[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Pedig van benne igazság, amit írt Allesmor. Mondom ezt úgy, hogy az egyik leghátrányosabb helyzetű járásban élek.

Annyi benne az igazság, hogy ezeknek a munkakerülőknek munkát kell adni és munkára kell fogni őket. A többi pedig színtiszta aljasság, mert Magyarország politikai vezetése tette azzá Észak-Magyarországot, amivé, 1989 óta (!) és most mosnák a kezüket - mert a sikeres polgári Magyarország képébe nem illik bele, amit ott látnak. És főleg azért, mert most már a probléma feljön Budapestre is...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Annyi benne az igazság, hogy ezeknek a munkakerülőknek munkát kell adni és munkára kell fogni őket. A többi pedig színtiszta aljasság, mert Magyarország politikai vezetése tette azzá Észak-Magyarországot, amivé, 1989 óta (!) és most mosnák a kezüket.
Úgy gondolom, hogy nem lehet mindenben másra mutogatni, a helyi elit (ez legyen gazdasági, szellemi) és lakosság az, ami igen jelentős felelősséggel bír, illetve kellene bírnia egy térségen belül. Na meg kellenek azok az emberek, akik nem elhúznak onnan, hanem az adott térségben próbálnak meg boldogulni, élni.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Úgy gondolom, hogy nem lehet mindenben másra mutogatni, a helyi elit (ez legyen gazdasági, szellemi) és lakosság az, ami igen jelentős felelősséggel bír, illetve kellene bírnia egy térségen belül. Na meg kellenek azok az emberek, akik nem elhúznak onnan, hanem az adott térségben próbálnak meg boldogulni, élni.

Hát idefigyelj: nem azért létezik egy olyan nevű ország, hogy Magyarország, hogy azt mondja, hogy ez a régió oldja meg a saját problémáit saját maga egyedül.
Mert ha így van, akkor nem éri meg Magyarország részének maradni!
És nem is fog, mert minden helyi látja, hogy ha átmegy Szlovákiába, akkor ott az utak újak, simák, míg ha visszajön Magyarországra, akkor a nyakát kitöri a kátyúk miatt. Ekkora a különbség a magyar és a szlovák oldal között.
Észak-Magyarországon egyre több a szlovák felirat és a szlovák rendszámú autó.
Szlovákia bármikor szívesen elviszi ezt a régiót Magyarországtól, ha Magyarországnak nem kell.
És ha az Allesmor-félék a a polgári urakkal együtt Észak-Magyarországot valamiféle drogos hordák migrációjának forrásaként tekinti, akkor minden oka is meglesz ennek a régiónak arra, hogy ne akarjon maradni.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
"Na meg kellenek azok az emberek, akik nem elhúznak onnan, hanem az adott térségben próbálnak meg boldogulni, élni."

Ehhez pedig csak annyit mondanék, hogy ez Budapest vezetésének és a kedves polgári kormánynak is teljesen megfelel, hogy az Észak-Magyarországiak Budapesten dolgoznak - többnyire multicégeknél - és így jó sokat adóznak, ahhoz képest, mintha hazamennénk mi is az adott térségbe boldogulni - munkanélüliként.
Ugye az eddig a kormánynak is megfelelt, hogy hozhatják Budapestre a multicégeket csőstül, mert itt vannak a 3 északi megye dolgozói, akik mind Budapest részére állnak rendelkezésre.
Az pedig büdös volt eddig a kormányoknak, hogy ezekbe a 3 megyékbe telepítsenek munkahelyeket - mert akkor nem csak a 3 megye értelmiségének az előnyeit élvezhetnék, hanem a helyi hátrányos helyzetűekkel is kellene kezdeni valamit - ha másért nem, akkor a nyugati tőke biztonságának szavatolása miatt...
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 600
14 652
113
Hát idefigyelj: nem azért létezik egy olyan nevű ország, hogy Magyarország, hogy azt mondja, hogy ez a régió oldja meg a saját problémáit saját maga egyedül.
Mert ha így van, akkor nem éri meg Magyarország részének maradni!
És nem is fog, mert minden helyi látja, hogy ha átmegy Szlovákiába, akkor ott az utak újak, simák, míg ha visszajön Magyarországra, akkor a nyakát kitöri a kátyúk miatt. Ekkora a különbség a magyar és a szlovák oldal között.
Észak-Magyarországon egyre több a szlovák felirat és a szlovák rendszámú autó.
Szlovákia bármikor szívesen elviszi ezt a régiót Magyarországtól, ha Magyarországnak nem kell.
És ha az Allesmor-félék a a polgári urakkal együtt Észak-Magyarországot valamiféle drogos hordák migrációjának forrásaként tekinti, akkor minden oka is meglesz ennek a régiónak arra, hogy ne akarjon maradni.
Csatlakozunk a szovjetunióhoz...
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
... ja, és most, hogy feljönnek Budapestre ezek a szerencsétlenek, - most már - zavarja őket a probléma, és a 3 megyét tennék érte felelőssé. Hát kedves uraim, ha mi hazamegyünk Budapestről a 3 északi megyébe mind, akkor az ország GDP-je 10%-ot fog zuhanni. De meggondolandó egyébként. A koronavírus miatt is.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Csatlakozunk a szovjetunióhoz...

