[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 619
19 228
113
Észak-Mo legnagyobb baja az volt hogy annó a gyárakban elvolt az akkori társadalom salakja is.
Profi alkeszek, akikkel a munkásszállók dugig voltak, a bevonzott, betelepített cigányság a kötelező segédmunkával,stb...
És mikor lakat került az üzemekre ez a társadalmi szenny, feljött a felszínre. Az értelmes, dolgos, meg kitanítatta a gyerekeit és útnak indította.
Semmi különbség nincs a múlt és a jelen között csupán annyi hogy akkor több értelmes és dolgos ember volt ott, na meg egy URH kocsi elég volt hogy beduguljon egy számozott utca...
22 óra után, hamarab csattant a kádárkolbász az utcán ténfergő homlokán ,sem mint megérthesse az első kérdést.
Simán kikopott a szín a hímzésből.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 619
19 228
113
Ezért féligazság.Mert eredetileg volt története,hagyománya a Kassa-Miskolc iparvidéknek-de az elmaradt modernizációk,a szocreál valóság hattyúdala már egy romhalmaz volt.
Persze, Trianon előtt.
Az értelmetlen fejlesztés meg 45 után volt. Mert a Rákosi úgy gondolta. Ahelyett hogy bezártak volna az akkor már elavult üzemet.
Kassai acélkombinát köszöni szépen jól elvan a mai napig.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 619
19 228
113

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Yes.
Dúdoljam az internacionálét?
Semmit nem gyártottak. Látszatmunka, Patyomkin az egész.
Eladhatatlan ,silány minőségű vörös termékek garmadája, amit a szu-n kívül a kutya nem vett meg.
Ha nem így lenne még üzemelnének.

Úgy látom nincs több megbeszélnivalónk.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 619
19 228
113
Úgy látom nincs több megbeszélnivalónk.
Pedig lenne, csak az nem az ipar kérdése.
Északon turisztikai és innovációs,tanulmányi központot kellett volna alakítani.
Ahhoz minden adotsága megvan.
Tiszta levegő, erdők, egyetemek,múzeumok, történelmi emlékek, stb...
De még ma is gyárat építene abban a szerencsétlen Miskolcban mindenki, nem az egyetemvárost pörgetné...
Kutatóállomások, akár érzékeny laboratóriumok is üzemelhetnek a régi néphadsereges bunkerekben, mélyen az erdőkben. Nyugodtan dolgozhatnának.
Sportolni is lehetne. Kalandparkok, via ferraták,stb....
De nem....gyár,gyár,gyár....oda ahol ma semmi sincs meg a gyártáshoz, mert a levegőn kívül mindent szállítani kell.
Papírgyár? Mai napig üzemel, és valóban versenyképes termékeket gyárt. Helyi alapanyagból. ( fa, Szinva patak)
Az nem érdekel senkit...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Pedig lenne, csak az nem az ipar kérdése.
Északon turisztikai és innovációs,tanulmányi központot kellett volna alakítani.
Ahhoz minden adotsága megvan.
Tiszta levegő, erdők, egyetemek,múzeumok, történelmi emlékek, stb...
De még ma is gyárat építene abban a szerencsétlen Miskolcban mindenki, nem az egyetemvárost pörgetné...
Kutatóállomások, akár érzékeny laboratóriumok is üzemelhetnek a régi néphadsereges bunkerekben, mélyen az erdőkben. Nyugodtan dolgozhatnának.
Sportolni is lehetne. Kalandparkok, via ferraták,stb....
De nem....gyár,gyár,gyár....oda ahol ma semmi sincs meg a gyártáshoz, mert a levegőn kívül mindent szállítani kell.
Papírgyár? Mai napig üzemel, és valóban versenyképes termékeket gyárt. Helyi alapanyagból. ( fa, Szinva patak)
Az nem érdekel senkit...
Ugye, mostanában nem nagyon voltál Miskolcon? :oops:
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 366
113
Ugye, mostanában nem nagyon voltál Miskolcon? :oops:
Mi kell látnia? Sok városrész lepusztulófélben van. Az iparral meg az egyetemmel ne gyere. Az egész város olyan mintha vegetálna. Szerinted a BMW független cégen keresztül megkerülve egyes ..... Nem készített tanulmányt, felmérést a társadalmi tényezőkről, hátterekről.
Nem kell Miskolcot felkapni. Sajnos 20-25 évet elkéstek vele a kormányok.
A jelenlegi helyzet meg hattyúdal. Mert ha ténylegesen nem fognak változni a dolgok akkor 10-15 éven belül lehúzhatodd a várost. Nem nehéz kitalálni hogy miért.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
A Digép és az Lkm modernizálhatatlan foshalmaz volt.
Lepukkant, nem fejleszthető, eu-s szabványoknak megfelelve csak csillagászati összegekért üzembentartható. Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve...Ózd dettó.
Ahogy a BÉM, ami a szántóföld közepén okádta magából a növénytermesztéshez nem nagyon passzoló port, és egyéb finomságokat...
Bábony? Vegyiüzem. Lyukó? Bánya. Berente? Szénosztályozó. Lightosan hozzácsapva egy vegyi kombinát, körberakva városokkal, annyira szorosan hogy az utcáról az üzembe látsz. Vadna a külszíni bányával?
Nem is baj hogy bezárták ezt a sok foshalmazt...
Gazdaságilag értelmetlen, és értelmezhetetlen volt az egész sajóvölgy léte, Miskolctól, Ózdig.
Megmondták: Ha minden gyárat, bányát, üzemet bezárnak és hazaküldik az embereket, és csak a béreket fizetik tovább, olcsóbban kijön az ország.
BAZ-ban volt a vörös-horda idejében munka 300k embernek, amit elvégeztettek 1 millióval, aztán nem értették hogy miért veszteséges...
Semmi nem adott a nehéziparnak ott. Semmi.
Nincs nyersanyag, nincs érc.
"Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve"

