[BIZTPOL] Afganisztáni helyzet

Hova kell tartozni? Erdekeink szerint. A minden áron, feltételek nelkül nyugathoz tartozás sem az igazi, ahogy pl. az EU- tagsàgunk mutatja.
Egyetértek, oda kell húzni ami az ország érdeke.
Usa tőke, kinai tőke, orosz tőke, német tőke, akkor mind békénhagynak, mert nem érdekük lerombolni a befektetéseiket.
Nekünk nem kell ellenséget keresnünk, van elég igy is. Ha a talibánt elfogadják nemzetközileg, akkor nekünk nem kell ugrálnunk, se a Szaudi törvények, se a Kinai Kommunista Párt ellen. Mindenki éljen úgy ahogy akar, ha valaki erőszakkal változtatni akar kívülről, abból meg ki kell maradni.
 
Teljesen mindegy, ha van GNSS procedure a reptérre (és tuti hogy van), akkor nem is lényeg az ILS, a műhold is bevisz, lehetett is hallani, hogy a minimum viszonylag magasan volt (valahol CAT I), mert ugye a GNSS minimumja magasabban van, hiszen non-precision procedure.

Szóval ILS nélkül is be lehet jönni műszeres szempontból, inkább két másik tényezőt kell figyelembe venni:
  1. Jogilag te nem szálhatsz le, ha nincs minimum küszöb meg pályavégfény + szegélyfények (meg van adva, milyen megközelítésre mi kell), de mivel ez katonai meg vészhelyzet, a helyi AIP gondolom kapott amendmentet, hogy hajrá.
  2. Én a pályafények hiánya helyett jobban félnék az ellenséges gépágyúktól. Nem kell ide semmi MANPADS, egy sima Toyota platóra szerelt gápágyú cafatokra szed egy finalen 150 KIAS-al billegő gépet. És azért szerintem szar lehet annak a tudatában leszállni, hogy "Vajon pont én leszek az, ahol a tálibok megunják és elvágják az egész légiszállítási cécót....?"
A pályafények hiánya szerintem azért komolyabb akadály.
Én nem hiszem hogy az egyébként sem túl vastag A319 személyzeteink ki lennének képezve éjjellátóval éjszaka nem kivilágított pályára leszállni.
Szabad szemmel éjszaka idegen nem kivilágított reptérre megpróbálni leszállni az álmoskönyv szerint sem túl jó ötlet.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
A pályafények hiánya szerintem azért komolyabb akadály.
Én nem hiszem hogy az egyébként sem túl vastag A319 személyzeteink ki lennének képezve éjjellátóval éjszaka nem kivilágított pályára leszállni.
Szabad szemmel éjszaka idegen nem kivilágított reptérre megpróbálni leszállni az álmoskönyv szerint sem túl jó ötlet.
Szükséghelyzet nagy úr. A lényeg, hogy sikerûlt.
 
Sok mindenben egyterétünk, de mégis kihez kellene tartozni? Az orosz birodalomhoz, vagy a kínaihoz? MIndkettőnek vannak árnyoldalai.
Mondanám, hogy mindenkihez és senkihez de ahogy látom a kormány épp ezen van és nem igazán jön be már ami a "függetlenobjektív" médiát illeti. Ez a halálában vergődő állat tőlünk nyugatra akkor is idekarmol, mert nem feltétlen az akarata. Megjegyzem, szerintem ez jellemző minden nagyhatalomra.
Én elsőre és másodszorra is az oroszt mondanám, mert ez az ország sosem lesz Svájc vagy Svédország és mint láttuk már eleget, jelenleg max a húsdarálóba vagy fejőstehénnek kell a magyar.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
hát, úgy látom, neked még a sz@r sem elég büdös. Szóval a B-terv az, hogy az amikat tesszük felelőssé, amire persze nem volt szükség, mert teljes siker lett az A terv, szóval gondold át ezt még egyszer és ne fröcsögj. Nettó utálat ömlik ki a szádon amikor csak nem az usa-t kell dicsérni.

Ez egy sikeres, profin végrehajtott akció volt, jár a dicséret, akármennyire is fájhat ez neked.
Tányleg gond van az oktatással, ha ennyire gond van a szzövegértéssel.
Bevállalták a végrehajtók, és megoldották.
Én a futsallminiszter tervéreől szóltam, mi lett volna a maszatolás, felelősségvállalás helyett ha a szar belerepül a ventillátorba.
 
