[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 524
93 785
113
Ezt olvastam én is. Csak a magyar tankok karbantartásával kapcsolatban szerintem ez nem releváns információ. Az új tankokat meg biztos nem itt fogják gyártani, még akkor sem, ha veszünk belőle.
Persze hozzánk nincs köze. Arra írtam, csak hogy a KMW összeállt a francia konkurenciával. De igazság szerint ez triumvirátus eddig.
Az tuti, hkgy itt új tank gyártása jelenleg nem játszik. De még évekig upgrade lesz az A7-nél is, hogy az A4 és felfelé verziókat ne is emlitsem.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.

Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?

Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.

Ezt én is így hittem, aztán egy kolléga felvilágosítitt, hogy már nem KMW-Nexter projekt az új LeoClerc, hanem benne van az RM is.


A válaszokat nem tudom, de vhol itt látom képbe jönni a Rábát.


Az Euro Tank szerintem csak bonyolítja a képet, de ha úgy gondoljátok, hogy ennek hazai gyártásáról beszélni közelebb visz minket a megoldáshoz, akkor az első kérdésem:

1, Akarunk-e a közel jövőben Leopárd3-at gyártani? (Mármint ha elkészül valaha.)

Hipotézis: Ha rá akarnánk feküdni a témára, akkor viszont kéne legyen jele annak, hogy be akarunk-e szállni a fejlesztésbe? Eddig azt gyártjuk, amihez valamit elkezdhetünk fejleszteni is.
Az, hogy ez sikerülhet-e, az szerintem két dologtól függ. Egyfelől a KMW stratégiájától. A franciákkal való összeállás lényege biztos és azonnali megrendelés a nagy piacokról. Már a BW is elég szokott lenni ahhoz, hogy a fejlesztési pénz visszajöjjön, itt viszont már a fejlesztés alatt tudható, hogy ha egyszer elkészül, Fr. és No. kasszája még bőséges jutalmazással is járhat.
A kisebb országokat nem érdekük bevenni, még ha az RM saját részesedése növelése érdekében próbálkozik is ezzel, hiszen KKE országai vagy a déli mediterrán világ akkor is vásárolni fog, ha nem adtak neki szeletet a tortából. És ez a másik oldal, a helikkel szemben nekem úgy tűnik, hogy az európai nagyoknak nem kell félni tengerentúli konkurenstől hk vonalon.

Újabb szegmens, hogy szerintem a Leo2-esek elég, ha tízévente vannak mondjuk nagyjavításon. Az MH karbantartó állománya fel kell tudjon zárkózzon ahhoz a feladathoz, hogy a kisebb hibákat a bázison megoldják. A második nagy szerviz meg ügye egyben jó esetben modernizációval is össze van kötve.
Ezért túl hamar nem várható, hogy a KMW átfogó szerződést kapjon ez ügyben. Legalábbis szerintem.

Ezért sem látom tisztán, hogy pontosan hogyan kéne elképzelni a Rába szerepét ebben. Nem látom a lehetőséget, hogy a KMW-t mivel tudnánk etetni, hogy a jelenlegi jelképes létszámon túl eltartsuk megrendelésekkel. Nem fogadnék arra sem, hogy az a 8 fős iroda az évtized végére meg fog maradni.

Másik kérdés, hogy mi van, ha nem másoljuk a német megoldást? Én vizsgálnám azt az alternatívát is, hogy nem a marakodó gigászokkal akarunk zöld ágra vergődni majd ez ügyben, hanem közvetlenül a Német állam által alapított és gondolom többségében tulajdonolt céggel. Ez esetben felmerülhet olyan eset is, hogy a Rábának csak leszólnak a kormány szintjéről, hogy szerezzen egy márka szerviz minősítést Berlinből. Ez neki nem lenne olyan komoly kihívás, ha elvi döntés születik a politikában, hogy ezt odafent jónak látják, akkor a két cégnek csupán arról kell egyeztetnie, hogy milyen felszerelések az elvártak, hogy az összes lehetséges munkát el tudja végezni és milyen dolgozói képzettség.
De nem tudom, hogy mi a cél. Márka szerviz esetén nem települ hazánkba nagyobb gyártó kapacitás részegységekre, csupán Németből rendeljük meg a pótalkatrészeket és ezért is egyszerűbb, hiszen csupán a beszerelésükhöz kell meglévő eszköz és tudás, gyártani csak az egyszerűbb dolgokat fogjuk. (Ha zárlatos lesz egy elektronika, akkor az kuka és megvesszük az újat. Ha egy ajtó vagy tartó panel törik el, akkor azt hegeszti vagy lemásolja a Rába, de nem ezek az értékek.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 524
93 785
113
NER (CsabaM) nem jótékonykodik.
Ez nem NER kérdés, semmilyen üzletember, alkalmazott nem jótékonykodik, gondolom te sem a munkahelyeden.

