[BIZTPOL] Magyarország

Pedig van benne igazság, amit írt Allesmor. Mondom ezt úgy, hogy az egyik leghátrányosabb helyzetű járásban élek.

Annyi benne az igazság, hogy ezeknek a munkakerülőknek munkát kell adni és munkára kell fogni őket. A többi pedig színtiszta aljasság, mert Magyarország politikai vezetése tette azzá Észak-Magyarországot, amivé, 1989 óta (!) és most mosnák a kezüket - mert a sikeres polgári Magyarország képébe nem illik bele, amit ott látnak. És főleg azért, mert most már a probléma feljön Budapestre is...
 
Annyi benne az igazság, hogy ezeknek a munkakerülőknek munkát kell adni és munkára kell fogni őket. A többi pedig színtiszta aljasság, mert Magyarország politikai vezetése tette azzá Észak-Magyarországot, amivé, 1989 óta (!) és most mosnák a kezüket.
Úgy gondolom, hogy nem lehet mindenben másra mutogatni, a helyi elit (ez legyen gazdasági, szellemi) és lakosság az, ami igen jelentős felelősséggel bír, illetve kellene bírnia egy térségen belül. Na meg kellenek azok az emberek, akik nem elhúznak onnan, hanem az adott térségben próbálnak meg boldogulni, élni.
 
Úgy gondolom, hogy nem lehet mindenben másra mutogatni, a helyi elit (ez legyen gazdasági, szellemi) és lakosság az, ami igen jelentős felelősséggel bír, illetve kellene bírnia egy térségen belül. Na meg kellenek azok az emberek, akik nem elhúznak onnan, hanem az adott térségben próbálnak meg boldogulni, élni.

Hát idefigyelj: nem azért létezik egy olyan nevű ország, hogy Magyarország, hogy azt mondja, hogy ez a régió oldja meg a saját problémáit saját maga egyedül.
Mert ha így van, akkor nem éri meg Magyarország részének maradni!
És nem is fog, mert minden helyi látja, hogy ha átmegy Szlovákiába, akkor ott az utak újak, simák, míg ha visszajön Magyarországra, akkor a nyakát kitöri a kátyúk miatt. Ekkora a különbség a magyar és a szlovák oldal között.
Észak-Magyarországon egyre több a szlovák felirat és a szlovák rendszámú autó.
Szlovákia bármikor szívesen elviszi ezt a régiót Magyarországtól, ha Magyarországnak nem kell.
És ha az Allesmor-félék a a polgári urakkal együtt Észak-Magyarországot valamiféle drogos hordák migrációjának forrásaként tekinti, akkor minden oka is meglesz ennek a régiónak arra, hogy ne akarjon maradni.
 
"Na meg kellenek azok az emberek, akik nem elhúznak onnan, hanem az adott térségben próbálnak meg boldogulni, élni."

Ehhez pedig csak annyit mondanék, hogy ez Budapest vezetésének és a kedves polgári kormánynak is teljesen megfelel, hogy az Észak-Magyarországiak Budapesten dolgoznak - többnyire multicégeknél - és így jó sokat adóznak, ahhoz képest, mintha hazamennénk mi is az adott térségbe boldogulni - munkanélüliként.
Ugye az eddig a kormánynak is megfelelt, hogy hozhatják Budapestre a multicégeket csőstül, mert itt vannak a 3 északi megye dolgozói, akik mind Budapest részére állnak rendelkezésre.
Az pedig büdös volt eddig a kormányoknak, hogy ezekbe a 3 megyékbe telepítsenek munkahelyeket - mert akkor nem csak a 3 megye értelmiségének az előnyeit élvezhetnék, hanem a helyi hátrányos helyzetűekkel is kellene kezdeni valamit - ha másért nem, akkor a nyugati tőke biztonságának szavatolása miatt...
 
Hát idefigyelj: nem azért létezik egy olyan nevű ország, hogy Magyarország, hogy azt mondja, hogy ez a régió oldja meg a saját problémáit saját maga egyedül.
Mert ha így van, akkor nem éri meg Magyarország részének maradni!
És nem is fog, mert minden helyi látja, hogy ha átmegy Szlovákiába, akkor ott az utak újak, simák, míg ha visszajön Magyarországra, akkor a nyakát kitöri a kátyúk miatt. Ekkora a különbség a magyar és a szlovák oldal között.
Észak-Magyarországon egyre több a szlovák felirat és a szlovák rendszámú autó.
Szlovákia bármikor szívesen elviszi ezt a régiót Magyarországtól, ha Magyarországnak nem kell.
És ha az Allesmor-félék a a polgári urakkal együtt Észak-Magyarországot valamiféle drogos hordák migrációjának forrásaként tekinti, akkor minden oka is meglesz ennek a régiónak arra, hogy ne akarjon maradni.
Csatlakozunk a szovjetunióhoz...
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby
... ja, és most, hogy feljönnek Budapestre ezek a szerencsétlenek, - most már - zavarja őket a probléma, és a 3 megyét tennék érte felelőssé. Hát kedves uraim, ha mi hazamegyünk Budapestről a 3 északi megyébe mind, akkor az ország GDP-je 10%-ot fog zuhanni. De meggondolandó egyébként. A koronavírus miatt is.
 