egyébként igen, a 3 északi megyének a Szovjetunió idején volt jó, hiszen azért volt ez a térség a fő ipari központ (az adottságaik mellett), mert távol esett az ellenséges Nyugattól.
Most meg, nem meglepő módon Magyarország azon része a kedvezményezett, amelyik közel esik a Nyugathoz, Ausztriához.
Ami viszont nem elfogadható az az, hogy a korábbi ipari térséget szándékosan elhanyagolták a rendszerváltás óta, úgy, hogy odáig fajulhat a helyzet, hogy nem is merünk oda vissza hazamenni...
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 600
14 652
113
egyébként igen, a 3 északi megyének a Szovjetunió idején volt jó, hiszen azért volt ez a térség a fő ipari központ (az adottságaik mellett), mert távol esett az ellenséges Nyugattól.
Most meg, nem meglepő módon Magyarország azon része a kedvezményezett, amelyik közel esik a Nyugathoz, Ausztriához.
Ami viszont nem elfogadható az az, hogy a korábbi ipari térséget szándékosan elhanyagolták a rendszerváltás óta, úgy, hogy odáig fajulhat a helyzet, hogy nem is merünk oda vissza hazamenni...
A Digép és az Lkm modernizálhatatlan foshalmaz volt.
Lepukkant, nem fejleszthető, eu-s szabványoknak megfelelve csak csillagászati összegekért üzembentartható. Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve...Ózd dettó.
Ahogy a BÉM, ami a szántóföld közepén okádta magából a növénytermesztéshez nem nagyon passzoló port, és egyéb finomságokat...
Bábony? Vegyiüzem. Lyukó? Bánya. Berente? Szénosztályozó. Lightosan hozzácsapva egy vegyi kombinát, körberakva városokkal, annyira szorosan hogy az utcáról az üzembe látsz. Vadna a külszíni bányával?
Nem is baj hogy bezárták ezt a sok foshalmazt...
Gazdaságilag értelmetlen, és értelmezhetetlen volt az egész sajóvölgy léte, Miskolctól, Ózdig.
Megmondták: Ha minden gyárat, bányát, üzemet bezárnak és hazaküldik az embereket, és csak a béreket fizetik tovább, olcsóbban kijön az ország.
BAZ-ban volt a vörös-horda idejében munka 300k embernek, amit elvégeztettek 1 millióval, aztán nem értették hogy miért veszteséges...
Semmi nem adott a nehéziparnak ott. Semmi.
Nincs nyersanyag, nincs érc.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 182
113
A Digép és az Lkm modernizálhatatlan foshalmaz volt.
Lepukkant, nem fejleszthető, eu-s szabványoknak megfelelve csak csillagászati összegekért üzembentartható. Gyár a város közepén, szellemifogyatékos vörös ökrök műve...Ózd dettó.
Ahogy a BÉM, ami a szántóföld közepén okádta magából a növénytermesztéshez nem nagyon passzoló port, és egyéb finomságokat...
Bábony? Vegyiüzem. Lyukó? Bánya. Berente? Szénosztályozó. Lightosan hozzácsapva egy vegyi kombinát, körberakva városokkal, annyira szorosan hogy az utcáról az üzembe látsz. Vadna a külszíni bányával?
Nem is baj hogy bezárták ezt a sok foshalmazt...
Gazdaságilag értelmetlen, és értelmezhetetlen volt az egész sajóvölgy léte, Miskolctól, Ózdig.
Megmondták: Ha minden gyárat, bányát, üzemet bezárnak és hazaküldik az embereket, és csak a béreket fizetik tovább, olcsóbban kijön az ország.
BAZ-ban volt a vörös-horda idejében munka 300k embernek, amit elvégeztettek 1 millióval, aztán nem értették hogy miért veszteséges...
Semmi nem adott a nehéziparnak ott. Semmi.
Nincs nyersanyag, nincs érc.
Féligazság.Ózdi kohászat a rudabányai vasércre,a nemesacélmű és a Digép (ágyúgyár) is még a Monarchia idejében alakult meg.De már a középkortól van vas"ipari" hagyománya a térségnek.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Hát idefigyelj: nem azért létezik egy olyan nevű ország, hogy Magyarország, hogy azt mondja, hogy ez a régió oldja meg a saját problémáit saját maga egyedül.
Mert ha így van, akkor nem éri meg Magyarország részének maradni!
És nem is fog, mert minden helyi látja, hogy ha átmegy Szlovákiába, akkor ott az utak újak, simák, míg ha visszajön Magyarországra, akkor a nyakát kitöri a kátyúk miatt. Ekkora a különbség a magyar és a szlovák oldal között.
Észak-Magyarországon egyre több a szlovák felirat és a szlovák rendszámú autó.
Szlovákia bármikor szívesen elviszi ezt a régiót Magyarországtól, ha Magyarországnak nem kell.
És ha az Allesmor-félék a a polgári urakkal együtt Észak-Magyarországot valamiféle drogos hordák migrációjának forrásaként tekinti, akkor minden oka is meglesz ennek a régiónak arra, hogy ne akarjon maradni.
Nem dolgom megítélni, vagy elítélni valakit, aki azért akarna más országhoz tartozni, mert ott jobbak az utak, de eléggé elgondolkodtató. Gyorsan ránéztem az útinformra, hát én nem látom azt, hogy kevesebb útfelújítás lenne, mint máshol.
De a forrásokat és lehetőségeket is tudni kell kihasználni, amik akár a falusi, akár a hátrányos helyzetű kistérségi létből fakadóan ki lehet használni. Tény, hogy nagy gyárat, vagy más nagyobb beruházást nem feltétlen tud a helyi oda vinni, de akár a kisebb léptékű feladatok terén, akár a lobbi (és annak megszervezése) terén igen is van lehetősége tenni. De sokszor a nagyobb gyárak terén még a kormánynak se túl sok beleszólása van, az meg egy létező és valós probléma, hogy különféle okok miatt egy bogba települnek a gyárak, mint ha ezzel olyan sok időt és költséget nyernének a beszállítás során. (Közben meg a megnövekedett forgalom pl. az M1-en, nem biztos, hogy megtartja a km távolsági előnyt más térséghez képest.)
A drogos hordákban azért annyi árnyalás van, hogy az ország más vidékeire előszeretettel telepítettek át Észak-Magyarországról emberkéket, akik nem feltétlen a munkavégzésükkel tűntek ki és ezzel az országrész renoméját nem feltétlen fényesítették.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Ja, meg úgy csinálsz, mint ha mindenki Észak-Magyarországgal akarna kicseszni, mint ha az ország egyetlen nem iparosodott, vagy átlaghoz képest lemaradottabb térsége lenne az országnak. Értem én, hogy oda húz a szíved, de ha egyet hátralépsz, akkor láthatod, hogy ez nem feltétlen így van.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Ja, meg úgy csinálsz, mint ha mindenki Észak-Magyarországgal akarna kicseszni, mint ha az ország egyetlen nem iparosodott, vagy átlaghoz képest lemaradottabb térsége lenne az országnak. Értem én, hogy oda húz a szíved, de ha egyet hátralépsz, akkor láthatod, hogy ez nem feltétlen így van.

