[BIZTPOL] Afganisztáni helyzet

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Az, hogy 20éven keresztül nem mozdult el az afgán helyzet a rendezés irányába az nem véletlen hanem nagyon is tudatos folyamat. Egyrészt az ország hegyei alatt immár 1Trillió dollárt is meghaladó értékű, relatíve könnyen kitermelhető ritkaföldfém lakozik,aminek az értéke napról napra csak fokozódik. De ez a kissebb ok, a nagyobb ok Kína szorongatása volt olaj és gázügyileg valamint kína ne irántól vásárolja ezeket (olcsón) hanem relaítve drágábban pl.szaudiaktól..

Egyetlen kép megmagyarázza a helyzetet:
pipelineastan.jpg

Afganisztánon keresztül lett volna a legrövidebb útja kínába az olcsó iráni gáznak és kőolajnak (ugye a Pakik problémásak, nagyon = szaudibarát )visszafelé pedig irán igen nagymennyiségű pézhez jutott volna amit egyik öböl menti ország sem nézett jó szemmel, főleg nem a szaudiak vagy izrael!
Másrészről még az oroszoknak se volt érdeke ez effajta kína<>irán számára roppant előnyös kapcsolódás, hiszen rontotta volna az orosz energiahordozók versenyképességét. Ezért sem nagyon firtatták az oroszok 9/11-et ;)
Érdekes okfejtés és van benne logika is, de ha nem mennek be az amcsik Afganisztánba 2001 szept. 11 követően vajon a vaskalapos tálibok hagyták volna, hogy Irán és Kína rajtuk keresztül üzleteljen az energiahordozókkal én nem nagyon hiszek ebben, és azzal kapcsolatban is tamáskodom, hogy az USA ezért volt Afganisztánban 20 évig nagyon komoly haderővel,áldozta fel több ezer katonájának az életét és költött el 2,5 billió dollárt mert ezzel blokkolta Kína olcsó iráni energiahordozókhoz jutását....
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 237
61 649
113
Az akna ajtó valószínű nem zúzta be őket, de az tuti hogy komolyan meglepődtek mikor az ülőkének használt akna ajtó eltűnt alóluk.
Viszont azt látod, hogy azok a jókora panelek meg ki-be nyílnak, csukódnak.
A géptörzs oldalán lobogó hulláról is kijött már a videó.
Gyanítom, ő az egyik ilyenbe szorult be.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 164
83 822
113
 

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 634
113
És ezek még nem is menekülök voltak, hanem fizető vendégek.
Egyszer olvastam erről egy cikket, hogy mióta a repülés elérhetővé vált az alsóbb néposztályoknak is, azóta kezdik feladni a munkájukat az érzékeny gyomorú légiutaskisérők.
Én pl. mindig a végsőkig küzdök a repülőn, hogy ne kelljen használnom a közöst.
Egyszer egy TRK gépen zsinórban lenyomtam 8 üveg sört, meggondolatlan cselekedet volt, soha többet. :D
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Az, hogy 20éven keresztül nem mozdult el az afgán helyzet a rendezés irányába az nem véletlen hanem nagyon is tudatos folyamat. Egyrészt az ország hegyei alatt immár 1Trillió dollárt is meghaladó értékű, relatíve könnyen kitermelhető ritkaföldfém lakozik,aminek az értéke napról napra csak fokozódik. De ez a kissebb ok, a nagyobb ok Kína szorongatása volt olaj és gázügyileg valamint kína ne irántól vásárolja ezeket (olcsón) hanem relaítve drágábban pl.szaudiaktól..

Egyetlen kép megmagyarázza a helyzetet:
pipelineastan.jpg

Afganisztánon keresztül lett volna a legrövidebb útja kínába az olcsó iráni gáznak és kőolajnak (ugye a Pakik problémásak, nagyon = szaudibarát )visszafelé pedig irán igen nagymennyiségű pézhez jutott volna amit egyik öböl menti ország sem nézett jó szemmel, főleg nem a szaudiak vagy izrael!
Másrészről még az oroszoknak se volt érdeke ez effajta kína<>irán számára roppant előnyös kapcsolódás, hiszen rontotta volna az orosz energiahordozók versenyképességét. Ezért sem nagyon firtatták az oroszok 9/11-et ;)
És a természeti adottságok mennyire felelnének meg mondjuk egy csőhálózat kialakítására? Nyilván megoldható, de akkor drágábban és annyival emeli a nyersanyag árát is.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 078
32 583
113

