Nem tudom átment eAz állami alapítvány, győri egyetem. 20%-ot kaptak. Ez lényegében az egyetem finanszírozását szolgálja.
Szóval a 76% 20 % át privatizálták
Ami az egészhez viszonyítva 15 %
Nem tudom átment eAz állami alapítvány, győri egyetem. 20%-ot kaptak. Ez lényegében az egyetem finanszírozását szolgálja.
Felújítások ?Amit nem tud a Rheinmetall kielégíteni, és már el is köteleztük magunkat megrendelésekkel.
20%-ot adtak ingyen a győri egyetemet működtető alapitványnak. A részvényekkel nem gazdálkodhat szabadon, az államnak elővételi joga van. Az osztalék segíti az egyetem működtetését.Tehát ujra
A 75 % 20% át privatizálták
Ami az egészhez viszonyítva 15 %
Tehát a Rába alakul csak csendben
A gyártás nem felújítást takar.Felújítások ?
Konkrét mire gondolsz ?
Hagyjuk is. Nem ez a lényeg, hanem reményeim szerint bevonják a hazai hadiiparba és német harcjárművek (Leopars, Pzh2000 ) karbantartását, felújítását fogja végezni a KMW Hungaryvel együttműködve.Pontatlan vagy
Ha tudsz valamit ne tartsd magadban!Felújítások ?
Konkrét mire gondolsz ?
Így van, a közalapítvány nem magántulajdon, állami csak sokkal nehezebb eladni/értékesíteni.20%-ot adtak ingyen a győri egyetemet működtető alapitványnak. A részvényekkel nem gazdálkodhat szabadon, az államnak elővételi joga van. Az osztalék segíti az egyetem működtetését.
Egyébként anno, 2010ben 15%-os állami tulajdon volt a Rábában. Azóta visszavásárolták.
Szerintem ez teljessen elveszti a köz fogalmatÍgy van, a közalapítvány nem magántulajdon, állami csak sokkal nehezebb eladni/értékesíteni.
(látom sokszor el kell mondani, mert vhogy nem akar a fejekbe belemenni)
Ez nagyon biztatóan hangzik !(Leopars, Pzh2000 ) karbantartását, felújítását fogja végezni a KMW Hungaryvel együttműködve.
OK, de hogy hoztad össze a KMW Hungary-t, meg a Rábát?Kerülgessük a forró kását vagy???
KNDS Hungary Kft. rövid céginformáció, cégkivonat, cégmásolat letöltése
KNDS Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság - rövid céginformáció 2025.11.18 naponwww.ceginformacio.hu
Ajánlom a bejegyzett cég fő tevékenységét.
Szal
![]()

OK, de hogy hoztad össze a KMW Hungary-t, meg a Rábát?![]()
Sztem ez lenne a logikus. Ne mhol egy cégre építsünk.OK, de hogy hoztad össze a KMW Hungary-t, meg a Rábát?![]()
825 Ft áron adták át az alapítványnakÍgy van, a közalapítvány nem magántulajdon, állami csak sokkal nehezebb eladni/értékesíteni.
(látom sokszor el kell mondani, mert vhogy nem akar a fejekbe belemenni)
Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.Én sem értem. De az egészen biztos, hogy a felújításokat nem az a 8 fő fogja végezni, akik most be vannak jelentve. Amiből az egyik a vezérigazgató, de a többi is gondolom mind vezető jelenleg.
Két lehetőség a bűvös KMW H számára az eljövendőre nézve... Vagy alapít itt egy gyárat és az felhasználható majd a karbantartások elvégzésére is. Vagy megmarad fiók szervezetnek és a tényleges munkát csak megszervezi, hogy melyik másik cég végezze el. Ő lényegében csak fontoskodik itt, helyben.
Ez utóbbi esetben lehet, hogy a Rába lesz az, akinek a tényleges feladatot el kell végeznie. De ez már eleve egy érdekes opció, amikor a szerződésből el kell tartani egy lobbi céget is. Másik lehetőség, hogy arra játszik, hogy minél több Leo rohad le idő közben, annál inkább rákényszerül a mindenkori magyar kormány, hogy kiküldje Németbe és odahaza végzik el szintén a hazaihoz képest drágábban.
Értem én, hogy a tankok nagyjavításai akkor lennének gazdaságosak, ha az RM jelenlegi fő riválisa is meghonosodna hazánkban. Nekem kicsit úgy tűnik, hogy ez tipikus csapdahelyzet. Mert kedvenc németünk pont azt szeretné, ha mind a két oldal ad valamit és a másik megpróbál a kedvében járni. Az ő K+F tevékenysége akkor fog dinamikusan nőni nálunk, ha ezzel a KMWvel szemben szerezhet versenyelőnyt.
Nem állítom, hogy lehetetlen küldetés letárgyalni mindkettővel jó dealt. De megnehezítik a dolgot. És eddig látványosan csak az RM-mel volt közös akciózás. (Pont ezért is jött fel többször ötletként, hogy a cicák és a Pzh2000-ek Zalában legyenek rendben tartva, oldja meg az RM üzleti alapon, honnan szerzi be a csere alkatrészt vagy hogyan gyártja le!)
Nem hinném hogy a Rába hasonló konstrukció lenneAmikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.
Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?
Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.
Ezt én is így hittem, aztán egy kolléga felvilágosítitt, hogy már nem KMW-Nexter projekt az új LeoClerc, hanem benne van az RM is.Amikor a Leo - PzH vásárlást bejelentették, akkor még úgy nézett ki hogy az RM felvásárolja a KMW-t és egy cég lesz a kettő... azóta eléggé megváltozott a helyzet, a KMW összeállt a konkurenciával.
A válaszokat nem tudom, de vhol itt látom képbe jönni a Rábát.Szerintem érdemes egy pillantást vetni a HIL GmbH-ra, akik a Bundeswehr eszközeinek a karbantartását végzik. A HIL GmbH-t 2005-ben alapították a német állam és a vezető német védelmi vállalatok (Diehl, KMW, RM) közös vállalataként. 2013-tól teljesen állami tulajdonba került, és 2031-ig így is marad. Lehet hogy valami ilyesmit akarnak a honvédségi járművekre?
Egy PzH-t vagy Lopardot milyen gyakran és mennyire kell szétszedni? Ha nem a gyártótól vettük volna a 12 Leo 2A4-et, akkor a HIL is meg tudta volna csinálni a felújítást? A jelentősebb (pl. 2A4 -> 2A7 ) korszerűsítések miatt valószínűleg mindig vissza kell majd vinni a gyártóhoz az eszközt.
Miért nem??Nem hinném hogy a Rába hasonló konstrukció lenne
Nem vittek volna versenyszférából menedzsmentet …
Ezt én is így hittem, aztán egy kolléga felvilágosítitt, hogy már nem KMW-Nexter projekt az új LeoClerc, hanem benne van az RM is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..