A pályafények hiánya szerintem azért komolyabb akadály.
Én nem hiszem hogy az egyébként sem túl vastag A319 személyzeteink ki lennének képezve éjjellátóval éjszaka nem kivilágított pályára leszállni.
Szabad szemmel éjszaka idegen nem kivilágított reptérre megpróbálni leszállni az álmoskönyv szerint sem túl jó ötlet.
Pedig kivannak, minden pilóta kisgéppel kezdi, már ott kezdik ezeket a képzéseket, elromlott műszer - szabad szem, eltakart kilátás - műszer, leállított motor leszállásnál, repülésnél és igy tovább. Aztán nagygépes képzéseknél a szimulátorban, majd főpilótával minden. Legalábbis jobb légitársaságoknál. Kinában, meg egy pár helyen annyira gyorsan kellenek a pilóták, hogy átugranak pár dolgot, de vannak is balesetek.
Még korábban mikor az agfán pilóták lelépése volt a téma akkor írtam, hogy baromi drága a képzés, pont ezek miatt, rengeteg repült óra, rengeteg helyzet gyakorlása, az egymotorostól a nagygépig és nem engednek tovább senkit a lépcsőkön ha bizonytalan, ráadásul ilyen repülésekre nem is engednek olyat akinek nincs minimum 10000-30000 repült órája, országa válogatja.
Szóval ilyen pilótáknak ezt meg kell oldaniuk rutiból.

(Tök mellékes ettől a témától, de a magyar kezdő repoktató helyeken mindenhol megtalálható a kis tábla, azoknak a nevével, akik nagyot rontottak:()
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
Pedig kivannak, minden pilóta kisgéppel kezdi, már ott kezdik ezeket a képzéseket, elromlott műszer - szabad szem, eltakart kilátás - műszer, leállított motor leszállásnál, repülésnél és igy tovább. Aztán nagygépes képzéseknél a szimulátorban, majd főpilótával minden. Legalábbis jobb légitársaságoknál. Kinában, meg egy pár helyen annyira gyorsan kellenek a pilóták, hogy átugranak pár dolgot, de vannak is balesetek.
Még korábban mikor az agfán pilóták lelépése volt a téma akkor írtam, hogy baromi drága a képzés, pont ezek miatt, rengeteg repült óra, rengeteg helyzet gyakorlása, az egymotorostól a nagygépig és nem engednek tovább senkit a lépcsőkön ha bizonytalan, ráadásul ilyen repülésekre nem is engednek olyat akinek nincs minimum 10000-30000 repült órája, országa válogatja.
Szóval ilyen pilótáknak ezt meg kell oldaniuk rutiból.

(Tök mellékes ettől a témától, de a magyar kezdő repoktató helyeken mindenhol megtalálható a kis tábla, azoknak a nevével, akik nagyot rontottak:()
Jajj...
ezt nem kellett volna.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A második videó képsorait végignézve, úgy gondolom, hogy ezek az emberek nagyon is hálásak Magyarországnak, amiért a szinte biztos halál elől evakuálták őket, mégpedig profi módon.
 
Teljesen mindegy, ha van GNSS procedure a reptérre (és tuti hogy van), akkor nem is lényeg az ILS, a műhold is bevisz, lehetett is hallani, hogy a minimum viszonylag magasan volt (valahol CAT I), mert ugye a GNSS minimumja magasabban van, hiszen non-precision procedure.

Szóval ILS nélkül is be lehet jönni műszeres szempontból, inkább két másik tényezőt kell figyelembe venni:
  1. Jogilag te nem szálhatsz le, ha nincs minimum küszöb meg pályavégfény + szegélyfények (meg van adva, milyen megközelítésre mi kell), de mivel ez katonai meg vészhelyzet, a helyi AIP gondolom kapott amendmentet, hogy hajrá.
  2. Én a pályafények hiánya helyett jobban félnék az ellenséges gépágyúktól. Nem kell ide semmi MANPADS, egy sima Toyota platóra szerelt gápágyú cafatokra szed egy finalen 150 KIAS-al billegő gépet. És azért szerintem szar lehet annak a tudatában leszállni, hogy "Vajon pont én leszek az, ahol a tálibok megunják és elvágják az egész légiszállítási cécót....?"
eddig nem volt gond a tálibok- akik ugye nem a legszofisztikáltaltabb kések a fiókban, olyanok mint egyes kommentelők. Annyira rühellik a nyugatot, hogy nem is látnak ki a fejükből. Örültek nekik hogy a nyugattal együttműkdők lelépnek, menjenek csak Allah nem látja őket szívesen. (Sokat segített a reptéren osztogatott készpénz is. )Szóval hamar kiderült, hogy az eksön nem olyan veszélyes mint anno Mogadishu, hiszen az új urlkodók még támogatják is a műveletet,.. Na de van internet még Kabulban, lesett neki, hogxy bzdmeg, lelépett több tízezer olyan ember akik nélkül nem igen fog működni az ország ---több tízezer meg még menni akar. Hát ja, hiába festesz rá Korán idézeteket, atl még egy víztisztító, erőmű, etc nem fog működni.. (ez volt egyébént a nyugti erők egyik Bt erve) Szóvl gyorsabn nekiálltak fenyegetőzni, megszórják kicsit a gépeket etc A nyugati országok meg lassan leálítják az evakulációt,
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
keveslem. sok volt a poggyász, vagy kevés idő adatott felvenni azokat akik ránk vártak...?
“A repülőgépek körönként 60-70 főt szállíthattak teljes terheléssel a térség időjárási, földrajzi jellemzői miatt.”

Plusz az üzbégeknél csurig tankolták őket, mert Kabulban nem volt rá lehetőség.