A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 091
6 733
113
No meg a a lanctalpas hajtas 10x bonyolultabb, mint a kardan-kerekes, van rajta extra 10-20 tonna pancel, kell bele egy 2x olyan teljesitmenyu motor (1000LE a PzHban vs 500LE a MAN D26) es meg sorolhatnam.
Ha tippelnem kellene, vagy 4-5x annyiba kerul a PzH tornya alatt levo Leopard hull, mint egy vadiuj HX3 10x10..
A lánctalpas hajtás egyszerűbb mint egy 10x10 -es. Csak 2 kereket kell hajtani, nem 10-et. A többivel egyetértek.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 700
113
Nekem a fotók lapján az jön le, hogy ez egy, a szocializmusból itt maradt üzemcsarnok , annak minden jellegzetességével. Amit próbálnak életben tartani. Feltehetően ez az életben tartás, igaz magára az iparágra is, ahol nem vonnak be a kor színvonalán álló nyugati technológiát. Tipikus példája a pénzünk nincs rá, fejleszteni semmit nem tudunk a technológián, de azért tartsuk életben az iparágat, filozófiára.

Oké, de adj egy minimum eszköz listát, amit szükségesnek tartasz egy javító üzemhez! Azzuro felvetett valamit, mindenki mást mondott rá, mint amire -végül kiderült- ő gondolt, majd jön egy olyan listával, aminek semmi köze nincs a valósághoz.
Nekem ezzel van a gondom, hogy nem tudok mit kezdeni olyan kijelentésekkel, hogy ránézek néhány marketing fotóra és meg tudom állapítani, hogy 50-es évek technológiája, két egyformát nem tudnak legyártani. Mindezt egy javító üzemcsarnokból, ahol nem értem, miért kellene és mit gyártani? Az a termelő üzem dolga.

Hiányolja:
-hegesztőrobotok: nem fogom neked háromszor lehegeszteni, mire megvan a jó paraméter a robothoz, hanem ha jön egy lövedék ütötte lyuk, azt kézi hegesztővel fogom befoltozni... nem tudom értelmezni sem, hogy egy hegesztő robot ide mire kell, de amúgy menőn hangzik
-3D nyomtató: még a gyártásnál sem alap felszerelés, mert minősége nem éri el a kiforrott technológiákét, csupán a hagyományos módszerrel macerásan előállítható darabokat fogom így készíteni, ha terhelés szempontjából nem gond az alacsonyabb és megbízhatatlanabb anyagszerkezet (de egy jármű erőátvitelét az új APC-nkbe nagyon szeretném, hogy a német se ezzel a technológiával készítse a honvédjeinknek)

Bárki elmondhatja a véleményét, hogy szerinte egy-egy cég tőkehiányos. De kicsit több indokot várnék el, mint érzések, ha tényként jelenti ki, hogy nem tud az adott cég hibahatáron belül dolgozni. (A GD Ajaxsza után ezt elvárom, mert azóta különösen hajlamos vagyok az ilyen kijelentéseket komolyan venni.)
 
T

Törölt tag

Guest
Nem a tisztasággal van gond (tőlem olajban is úszhatnak a heggesztőrobotok), hanem az 50-es éveket idéző felszereltséggel. Láthatóan kisipari garázscég, ahol nem tudnak 2 egyforma terméket legyártani. Pont olyan amitől még véletlenül sem szabad semmit vásárolni.
Ezt a magvas véleményt melyik képből vontad le drága barátom? o_O
Csak mert elárulom, hogy a gyártásról készült képeken te semmit nem veszel ki - olyan kicsik.
A másik képen meg a karbantartó részleg van...
Ezt pedig oda is írták neked! :D
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
K

kamm

Guest
A lánctalpas hajtás egyszerűbb mint egy 10x10 -es. Csak 2 kereket kell hajtani, nem 10-et. A többivel egyetértek.

Que paso? :) Nem vagyok gepesz, de nekem eleg vilagosnak tunik, mennyivel tobb mozgo alkatresz kell egy tracked hajtasba, a joval komplikaltabb felfuggesztesrol nem is beszelve... van itt valaki gepesz? Megyek aludni, de reggel erdekelne majd. :)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 091
6 733
113
Hogy mit tetszik? Mi az hogy baja van, baszki? Ez katonasag, nem irodai munka, bazz. :D
A PzHnal az 5 meelle mennyi tennel meg be "betegszabis" letszamnak, masik 2-3 fot? :p

Egy vezet, egy meg celoz es gombokat nyomkod. Barmelyik tudja a masik dolgat is vegezni termeszetesen.
Nincs betegszabis létszám. De bármilyen okból hiányozhat ember. Ha 5 emberből 1 hiányzik, a másik 4 simán kezeli a gépet. Ha 2 ből 1, már problémásabb.

