[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Tekintve, hogy a jelenlegi katonai teherautokat is ott gyartottak, ertheto... gondolom, nem ok nelkul csereltek le a vezetest sem, bar az uj sem viritott meg egyelore.
Azért csak nyugalom. Biztosan elindult ott valami. Adni kell a jelenlegi vezetésnek minimum 1-2 évet! Ez az első negyedéves jelentésből van:
A 2020-ban meghirdetett válságstratégia két kulcseleme a rugalmas alkalmazkodás növelése és az adminisztrációs költségek csökkentése hatékonyságjavulás révén. A 2021-ben vevői és szállítói oldalon egyaránt jelentkező jelentős környezeti változások továbbra is előtérbe helyezik a rugalmasság és az integritás fontosságát, valamint az adminisztratív tevékenységek haté-konyságát. 2021 első negyedévében folytatva a válságintézkedések végrehajtását sikerült a vállalati általános és adminisztrációs költségeket 427 millió forinttal csökkenteni, mely hozzájárult ahhoz, hogy valamennyi üzletágnál mind volumenét, mind pedig hatékonyságát tekintve jelentős üzemi eredményesség javulást sikerült elérni. A legnagyobb volumenű termeléssel jellemezhető Futómű üzletág üzemi nyeresége 68,1 százalékkal növekedett, az Alkatrész üzletág operatív eredménye kiemelkedő mértékben, 179,3 százalékkal haladta meg a bázis időszakot, a Jármű üzletág operációja pedig 84,9 százalékkal jobb eredményt realizált. Összességében a Csoport szintű üzemi eredmény jelentős növekedés mellett 399 millió forint nyereséget ért el 2021 I. negyedévében.
Ezek persze kiragadott számok, de majd egy teljes év után érdemes ránézni a számokra. A 427M Forint költségcsökkentés szerintem elég szép eredmény!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Watson
Azért csak nyugalom. Biztosan elindult ott valami. Adni kell a jelenlegi vezetésnek minimum 1-2 évet! Ez az első negyedéves jelentésből van:

Ezek persze kiragadott számok, de majd egy teljes év után érdemes ránézni a számokra. A 427M Forint költségcsökkentés szerintem elég szép eredmény!
Felmerül a kérdés, hogy ha negyed év alatt ennyit lehetett spórolni, az eddigi vezetés mit csinált, van e büntetőjogi felelősségük.

Vagy annyival le van tudva, hogy alkalmatlan f..zok?

Amúgy most meg kb1.5 milliárdért eladták a tulajdonukban lévő győri hotelt, így a következő negyedév is szebb lessz pénzügyileg.
 
Felmerül a kérdés eddig, hogy ha negyed év alatt ennyit lehetett spórolni, az eddigi vezetés mit csinált, van e büntetőjogi felelősségük.

Vagy annyival le van tudva, hogy alkalmatlan f..zok?

Amúgy most meg kb1.5 milliárdért eladták a tulajdonukban lévő győri hotelt, így a következő negyedév is szebb lessz pénzügyileg.
Ez az ágazatonkénti bontásban nem fog megjelenni. Ugyanakkor az első negyedév úgy sikerült egészen tűrhetőre, hogy a FÁK (különösen) és az USA (enyhén) alulteljesített.
Mondom, hogy ez még nem a kánaán, mert összességében így is minuszos volt a negyedév, de minimum van létjogosultsága az új vezetésnek.
Hogy ezt a költségcsökkenést hogyan sikerült elérni nem tudom. Ez lehet beszállítói és közmű szerződések újratárgyalásával, kirúgásokkal, de mondjuk az is elképzelhető, hogy az eddig alkalmazott könyvelőket picsán rúgták, és külsős céggel (vagy a Csabametál sajátjaival) intézték a könyvelést. (Meg persze az is, hogy a Covid kedvezményeket igénybe vették.)
Ezek csak találgatások, de szerintem az látszik, hogy nagyon az utolsó pillanatban vette át a kormányt a jelenlegi vezetés. Ha sikerül kiszámíthatóbbá tenni a termelést (erre a poszt-Covid érában van is esély), akkor egy szépen emelkedő görbe is lehet belőle. Egy esetleges nagyobb állami megrendelés meg megtolhatja úgy a megrendelés állományt, ami miatt @SilvioD meg is duplázza a részvénypakettjét.... :)
 
Ez az ágazatonkénti bontásban nem fog megjelenni. Ugyanakkor az első negyedév úgy sikerült egészen tűrhetőre, hogy a FÁK (különösen) és az USA (enyhén) alulteljesített.
Mondom, hogy ez még nem a kánaán, mert összességében így is minuszos volt a negyedév, de minimum van létjogosultsága az új vezetésnek.
Hogy ezt a költségcsökkenést hogyan sikerült elérni nem tudom. Ez lehet beszállítói és közmű szerződések újratárgyalásával, kirúgásokkal, de mondjuk az is elképzelhető, hogy az eddig alkalmazott könyvelőket picsán rúgták, és külsős céggel (vagy a Csabametál sajátjaival) intézték a könyvelést. (Meg persze az is, hogy a Covid kedvezményeket igénybe vették.)
Ezek csak találgatások, de szerintem az látszik, hogy nagyon az utolsó pillanatban vette át a kormányt a jelenlegi vezetés. Ha sikerül kiszámíthatóbbá tenni a termelést (erre a poszt-Covid érában van is esély), akkor egy szépen emelkedő görbe is lehet belőle. Egy esetleges nagyobb állami megrendelés meg megtolhatja úgy a megrendelés állományt, ami miatt @SilvioD meg is duplázza a részvénypakettjét.... :)
Lehet, hogy haza is dolgoztak páran a régi menedzsmentben (?)
 