Nógrád és Borsod az ország legelmaradottabb térsége...
 
  • Vicces
Reactions: fip7

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Nem dolgom megítélni, vagy elítélni valakit, aki azért akarna más országhoz tartozni, mert ott jobbak az utak, de eléggé elgondolkodtató. Gyorsan ránéztem az útinformra, hát én nem látom azt, hogy kevesebb útfelújítás lenne, mint máshol.
De a forrásokat és lehetőségeket is tudni kell kihasználni, amik akár a falusi, akár a hátrányos helyzetű kistérségi létből fakadóan ki lehet használni. Tény, hogy nagy gyárat, vagy más nagyobb beruházást nem feltétlen tud a helyi oda vinni, de akár a kisebb léptékű feladatok terén, akár a lobbi (és annak megszervezése) terén igen is van lehetősége tenni. De sokszor a nagyobb gyárak terén még a kormánynak se túl sok beleszólása van, az meg egy létező és valós probléma, hogy különféle okok miatt egy bogba települnek a gyárak, mint ha ezzel olyan sok időt és költséget nyernének a beszállítás során. (Közben meg a megnövekedett forgalom pl. az M1-en, nem biztos, hogy megtartja a km távolsági előnyt más térséghez képest.)
A drogos hordákban azért annyi árnyalás van, hogy az ország más vidékeire előszeretettel telepítettek át Észak-Magyarországról emberkéket, akik nem feltétlen a munkavégzésükkel tűntek ki és ezzel az országrész renoméját nem feltétlen fényesítették.

