Civil lajstromban van, nem?A mi A330F-ünk is elvisz 70 tonnát. A sima teherpadlójára elviekben le lehetne ültetni 600 embert annak a belterében is.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Civil lajstromban van, nem?A mi A330F-ünk is elvisz 70 tonnát. A sima teherpadlójára elviekben le lehetne ültetni 600 embert annak a belterében is.
mert nem hittél nekem.Itt ez volt a kérdés. Mert nem volt ez annyira egyértelmű.
Ezek szerint az irániak lecsúsztak a gépekről. Maradtak azok amik a taliboknál maradtak. Majd azokkal lebótolják ha van eszükTermez reptér-Uzbegisztánban. Afganisztánból oda menekült repülőgépek és helikopterek.
Nem 24-be hanem egyszerre, az 3 vagy 4 váltásban 3x vagy 4x ennyi katona, csak amerikai ennek a duplája van ott. Van egy darab kifutópályájuk amit tisztán kellene tartani meg a kisebb párhuzamos sávot és a bekötőket. Ez nem a JFK vagy a Frankfurti. Nem viccből pucolják helikopterrel, hanem mert tökéletlenkednek, az egész úgy van elbaszva a kivonulásban ahogy van, a reptéri káosz a mégnagyobb káosznak csak egy része. És már fennebb leírtam kétszer, hogy nem a MH dolga őket kihzni, de ha más nem hajlandó rá, akkor oda kell küldeni egy magyar katonai gépet, ha meg kihozzák az amerikaiak vagy akárki, akkor meg az ők dolguk és feleslegesen nincs amiért odamenni.de nem tudják folyamatosan biztosítani a kifutot sem (ezért is kell az erősítés!!!) 1000 katona megoldja hogyne 24/24 BE egyfolytába...
viccből helikoterrel pucolták a leszállót biztos.
ja letudna szállni a mienk is más helyett (de láthatod hogy az usa aztmondja az ő gépe fontosabb mint a mienk. az emberek mek ma vagy holnap jönnek haz. erre van időpontjuk.)
nem tudják kihozni mert nem a gépek száma a szük keresztmetszet nem az a probléma....
a németek kihoztak 6 mebert meg 20 ajki papirszerint bent sem vólt meg XY dolgot amiről nem akarják hogy tudjunk...
Az akna ajtó valószínű nem zúzta be őket, de az tuti hogy komolyan meglepődtek mikor az ülőkének használt akna ajtó eltűnt alóluk.Ha ezek időben leugráltak, akkor jó eséllyel csak halláskárosultak lettek, de nem zúzta be őket a futóakna ajtó, mielőtt a halálba zuhantak. Egyben, vagy darabokban.
Nem erről van szó. Hanem arról, amiért szükségünk van a KC-390-esre.mert nem hittél nekem.
nincs elég ember hozzá. addig birják biztositani ameddig biztositani tudják .(ez a szük keresztmetszet ezért nem tudnánk gépet kuldeni mert akkor ahhoz egy már betervezett gépet kellene lehuzni a listáról ami vagy embert vagy élelmet visz a reptérre hogy a meglévő problémák megoldodjanak.) tehát ha mi odaküldenénk egy üres gépet (azzal kicsesznénk az amikkal és megnehezítenénk az amugy is nehéz helyzetüket.) ezt enm akarják) ha élelmet küldenénk vagy egyéb anyagot (teherszállítő rámpás hilyán a kipakolás elég macerás tehát beleköp a logisztikába) ha embert küldenénk az egy mégmagasabb kategoria... plussz számold fel a be és kipakolást és késöbb jönnek a srácok haza mint így.Nem 24-be hanem egyszerre, az 3 vagy 4 váltásban 3x vagy 4x ennyi katona, csak amerikai ennek a duplája van ott. Van egy darab kifutópályájuk amit tisztán kellene tartani meg a kisebb párhuzamos sávot és a bekötőket. Ez nem a JFK vagy a Frankfurti. Nem viccből pucolják helikopterrel, hanem mert tökéletlenkednek, az egész úgy van elbaszva a kivonulásban ahogy van, a reptéri káosz a mégnagyobb káosznak csak egy része. És már fennebb leírtam kétszer, hogy nem a MH dolga őket kihzni, de ha más nem hajlandó rá, akkor oda kell küldeni egy magyar katonai gépet, ha meg kihozzák az amerikaiak vagy akárki, akkor meg az ők dolguk és feleslegesen nincs amiért odamenni.