Lehet, hogy haza is dolgoztak páran a régi menedzsmentben (?)
Szerintem ez kizárt. Csinálták ők a modernizációs/átalakítási projekteket, csakhát az állami megrendelések elmaradása olyan lyukat ütött a Jármű üzletágon, hogy azt nem nagyon lehetett kimozogni. A vérfrissítés meg pont azért kellett, mert "a béka már félig megfőtt, mert túl lassan reagált". Egy régóta fix vezetés belülről nem biztos, hogy meglátja a struktúrális bajokat, még ha a legjóindulatúbban is állna a dologhoz. Ezt okozhatja a loyalitás, a kolegalitás, berögzött nem hatékony eljárások, lustaság.
Gyakran egy külsős vezetés/audit kell ahhoz, hogy rávilágítson a struktúrális hibákra.
Ennek a külső vezetésnek is megvan ám a kockázata. Mert ha netán egy olyan alapvető tartó dominót húznak ki, vagy túl sok tyúkszemre tipornak rá, akkor nagy bukás lehet belőle.
Ahogy korábban is írtam, ebben az esetben csak az idő fogja megmutatni, hogy az új vezetés eltalálja-e a határt. Én azért (külsős laikusként is) látok itt a rendszerben további összevonási, de leválasztási lehetőséget is. A Jármű részleg ugye alaposan meg lett nyírbálva. Kérdés, hogy ezt újra fel akarják-e fejleszteni (további állami megrendelésekkel felpumpálni), vagy eladják mondjuk a RM Hungarynak. Mindkét esetben drasztikus forgalmi növekedés állhatna elő.
 
Szerintem ez kizárt. Csinálták ők a modernizációs/átalakítási projekteket, csakhát az állami megrendelések elmaradása olyan lyukat ütött a Jármű üzletágon, hogy azt nem nagyon lehetett kimozogni. A vérfrissítés meg pont azért kellett, mert "a béka már félig megfőtt, mert túl lassan reagált". Egy régóta fix vezetés belülről nem biztos, hogy meglátja a struktúrális bajokat, még ha a legjóindulatúbban is állna a dologhoz. Ezt okozhatja a loyalitás, a kolegalitás, berögzött nem hatékony eljárások, lustaság.
Gyakran egy külsős vezetés/audit kell ahhoz, hogy rávilágítson a struktúrális hibákra.
Ennek a külső vezetésnek is megvan ám a kockázata. Mert ha netán egy olyan alapvető tartó dominót húznak ki, vagy túl sok tyúkszemre tipornak rá, akkor nagy bukás lehet belőle.
Ahogy korábban is írtam, ebben az esetben csak az idő fogja megmutatni, hogy az új vezetés eltalálja-e a határt. Én azért (külsős laikusként is) látok itt a rendszerben további összevonási, de leválasztási lehetőséget is. A Jármű részleg ugye alaposan meg lett nyírbálva. Kérdés, hogy ezt újra fel akarják-e fejleszteni (további állami megrendelésekkel felpumpálni), vagy eladják mondjuk a RM Hungarynak. Mindkét esetben drasztikus forgalmi növekedés állhatna elő.
Mármint árbevételt értesz a forgalmi alatt
Az új menedzsment kockázata (NER) szerintem nulla közeli.
Pintér volt a kulcsfigura de mint kitűnik pozitív volt a menesztése.
Szerintem a telekbe bukott bele
 
Az új menedzsment kockázata (NER) szerintem nulla közeli.
Már hogy lenne nulla közeli? Nekik ideiglenes megbízásuk van. Ha elcseszik, repülnek. A Rábát meg feldarabolják. Kettőt találhatsz, hogy akkor hol fognak landolni a jól működő részlegek.
Ha nem az lenne a cél, hogy csoport szinten egybetartsák, akkor a feldarabolást már Pintér menesztésével megteszik. Nem az lenne a cél, hogy egy válságvezetéssel megpróbálják összekalapálni.
Mármint árbevételt értesz a forgalmi alatt
Persze. Jelenleg a jármű részleg vegetál. Ugyebár a RÁBA H család gyártói részlegét felszámolták. Hogy ez járt-e elbocsátással, nem tudom, de biztos vagyok benne, hogy a cég egyéb részlegein tudtak akkoriban mit kezdeni a melósokkal.
 
Már hogy lenne nulla közeli? Nekik ideiglenes megbízásuk van. Ha elcseszik, repülnek. A Rábát meg feldarabolják. Kettőt találhatsz, hogy akkor hol fognak landolni a jól működő részlegek.
Ha nem az lenne a cél, hogy csoport szinten egybetartsák, akkor a feldarabolást már Pintér menesztésével megteszik. Nem az lenne a cél, hogy egy válságvezetéssel megpróbálják összekalapálni.

Persze. Jelenleg a jármű részleg vegetál. Ugyebár a RÁBA H család gyártói részlegét felszámolták. Hogy ez járt-e elbocsátással, nem tudom, de biztos vagyok benne, hogy a cég egyéb részlegein tudtak akkoriban mit kezdeni a melósokkal.
5 év a megbízatásuk
Leépítés 220 ban kb 10% volt.
Persze lehet hogy improduktív létszám.

51 % minimum állam a többi NER és kicsik.
Alapok nem felejtik az államosítást ))
 
Az eredmények javulnak
De mi a cél , mit akarnak a céggel ?
Kerülgessük a forró kását vagy???


Ajánlom a bejegyzett cég fő tevékenységét.

Szal
harckocsi-tank-leopard-a4-magyar-honvedseg-kmw-353823.jpg