[BIZTPOL] Afganisztáni helyzet

Ha már szóba hoztad a méltán világhírű afgán mákos tésztát:)....

"A tálibok 2001-es bukása óta az afgán kormány a nemzetközi közösség segítségével több mint 9 milliárd amerikai dollárt (mintegy 2700 milliárd forintot) költött az ópium alapanyagának számító mákültetvények megsemmisítésére - jórészt eredménytelenül. Afganisztán továbbra is a világ legnagyobb ópiummák-termesztő országa, ez a növény pedig a koronavírus-járvány alatt még jelentősebb bevételforrása lett a kiszolgáltatott, továbbra is zavaros viszonyok között működő szegény ország gazdasága számára."

https://www.origo.hu/gazdasag/20210507-afganisztan-mak-opium-gazdasag-1.html
Majd ha belepnek az EU-ba ok is ugy jarnak mint mi...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Ha már a németekkel lesz közös A400M flottánk, ők is felrakhatták volna őket 1 gépre.

De mondjuk sztem magunknak illene saját géppel hazahozni a magyarokat ilyen esetben!
És pont ebben az esetben jöhetne szóba az, hogy hivatalosan a magyar gépek a Légierő kötelékében vannak.
Azaz elviekben - annak ellenére, hogy nincsenek rajta védelmi eszközök - a NATO parancsnokság engedhetné leszállni az egyik A319-est is Kabulban.
Mivel felmerült, hogy korlátozott mennyiségű tolmácsot is befogadunk, így ha a NATO biztosítani tudná a földön, hogy ne rohanja meg a tömeg a gépet, akkor lazán haza tudnánk minden akaratunk szerint hazahozandó embert hozni. Igazság szerint ebben a mutatványban a kihozandó PMC-s srácok is segíthetnének.
Gondolom nem fegyvertelenül vannak a kabuli reptéren.

Igazság szerint még hely is maradna esetlegesen más nemzetek állampolgárainak.
Azt gondolom attól nem kell tartani még jópár napig, hogy lelövöldöznék a gépeket a tálibok. Ha ez lenne a helyzet, akkor a katonai gépek sem mozognának.
 
Akkor meg ne sírjanak, ha megkapják amit amúgy is akarnak.
A zome szerintem nem fog sirni, egyenlore, ha elfogy es leall minden majd esetleg. No de majd elindulnak nyugatra kalandozni mert a gonosz talibok elol menekulo tolmacsok lesznek, vagy katonak... Szerintem most nyugat jobban sir hogy xar ott az afgannak int az ott elo afgan. Most ott van egy lehetoseg zabralni, halaszni a zavarosban kicsit jobban meg attol is mi eddig volt.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
És pont ebben az esetben jöhetne szóba az, hogy hivatalosan a magyar gépek a Légierő kötelékében vannak.
Azaz elviekben - annak ellenére, hogy nincsenek rajta védelmi eszközök - a NATO parancsnokság engedhetné leszállni az egyik A319-est is Kabulban.
Mivel felmerült, hogy korlátozott mennyiségű tolmácsot is befogadunk, így ha a NATO biztosítani tudná a földön, hogy ne rohanja meg a tömeg a gépet, akkor lazán haza tudnánk minden akaratunk szerint hazahozandó embert hozni. Igazság szerint ebben a mutatványban a kihozandó PMC-s srácok is segíthetnének.
Gondolom nem fegyvertelenül vannak a kabuli reptéren.

Igazság szerint még hely is maradna esetlegesen más nemzetek állampolgárainak.
Azt gondolom attól nem kell tartani még jópár napig, hogy lelövöldöznék a gépeket a tálibok. Ha ez lenne a helyzet, akkor a katonai gépek sem mozognának.
igazából az sem biztos hogy berepülhetnénk a légtérbe ahogy az se hogy leszálhatnánk kabulba ahogy az se hogy ott megtankolnák a gépünket...
ez /pill legfőképp nem rajtunk mullik
 
Erről eszembe jutott,mikor valamikor a 90es években felkerültünk az amcsi kábitószertermeló országok listájára.Külügy rákérdezett,hogy mégis miért?-Hát mert rengeteg mákot termelnek.Mit lehet ennyi mákkal kezdeni,mint kábszert csinálni belőle?-Hát megenni.....
Jo a vicc csak igaz, es nem a mak miatt, hanem mert magyar gyogyszercegek mindenfele svajci meg brit leanycegeken keresztul impexeltek mexiba drogot ami az usaba kerult. A magyar titkosszolgalat benne volt tovig, azt hiszem a Jusztnak az apja volt benn mint egyik szereplo. Par honapja linkelte valaki a sztorit, erdekes olvasmany volt.
 
igazából az sem biztos hogy berepülhetnénk a légtérbe ahogy az se hogy leszálhatnánk kabulba ahogy az se hogy ott megtankolnák a gépünket...
ez /pill legfőképp nem rajtunk mullik
Ha más NATO gép berepűlhet és leszállhat és biztosítani tudják, akkor a magyar gépnél is megoldható. Lent meg a kihoznadó 26 biztonsági valószínűleg nem a csóré f*szával van felfegyverkezve, annyian simán tudnak biztosítani egy gépet. Keró meg ha nincs, akkor előtte leszállnak valamelyik szomszédos országban tankolni vagy még távolabb ha elég keró belefér.
Ettől függetlenűl az alkalmazójuk ki kellett volna hozza őket, vagy az utolsó holland diplomatával egyszerre eljöjjenek.
 