Biztam benne, hogy felfogod, hogy az utas példa csak szemléltetésképpen lett kiemelve. De akkor megfogalmazom másképp:
Észak-Magyarországon Szlovákia gazdasági vonzereje nagyobb, mint Magyarországé.
Ez pedig köszönhető annak, hogy Magyarország a térséget 1989 óta, 30 év óta, tudatosan elhanyagolta, miközben az onnan Budapestre vándorló értelmiség előnyeit pedig élvezte.

Nem lehetne ugyanis ma sikeres Magyarországot építeni az észak-magyarországi fiatalok nélkül, akik a Budapestről Nyugatra elvándorló lakosságot pótolták vidékről...
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
2 600
14 652
113
Féligazság.Ózdi kohászat a rudabányai vasércre,a nemesacélmű és a Digép (ágyúgyár) is még a Monarchia idejében alakult meg.De már a középkortól van vas"ipari" hagyománya a térségnek.
Rudabányai vasércbánya mikor is zárt be?
A Massai kohót, meg Fazola Henriket idekeverni kár, mert akkor még a felvidék ellátott mindennel.
Igen, Monarchia idejében épült rottyon lévő, modernizálhatatlan hangárokban folyt a termelés.
Nemesacél - Elektro kemence üzemeltetése többe került mint a produktum.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Biztam benne, hogy felfogod, hogy az utas példa csak szemléltetésképpen lett kiemelve. De akkor megfogalmazom másképp:
Észak-Magyarországon Szlovákia gazdasági vonzereje nagyobb, mint Magyarországé.
Ez pedig köszönhető annak, hogy Magyarország a térséget 1989 óta, 30 év óta, tudatosan elhanyagolta, miközben az onnan Budapestre vándorló értelmiség előnyeit pedig élvezte.

Nem lehetne ugyanis ma sikeres Magyarországot építeni az észak-magyarországi fiatalok nélkül, akik a Budapestről Nyugatra elvondorló lakosságot pótolták vidékről...
Értettem. Elsőre is.
Ja, meg a Tiszazugi, meg a kelet-magyarországi, meg a dél-magyarországi, meg az ormánsági fiatalok nélkül is.
De ki akarna Romániához tartozni, mert több a gyár Aradon, vagy Temesváron.
Most mondhatnám, hogy Észak-Magyarországon legalább volt iparosítás, máshol még az se és ami volt, azt is szétverték.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
Értettem. Elsőre is.
Ja, meg a Tiszazugi, meg a kelet-magyarországi, meg a dél-magyarországi, meg az ormánsági fiatalok nélkül is.
De ki akarna Romániához tartozni, mert több a gyár Aradon, vagy Temesváron.
Most mondhatnám, hogy Észak-Magyarországon legalább volt iparosítás, máshol még az se és ami volt, azt is szétverték.

Észak-Magyarországot gyakorlatilag megsemmisítették a rendszerváltás után.
Még tudatosan törekedtek a volt gyárak (jó állapotú) épületeinek lerombolására is, nehogy nyoma maradjon a gyáraknak.
Helyettük most éppen bicikliutakat építenek sok száz millióból, betemetve vizesárkokat és megszüntetve gyalogos járdákat. Néhol a bicikliút átlósan (!) megy keresztbe az úton a kanyarban, mert csak a túloldalon volt hely a folytatására... na ez van most amit kapunk a gyáraink helyett.

 
  • Tetszik
Reactions: jurgenbauer

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 094
33 182
113
Rudabányai vasércbánya mikor is zárt be?
A Massai kohót, meg Fazola Henriket idekeverni kár, mert akkor még a felvidék ellátott mindennel.
Igen, Monarchia idejében épült rottyon lévő, modernizálhatatlan hangárokban folyt a termelés.
Nemesacél - Elektro kemence üzemeltetése többe került mint a produktum.
Ezért féligazság.Mert eredetileg volt története,hagyománya a Kassa-Miskolc iparvidéknek-de az elmaradt modernizációk,a szocreál valóság hattyúdala már egy romhalmaz volt.
 
Status
Not open for further replies.