Civil repüléssel kapcsolatos témák

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
 
Az An-225ös most tart Isztambulból Linzbe. Hamarosan belép az országba FL320on MOPUGnál(?). Az kb. Makó térsége. ADB3973 a hívójele.
és tényleg!


244609396_4429640197111862_7469013742772698933_n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
Gondolom, a mercator vetület miatt ilyen érdekes az útvonal görbe. :)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezzel a Buenos Aires - Darwin különjárattal rá fognak verni kb. +184 km-t a (jövőre ismét) menetrendszerinti Perth - London útvonalukra. (Mikor ezt posztolom még nem tudni mi lett kilométer pontosan a végleges táv, még Argentína partjai mentén halad a gép.)
Hát aztakurva.
És a világ legritkábban lakott részén repült, a Mary Byrd Land táján.

Inkább a szélirány miatt. Egyenesen nyugat felé rövidebb, de jóval több kerozin fogy az állandó szembeszél miatt...
Nem.

nqgsfCc.png
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and jani22
Igen :)

Hát aztakurva.
És a világ legritkábban lakott részén repült, a Mary Byrd Land táján.


Nem.

nqgsfCc.png
Kb. déli irányba indul, déli irányból érkezik.
Ha ilyenkor véletlenül irányszögtartáson hagyná az autopilotot (mondjuk 200 fok), akkor egy egyre szűkülő spirális pályát írna le a déli mágneses pólus körül?
 
Kb. déli irányba indul, déli irányból érkezik.
Ha ilyenkor véletlenül irányszögtartáson hagyná az autopilotot (mondjuk 200 fok), akkor egy egyre szűkülő spirális pályát írna le a déli mágneses pólus körül?

70. szélességi kör fölött a mágneses iránytű megbízhatatlan, errefelé már a mágneses inklináció (lehajlás) is túl jelentős, így nem alkalmazzuk. Azon a területen INS/RNS vagy GPS a használatos navigáció.
 
70. szélességi kör fölött a mágneses iránytű megbízhatatlan, errefelé már a mágneses inklináció (lehajlás) is túl jelentős, így nem alkalmazzuk. Azon a területen INS/RNS vagy GPS a használatos navigáció.
A HDG beállítás az autopiloton tudja az INS-t vagy a GPS-t használni, vagy az mindig a mágneses iránytűt használja?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
A világ valaha megépült legszebb gépe volt. Na jó, nem.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Anno a Kossuthban is volt belőle egy.
Erre a szegény csőszbácsi azt mondaná - tarkóra tolt kucsmával - , hogy márpedig ilyen állat nincs is! :D
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Tehát lehet-e úgy állítani, hogy a 360 fok ne a mágneses pólus felé hanem a földrajzi északi sark pont felé repüljön?
A GPS alapján szerintem igen, hiszen ott számolja a rendszer az irányokat szerintem a gömbháromszögtan segítségével.

Az INS navigációnál már bizonytalan vagyok, hogy mi lehet az elv.
A legprimitívebb az, hogy belősz egy irányt és aztán a sarkok közelében nem szórakozol és igyekszel tökegyenesen repüli, hogy a túloldalt jó irányba jöjjél ki.
De elvileg ott is mehet a felső, hiszen az elmozdulások sorozatát számolja és abból mehet a koordináta geo. Oszt vagy ott vagy ahol kell lenni vagy nem.

A KAL007 idejében az óceánrepülés kb. arról szólt, hogy az óceán túloldalán levő első rádiónav állomásig juss el. Ha addig elátjolódtál volna, akkor majd ott korrigálod, de elvileg több száz km-et nem lehet hibázni...

...kivéve, ha rosszuk használod a rendszert és több ezer km távon rossz irányba repülsz...
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
Az INS navigációnál már bizonytalan vagyok, hogy mi lehet az elv.
A legprimitívebb az, hogy belősz egy irányt és aztán a sarkok közelében nem szórakozol és igyekszel tökegyenesen repüli, hogy a túloldalt jó irányba jöjjél ki.
De elvileg ott is mehet a felső, hiszen az elmozdulások sorozatát számolja és abból mehet a koordináta geo. Oszt vagy ott vagy ahol kell lenni vagy nem.

Ez a kérdés valóban nagyon érdekes. Mi történik, ha HDG360 beállítással jutsz az északi sark fölé (akár mágneses, akár földrajzi)? Mit csinál a gép?
Számomra pont az északi sarkon állva a 360-as irány nem értelmezhető...