[BIZTPOL] Afganisztáni helyzet

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 635
113
Hova kell tartozni? Erdekeink szerint. A minden áron, feltételek nelkül nyugathoz tartozás sem az igazi, ahogy pl. az EU- tagsàgunk mutatja.
Egyetértek, oda kell húzni ami az ország érdeke.
Usa tőke, kinai tőke, orosz tőke, német tőke, akkor mind békénhagynak, mert nem érdekük lerombolni a befektetéseiket.
Nekünk nem kell ellenséget keresnünk, van elég igy is. Ha a talibánt elfogadják nemzetközileg, akkor nekünk nem kell ugrálnunk, se a Szaudi törvények, se a Kinai Kommunista Párt ellen. Mindenki éljen úgy ahogy akar, ha valaki erőszakkal változtatni akar kívülről, abból meg ki kell maradni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Teljesen mindegy, ha van GNSS procedure a reptérre (és tuti hogy van), akkor nem is lényeg az ILS, a műhold is bevisz, lehetett is hallani, hogy a minimum viszonylag magasan volt (valahol CAT I), mert ugye a GNSS minimumja magasabban van, hiszen non-precision procedure.

Szóval ILS nélkül is be lehet jönni műszeres szempontból, inkább két másik tényezőt kell figyelembe venni:
  1. Jogilag te nem szálhatsz le, ha nincs minimum küszöb meg pályavégfény + szegélyfények (meg van adva, milyen megközelítésre mi kell), de mivel ez katonai meg vészhelyzet, a helyi AIP gondolom kapott amendmentet, hogy hajrá.
  2. Én a pályafények hiánya helyett jobban félnék az ellenséges gépágyúktól. Nem kell ide semmi MANPADS, egy sima Toyota platóra szerelt gápágyú cafatokra szed egy finalen 150 KIAS-al billegő gépet. És azért szerintem szar lehet annak a tudatában leszállni, hogy "Vajon pont én leszek az, ahol a tálibok megunják és elvágják az egész légiszállítási cécót....?"
A pályafények hiánya szerintem azért komolyabb akadály.
Én nem hiszem hogy az egyébként sem túl vastag A319 személyzeteink ki lennének képezve éjjellátóval éjszaka nem kivilágított pályára leszállni.
Szabad szemmel éjszaka idegen nem kivilágított reptérre megpróbálni leszállni az álmoskönyv szerint sem túl jó ötlet.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 499
59 998
113
A pályafények hiánya szerintem azért komolyabb akadály.
Én nem hiszem hogy az egyébként sem túl vastag A319 személyzeteink ki lennének képezve éjjellátóval éjszaka nem kivilágított pályára leszállni.
Szabad szemmel éjszaka idegen nem kivilágított reptérre megpróbálni leszállni az álmoskönyv szerint sem túl jó ötlet.
Szükséghelyzet nagy úr. A lényeg, hogy sikerûlt.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Sok mindenben egyterétünk, de mégis kihez kellene tartozni? Az orosz birodalomhoz, vagy a kínaihoz? MIndkettőnek vannak árnyoldalai.
Mondanám, hogy mindenkihez és senkihez de ahogy látom a kormány épp ezen van és nem igazán jön be már ami a "függetlenobjektív" médiát illeti. Ez a halálában vergődő állat tőlünk nyugatra akkor is idekarmol, mert nem feltétlen az akarata. Megjegyzem, szerintem ez jellemző minden nagyhatalomra.
Én elsőre és másodszorra is az oroszt mondanám, mert ez az ország sosem lesz Svájc vagy Svédország és mint láttuk már eleget, jelenleg max a húsdarálóba vagy fejőstehénnek kell a magyar.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
hát, úgy látom, neked még a sz@r sem elég büdös. Szóval a B-terv az, hogy az amikat tesszük felelőssé, amire persze nem volt szükség, mert teljes siker lett az A terv, szóval gondold át ezt még egyszer és ne fröcsögj. Nettó utálat ömlik ki a szádon amikor csak nem az usa-t kell dicsérni.

Ez egy sikeres, profin végrehajtott akció volt, jár a dicséret, akármennyire is fájhat ez neked.
Tányleg gond van az oktatással, ha ennyire gond van a szzövegértéssel.
Bevállalták a végrehajtók, és megoldották.
Én a futsallminiszter tervéreől szóltam, mi lett volna a maszatolás, felelősségvállalás helyett ha a szar belerepül a ventillátorba.
 