Nana! A Digép (Lenin Kohászati Művek) első vh előtti, köze nincs a veresekhez, és sose volt a város közepén! Akkor ment végleg csődbe, amikor szétbontották a céget, és a saját áramszolgáltatójának nem tudott fizetni, cserébe az is, meg az egész kohászat tönkrement. Pedig lehetett volna nyereségesen működtetni, ahogy a szlovák oldalon a Rezes-félét, csak ugye Rezes is csak arra ment rá, hogy kicsinálja a konkurenciát. Igazi szoci sikertörténet mindkettő.

Ózd szintén!

Pont Sztálinváros (Dunapentele, Dunaújváros) volt az, ami tényleg butafax vörös ökrök műve, és szétqurt minden természetes kohászatot, többek közt Ózdot és Diósgyőrt!!! A Dunát akarta használni, merthogy "ócsó", de pont akkoriban voltunk fasírtban a Jugókkal, szóval az tényleg egy mesterségesen fenntartott fostalicska a mai napig. Diósgyőrben és Ózdon alapból volt az, ami a kohászathoz kell, nem csak megalomán kommunista f.szkalapságból húzták fel.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Észak-Mo legnagyobb baja az volt hogy annó a gyárakban elvolt az akkori társadalom salakja is.
Profi alkeszek, akikkel a munkásszállók dugig voltak, a bevonzott, betelepített cigányság a kötelező segédmunkával,stb...
És mikor lakat került az üzemekre ez a társadalmi szenny, feljött a felszínre. Az értelmes, dolgos, meg kitanítatta a gyerekeit és útnak indította.
Semmi különbség nincs a múlt és a jelen között csupán annyi hogy akkor több értelmes és dolgos ember volt ott, na meg egy URH kocsi elég volt hogy beduguljon egy számozott utca...
22 óra után, hamarab csattant a kádárkolbász az utcán ténfergő homlokán ,sem mint megérthesse az első kérdést.
Simán kikopott a szín a hímzésből.
Ez országos történet, nem ÉMi.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter and haubagoi