Viszont ha kapsz egy feladatot, és elvállalod, azt elvégzed.
Ha állami cégnél dolgozó vezetőt helyeznek át, ő miben más??? Sztem semmi jelentősége. Annyiban van, hogy ő vmit felépített, működtetett, ami a nemzetközi piacon sikeres. A Rába is részben, de benne látták a garanciát, hogy más szemléletet tud hozni. Más kérdés, hogy így lesz-e. A Rába beszáll a hadiiparba, nem lesz magánosítás, pont ellentétes folymatok zajlottak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Ez nem NER kérdés, semmilyen üzletember, alkalmazott nem jótékonykodik, gondolom te sem a munkahelyeden.

Viszont ha kapsz egy feladatot, és elvállalod, azt elvégzed.
Ha állami cégnél dolgozó vezetőt helyeznek át, ő miben más??? Sztem semmi jelentősége. Annyiban van, hogy ő vmit felépített, működtetett, ami a nemzetközi piacon sikeres. A Rába is részben, de benne látták a garanciát, hogy más szemléletet tud hozni. Más kérdés, hogy így lesz-e. A Rába beszáll a hadiiparba, nem lesz magánosítás, pont ellentétes folymatok zajlottak.
Mit kap ezért a CsabaM ?
250 e /hó ?
 

Watson

Active Member
2020. október 27.
130
57
28
Mit kap ezért a CsabaM ?
250 e /hó ?
A Rába beszáll a hadiiparba, nem lesz magánosítás, pont ellentétes folymatok zajlottak.

Szerintem éphogy nem
Lásd alapítvány, Szijj…..

szerintem Rába is mint más NEResítve lesz

Persze manapság bármi lehet )))
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 158
15 815
113
Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.

Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?

Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.

Szerintem akkor már megvolt a KMW-Nexter deal.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 575
32 066
113
Akarunk-e a közel jövőben Leopárd3-at gyártani? (Mármint ha elkészül valaha.)
Akarunk, de nem tudunk. Egyelőre....
Ezért sem látom tisztán, hogy pontosan hogyan kéne elképzelni a Rába szerepét ebben. Nem látom a lehetőséget, hogy a KMW-t mivel tudnánk etetni, hogy a jelenlegi jelképes létszámon túl eltartsuk megrendelésekkel. Nem fogadnék arra sem, hogy az a 8 fős iroda az évtized végére meg fog maradni.
Bízd, a szakemberekre, akik látják.
Másik kérdés, hogy mi van, ha nem másoljuk a német megoldást? Én vizsgálnám azt az alternatívát is, hogy nem a marakodó gigászokkal akarunk zöld ágra vergődni majd ez ügyben, hanem közvetlenül a Német állam által alapított és gondolom többségében tulajdonolt céggel. Ez esetben felmerülhet olyan eset is, hogy a Rábának csak leszólnak a kormány szintjéről, hogy szerezzen egy márka szerviz minősítést Berlinből. Ez neki nem lenne olyan komoly kihívás, ha elvi döntés születik a politikában, hogy ezt odafent jónak látják, akkor a két cégnek csupán arról kell egyeztetnie, hogy milyen felszerelések az elvártak, hogy az összes lehetséges munkát el tudja végezni és milyen dolgozói képzettség.
Já...akkor mi van? Amikor alapvetően a német felállást vesszük alapul.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Já...akkor mi van? Amikor alapvetően a német felállást vesszük alapul.

Csak kicsi a különbség, de számomra azért létezik, ahhoz képest, hogy létre akarunk hozni mi is egy állami céget, ahol adunk részesedést a nagy gyártóknak, ugyan úgy, ahogy Berlin tette. Vagy nem a nagy gyártókkal tárgyalunk közvetlenül, hanem először a kancellárral és a német kormány által létrehozott céggel.