igen ezért vesszük a KC ket. igen elöbb is beszerezhettünk vólna valamit az nacsák helyett csak nem vólt pénz az ancsa felujítás az ukránok hanyagsága ésgecizése miatt problémás lett vólna (nato nem szolt az ukranokra.) oroszokkal nem uzletelhetünk a mi k is macerásak voltakNem erről van szó. Hanem arról, amiért szükségünk van a KC-390-esre.
Az a gond, hogy az olyan helyzetben, ami odakint van, megint rá kell bízni magunkat egy államközi megállapodásra. Azonban, ha kiderül, hogy előjön a bokorból egy angol állampolgár csoport, akkor ne legyenek kétségeid, hogy ki lesz félretolva.
A fő probléma egy ilyen kivonásnál a földi kiszolgáló eszközök használata.
Ha rámpásod van, akkor ez nem probléma.
Egy britt polgári gépen már túlélt egy másodpilóta egy ilyen akciót, de kellet hozzá egy valag szerencse meg a személyzet akik fogták a lábát amíg leszálltak. A Natgeo sorozatában van feldolgozva. Ott a pilótafülke ablaka robbant ki a túlnyomástól, azért vitte ki a huzat. Valamiben megakadt a lábánál, utána meg már fogták. Senki nem hitte el a gépen hogy túléli, de megúszta. A fejét csapkodta a huzat a repülő oldalának, csupa vér volt az egész. Mutattak róla eredeti fényképet is.
Ha biztosítják egy gépnek, akkor egy másiknak is tudják. Leszáll egy amcsi gép, 5 percre rá leszáll a magyar gép is. Azalatt az 5 perc alatt eltűnnek a katonák vagy mi, hogy nem tudják biztosítani ugyanúgy a terepet? 26 + akármennyi ember mennyi idő felszálljon? Valószínűleg nem sok, mert nem kell a bútorokat s mosógépet felcipelni, csak mindenki a saját seggét meg a kedvenc M4-esét plusz ami van a hátizsákjában. Azzal fordulhat is meg, még a hajtóműveket sem kellett leállítania és szállhat fel. Két levegőben levés közt 20-30 perc kell max ha mindenki operatívan teszi a dolgát, aztán mehet valamelyik "sztán" végű országba tankolni s onnan haza.nincs elég ember hozzá. addig birják biztositani ameddig biztositani tudják .(ez a szük keresztmetszet ezért nem tudnánk gépet kuldeni mert akkor ahhoz egy már betervezett gépet kellene lehuzni a listáról ami vagy embert vagy élelmet visz a reptérre hogy a meglévő problémák megoldodjanak.) tehát ha mi odaküldenénk egy üres gépet (azzal kicsesznénk az amikkal és megnehezítenénk az amugy is nehéz helyzetüket.) ezt enm akarják) ha élelmet küldenénk vagy egyéb anyagot (teherszállítő rámpás hilyán a kipakolás elég macerás tehát beleköp a logisztikába) ha embert küldenénk az egy mégmagasabb kategoria... plussz számold fel a be és kipakolást és késöbb jönnek a srácok haza mint így.
nincs üres idő . nincs olyan hogy még+5 perc ami idő van maximálisan ki van használva. ha lenne +1 gép fogadására lehetőség akkor amint erre rájönnek már nem lenne üres hely mert betolnák a következő amcsi gépet.Ha biztosítják egy gépnek, akkor egy másiknak is tudják. Leszáll egy amcsi gép, 5 percre rá leszáll a magyar gép is. Azalatt az 5 perc alatt eltűnnek a katonák vagy mi, hogy nem tudják biztosítani ugyanúgy a terepet? 26 + akármennyi ember mennyi idő felszálljon? Valószínűleg nem sok, mert nem kell a bútorokat s mosógépet felcipelni, csak mindenki a saját seggét meg a kedvenc M4-esét plusz ami van a hátizsákjában. Azzal fordulhat is meg, még a hajtóműveket sem kellett leállítania és szállhat fel. Két levegőben levés közt 20-30 perc kell max ha mindenki operatívan teszi a dolgát, aztán mehet valamelyik "sztán" végű országba tankolni s onnan haza.
Az ablakot egy mérettel kisebb csavarral rögzítették egy szervíz alatt, 6mm-t raktak 7 helyett vagy ilyensmi, kiesett mindenestől.Egy britt polgári gépen már túlélt egy másodpilóta egy ilyen akciót, de kellet hozzá egy valag szerencse meg a személyzet akik fogták a lábát amíg leszálltak. A Natgeo sorozatában van feldolgozva. Ott a pilótafülke ablaka robbant ki a túlnyomástól, azért vitte ki a huzat. Valamiben megakadt a lábánál, utána meg már fogták. Senki nem hitte el a gépen hogy túléli, de megúszta. A fejét csapkodta a huzat a repülő oldalának, csupa vér volt az egész. Mutattak róla eredeti fényképet is.
Erről írtam korábban. A teljes video amit láttam még vérlázítóbb.Talibánok éppen moderálódnak:
Taliban fighters execute 22 unarmed Afghan soldiers who surrendered
Taliban fighters have executed 22 Afghan commandos in the town of Dawlat Abad in Faryab province as they surrendered after some clashes. Several videos have surfaced of the incident.www.wionews.com
Teljes tévedés. Minden nagyhatalom csak úgy tudja hoszutávulag a pozíciójit fentartani, esetleg kiterjeszteni is, ha azt alátámastja valami utos globális ideológiával. Ezek az utolsó két évezredben leginkább a kereszténység és az iszlám voltak, viszont a 18. században már kulonbozo okok miatt mindkét vallás elveszétette a politikai "utoképességét", ezert a nagyhatalmak más ideológiák után kezdtek nézni, amik legitimálnának a pozíciójukat és terjeszkedésuket. Tobb bukfenc után mára csak a Nyugat által preferált ideológia igazán alkalmas hoszutávú épitkezésre és ez kizárolag az új lehelletet kapott iszlamizmus lehet képes ahogy úgy ellensúlyozni. Más hatalmak okális/nacionalista jellegú ideológiái, mind a maoizmus vagy hinduizmus, nem igazán importálhatók, és más illiberális jellegú szerveszkedések pedig egyre inkább zsákutcába kerulnek. Ezért USA értelemszeruen nem hagyhassa el az irányzatát - ennek fentartása számukra nemzetbiztonsági kérdés. És az EU-nak is kel egy ilyen ideológia, amin keresztul felépítené saját magát, egy kozos pont és értékrendszer, ami az jovobeli EEA lakosságát (legalábis annak meghatárózó részét) nemzetiségtól fuggetlenul oszerázza.
Az kemény, még nem hallottam. Csávókám ott másodszor született meg.Egy britt polgári gépen már túlélt egy másodpilóta egy ilyen akciót, de kellet hozzá egy valag szerencse meg a személyzet akik fogták a lábát amíg leszálltak. A Natgeo sorozatában van feldolgozva. Ott a pilótafülke ablaka robbant ki a túlnyomástól, azért vitte ki a huzat. Valamiben megakadt a lábánál, utána meg már fogták. Senki nem hitte el a gépen hogy túléli, de megúszta. A fejét csapkodta a huzat a repülő oldalának, csupa vér volt az egész. Mutattak róla eredeti fényképet is.
Ennek a gépnek nem kell kirakodó pont, nem kell terminálból hozzaférés, leszáll, berohan a másik, felszál és kész. Ha annyi gép lenne azon a reptéren, mint amennyiről te fantáziálsz, hogy nincs üres idő, akkor eddig elhrodták volna a reptéren levőket tízszer. Most nem szempont a kényelem, ha 10 percenként jön / megy egy gép, akkor 500 fős átlaggal számolva tegnap hajnaltól 120,000 embert ki tudtak volna hozni.nincs üres idő . nincs olyan hogy még+5 perc ami idő van maximálisan ki van használva. ha lenne +1 gép fogadására lehetőség akkor amint erre rájönnek már nem lenne üres hely mert betolnák a következő amcsi gépet.