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Pedig lenne, csak az nem az ipar kérdése.
Északon turisztikai és innovációs,tanulmányi központot kellett volna alakítani.
Ahhoz minden adotsága megvan.
Tiszta levegő, erdők, egyetemek,múzeumok, történelmi emlékek, stb...
De még ma is gyárat építene abban a szerencsétlen Miskolcban mindenki, nem az egyetemvárost pörgetné...
Kutatóállomások, akár érzékeny laboratóriumok is üzemelhetnek a régi néphadsereges bunkerekben, mélyen az erdőkben. Nyugodtan dolgozhatnának.
Sportolni is lehetne. Kalandparkok, via ferraták,stb....
De nem....gyár,gyár,gyár....oda ahol ma semmi sincs meg a gyártáshoz, mert a levegőn kívül mindent szállítani kell.
Papírgyár? Mai napig üzemel, és valóban versenyképes termékeket gyárt. Helyi alapanyagból. ( fa, Szinva patak)
Az nem érdekel senkit...

Igen, ezt a turisztikai irányvonalat látjuk mi most - és elegünk van belőle. Turisztikára nem lehet nemzetgazdaságot alapozni,
hacsaknem a magyar nőket akarjátok kurvaként futtatni... kb. erre a jó a turisztika. Szép magyar olcsó (munkanélküli) nő, tehetős külföldi vendég. Köszi, nem.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 250
5 427
113
A BMW gyárnak a magyar kormány beajánlotta Miskolcot és Debrecent, ugyanakkora támogatással (ÁFA visszatérítéssel), infrastruktúrális fejlesztésekkel stb. Nem rajtuk múlott, a bajorok döntöttek Debrecen mellett.


Hát én hallottam hogy mi volt a döntés egyik fontos oka.

Debrecenben van a Füredi úton egy hely ahonnan nagyon könnyű fegyelmezett, jó munkaerőt toborozni. Mert mostanában már elsősorban nem jól képzett embereket akarnak a nagy gyárak mert azok kevesen vannak és drágák, hanem fegyelmezett munkaerőt akit a saját munkafolyamataikra megtanítanak. Persze itt nem egyszerű dolgokról hanem gyakran hónapokig tartó képzésről beszélünk ami veri az OKJ képzések színvonalát.
Ilyen ipari üzemek embereivel beszélgettem ôk mondták hogy nekik a legfontosabbá az vált hogy ha 7 re kell menni akkor 7 re legyen ott az ember és ha 16:00 ig tart a munkaidő addig legyen is ott. Ha munkaidőben feladatot kap akkor ne hisztizzen hanem csinálja. A Füredi út erre kiváló képzést ad. Sőt ha hirtelen kiderül hogy be kell jönni mondjuk a hétvégén dolgozni akkor se dől össze a világuk...

Miskolcon ilyen lehetőség nem volt. Ott hiányzott ez a képző intézmény :)
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 619
19 228
113
"Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve"

Nana! A Digép (Lenin Kohászati Művek) első vh előtti, köze nincs a veresekhez, és sose volt a város közepén! Akkor ment végleg csődbe, amikor szétbontották a céget, és a saját áramszolgáltatójának nem tudott fizetni, cserébe az is, meg az egész kohászat tönkrement. Pedig lehetett volna nyereségesen működtetni, ahogy a szlovák oldalon a Rezes-félét, csak ugye Rezes is csak arra ment rá, hogy kicsinálja a konkurenciát. Igazi szoci sikertörténet mindkettő.

Ózd szintén!