De ebben a részben is igaz lehet a tanácsod, hogy bízzuk a szakemberekre! Az sem biztos, hogy a két nagy cég élén ugyan azok a vezetők lesznek akkor, amikor ez a kérdés komolyabban előkerül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Érdekes ez, de akárhogy is agyalok ezen, nem tudom semmilyen konstellációban elképzelni ezt a Rába felújítósdit. Az meg különösen zavar, hogy @Matróz Kommandó korábban elhintett infója erről a Rába felújításról ezt ugyan megerősíti, de nagyon nem tudok olyan német vasakat elképzelni, amelyeket itthon lehetne felújítani.
A Leo-k nagyjából elfogytak, és a BW gépeit a KMW csinálja odakint.
Ha most belehasítunk valahonnan egy halom A4-be, az se nem lesz olcsó, meg ugye abból "házi-kevert" állomány lenne...

A megmaradt kevés PZH is már aktívan újítódik odakint.
A Marderek nagy részét beolvasztották. A maradék szintén odakint modernizálódik átmeneti jelleggel. De nem gondolom, hogy nekünk bármit is kellene kezdenünk a Marderekkel.
M113? o_O
Arra elsősorban az FFG van ráállva, persze saját német kapacitásokkal.
Leo1???
Van belőle rengeteg, de csak nagyon elvétve lehet már csak megtalálni aktív állományban. Nem igazán lenne értelme keverni a Leo2-esekkel...


Ugyanakkor @Green Leader cikkében kimondottan szerepel a gyártás is a Rábánál....
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 827
113
Érdekes ez, de akárhogy is agyalok ezen, nem tudom semmilyen konstellációban elképzelni ezt a Rába felújítósdit. Az meg különösen zavar, hogy @Matróz Kommandó korábban elhintett infója erről a Rába felújításról ezt ugyan megerősíti, de nagyon nem tudok olyan német vasakat elképzelni, amelyeket itthon lehetne felújítani.
A Leo-k nagyjából elfogytak, és a BW gépeit a KMW csinálja odakint.
Ha most belehasítunk valahonnan egy halom A4-be, az se nem lesz olcsó, meg ugye abból "házi-kevert" állomány lenne...

A megmaradt kevés PZH is már aktívan újítódik odakint.
A Marderek nagy részét beolvasztották. A maradék szintén odakint modernizálódik átmeneti jelleggel. De nem gondolom, hogy nekünk bármit is kellene kezdenünk a Marderekkel.
M113? o_O
Arra elsősorban az FFG van ráállva, persze saját német kapacitásokkal.
Leo1???
Van belőle rengeteg, de csak nagyon elvétve lehet már csak megtalálni aktív állományban. Nem igazán lenne értelme keverni a Leo2-esekkel...


Ugyanakkor @Green Leader cikkében kimondottan szerepel a gyártás is a Rábánál....
HA @SilvioD -vel jól konteózunk, akkor Leo 2 lesz az. Lehet, hogy kimondottan a Norvég gépek is.
 
K

kamm

Guest
Érdekes ez, de akárhogy is agyalok ezen, nem tudom semmilyen konstellációban elképzelni ezt a Rába felújítósdit. Az meg különösen zavar, hogy @Matróz Kommandó korábban elhintett infója erről a Rába felújításról ezt ugyan megerősíti, de nagyon nem tudok olyan német vasakat elképzelni, amelyeket itthon lehetne felújítani.
A Leo-k nagyjából elfogytak, és a BW gépeit a KMW csinálja odakint.
Ha most belehasítunk valahonnan egy halom A4-be, az se nem lesz olcsó, meg ugye abból "házi-kevert" állomány lenne...

A megmaradt kevés PZH is már aktívan újítódik odakint.
A Marderek nagy részét beolvasztották. A maradék szintén odakint modernizálódik átmeneti jelleggel. De nem gondolom, hogy nekünk bármit is kellene kezdenünk a Marderekkel.
M113? o_O
Arra elsősorban az FFG van ráállva, persze saját német kapacitásokkal.
Leo1???
Van belőle rengeteg, de csak nagyon elvétve lehet már csak megtalálni aktív állományban. Nem igazán lenne értelme keverni a Leo2-esekkel...


Ugyanakkor @Green Leader cikkében kimondottan szerepel a gyártás is a Rábánál....

Hat, ez megerositi az en eredetileg vagyalmomat a kerekes SPHkrol, ami azota a konteova erett, mivel a RM konkretan be is mutatta oket a HX3 kapcsan...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 056
30 516
113
gyártás is a Rábánál...
:oops::rolleyes:
Rheinmetall-HX3.jpg
 
H

Hummen23

Guest
A 8x8-ról feltételes módban beszélt, az fn és rafael témát pedig kikerülte :(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Hat, ez megerositi az en eredetileg vagyalmomat a kerekes SPHkrol, ami azota a konteova erett, mivel a RM konkretan be is mutatta oket a HX3 kapcsan...

