Talibok lakmároznak az Uzbegisztánba menekült Dostum tábornok(etnikai üzbég) házában Kabulban
	
	
		
			
				
					
						
							
						
					
				
			
			
				
					
						
							
						
					
					vk.com
				
			
		
	
				
			Elképzeljem a wc-t egy ilyen út után....??
					
				Érdekes okfejtés és van benne logika is, de ha nem mennek be az amcsik Afganisztánba 2001 szept. 11 követően vajon a vaskalapos tálibok hagyták volna, hogy Irán és Kína rajtuk keresztül üzleteljen az energiahordozókkal én nem nagyon hiszek ebben, és azzal kapcsolatban is tamáskodom, hogy az USA ezért volt Afganisztánban 20 évig nagyon komoly haderővel,áldozta fel több ezer katonájának az életét és költött el 2,5 billió dollárt mert ezzel blokkolta Kína olcsó iráni energiahordozókhoz jutását....Az, hogy 20éven keresztül nem mozdult el az afgán helyzet a rendezés irányába az nem véletlen hanem nagyon is tudatos folyamat. Egyrészt az ország hegyei alatt immár 1Trillió dollárt is meghaladó értékű, relatíve könnyen kitermelhető ritkaföldfém lakozik,aminek az értéke napról napra csak fokozódik. De ez a kissebb ok, a nagyobb ok Kína szorongatása volt olaj és gázügyileg valamint kína ne irántól vásárolja ezeket (olcsón) hanem relaítve drágábban pl.szaudiaktól..
Egyetlen kép megmagyarázza a helyzetet:
![]()
Afganisztánon keresztül lett volna a legrövidebb útja kínába az olcsó iráni gáznak és kőolajnak (ugye a Pakik problémásak, nagyon = szaudibarát )visszafelé pedig irán igen nagymennyiségű pézhez jutott volna amit egyik öböl menti ország sem nézett jó szemmel, főleg nem a szaudiak vagy izrael!
Másrészről még az oroszoknak se volt érdeke ez effajta kína<>irán számára roppant előnyös kapcsolódás, hiszen rontotta volna az orosz energiahordozók versenyképességét. Ezért sem nagyon firtatták az oroszok 9/11-et![]()
Viszont azt látod, hogy azok a jókora panelek meg ki-be nyílnak, csukódnak.Az akna ajtó valószínű nem zúzta be őket, de az tuti hogy komolyan meglepődtek mikor az ülőkének használt akna ajtó eltűnt alóluk.
Gondolod, hogy eljutnak odáig a tömegen keresztül?Elképzeljem a wc-t egy ilyen út után....??
És ezek még nem is menekülök voltak, hanem fizető vendégek.![]()
Shocking footage reveals plane with faeces on the floor after a flight
The footage was reportedly filmed on an inaugural flight from Jeddah in Saudi Arabia to Addis Ababa in Ethiopia and has had over 124,000 views online.www.dailymail.co.uk

És a természeti adottságok mennyire felelnének meg mondjuk egy csőhálózat kialakítására? Nyilván megoldható, de akkor drágábban és annyival emeli a nyersanyag árát is.Az, hogy 20éven keresztül nem mozdult el az afgán helyzet a rendezés irányába az nem véletlen hanem nagyon is tudatos folyamat. Egyrészt az ország hegyei alatt immár 1Trillió dollárt is meghaladó értékű, relatíve könnyen kitermelhető ritkaföldfém lakozik,aminek az értéke napról napra csak fokozódik. De ez a kissebb ok, a nagyobb ok Kína szorongatása volt olaj és gázügyileg valamint kína ne irántól vásárolja ezeket (olcsón) hanem relaítve drágábban pl.szaudiaktól..
Egyetlen kép megmagyarázza a helyzetet:
![]()
Afganisztánon keresztül lett volna a legrövidebb útja kínába az olcsó iráni gáznak és kőolajnak (ugye a Pakik problémásak, nagyon = szaudibarát )visszafelé pedig irán igen nagymennyiségű pézhez jutott volna amit egyik öböl menti ország sem nézett jó szemmel, főleg nem a szaudiak vagy izrael!
Másrészről még az oroszoknak se volt érdeke ez effajta kína<>irán számára roppant előnyös kapcsolódás, hiszen rontotta volna az orosz energiahordozók versenyképességét. Ezért sem nagyon firtatták az oroszok 9/11-et![]()
A tálibok csak azért nem foglalták el hamarabb az országot, mert össze kellett szedni az eldobott fegyvereket.
Folyamatosan új szavakat tanulok öreg koromra: futóakna, aknaajtó...Ahogy nézem, beszorult a teste félig a futóaknába, mert rázáródott az aknaajtó.![]()

