Nem dolgom megítélni, vagy elítélni valakit, aki azért akarna más országhoz tartozni, mert ott jobbak az utak, de eléggé elgondolkodtató. Gyorsan ránéztem az útinformra, hát én nem látom azt, hogy kevesebb útfelújítás lenne, mint máshol.
De a forrásokat és lehetőségeket is tudni kell kihasználni, amik akár a falusi, akár a hátrányos helyzetű kistérségi létből fakadóan ki lehet használni. Tény, hogy nagy gyárat, vagy más nagyobb beruházást nem feltétlen tud a helyi oda vinni, de akár a kisebb léptékű feladatok terén, akár a lobbi (és annak megszervezése) terén igen is van lehetősége tenni. De sokszor a nagyobb gyárak terén még a kormánynak se túl sok beleszólása van, az meg egy létező és valós probléma, hogy különféle okok miatt egy bogba települnek a gyárak, mint ha ezzel olyan sok időt és költséget nyernének a beszállítás során. (Közben meg a megnövekedett forgalom pl. az M1-en, nem biztos, hogy megtartja a km távolsági előnyt más térséghez képest.)
A drogos hordákban azért annyi árnyalás van, hogy az ország más vidékeire előszeretettel telepítettek át Észak-Magyarországról emberkéket, akik nem feltétlen a munkavégzésükkel tűntek ki és ezzel az országrész renoméját nem feltétlen fényesítették.