Csatlakozunk a szovjetunióhoz...

egyébként igen, a 3 északi megyének a Szovjetunió idején volt jó, hiszen azért volt ez a térség a fő ipari központ (az adottságaik mellett), mert távol esett az ellenséges Nyugattól.
Most meg, nem meglepő módon Magyarország azon része a kedvezményezett, amelyik közel esik a Nyugathoz, Ausztriához.
Ami viszont nem elfogadható az az, hogy a korábbi ipari térséget szándékosan elhanyagolták a rendszerváltás óta, úgy, hogy odáig fajulhat a helyzet, hogy nem is merünk oda vissza hazamenni...
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: OhioNurse
egyébként igen, a 3 északi megyének a Szovjetunió idején volt jó, hiszen azért volt ez a térség a fő ipari központ (az adottságaik mellett), mert távol esett az ellenséges Nyugattól.
Most meg, nem meglepő módon Magyarország azon része a kedvezményezett, amelyik közel esik a Nyugathoz, Ausztriához.
Ami viszont nem elfogadható az az, hogy a korábbi ipari térséget szándékosan elhanyagolták a rendszerváltás óta, úgy, hogy odáig fajulhat a helyzet, hogy nem is merünk oda vissza hazamenni...
A Digép és az Lkm modernizálhatatlan foshalmaz volt.
Lepukkant, nem fejleszthető, eu-s szabványoknak megfelelve csak csillagászati összegekért üzembentartható. Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve...Ózd dettó.
Ahogy a BÉM, ami a szántóföld közepén okádta magából a növénytermesztéshez nem nagyon passzoló port, és egyéb finomságokat...
Bábony? Vegyiüzem. Lyukó? Bánya. Berente? Szénosztályozó. Lightosan hozzácsapva egy vegyi kombinát, körberakva városokkal, annyira szorosan hogy az utcáról az üzembe látsz. Vadna a külszíni bányával?
Nem is baj hogy bezárták ezt a sok foshalmazt...
Gazdaságilag értelmetlen, és értelmezhetetlen volt az egész sajóvölgy léte, Miskolctól, Ózdig.
Megmondták: Ha minden gyárat, bányát, üzemet bezárnak és hazaküldik az embereket, és csak a béreket fizetik tovább, olcsóbban kijön az ország.
BAZ-ban volt a vörös-horda idejében munka 300k embernek, amit elvégeztettek 1 millióval, aztán nem értették hogy miért veszteséges...
Semmi nem adott a nehéziparnak ott. Semmi.
Nincs nyersanyag, nincs érc.
 
A Digép és az Lkm modernizálhatatlan foshalmaz volt.
Lepukkant, nem fejleszthető, eu-s szabványoknak megfelelve csak csillagászati összegekért üzembentartható. Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve...Ózd dettó.
Ahogy a BÉM, ami a szántóföld közepén okádta magából a növénytermesztéshez nem nagyon passzoló port, és egyéb finomságokat...
Bábony? Vegyiüzem. Lyukó? Bánya. Berente? Szénosztályozó. Lightosan hozzácsapva egy vegyi kombinát, körberakva városokkal, annyira szorosan hogy az utcáról az üzembe látsz. Vadna a külszíni bányával?
Nem is baj hogy bezárták ezt a sok foshalmazt...
Gazdaságilag értelmetlen, és értelmezhetetlen volt az egész sajóvölgy léte, Miskolctól, Ózdig.
Megmondták: Ha minden gyárat, bányát, üzemet bezárnak és hazaküldik az embereket, és csak a béreket fizetik tovább, olcsóbban kijön az ország.
BAZ-ban volt a vörös-horda idejében munka 300k embernek, amit elvégeztettek 1 millióval, aztán nem értették hogy miért veszteséges...
Semmi nem adott a nehéziparnak ott. Semmi.
Nincs nyersanyag, nincs érc.
Féligazság.Ózdi kohászat a rudabányai vasércre,a nemesacélmű és a Digép (ágyúgyár) is még a Monarchia idejében alakult meg.De már a középkortól van vas"ipari" hagyománya a térségnek.
 
Hát idefigyelj: nem azért létezik egy olyan nevű ország, hogy Magyarország, hogy azt mondja, hogy ez a régió oldja meg a saját problémáit saját maga egyedül.
Mert ha így van, akkor nem éri meg Magyarország részének maradni!
És nem is fog, mert minden helyi látja, hogy ha átmegy Szlovákiába, akkor ott az utak újak, simák, míg ha visszajön Magyarországra, akkor a nyakát kitöri a kátyúk miatt. Ekkora a különbség a magyar és a szlovák oldal között.
Észak-Magyarországon egyre több a szlovák felirat és a szlovák rendszámú autó.
Szlovákia bármikor szívesen elviszi ezt a régiót Magyarországtól, ha Magyarországnak nem kell.
És ha az Allesmor-félék a a polgári urakkal együtt Észak-Magyarországot valamiféle drogos hordák migrációjának forrásaként tekinti, akkor minden oka is meglesz ennek a régiónak arra, hogy ne akarjon maradni.
Nem dolgom megítélni, vagy elítélni valakit, aki azért akarna más országhoz tartozni, mert ott jobbak az utak, de eléggé elgondolkodtató. Gyorsan ránéztem az útinformra, hát én nem látom azt, hogy kevesebb útfelújítás lenne, mint máshol.
De a forrásokat és lehetőségeket is tudni kell kihasználni, amik akár a falusi, akár a hátrányos helyzetű kistérségi létből fakadóan ki lehet használni. Tény, hogy nagy gyárat, vagy más nagyobb beruházást nem feltétlen tud a helyi oda vinni, de akár a kisebb léptékű feladatok terén, akár a lobbi (és annak megszervezése) terén igen is van lehetősége tenni. De sokszor a nagyobb gyárak terén még a kormánynak se túl sok beleszólása van, az meg egy létező és valós probléma, hogy különféle okok miatt egy bogba települnek a gyárak, mint ha ezzel olyan sok időt és költséget nyernének a beszállítás során. (Közben meg a megnövekedett forgalom pl. az M1-en, nem biztos, hogy megtartja a km távolsági előnyt más térséghez képest.)
A drogos hordákban azért annyi árnyalás van, hogy az ország más vidékeire előszeretettel telepítettek át Észak-Magyarországról emberkéket, akik nem feltétlen a munkavégzésükkel tűntek ki és ezzel az országrész renoméját nem feltétlen fényesítették.
 
Ja, meg úgy csinálsz, mint ha mindenki Észak-Magyarországgal akarna kicseszni, mint ha az ország egyetlen nem iparosodott, vagy átlaghoz képest lemaradottabb térsége lenne az országnak. Értem én, hogy oda húz a szíved, de ha egyet hátralépsz, akkor láthatod, hogy ez nem feltétlen így van.
 
Ja, meg úgy csinálsz, mint ha mindenki Észak-Magyarországgal akarna kicseszni, mint ha az ország egyetlen nem iparosodott, vagy átlaghoz képest lemaradottabb térsége lenne az országnak. Értem én, hogy oda húz a szíved, de ha egyet hátralépsz, akkor láthatod, hogy ez nem feltétlen így van.

Nógrád és Borsod az ország legelmaradottabb térsége...
 
  • Vicces
Reactions: fip7
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
"... minden magyar akivel találkoztam, a sofőrtől kezdve a pincéren át a határőrig, minden magyar- jobban beszélt angolul, mint a saját elnökünk ..."
 
Nem dolgom megítélni, vagy elítélni valakit, aki azért akarna más országhoz tartozni, mert ott jobbak az utak, de eléggé elgondolkodtató. Gyorsan ránéztem az útinformra, hát én nem látom azt, hogy kevesebb útfelújítás lenne, mint máshol.
De a forrásokat és lehetőségeket is tudni kell kihasználni, amik akár a falusi, akár a hátrányos helyzetű kistérségi létből fakadóan ki lehet használni. Tény, hogy nagy gyárat, vagy más nagyobb beruházást nem feltétlen tud a helyi oda vinni, de akár a kisebb léptékű feladatok terén, akár a lobbi (és annak megszervezése) terén igen is van lehetősége tenni. De sokszor a nagyobb gyárak terén még a kormánynak se túl sok beleszólása van, az meg egy létező és valós probléma, hogy különféle okok miatt egy bogba települnek a gyárak, mint ha ezzel olyan sok időt és költséget nyernének a beszállítás során. (Közben meg a megnövekedett forgalom pl. az M1-en, nem biztos, hogy megtartja a km távolsági előnyt más térséghez képest.)
A drogos hordákban azért annyi árnyalás van, hogy az ország más vidékeire előszeretettel telepítettek át Észak-Magyarországról emberkéket, akik nem feltétlen a munkavégzésükkel tűntek ki és ezzel az országrész renoméját nem feltétlen fényesítették.

Biztam benne, hogy felfogod, hogy az utas példa csak szemléltetésképpen lett kiemelve. De akkor megfogalmazom másképp:
Észak-Magyarországon Szlovákia gazdasági vonzereje nagyobb, mint Magyarországé.
Ez pedig köszönhető annak, hogy Magyarország a térséget 1989 óta, 30 év óta, tudatosan elhanyagolta, miközben az onnan Budapestre vándorló értelmiség előnyeit pedig élvezte.

Nem lehetne ugyanis ma sikeres Magyarországot építeni az észak-magyarországi fiatalok nélkül, akik a Budapestről Nyugatra elvándorló lakosságot pótolták vidékről...
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke
Féligazság.Ózdi kohászat a rudabányai vasércre,a nemesacélmű és a Digép (ágyúgyár) is még a Monarchia idejében alakult meg.De már a középkortól van vas"ipari" hagyománya a térségnek.
Rudabányai vasércbánya mikor is zárt be?
A Massai kohót, meg Fazola Henriket idekeverni kár, mert akkor még a felvidék ellátott mindennel.
Igen, Monarchia idejében épült rottyon lévő, modernizálhatatlan hangárokban folyt a termelés.
Nemesacél - Elektro kemence üzemeltetése többe került mint a produktum.
 
Biztam benne, hogy felfogod, hogy az utas példa csak szemléltetésképpen lett kiemelve. De akkor megfogalmazom másképp:
Észak-Magyarországon Szlovákia gazdasági vonzereje nagyobb, mint Magyarországé.
Ez pedig köszönhető annak, hogy Magyarország a térséget 1989 óta, 30 év óta, tudatosan elhanyagolta, miközben az onnan Budapestre vándorló értelmiség előnyeit pedig élvezte.

Nem lehetne ugyanis ma sikeres Magyarországot építeni az észak-magyarországi fiatalok nélkül, akik a Budapestről Nyugatra elvondorló lakosságot pótolták vidékről...
Értettem. Elsőre is.
Ja, meg a Tiszazugi, meg a kelet-magyarországi, meg a dél-magyarországi, meg az ormánsági fiatalok nélkül is.
De ki akarna Romániához tartozni, mert több a gyár Aradon, vagy Temesváron.
Most mondhatnám, hogy Észak-Magyarországon legalább volt iparosítás, máshol még az se és ami volt, azt is szétverték.
 
Értettem. Elsőre is.
Ja, meg a Tiszazugi, meg a kelet-magyarországi, meg a dél-magyarországi, meg az ormánsági fiatalok nélkül is.
De ki akarna Romániához tartozni, mert több a gyár Aradon, vagy Temesváron.
Most mondhatnám, hogy Észak-Magyarországon legalább volt iparosítás, máshol még az se és ami volt, azt is szétverték.

Észak-Magyarországot gyakorlatilag megsemmisítették a rendszerváltás után.
Még tudatosan törekedtek a volt gyárak (jó állapotú) épületeinek lerombolására is, nehogy nyoma maradjon a gyáraknak.
Helyettük most éppen bicikliutakat építenek sok száz millióból, betemetve vizesárkokat és megszüntetve gyalogos járdákat. Néhol a bicikliút átlósan (!) megy keresztbe az úton a kanyarban, mert csak a túloldalon volt hely a folytatására... na ez van most amit kapunk a gyáraink helyett.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer
Rudabányai vasércbánya mikor is zárt be?
A Massai kohót, meg Fazola Henriket idekeverni kár, mert akkor még a felvidék ellátott mindennel.
Igen, Monarchia idejében épült rottyon lévő, modernizálhatatlan hangárokban folyt a termelés.
Nemesacél - Elektro kemence üzemeltetése többe került mint a produktum.
Ezért féligazság.Mert eredetileg volt története,hagyománya a Kassa-Miskolc iparvidéknek-de az elmaradt modernizációk,a szocreál valóság hattyúdala már egy romhalmaz volt.
 
Ezt is beteszem ide, elektronikai gyár is volt Salgótarjánban, nemcsak nehézipar:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55