[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Tehát ujra
A 75 % 20% át privatizálták
Ami az egészhez viszonyítva 15 %
Tehát a Rába alakul csak csendben
20%-ot adtak ingyen a győri egyetemet működtető alapitványnak. A részvényekkel nem gazdálkodhat szabadon, az államnak elővételi joga van. Az osztalék segíti az egyetem működtetését.

Egyébként anno, 2010ben 15%-os állami tulajdon volt a Rábában. Azóta visszavásárolták.
 
20%-ot adtak ingyen a győri egyetemet működtető alapitványnak. A részvényekkel nem gazdálkodhat szabadon, az államnak elővételi joga van. Az osztalék segíti az egyetem működtetését.

Egyébként anno, 2010ben 15%-os állami tulajdon volt a Rábában. Azóta visszavásárolták.
Így van, a közalapítvány nem magántulajdon, állami csak sokkal nehezebb eladni/értékesíteni.
(látom sokszor el kell mondani, mert vhogy nem akar a fejekbe belemenni)
 
Így van, a közalapítvány nem magántulajdon, állami csak sokkal nehezebb eladni/értékesíteni.
(látom sokszor el kell mondani, mert vhogy nem akar a fejekbe belemenni)
Szerintem ez teljessen elveszti a köz fogalmat
De elengedem a témát )))
A vagyonátadás korlátozottan de végleges tulajdon átruházás .
A harckocsi felújítás tarack és egyebek kimondottan jól hangzik.
 
Kerülgessük a forró kását vagy???


Ajánlom a bejegyzett cég fő tevékenységét.

Szal
harckocsi-tank-leopard-a4-magyar-honvedseg-kmw-353823.jpg
OK, de hogy hoztad össze a KMW Hungary-t, meg a Rábát? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
OK, de hogy hoztad össze a KMW Hungary-t, meg a Rábát? o_O

Én sem értem. De az egészen biztos, hogy a felújításokat nem az a 8 fő fogja végezni, akik most be vannak jelentve. Amiből az egyik a vezérigazgató, de a többi is gondolom mind vezető jelenleg.
Két lehetőség a bűvös KMW H számára az eljövendőre nézve... Vagy alapít itt egy gyárat és az felhasználható majd a karbantartások elvégzésére is. Vagy megmarad fiók szervezetnek és a tényleges munkát csak megszervezi, hogy melyik másik cég végezze el. Ő lényegében csak fontoskodik itt, helyben.
Ez utóbbi esetben lehet, hogy a Rába lesz az, akinek a tényleges feladatot el kell végeznie. De ez már eleve egy érdekes opció, amikor a szerződésből el kell tartani egy lobbi céget is. Másik lehetőség, hogy arra játszik, hogy minél több Leo rohad le idő közben, annál inkább rákényszerül a mindenkori magyar kormány, hogy kiküldje Németbe és odahaza végzik el szintén a hazaihoz képest drágábban.
Értem én, hogy a tankok nagyjavításai akkor lennének gazdaságosak, ha az RM jelenlegi fő riválisa is meghonosodna hazánkban. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy ez tipikus csapdahelyzet. Mert kedvenc németünk pont azt szeretné, ha mind a két oldal ad valamit és a másik megpróbál a kedvében járni. Az ő K+F tevékenysége akkor fog dinamikusan nőni nálunk, ha ezzel a KMWvel szemben szerezhet versenyelőnyt.
Nem állítom, hogy lehetetlen küldetés letárgyalni mindkettővel jó dealt. De megnehezítik a dolgot. És eddig látványosan csak az RM-mel volt közös akciózás. (Pont ezért is jött fel többször ötletként, hogy a cicák és a Pzh2000-ek Zalában legyenek rendben tartva, oldja meg az RM üzleti alapon, honnan szerzi be a csere alkatrészt vagy hogyan gyártja le!)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Így van, a közalapítvány nem magántulajdon, állami csak sokkal nehezebb eladni/értékesíteni.
(látom sokszor el kell mondani, mert vhogy nem akar a fejekbe belemenni)
825 Ft áron adták át az alapítványnak
Korlátozottan, de tulajdona (alapító vagyon) az alapítványnak.
Kis macerával eladható ….stb
De gondolom osztalékkal besegít az egyetem fenntartásába
Első körben akár extra osztalékkal
Telkek rendkívüli eredmény.

Szóval nincs ezzel nagy gond.

A kérdés inkább az mit keresnek a Rábában a CsabaM emberek ?
 
Én sem értem. De az egészen biztos, hogy a felújításokat nem az a 8 fő fogja végezni, akik most be vannak jelentve. Amiből az egyik a vezérigazgató, de a többi is gondolom mind vezető jelenleg.
Két lehetőség a bűvös KMW H számára az eljövendőre nézve... Vagy alapít itt egy gyárat és az felhasználható majd a karbantartások elvégzésére is. Vagy megmarad fiók szervezetnek és a tényleges munkát csak megszervezi, hogy melyik másik cég végezze el. Ő lényegében csak fontoskodik itt, helyben.
Ez utóbbi esetben lehet, hogy a Rába lesz az, akinek a tényleges feladatot el kell végeznie. De ez már eleve egy érdekes opció, amikor a szerződésből el kell tartani egy lobbi céget is. Másik lehetőség, hogy arra játszik, hogy minél több Leo rohad le idő közben, annál inkább rákényszerül a mindenkori magyar kormány, hogy kiküldje Németbe és odahaza végzik el szintén a hazaihoz képest drágábban.
Értem én, hogy a tankok nagyjavításai akkor lennének gazdaságosak, ha az RM jelenlegi fő riválisa is meghonosodna hazánkban. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy ez tipikus csapdahelyzet. Mert kedvenc németünk pont azt szeretné, ha mind a két oldal ad valamit és a másik megpróbál a kedvében járni. Az ő K+F tevékenysége akkor fog dinamikusan nőni nálunk, ha ezzel a KMWvel szemben szerezhet versenyelőnyt.
Nem állítom, hogy lehetetlen küldetés letárgyalni mindkettővel jó dealt. De megnehezítik a dolgot. És eddig látványosan csak az RM-mel volt közös akciózás. (Pont ezért is jött fel többször ötletként, hogy a cicák és a Pzh2000-ek Zalában legyenek rendben tartva, oldja meg az RM üzleti alapon, honnan szerzi be a csere alkatrészt vagy hogyan gyártja le!)
Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.

Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?

Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.
 
Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.

Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?

Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.
Nem hinném hogy a Rába hasonló konstrukció lenne
Nem vittek volna versenyszférából menedzsmentet …
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.
Ezt én is így hittem, aztán egy kolléga felvilágosítitt, hogy már nem KMW-Nexter projekt az új LeoClerc, hanem benne van az RM is.

Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?

Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.
A válaszokat nem tudom, de vhol itt látom képbe jönni a Rábát.
 
Ezt én is így hittem, aztán egy kolléga felvilágosítitt, hogy már nem KMW-Nexter projekt az új LeoClerc, hanem benne van az RM is.

Ezt olvastam én is. Csak a magyar tankok karbantartásával kapcsolatban szerintem ez nem releváns információ. Az új tankokat meg biztos nem itt fogják gyártani, még akkor sem, ha veszünk belőle.