					
				Értsd már meg hogy nem a betoncsík kapacitása a véges hanem a humánerőforrás.Ennek a gépnek nem kell kirakodó pont, nem kell terminálból hozzaférés, leszáll, berohan a másik, felszál és kész. Ha annyi gép lenne azon a reptéren, mint amennyiről te fantáziálsz, hogy nincs üres idő, akkor eddig elhrodták volna a reptéren levőket tízszer. Most nem szempont a kényelem, ha 10 percenként jön / megy egy gép, akkor 500 fős átlaggal számolva tegnap hajnaltól 120,000 embert ki tudtak volna hozni.
Te nem érted, ennek a gépnek csak üres kifutó kell le és fel, arra a pár percre. Azontúl nem kell semmilyen kiszolgáló humánerőforrás. ezzel semmilyen szinten nem akadályozza egy másik gép leszállását ami mondjuk hoz ellátmányt. A kettőnek semmi köze egymáshoz.Értsd már meg hogy nem a betoncsík kapacitása a véges hanem a humánerőforrás.
nincs kapacitás több gép fogadására. ami kapacitás van maxon pörög.
ez van elcseszték. ahhoz hogy javítsanak a helyzeten ahhoz több ember kell ahhoz több ellátmány és mivel végesek a keretek az erőforrások a reptéren. nem tudják folyamatosan biztosítani a szabad le és felszállást a szabad ki be pakolást a gurulóutakat stb. nem tehetik meg azt hogy kivegyenek egy ilyen jellegű szállítmányal érkező gépet csak a mi kedvunkért.
miért nem kell biztosítani kell a kifurópályát aa leszálláshoz a felszálláshoz biztosítani kell a gurulóutat. biztosítani kell a repülőgép védelmét ameddig fel nem szállnak a 26ok és a gép el nem indul (mint látszik a videon a mozgásban lévő gép sem biztosíték arra hogy nem próbálnak rá mozgásba felszállni.) a szükséges kapacitások 90% a ugyan úgy szüókséges mintha ellátmáányt vagy csapatokat vinne befele. cserébe nem visz semmit csak elveszi a helyet egy olyan géptől ami visz is valamit és többet hoz el onnan. (én se engedném ilyen szituba)Te nem érted, ennek a gépnek csak üres kifutó kell le és fel, arra a pár percre. Azontúl nem kell semmilyen kiszolgáló humánerőforrás. ezzel semmilyen szinten nem akadályozza egy másik gép leszállását ami mondjuk hoz ellátmányt. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
A kifutópályát folyamatosan kell biztosítani, nem kergetőzni az afgánokkal. Akkor meg nem szempont, hogy 5 perc mulva is jön egy gép.miért nem kell biztosítani kell a kifurópályát aa leszálláshoz a felszálláshoz biztosítani kell a gurulóutat. biztosítani kell a repülőgép védelmét ameddig fel nem szállnak a 26ok és a gép el nem indul (mint látszik a videon a mozgásban lévő gép sem biztosíték arra hogy nem próbálnak rá mozgásba felszállni.) a szükséges kapacitások 90% a ugyan úgy szüókséges mintha ellátmáányt vagy csapatokat vinne befel.
de nem képesek folyamatosan biztosítani ha kellene ha nem.... és ha mi beküldünk egy üres játratott annyival is kevesebb ideig tudják biztosítani mintha egy katonákkal teli gépet küldenének be. és a rajta utazók munkába állnának.A kifutópályát folyamatosan kell biztosítani, nem kergetőzni az afgánokkal. Akkor meg nem szempont, hogy 5 perc mulva is jön egy gép.
Ez nonszensz, most vagy van annyi emberük, hogy lepucolják a kifutót vagy nincs. Ha van akkor azok ugyanúgy megcsinálják az 5 perccel később jövő gépnek is, ha nincs akkor meg egyszer sem tudják és a C-130 majd csinál helyet magának. És ne hidd azt, hogy órák a kifutó letakarítása, mert addig ötvenszer visszamenne a másik, aki legelőször le volt kergetve róla.de nem képesek folyamatosan biztosítani ha kellene ha nem.... és ha mi beküldünk egy üres játratott annyival is kevesebb ideig tudják biztosítani mintha egy katonákkal teli gépet küldenének be.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..