Ezeknek a biztonsági cégeknek elég komoly felszerelésük szokott lenni, a kapcsolataikról nem is beszélve. Nyugodtan lehet helikopterük a térségben, amivel tudnak mozgatni embereket a reptérig vagy annál tovább.
A kabuli repteret csak katonai gép használhatja.
A PMC-s srácok már kint vannak a reptéren. Egy gép kellene a seggük alá. Ennyi. Ezt vagy csak más nemzet katonai gépe tudná megoldani, vagy mi.
Különben az is felmerült bennem, hogy az utolsó 1-2 AN-26-osba még esetleg miért ne lehetne legalább 1 amiben maradt annyi óra (csak nem 0000-ra pörgették le!), hogy azt küldjék ki.
Persze, ez csak végszükség lenne, de ha minden kötél szakad, én azt is el tudom képzelni, hogy azok a pilóták akik repülték, még nyugdíjból is visszajönnének egy ilyen feladatért.
 
Ha más NATO gép berepűlhet és leszállhat és biztosítani tudják, akkor a magyar gépnél is megoldható. Lent meg a kihoznadó 26 biztonsági valószínűleg nem a csóré f*szával van felfegyverkezve, annyian simán tudnak biztosítani egy gépet. Keró meg ha nincs, akkor előtte leszállnak valamelyik szomszédos országban tankolni vagy még távolabb ha elég keró belefér.
Ettől függetlenűl az alkalmazójuk ki kellett volna hozza őket, vagy az utolsó holland diplomatával egyszerre eljöjjenek.
ez nem így müködik. láthatod hogy mi folyik a reptéren. a reptéri forgalomirányítók és az usa szarik arra hogy mi személyesen hozzuk ki azt a ppár embert. ma vagy holnap ki lessznek hozva... (valószínüleg már napokra előrre meg van a terv mikor milyen gép fog landolni ott vagy felszállni) 26 magyar zsoldosért ezt nem foglyá megborítani
 
A kabuli repteret csak katonai gép használhatja.
A PMC-s srácok már kint vannak a reptéren. Egy gép kellene a seggük alá. Ennyi. Ezt vagy csak más nemzet katonai gépe tudná megoldani, vagy mi.
Különben az is felmerült bennem, hogy az utolsó 1-2 AN-26-osba még esetleg miért ne lehetne legalább 1 amiben maradt annyi óra (csak nem 0000-ra pörgették le!), hogy azt küldjék ki.
Persze, ez csak végszükség lenne, de ha minden kötél szakad, én azt is el tudom képzelni, hogy azok a pilóták akik repülték, még nyugdíjból is visszajönnének egy ilyen feladatért.
Nem veri magát az elso mondatod az utolsóval? Mert ha már egyszer ki lettek vonva, nem számitanak már katonai gépeknek, amíg nem veszi be oket ujra a hadsereg. Ami gondolom idoigényes.
 
Nem is lenne szabad tankolni. Tankolni mondjuk Üzbegisztánban kellene. Oda is, vissza is.
akkor nem tankol ott de továbbra sem ez a legnagyobb gond.
még egy civil reptérre se lehet csak úgy beköszönni hogy jónapot megjöttünk leszáálunk felveszünk pár embert aztán már tiplizünk is.

a kabuli reptéren ez pláne nem így müködik/pill
 
más nato tagállam mint németország (nem vagyunk egy sulycsoport.) aki nemetek is megmondták csak akkor tudnak gépet küldeni ha az usa biztosítja a reptret. (ez a biztosítás nembiztos hogy a fegyveres biztosításról szólt hanem maganak a reptérnek a haszálati engedélyéről leszállás felszállás céljából.)
épp kimenekítés zajlik közbe utánpótlás szállítás 1000 el...
 
Nem veri magát az elso mondatod az utolsóval? Mert ha már egyszer ki lettek vonva, nem számitanak már katonai gépeknek, amíg nem veszi be oket ujra a hadsereg. Ami gondolom idoigényes.
Az AN-26-os pilóták kb. 1/3 -ada ment nyugdíjba. A nagy részüket csak átképezték más típusra. Pl. a szállító század parancsnoka is képzett AN-26-os pilóta.
Nem ismerem a folyamatot, de szerintem ha még lenne valamelyikben annyi üzemidő, hogy megjárja Kabult oda-vissza, akkor a papírmunkát le lehetne tolni 1-2 napon belül. Azalatt az idő alatt meg fel is lehetne készíteni.

Nem, ez nem a legjobb, amire a Honvédség képes lenne, inkább csak egy vészhelyzeti opció. A jelenleg elérhető legjobb az A319-es opció lenne. Az katonai lajstromban van.
 
ez nem így müködik. láthatod hogy mi folyik a reptéren. a reptéri forgalomirányítók és az usa szarik arra hogy mi személyesen hozzuk ki azt a ppár embert. ma vagy holnap ki lessznek hozva... (valószínüleg már napokra előrre meg van a terv mikor milyen gép fog landolni ott vagy felszállni) 26 magyar zsoldosért ezt nem foglyá megborítani
Nem értek a légiirányításhoz, de szerintem nem ott van a szűk keresztmetszet, hogy hány gépt tud le- meg felszállni a reptéren, hanem hogy hányat küldenek. A németek 7 embert elhozó gépének sincs mit ott keresnie ha 26-ért egy kisebb gép nem mehet oda. Ha valaki elhozza őket, akkor rendben van, de ha nincs aki, akkor értük kell menni, a végén meg kiszámlázni a munkáltatónak a tízszeresét, százszorosát meg a holland kormánynak.