 
  • Vicces
Reactions: Horizon

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 331
34 109
113
Ennek a gépnek nem kell kirakodó pont, nem kell terminálból hozzaférés, leszáll, berohan a másik, felszál és kész. Ha annyi gép lenne azon a reptéren, mint amennyiről te fantáziálsz, hogy nincs üres idő, akkor eddig elhrodták volna a reptéren levőket tízszer. Most nem szempont a kényelem, ha 10 percenként jön / megy egy gép, akkor 500 fős átlaggal számolva tegnap hajnaltól 120,000 embert ki tudtak volna hozni.
Értsd már meg hogy nem a betoncsík kapacitása a véges hanem a humánerőforrás.
nincs kapacitás több gép fogadására. ami kapacitás van maxon pörög.
ez van elcseszték. ahhoz hogy javítsanak a helyzeten ahhoz több ember kell ahhoz több ellátmány és mivel végesek a keretek az erőforrások a reptéren. nem tudják folyamatosan biztosítani a szabad le és felszállást a szabad ki be pakolást a gurulóutakat stb. nem tehetik meg azt hogy kivegyenek egy ilyen jellegű szállítmányal érkező gépet csak a mi kedvunkért. mert azzal nem javítanak a helyzetükön hanem rontanak annyival is késöbb kerül kotroljuk alá a helyzet amennyivel adott gép ami kiesett a mi gépünk miatt be nem érkezik (vagy fokozottabba ha pl fáradság miatt nagyobb tömeg jut be ellenőrizetlenül a reptérre)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 790
30 579
113
Értsd már meg hogy nem a betoncsík kapacitása a véges hanem a humánerőforrás.
nincs kapacitás több gép fogadására. ami kapacitás van maxon pörög.
ez van elcseszték. ahhoz hogy javítsanak a helyzeten ahhoz több ember kell ahhoz több ellátmány és mivel végesek a keretek az erőforrások a reptéren. nem tudják folyamatosan biztosítani a szabad le és felszállást a szabad ki be pakolást a gurulóutakat stb. nem tehetik meg azt hogy kivegyenek egy ilyen jellegű szállítmányal érkező gépet csak a mi kedvunkért.
Te nem érted, ennek a gépnek csak üres kifutó kell le és fel, arra a pár percre. Azontúl nem kell semmilyen kiszolgáló humánerőforrás. ezzel semmilyen szinten nem akadályozza egy másik gép leszállását ami mondjuk hoz ellátmányt. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 331
34 109
113
Te nem érted, ennek a gépnek csak üres kifutó kell le és fel, arra a pár percre. Azontúl nem kell semmilyen kiszolgáló humánerőforrás. ezzel semmilyen szinten nem akadályozza egy másik gép leszállását ami mondjuk hoz ellátmányt. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
miért nem kell biztosítani kell a kifurópályát aa leszálláshoz a felszálláshoz biztosítani kell a gurulóutat. biztosítani kell a repülőgép védelmét ameddig fel nem szállnak a 26ok és a gép el nem indul (mint látszik a videon a mozgásban lévő gép sem biztosíték arra hogy nem próbálnak rá mozgásba felszállni.) a szükséges kapacitások 90% a ugyan úgy szüókséges mintha ellátmáányt vagy csapatokat vinne befele. cserébe nem visz semmit csak elveszi a helyet egy olyan géptől ami visz is valamit és többet hoz el onnan. (én se engedném ilyen szituba)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 790
30 579
113
miért nem kell biztosítani kell a kifurópályát aa leszálláshoz a felszálláshoz biztosítani kell a gurulóutat. biztosítani kell a repülőgép védelmét ameddig fel nem szállnak a 26ok és a gép el nem indul (mint látszik a videon a mozgásban lévő gép sem biztosíték arra hogy nem próbálnak rá mozgásba felszállni.) a szükséges kapacitások 90% a ugyan úgy szüókséges mintha ellátmáányt vagy csapatokat vinne befel.
A kifutópályát folyamatosan kell biztosítani, nem kergetőzni az afgánokkal. Akkor meg nem szempont, hogy 5 perc mulva is jön egy gép.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 331
34 109
113
A kifutópályát folyamatosan kell biztosítani, nem kergetőzni az afgánokkal. Akkor meg nem szempont, hogy 5 perc mulva is jön egy gép.
de nem képesek folyamatosan biztosítani ha kellene ha nem.... és ha mi beküldünk egy üres játratott annyival is kevesebb ideig tudják biztosítani mintha egy katonákkal teli gépet küldenének be. és a rajta utazók munkába állnának.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 331
34 109
113
talán holnapután vagy azutáni nap képesek lessznek rendet tenni és a folyamatos üzemet biztosítani a bent lévőket kontrol alatt tartani a kintlévőket ellenőrizetten beengedni. a reptér őrzés biztosítása mellett. (de addigra itthon lessz a 26)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 790
30 579
113
de nem képesek folyamatosan biztosítani ha kellene ha nem.... és ha mi beküldünk egy üres játratott annyival is kevesebb ideig tudják biztosítani mintha egy katonákkal teli gépet küldenének be.
Ez nonszensz, most vagy van annyi emberük, hogy lepucolják a kifutót vagy nincs. Ha van akkor azok ugyanúgy megcsinálják az 5 perccel később jövő gépnek is, ha nincs akkor meg egyszer sem tudják és a C-130 majd csinál helyet magának. És ne hidd azt, hogy órák a kifutó letakarítása, mert addig ötvenszer visszamenne a másik, aki legelőször le volt kergetve róla.