Pont Sztálinváros (Dunapentele, Dunaújváros) volt az, ami tényleg butafax vörös ökrök műve, és szétqurt minden természetes kohászatot, többek közt Ózdot és Diósgyőrt!!! A Dunát akarta használni, merthogy "ócsó", de pont akkoriban voltunk fasírtban a Jugókkal, szóval az tényleg egy mesterségesen fenntartott fostalicska a mai napig. Diósgyőrben és Ózdon alapból volt az, ami a kohászathoz kell, nem csak megalomán kommunista f.szkalapságból húzták fel.
Dunapentelén már a németek is acélművet akartak. A Duna mellett csak ott megfelelő az alapkőzet. Még ők csinálták a felméréseket.Tehát csak kivitelezték a komcsik amit a nácik akartak.
Miért hol van ha nem a város közepén?
Kilián városrészt ki építette a panelokkal oda Ferenc Jóska?
Újgyőri főtér paneljai? Győrikapu peneljai? Ugye hogy a város közepén van...beláttál az üzembe már a negyedik emeletről. Egy garázssor, a Szinva és egy 2 sávos út volt a lakóházak és a gyár között.
Vagy menj végig az északi elkerülőn és nézz le a Varga-hegyről...körben a város, mögötte a hegy.
Szlovákok mindent helyben bányásznak az üzemeltetéshez, mi mindent importáltunk hozzá.
Ózd szintén...az úton haladva a városban láthattad mikor csapolták a kohót, tényleg nem a városban volt...Velence városrész felöl, szűken kanyarodott az út a központ felé.
A Dunaferr meg lemezárút is előállít amit Diósgyőr soha. A hengersor miatt tudott életben maradni.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 619
19 228
113
Hát én hallottam hogy mi volt a döntés egyik fontos oka.

Debrecenben van a Füredi úton egy hely ahonnan nagyon könnyű fegyelmezett, jó munkaerőt toborozni. Mert mostanában már elsősorban nem jól képzett embereket akarnak a nagy gyárak mert azok kevesen vannak és drágák, hanem fegyelmezett munkaerőt akit a saját munkafolyamataikra megtanítanak. Persze itt nem egyszerű dolgokról hanem gyakran hónapokig tartó képzésről beszélünk ami veri az OKJ képzések színvonalát.
Ilyen ipari üzemek embereivel beszélgettem ôk mondták hogy nekik a legfontosabbá az vált hogy ha 7 re kell menni akkor 7 re legyen ott az ember és ha 16:00 ig tart a munkaidő addig legyen is ott. Ha munkaidőben feladatot kap akkor ne hisztizzen hanem csinálja. A Füredi út erre kiváló képzést ad. Sőt ha hirtelen kiderül hogy be kell jönni mondjuk a hétvégén dolgozni akkor se dől össze a világuk...

Miskolcon ilyen lehetőség nem volt. Ott hiányzott ez a képző intézmény :)
A régi flamingó után a Füredi kocsmával szemben kell továbbmenni kifelé a városból? :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: Bubu bocs

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Hát én hallottam hogy mi volt a döntés egyik fontos oka.

Debrecenben van a Füredi úton egy hely ahonnan nagyon könnyű fegyelmezett, jó munkaerőt toborozni. Mert mostanában már elsősorban nem jól képzett embereket akarnak a nagy gyárak mert azok kevesen vannak és drágák, hanem fegyelmezett munkaerőt akit a saját munkafolyamataikra megtanítanak. Persze itt nem egyszerű dolgokról hanem gyakran hónapokig tartó képzésről beszélünk ami veri az OKJ képzések színvonalát.
Ilyen ipari üzemek embereivel beszélgettem ôk mondták hogy nekik a legfontosabbá az vált hogy ha 7 re kell menni akkor 7 re legyen ott az ember és ha 16:00 ig tart a munkaidő addig legyen is ott. Ha munkaidőben feladatot kap akkor ne hisztizzen hanem csinálja. A Füredi út erre kiváló képzést ad. Sőt ha hirtelen kiderül hogy be kell jönni mondjuk a hétvégén dolgozni akkor se dől össze a világuk...

Miskolcon ilyen lehetőség nem volt. Ott hiányzott ez a képző intézmény :)

Na akkor Miskolcra is lehet telepíteni honvédséget, meg katonai iskolákat, úgy lehet jót tenne a környéknek.
Mellesleg, akár lövészdandárt is lehetne Miskolcra telepíteni, harckocsi zászlóaljjal. Jót tenne a nehéziparnak is, és viszont.
Ukrajna közelsége miatt talán célszerű is lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell