[BIZTPOL] Afganisztáni helyzet

Az afgán nemzeti bank elnökének a visszaemlékezése.....

"Aztán múlt csütörtökön jött.

Ahmady úr leírta, hogyan vett részt szokásos megbeszélésein aznap reggel, de mire hazatért, a nagyvárosok, köztük Ghazni és Herat a tálibok irányítása alatt álltak. Azt mondta, pénteken felhívást kapott, miszerint a jegybank nem kap további amerikai dollár szállítmányokat, szombaton pedig a bank kevesebb valutát szállított a piacoknak. "Ami tovább fokozta a pánikot" - mondta.

„Szombaton gyűléseket tartottam, hogy megnyugtassam a bankokat és a pénzváltókat, hogy megnyugtassák őket” - írta Ahmady úr. - Nem hiszem el, hogy ez egy nappal azelőtt történt, hogy Kabul elesett.

Szombat este azt mondta, elővigyázatosságból jegyeket vásárolt, hogy hétfőn elhagyja az országot. De vasárnap elhagyta a központi bankot, és a repülőtérre ment, ahol afgán politikusokat látott.

„Vasárnap este 7 órakor biztosítottam a Kam Air járatát” - mondta, utalva a Kabulban székelő nemzetközi légitársaságra. - Aztán jött a hír: az elnök már elment.

A köztisztviselők és a hadsereg azonnal elhagyta pozícióját, amikor Ghani úr távozásának híre elterjedt, és több száz ember száguldott ki a repüllőtérre „A repülőgépben nem volt üzemanyag vagy pilóta. Mindannyian azt reméltük, hogy ez elmúlik” - írta.

Ezután leszállt a repülőgépről, és a repülőteret elárasztó tömegen keresztül egy katonai repülőgépen kötött ki. Ahmady úr nem árulta el, hogy melyik állam volt a repülőgép tulajdonosa, és hogy hová tart.

„Ennek nem kellett így végződnie” - írta. „Undorodom attól, hogy az afgán vezetés nem tervezett Láttam, hogy a repülőgépen távoznak, anélkül, hogy értesítenének másokat. Megkérdeztem a palotát, hogy van -e evakuációs terv/charterjáratok. Hét év szolgálat után csak a csend fogadott. ”

- Eshe Nelson
 
Termez reptér-Uzbegisztánban. Afganisztánból oda menekült repülőgépek és helikopterek.

xJyUnV1k9SA.jpg
Ezek szerint az irániak lecsúsztak a gépekről. Maradtak azok amik a taliboknál maradtak. Majd azokkal lebótolják ha van eszük
 
de nem tudják folyamatosan biztosítani a kifutot sem (ezért is kell az erősítés!!!) 1000 katona megoldja hogyne 24/24 BE egyfolytába...
viccből helikoterrel pucolták a leszállót biztos.
ja letudna szállni a mienk is más helyett (de láthatod hogy az usa aztmondja az ő gépe fontosabb mint a mienk. az emberek mek ma vagy holnap jönnek haz. erre van időpontjuk.)
nem tudják kihozni mert nem a gépek száma a szük keresztmetszet nem az a probléma....

a németek kihoztak 6 mebert meg 20 ajki papirszerint bent sem vólt meg XY dolgot amiről nem akarják hogy tudjunk...
Nem 24-be hanem egyszerre, az 3 vagy 4 váltásban 3x vagy 4x ennyi katona, csak amerikai ennek a duplája van ott. Van egy darab kifutópályájuk amit tisztán kellene tartani meg a kisebb párhuzamos sávot és a bekötőket. Ez nem a JFK vagy a Frankfurti. Nem viccből pucolják helikopterrel, hanem mert tökéletlenkednek, az egész úgy van elbaszva a kivonulásban ahogy van, a reptéri káosz a mégnagyobb káosznak csak egy része. És már fennebb leírtam kétszer, hogy nem a MH dolga őket kihzni, de ha más nem hajlandó rá, akkor oda kell küldeni egy magyar katonai gépet, ha meg kihozzák az amerikaiak vagy akárki, akkor meg az ők dolguk és feleslegesen nincs amiért odamenni.
 
Ha ezek időben leugráltak, akkor jó eséllyel csak halláskárosultak lettek, de nem zúzta be őket a futóakna ajtó, mielőtt a halálba zuhantak. Egyben, vagy darabokban.
Az akna ajtó valószínű nem zúzta be őket, de az tuti hogy komolyan meglepődtek mikor az ülőkének használt akna ajtó eltűnt alóluk.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
mert nem hittél nekem.
Nem erről van szó. Hanem arról, amiért szükségünk van a KC-390-esre.
Az a gond, hogy az olyan helyzetben, ami odakint van, megint rá kell bízni magunkat egy államközi megállapodásra. Azonban, ha kiderül, hogy előjön a bokorból egy angol állampolgár csoport, akkor ne legyenek kétségeid, hogy ki lesz félretolva.

A fő probléma egy ilyen kivonásnál a földi kiszolgáló eszközök használata.
Ha rámpásod van, akkor ez nem probléma.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Wilson
Nem 24-be hanem egyszerre, az 3 vagy 4 váltásban 3x vagy 4x ennyi katona, csak amerikai ennek a duplája van ott. Van egy darab kifutópályájuk amit tisztán kellene tartani meg a kisebb párhuzamos sávot és a bekötőket. Ez nem a JFK vagy a Frankfurti. Nem viccből pucolják helikopterrel, hanem mert tökéletlenkednek, az egész úgy van elbaszva a kivonulásban ahogy van, a reptéri káosz a mégnagyobb káosznak csak egy része. És már fennebb leírtam kétszer, hogy nem a MH dolga őket kihzni, de ha más nem hajlandó rá, akkor oda kell küldeni egy magyar katonai gépet, ha meg kihozzák az amerikaiak vagy akárki, akkor meg az ők dolguk és feleslegesen nincs amiért odamenni.
nincs elég ember hozzá. addig birják biztositani ameddig biztositani tudják .(ez a szük keresztmetszet ezért nem tudnánk gépet kuldeni mert akkor ahhoz egy már betervezett gépet kellene lehuzni a listáról ami vagy embert vagy élelmet visz a reptérre hogy a meglévő problémák megoldodjanak.) tehát ha mi odaküldenénk egy üres gépet (azzal kicsesznénk az amikkal és megnehezítenénk az amugy is nehéz helyzetüket.) ezt enm akarják) ha élelmet küldenénk vagy egyéb anyagot (teherszállítő rámpás hilyán a kipakolás elég macerás tehát beleköp a logisztikába) ha embert küldenénk az egy mégmagasabb kategoria... plussz számold fel a be és kipakolást és késöbb jönnek a srácok haza mint így.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Nem erről van szó. Hanem arról, amiért szükségünk van a KC-390-esre.
Az a gond, hogy az olyan helyzetben, ami odakint van, megint rá kell bízni magunkat egy államközi megállapodásra. Azonban, ha kiderül, hogy előjön a bokorból egy angol állampolgár csoport, akkor ne legyenek kétségeid, hogy ki lesz félretolva.

A fő probléma egy ilyen kivonásnál a földi kiszolgáló eszközök használata.
Ha rámpásod van, akkor ez nem probléma.
igen ezért vesszük a KC ket. igen elöbb is beszerezhettünk vólna valamit az nacsák helyett csak nem vólt pénz :) az ancsa felujítás az ukránok hanyagsága ésgecizése miatt problémás lett vólna (nato nem szolt az ukranokra.) oroszokkal nem uzletelhetünk a mi k is macerásak voltak
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Hú, ez kemény
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egy britt polgári gépen már túlélt egy másodpilóta egy ilyen akciót, de kellet hozzá egy valag szerencse meg a személyzet akik fogták a lábát amíg leszálltak. A Natgeo sorozatában van feldolgozva. Ott a pilótafülke ablaka robbant ki a túlnyomástól, azért vitte ki a huzat. Valamiben megakadt a lábánál, utána meg már fogták. Senki nem hitte el a gépen hogy túléli, de megúszta. A fejét csapkodta a huzat a repülő oldalának, csupa vér volt az egész. Mutattak róla eredeti fényképet is.
 
  • Tetszik
Reactions: theo
Az, hogy 20éven keresztül nem mozdult el az afgán helyzet a rendezés irányába az nem véletlen hanem nagyon is tudatos folyamat. Egyrészt az ország hegyei alatt immár 1Trillió dollárt is meghaladó értékű, relatíve könnyen kitermelhető ritkaföldfém lakozik,aminek az értéke napról napra csak fokozódik. De ez a kissebb ok, a nagyobb ok Kína szorongatása volt olaj és gázügyileg valamint kína ne irántól vásárolja ezeket (olcsón) hanem relaítve drágábban pl.szaudiaktól..

Egyetlen kép megmagyarázza a helyzetet:
pipelineastan.jpg

Afganisztánon keresztül lett volna a legrövidebb útja kínába az olcsó iráni gáznak és kőolajnak (ugye a Pakik problémásak, nagyon = szaudibarát )visszafelé pedig irán igen nagymennyiségű pézhez jutott volna amit egyik öböl menti ország sem nézett jó szemmel, főleg nem a szaudiak vagy izrael!
Másrészről még az oroszoknak se volt érdeke ez effajta kína<>irán számára roppant előnyös kapcsolódás, hiszen rontotta volna az orosz energiahordozók versenyképességét. Ezért sem nagyon firtatták az oroszok 9/11-et ;)
 
nincs elég ember hozzá. addig birják biztositani ameddig biztositani tudják .(ez a szük keresztmetszet ezért nem tudnánk gépet kuldeni mert akkor ahhoz egy már betervezett gépet kellene lehuzni a listáról ami vagy embert vagy élelmet visz a reptérre hogy a meglévő problémák megoldodjanak.) tehát ha mi odaküldenénk egy üres gépet (azzal kicsesznénk az amikkal és megnehezítenénk az amugy is nehéz helyzetüket.) ezt enm akarják) ha élelmet küldenénk vagy egyéb anyagot (teherszállítő rámpás hilyán a kipakolás elég macerás tehát beleköp a logisztikába) ha embert küldenénk az egy mégmagasabb kategoria... plussz számold fel a be és kipakolást és késöbb jönnek a srácok haza mint így.
Ha biztosítják egy gépnek, akkor egy másiknak is tudják. Leszáll egy amcsi gép, 5 percre rá leszáll a magyar gép is. Azalatt az 5 perc alatt eltűnnek a katonák vagy mi, hogy nem tudják biztosítani ugyanúgy a terepet? 26 + akármennyi ember mennyi idő felszálljon? Valószínűleg nem sok, mert nem kell a bútorokat s mosógépet felcipelni, csak mindenki a saját seggét meg a kedvenc M4-esét plusz ami van a hátizsákjában. Azzal fordulhat is meg, még a hajtóműveket sem kellett leállítania és szállhat fel. Két levegőben levés közt 20-30 perc kell max ha mindenki operatívan teszi a dolgát, aztán mehet valamelyik "sztán" végű országba tankolni s onnan haza.
 
Ha biztosítják egy gépnek, akkor egy másiknak is tudják. Leszáll egy amcsi gép, 5 percre rá leszáll a magyar gép is. Azalatt az 5 perc alatt eltűnnek a katonák vagy mi, hogy nem tudják biztosítani ugyanúgy a terepet? 26 + akármennyi ember mennyi idő felszálljon? Valószínűleg nem sok, mert nem kell a bútorokat s mosógépet felcipelni, csak mindenki a saját seggét meg a kedvenc M4-esét plusz ami van a hátizsákjában. Azzal fordulhat is meg, még a hajtóműveket sem kellett leállítania és szállhat fel. Két levegőben levés közt 20-30 perc kell max ha mindenki operatívan teszi a dolgát, aztán mehet valamelyik "sztán" végű országba tankolni s onnan haza.
nincs üres idő . nincs olyan hogy még+5 perc ami idő van maximálisan ki van használva. ha lenne +1 gép fogadására lehetőség akkor amint erre rájönnek már nem lenne üres hely mert betolnák a következő amcsi gépet.
 
Egy britt polgári gépen már túlélt egy másodpilóta egy ilyen akciót, de kellet hozzá egy valag szerencse meg a személyzet akik fogták a lábát amíg leszálltak. A Natgeo sorozatában van feldolgozva. Ott a pilótafülke ablaka robbant ki a túlnyomástól, azért vitte ki a huzat. Valamiben megakadt a lábánál, utána meg már fogták. Senki nem hitte el a gépen hogy túléli, de megúszta. A fejét csapkodta a huzat a repülő oldalának, csupa vér volt az egész. Mutattak róla eredeti fényképet is.
Az ablakot egy mérettel kisebb csavarral rögzítették egy szervíz alatt, 6mm-t raktak 7 helyett vagy ilyensmi, kiesett mindenestől.
 
  • Tetszik
Reactions: theo
Teljes tévedés. Minden nagyhatalom csak úgy tudja hoszutávulag a pozíciójit fentartani, esetleg kiterjeszteni is, ha azt alátámastja valami utos globális ideológiával. Ezek az utolsó két évezredben leginkább a kereszténység és az iszlám voltak, viszont a 18. században már kulonbozo okok miatt mindkét vallás elveszétette a politikai "utoképességét", ezert a nagyhatalmak más ideológiák után kezdtek nézni, amik legitimálnának a pozíciójukat és terjeszkedésuket. Tobb bukfenc után mára csak a Nyugat által preferált ideológia igazán alkalmas hoszutávú épitkezésre és ez kizárolag az új lehelletet kapott iszlamizmus lehet képes ahogy úgy ellensúlyozni. Más hatalmak okális/nacionalista jellegú ideológiái, mind a maoizmus vagy hinduizmus, nem igazán importálhatók, és más illiberális jellegú szerveszkedések pedig egyre inkább zsákutcába kerulnek. Ezért USA értelemszeruen nem hagyhassa el az irányzatát - ennek fentartása számukra nemzetbiztonsági kérdés. És az EU-nak is kel egy ilyen ideológia, amin keresztul felépítené saját magát, egy kozos pont és értékrendszer, ami az jovobeli EEA lakosságát (legalábis annak meghatárózó részét) nemzetiségtól fuggetlenul oszerázza.

Már találtak maguknak ilyet úgy tűnik, a feminizmust, az LGBTQ+-t és "a fehér ember gonosz"-t... Kérdés lehet-e ez egy életképes birodalmi ideológia, vannak kételyeim. De ezt találták ki (USA + EU)
 
  • Dühítő
Reactions: hunter85
Lazításként
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
Egy britt polgári gépen már túlélt egy másodpilóta egy ilyen akciót, de kellet hozzá egy valag szerencse meg a személyzet akik fogták a lábát amíg leszálltak. A Natgeo sorozatában van feldolgozva. Ott a pilótafülke ablaka robbant ki a túlnyomástól, azért vitte ki a huzat. Valamiben megakadt a lábánál, utána meg már fogták. Senki nem hitte el a gépen hogy túléli, de megúszta. A fejét csapkodta a huzat a repülő oldalának, csupa vér volt az egész. Mutattak róla eredeti fényképet is.
Az kemény, még nem hallottam. Csávókám ott másodszor született meg.
 
nincs üres idő . nincs olyan hogy még+5 perc ami idő van maximálisan ki van használva. ha lenne +1 gép fogadására lehetőség akkor amint erre rájönnek már nem lenne üres hely mert betolnák a következő amcsi gépet.
Ennek a gépnek nem kell kirakodó pont, nem kell terminálból hozzaférés, leszáll, berohan a másik, felszál és kész. Ha annyi gép lenne azon a reptéren, mint amennyiről te fantáziálsz, hogy nincs üres idő, akkor eddig elhrodták volna a reptéren levőket tízszer. Most nem szempont a kényelem, ha 10 percenként jön / megy egy gép, akkor 500 fős átlaggal számolva tegnap hajnaltól 120,000 embert ki tudtak volna hozni.