Kézenfekvő lenne, de nekem ez az elmélet több szempontból is sántít. Érdekes módon a RM honlapján fellelhető 3D animáció kapcsán azt lehet olvasni, hogy a kerekes löveg csak koncepció (a konténerszállító, és az önrakodó szerintem már létezik, de persze azok egyszerűbb variációk).
Az automata toronyról meg eddig nagyjából senki semmit sem hallott. Maga a torony alapvetően csak hasonlít az AGM-re, de az ugyebár az KMW tervezés (még ha az ágyú maga RM is). Na a KMW-vel meg a RM egy jóideig nem nagyon fog önszántából közösködni.
A koncepciós állapotot erősíti, hogy a tornyon nem látszik egyáltalán semmilyen szerelő, vagy búvónyílás. Pedig egy ekkora méretű tornyon minimum oldalanként legalább 1-re szükség lenne. Tessék megnézni a KMW AGM-jét:
AGM-Iveco-8x8-KMW-001.JPG

akár az Skyranger tornyot (ott, ha jól veszem ki az egész oldalsó rész felnyitható):
1545149531_oerlikon-skyranger-1.jpg


Különben, ha jobban megnézzük a kialakítását, sokkal inkább egy felskálázott Oerlikon toronyra hajaz ez az RM 155-ös automata ágyútorony.

Ezen felül a HX3-ra mutatkozó túl nagy igény (csak a BW igényei hatalmasok), és a szükséges sürgős szállítások miatt szerintem nem fogják megszakítani a működő gyárak termelését. Vagy csak évek alatt fogják tudni felfuttatni itthon a szükséges mértékig.

A BW meg szerintem nem fog sokat várni a kerekes tüzérség beszerzésével. Az AGM kész van. Az Iveco teherautókat - számomra teljesen érthetetlen okból - a BW most is használja. Szóval nem lenne nagy kunszt a KMW AGM polcról való leemelése.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
A 8x8-ról feltételes módban beszélt, az fn és rafael témát pedig kikerülte :(
Nem! Érdeke módon a 4x4-et említi feltételes módban:
A konkrét beruházások, amelyek kivitelezés alatt állnak a következők: a zalaegerszegi Lynx-gyár, a gyulai Airbus-gyár, illetve egy felületkezelő gyár, bejelentettük, hogy amennyiben megállapodás születik, 4 kerekes, gumikerekű járművek gyártásáról, bővíteni fogjuk a kaposvári gyártási képességeinket is, illetve bejelentettük tavaly, hogy médium és nagy kaliberű lőszer, illetve robbanószer-gyártásba kezdünk Várpalota környékén.
@Green Leader : ezt a mondatot biztosan így akartad? Mert egy picit így ez értelmetlen egy felsorolásban. (csak mintha én írtam volna! :cool: )


Az FN-t és a Rafael-t úgy említi, hogy folynak a tárgyalások:
Ami a többi, említett céget illeti: folyamatban vannak a tárgyalások, de mindig fontos, hogy a beszerzési megállapodások üzleti szempontból is rentábilisak legyenek.
Itt nagyon fontos lehet a kiemelt rész, mert ezek szerint nagyon is aktív mindkét említett céggel a tárgyalás. De szerintem eddig még nem tudták mögétenni a szükséges (lehetséges) megrendelésállományt, ami rentábilissá tenné a gyártást - nem csak a hazai igényekre.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 364
11 323
113

Egy tüzérezredet amúgy is fel kellene állítani.
Bár nem tudom, hogy ilyen kerekes lenne a jobb, vagy PZH 2000. Keverve viszont biztos, hogy nem.

"...Palkovics László: A folyamat úgy néz ki, hogy az adott vállalat felvesz mérnököket – a Rheinmetall zalaegerszegi üzemének mérnökeit például már aktívan keresik -, majd megnézik, hogy kik azok a hazai mérnökök, akikkel együtt lehet működni. A saját mérnöki gárda és a hazai, egyetemi, kutatóintézeti vagy vállalkozói háttér mérnöki gárdájával nekiállnak a feladatok kivitelezésének..."

akkor esetleg a komoly melóhoz komoly pénz és komoly kiválasztási szakemberek kellenének - mert a jelen állapotban finoman szólva is komolytalan.

Csak nem jelentkeztél/megkerestek?
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 810
6 885
113
  • Tetszik
Reactions: Pogány