképzeltem, hogy drónelhárítóként ezek szerint a mieinket percekig bombáznák az ellentől tiszta felderítési adatok alapján, mire odaér a mi anti-UAVunk.
Ebből a szempontból tényleg elég öszvér megoldás szegényke. Vagy folyamatosan égetnénk a naftát, hogy egy-egy határszakaszon fenntartsuk a bevetési magasságot és reagáljunk, amivel világítunk is az ellenség radarjain. Vagy megadtuk az ellenségnek, hogy mondjuk 2 percre tudja büntetlenül kiküldeni a frontra a szemeit, utána visszahúzódik automatikusan a légvédelem fedezete mögé.

Akkor már tényleg gombokért vegyünk régi Alkatraszokat és egyszer használatos fegyvert alakítsunk ki belőlük!

Egyre kevésbé értem, hogy miről van szó...

Ha már kombinálunk!
Svédeknek 50 évesek a sugárhajtású kiképző gépeik! Nem lehet, hogy folyik egy háttéralku velük, hogy esetleg egy Gripen rendelésért cserében, megkapnánk az ő kiképző gépeik gyártását is? Persze nem feltétlenül az L-39 NG-re gondolok, hanem akár egy új gépre, svéd, cseh, magyar(+ akár brit is) kooperációban! Persze ehhez kész tervek szükségesek, mert a svédeknek mielőbb szüksége lehet az új sugaras gépekre!
És ezt tovább gondolva, a brazilok is kapcsolódhatnának az üzlethez, mondjuk Svédországnak is szállítandó KC-390-es gépekkel, cserében újabb Gripenekért! Ez utóbbival megoldódna, hogy ne kelljen lassítani a brazil gépsoron, a hazai rendelés visszavágása miatt, aminek fő oka lehet hogy pont az, hogy a magas rendelkezésre állási idő miatt, kevesebb is elég nekik! Persze a Covid is az egyik oka lehet az ésszerűsítésnek!

A SAAB nem rég nyomta ki magából a RedHawkot.

kérdés kérdés akarunk e brimstonet a maga 60 km es hatótávjával? Ha akarunk Alcan elöbb lessz mint gripenen. Dronoknak jelenleg nincs akkora teljesítményü radarja hogy önállóan kezelni tudja a fegyvert (ami nagy elönye a fegyvernek)
Igazából angol vonalnál maradva én még az ALARM ot is elképzelhetőnek tartanám Alcára.

Mi a rabok bánatos, kóchengeres... lenne előbb ALCA-n Brimstone? Miken, az iraki gépeken? Talán az ALCA bír olyan radarral, amivel ki lehetne használni azt a 60km-es hatótávolságot? Külön felhívnám a figyelmet, hogy itt földi járműveket kell felderíteni. Meg honnan veszed ezt a 60 km-t?
Az már csak hab a tortán, hogy az ALARM-ot rég kivonták.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Értem, hogy mit mondasz, de lehet neked nem volt világos, amit én szerettem volna mondani.
Nem vagyok ellene a beszántásnak -piac szerzés volt nagyon sok privatizációs felvásárlás- vagy annak, hogy aranytojássá meg tyúkokká alakítsuk. Csak ami kommentre reagáltam, abban nem voltak ilyen tervek.

1, Ami nem világos a számomra, ez a gyár nekem borzasztó elavult technológiának tűnik eddig. Fémvázas repülőgépek, nagy szériás darabokra esély sincs, csupán olyan piaci szegmensben vitézkedik, amiben minimális darabszám kell, de legalább nem látni biztosítva, hogy azt versenyképesen tenné. Nálunk meg nincs tech transzferre lehetőség.
érdemes összehasonlítani az Aerot vele azonos nagyságrendű, de életképesnek tűnő Eu.i komplett repülőgép / repülőgép részegység gyártó cégekkel.

talán az a tanulság hogy ezeknek a cégeknek sokkal szélesebb a termék porfóliója, és van néhány rendkívül innovatív megoldásuk.
Az részegység beszállítás a nagy gyártóknak valószínű fontos a cégek életében, de látszik hogy elsősorban nem ezekre a munkákra alapozzák a cégek jövőjét.