[HUN] Airbus A319

Megtenned hogy csak az akcio UTAN kérdezel?

Most akkor szerinted, be kell zárni az egész afgán topikot, addig, amég valaki fent be nem jelenti, hogy na most már dumálhatunk a fórumon? Most akkor lapítani kell a fűben, és magyarokon kívüli dolgokról se lehet fórumozni? Mert a dohai egyezségnek semmi köze a most kint levő magyarok biztonságához. Állítottál valamit, amire van nemzetközi cáfolat, arra kérdeztem rá.
 
78 embert hoztak ki összesen, azért az 2 géppel elég karcsú. Valószínűleg őket is úgy kellett "összefogdosni", hogy valamit fel lehessen mutatni eredménynek. Én úgy látom, ha nincs ez a 26 PMC-s botrány, akkor eredetileg nem is terveztek A319et küldeni, csak mivel felkapta a média, kénytelenek voltak beleállni, nehogy arcvesztés, ellenzéknek támadási lehetőség legyen
Sztem qrvára nem ez a helyzet. 1.000 alatti ember érintett közvetlenül, akik magyarok, vagy magyar vonatkozású segítők és családtagok.A 78 kihozott személy inkább a káosznak szól, ami ma Afganisztánban van. Egy holland gép pl. nulla fővel jött ki, de más országok gépei 10 körüli létszámmal jönnek ki eseti kirepüléseknél. Igény lenne a transzportra, de most már szigorú kontroll, válogatás van a legtöbb országnál.

RR sajtótájékoztatója alapján az is egyértelmű nem csak légi transzport akcióról van szó.

OV döntése után a részvételről egy különleges műveleti osztag 20 órán belül kidolgozta a tervet és a felszerelésekkel repülőn várakoztak a parancsra. A jóváhagyás után indultak. RR egyik megbízható embere vezeti az osztagot. Misszióban is dolgoztak együtt.

Valszeg ez áll a háttérben, miért nem azonnal mentünk. Nem 2 pilótára volt szükség. És nem csak magyar vonatkozású emberek mentésében segítünk, hanem a szövetséges országok embereit is hozni fogjuk. Ez is elhangzott.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and Blitz97
Mivel csütörtök hajnalban ment ki mindkettő. Látszódtak nyilvános oldalakon is. Nem HuAF, hanem NAG hívójellel. Amúgy többet fordulnak Kabul és egy közeli, biztonságos ország közt. Ment civil gép is utasokért, ami máshol várakozik.
Az önvédelmi rendszerekről: ha megjönnek a C390esek, akkor ezeket a gépeket nem kell ilyen veszélyesebb helyekre küldeni. Az A330-at civil lajstrommal, meg Wizz Air üzemeltetésben pláne. A Falconokról is azért körvonalazódott az elmúlt 3 évben, hogy nem annyira felderítőgépek.
A két Airbus-szal még az is a gond, hogy nem teljesen autonómok. Kell nekik földi kiszolgálás: lépcső (ez talán megoldható a 319nél), rakodóberendezések (319 ez is), esetleg pushback, ha olyan az állóhely.
Teljesen egyetértek: a KC 390 mellett a 2 Falcont és a 2 A319-est is fel kell szerelni önvédelmi rendszerrel.
A KC 390-eseken nem Elbit rendszer lesz?
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: arcas and formosa1
Pedig kell. Fognak bőven repülni műveleti területre! Ha lesz KC390, akkor is az Airbusok maradnak a fő csapatszállítók például.