A tüzéreknél a löveg parancsnok csak utasításokat ad, és folymatosan figyeli hogy minden rendben van-e. Ez veszélyes üzem. Ha kicsit mellé célzol, akkor lehet hogy a saját csapataidat találod el. Normál esetben 1 vezeti a gépet, 1 nyomkodja a gombot, 1 meg irányít és ellenőriz. :)
 
T

Törölt tag

Guest
Nekem a fotók lapján az jön le, hogy ez egy, a szocializmusból itt maradt üzemcsarnok , annak minden jellegzetességével. Amit próbálnak életben tartani. Feltehetően ez az életben tartás, igaz magára az iparágra is, ahol nem vonnak be a kor színvonalán álló nyugati technológiát. Tipikus példája a pénzünk nincs rá, fejleszteni semmit nem tudunk a technológián, de azért tartsuk életben az iparágat, filozófiára.
Tehát neked is: A fenti képen a szocreál csarnokbelső a karbantartó részleg...
Ez a 2 kép pl. az amerikai Anniston Army Depot Base honlapjáról van.
31585-350x300.jpg

63791-1-350x300.jpg

Utóbbi képen felhívnám a figyelmet az úgynevezett sajóládi módszer alkalmazására.
Ez az elnevezés még a 1980-as években szivárgott be a nemzetközi terminus technicus-ba, amikor is a helyi kisebbség ezzel az oldalra fordítós technológiaval flexelte le a szétrohadt kipufogó darabjait - attól még a hangja is olyan rajos lett , tezsvír...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 091
6 733
113
Que paso? :) Nem vagyok gepesz, de nekem eleg vilagosnak tunik, mennyivel tobb mozgo alkatresz kell egy tracked hajtasba, a joval komplikaltabb felfuggesztesrol nem is beszelve... van itt valaki gepesz? Megyek aludni, de reggel erdekelne majd. :)
Keress rá egy 8x8 as hajtásra. Van benne vagy 5 diferenciálmű, 8 hajtott féltengely. Hosszú kardán tengelyek a motortól távol levő kerekekhez. Plusz még kormányozni is kell az első 4 kereket. A BTR -nél külön hajtás a propellernek. Kell diferenciál zár. És így is rosszab a terepjáró képessége.

A lánctalpasnál oldalanként 1 kereket hajtanak. Van egy olyan osztómű (nem tudom a nevét) amivel biztosítod, hogy a lánctalpak eltérő sebességgel tudjanak menni. Ezzel irányítod a gépet.
Persze van egy csomó görgő, kell rugózás, lengéscsillapítás, stb. de ezeket nem hajtott keréknél sokkal egyszerübb megodani.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 839
27 048
113
Csak mert elárulom, hogy a gyártásról készült képeken te semmit nem veszel ki - olyan kicsik.
A másik képen meg a karbantartó részleg van...
Más topikba való lenne igy már, de azért beteszem még ezt a pár képet.
Elsőnek a Kazah látogatáskor (2020) készült tipp-topp képeket:
IMG_1316.jpg

IMG_1258.jpg

IMG_1300.jpg

Anno (2019) az új "gyártócsarnok" átadása:
IMG_09701-1621x1080.jpg

khm...gyárudvar:
IMG_1768-1621x1080.jpg

Még egy szervizes kép:
Moldava-foto-2.jpg

...bogarásszatok kedvetekre: https://kotadef.sk/
 

Deidonicus

Well-Known Member
2021. július 2.
489
3 239
93
Odabaszós lesz!!!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó volt a légiparádé igen, csak kár volt egy nyökögő gép szakkommentátor katonát a mikrofon elé engedni, sajnos egy kerek mondata nem volt a tárgyi tévedései mellett. Legalább megtanultuk, hogy a magyar ABC leggyakoribb magánhangzója az Ö ....
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 497
104 747
113
Jó volt a légiparádé igen, csak kár volt egy nyökögő gép szakkommentátor katonát a mikrofon elé engedni, sajnos egy kerek mondata nem volt a tárgyi tévedései mellett. Legalább megtanultuk, hogy a magyar ABC leggyakoribb magánhangzója az Ö ....
A lényeg, jó volt látni az új gépeket (nem is keveset) hazai pilótakkal. Engem a szakkomentátor nem zavart, az hogy az első Griipen áthúzásról félig lemaradtak, igen. 2 év múlva bővülnek a típusok, jön a H225M és a KC390 is. Meg még ki tudja mi....