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 635
113
A pályafények hiánya szerintem azért komolyabb akadály.
Én nem hiszem hogy az egyébként sem túl vastag A319 személyzeteink ki lennének képezve éjjellátóval éjszaka nem kivilágított pályára leszállni.
Szabad szemmel éjszaka idegen nem kivilágított reptérre megpróbálni leszállni az álmoskönyv szerint sem túl jó ötlet.
Pedig kivannak, minden pilóta kisgéppel kezdi, már ott kezdik ezeket a képzéseket, elromlott műszer - szabad szem, eltakart kilátás - műszer, leállított motor leszállásnál, repülésnél és igy tovább. Aztán nagygépes képzéseknél a szimulátorban, majd főpilótával minden. Legalábbis jobb légitársaságoknál. Kinában, meg egy pár helyen annyira gyorsan kellenek a pilóták, hogy átugranak pár dolgot, de vannak is balesetek.
Még korábban mikor az agfán pilóták lelépése volt a téma akkor írtam, hogy baromi drága a képzés, pont ezek miatt, rengeteg repült óra, rengeteg helyzet gyakorlása, az egymotorostól a nagygépig és nem engednek tovább senkit a lépcsőkön ha bizonytalan, ráadásul ilyen repülésekre nem is engednek olyat akinek nincs minimum 10000-30000 repült órája, országa válogatja.
Szóval ilyen pilótáknak ezt meg kell oldaniuk rutiból.

(Tök mellékes ettől a témától, de a magyar kezdő repoktató helyeken mindenhol megtalálható a kis tábla, azoknak a nevével, akik nagyot rontottak:()
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1586
T

Törölt tag 1586

Guest
Pedig kivannak, minden pilóta kisgéppel kezdi, már ott kezdik ezeket a képzéseket, elromlott műszer - szabad szem, eltakart kilátás - műszer, leállított motor leszállásnál, repülésnél és igy tovább. Aztán nagygépes képzéseknél a szimulátorban, majd főpilótával minden. Legalábbis jobb légitársaságoknál. Kinában, meg egy pár helyen annyira gyorsan kellenek a pilóták, hogy átugranak pár dolgot, de vannak is balesetek.
Még korábban mikor az agfán pilóták lelépése volt a téma akkor írtam, hogy baromi drága a képzés, pont ezek miatt, rengeteg repült óra, rengeteg helyzet gyakorlása, az egymotorostól a nagygépig és nem engednek tovább senkit a lépcsőkön ha bizonytalan, ráadásul ilyen repülésekre nem is engednek olyat akinek nincs minimum 10000-30000 repült órája, országa válogatja.
Szóval ilyen pilótáknak ezt meg kell oldaniuk rutiból.

(Tök mellékes ettől a témától, de a magyar kezdő repoktató helyeken mindenhol megtalálható a kis tábla, azoknak a nevével, akik nagyot rontottak:()
Jajj...
ezt nem kellett volna.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Teljesen mindegy, ha van GNSS procedure a reptérre (és tuti hogy van), akkor nem is lényeg az ILS, a műhold is bevisz, lehetett is hallani, hogy a minimum viszonylag magasan volt (valahol CAT I), mert ugye a GNSS minimumja magasabban van, hiszen non-precision procedure.

Szóval ILS nélkül is be lehet jönni műszeres szempontból, inkább két másik tényezőt kell figyelembe venni:
  1. Jogilag te nem szálhatsz le, ha nincs minimum küszöb meg pályavégfény + szegélyfények (meg van adva, milyen megközelítésre mi kell), de mivel ez katonai meg vészhelyzet, a helyi AIP gondolom kapott amendmentet, hogy hajrá.
  2. Én a pályafények hiánya helyett jobban félnék az ellenséges gépágyúktól. Nem kell ide semmi MANPADS, egy sima Toyota platóra szerelt gápágyú cafatokra szed egy finalen 150 KIAS-al billegő gépet. És azért szerintem szar lehet annak a tudatában leszállni, hogy "Vajon pont én leszek az, ahol a tálibok megunják és elvágják az egész légiszállítási cécót....?"
eddig nem volt gond a tálibok- akik ugye nem a legszofisztikáltaltabb kések a fiókban, olyanok mint egyes kommentelők. Annyira rühellik a nyugatot, hogy nem is látnak ki a fejükből. Örültek nekik hogy a nyugattal együttműkdők lelépnek, menjenek csak Allah nem látja őket szívesen. (Sokat segített a reptéren osztogatott készpénz is. )Szóval hamar kiderült, hogy az eksön nem olyan veszélyes mint anno Mogadishu, hiszen az új urlkodók még támogatják is a műveletet,.. Na de van internet még Kabulban, lesett neki, hogxy bzdmeg, lelépett több tízezer olyan ember akik nélkül nem igen fog működni az ország ---több tízezer meg még menni akar. Hát ja, hiába festesz rá Korán idézeteket, atl még egy víztisztító, erőmű, etc nem fog működni.. (ez volt egyébént a nyugti erők egyik Bt erve) Szóvl gyorsabn nekiálltak fenyegetőzni, megszórják kicsit a gépeket etc A nyugati országok meg lassan leálítják az evakulációt,
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 726
11 601
113
keveslem. sok volt a poggyász, vagy kevés idő adatott felvenni azokat akik ránk vártak...?
“A repülőgépek körönként 60-70 főt szállíthattak teljes terheléssel a térség időjárási, földrajzi jellemzői miatt.”

Plusz az üzbégeknél csurig tankolták őket, mert Kabulban nem volt rá lehetőség.