Talán a mostani akció ráébreszti a döntéshozókat, hogy jó lenne felszerelni őket. Bár ha eddig halasztották + megjön a KC, amin lesz, megint nem lesz fontos a 319-re... :/
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: krisss and Blitz97
Talán a mostani akció ráébreszti a döntéshozókat, hogy jó lenne felszerelni őket. Bár ha eddig halasztották + megjön a KC, amin lesz, megint nem lesz fontos a 319-re... :/
Azt
Ő pont azt írta, hogy nem kell.
Azt írta, kc390-esek menjenek a szaros helyekre. Helyes, azoknak van védelmi rendszerük...
De az összesre kéne, sose lehet tudni.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: borisz and formosa1
78 embert hoztak ki összesen, azért az 2 géppel elég karcsú. Valószínűleg őket is úgy kellett "összefogdosni", hogy valamit fel lehessen mutatni eredménynek. Én úgy látom, ha nincs ez a 26 PMC-s botrány, akkor eredetileg nem is terveztek A319et küldeni, csak mivel felkapta a média, kénytelenek voltak beleállni, nehogy arcvesztés, ellenzéknek támadási lehetőség legyen
Akkor most nézd vissza még egyszer, hogy mit mondott RR a sajtótájékoztatón. Pontosan!
Tehát semmit sem tudsz!
De te kijelentgetsz itt, ez meg az milyen karcsú.
Nagyon-nagyon hülyén fogod érezni magad, amikor nyilvánosságra kerül akár csak a fele az addigra lezárult műveletnek.
Szóval csak ésszel a kommentekkel! Az Afgán topicban már segítettek rajtad. Onnan már pár marhaságot töröltek.
 
Akkor most nézd vissza még egyszer, hogy mit mondott RR a sajtótájékoztatón. Pontosan!
Tehát semmit sem tudsz!
De te kijelentgetsz itt, ez meg az milyen karcsú.
Nagyon-nagyon hülyén fogod érezni magad, amikor nyilvánosságra kerül akár csak a fele az addigra lezárult műveletnek.
Szóval csak ésszel a kommentekkel!

Akkor ez nem pénzkérdés.

Valószínű, hogy a KC lesz küldve melegebb helyekre, az Airbus nyugisabb helyekre, marad csupasz. Vagy pár év múlva le lesznek cserélve újabbra, nagyobbra, kombira esetleg, és azokra rakatnak
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Valószínű, hogy a KC lesz küldve melegebb helyekre, az Airbus nyugisabb helyekre, marad csupasz. Vagy pár év múlva le lesznek cserélve újabbra, nagyobbra, kombira esetleg, és azokra rakatnak
Igen, ezekben szerintem kb. 10-15 év van. Amennyire drága egy ZENE, annyira nem biztos, hogy megéri egy használt gépre rakni. Pláne, hogy nem is ez az elsődleges feladatuk. A KC-n természetes, használt utasszállítókon nem igazán.
 
Igen, ezekben szerintem kb. 10-15 év van. Amennyire drága egy ZENE, annyira nem biztos, hogy megéri egy használt gépre rakni. Pláne, hogy nem is ez az elsődleges feladatuk. A KC-n természetes, használt utasszállítókon nem igazán.

Igen, Valószínű, a kezdeti nyilatkozatok után jobban utána néztek, és nem jött ki túl jóra a matek, mint ahogy a légitársaságok se kapkodnak utána. Ha lesz majd újra cserélés, akkor esetleg. (a héten volt valami hír, hogy Airbus az A321-ből akar cargót, kombiként még jó is lehetne majd nekünk)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
Igen, ezekben szerintem kb. 10-15 év van. Amennyire drága egy ZENE, annyira nem biztos, hogy megéri egy használt gépre rakni. Pláne, hogy nem is ez az elsődleges feladatuk. A KC-n természetes, használt utasszállítókon nem igazán.
De, az. Az A319 a honvédség elsődleges csapatszállítója és az is marad a KC390 érkezte után is!
 
De, az. Az A319 a honvédség elsődleges csapatszállítója és az is marad a KC390 érkezte után is!
"Az A319 a honvédség elsődleges csapatszállítója" - mely nem képes a harci cselekmények közelében landolni, hanem onnan csak több száz kilométerre, ahol a gépet kiszolgálni képes épített reptér található...!!! :):):)

Ám kiválóan alkalmas államtitokká nyilvánított luxusutakra és meccsnézésekre...!!! :(:(:(
 
  • Vicces
Reactions: arcas