A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

megvettek mindent ami pénzért kapható. de az alacsony morál, az elégtelen kiképzés, a belterjes tisztikar, a szar logisztika miatt már egx ilyen alacsony intenzitású konfliktusban ott tartanak hogy.. (ld papucsos videok) szanaszét oralizálták őket, hogy nagy számban orosz vietnami etc zsoldosokat kénytelenek alkalmazni...
És akkor szerinted ugyanez a helyzet jelenleg a Magyar Honvédségben is?
 
Ezt az Antall József Tudásközpontot is szétlopták a haverjaival.
Szét. Pedig elég jó kiadványaik vannak egyébként. Nem vigasztaló dolog, de sajnos mindig vannak olyan élősködők, akik megtalálják helyüket a rendszerben és abból táplálkoznak. Valahol ehhez is kellenek szkillek. Vastag bőr és fa pofa. De, hogy a klasszikust idézzem: "kettő" -az is benne van a pakliban, hogy kifizető hely olyanoknak, akiket nem nyílt forrású állami költségvetésből szoktak kifizetni.
 
Szét. Pedig elég jó kiadványaik vannak egyébként. Nem vigasztaló dolog, de sajnos mindig vannak olyan élősködők, akik megtalálják helyüket a rendszerben és abból táplálkoznak. Valahol ehhez is kellenek szkillek. Vastag bőr és fa pofa. De, hogy a klasszikust idézzem: "kettő" -az is benne van a pakliban, hogy kifizető hely olyanoknak, akiket nem nyílt forrású állami költségvetésből szoktak kifizetni.
Mindenesetre ez már megszűnt mivel a kormány megszüntette a támogatását....
 
meg anno az Index asta elo

Ahogy Xpertnek, úgy neked is jelezném, hogy ismerem a cikket, a megjelenése után már olvastam. Ahogy veletek ellentétben a részletes cáfolatot is. Érdekes módon annyira csak a sajtóban megjelent dolgokból dolgozik, hogy azok a baloldali csatornák, amik ez után az ügy után 1 évig látványosan mellőzték, azóta ugyan úgy szerepeltetik szakértőként. No komment.

Nem szeretnék fogadatlan prókátor lenni. Ha valaki hivatkozik erre azok után, hogy kiderült, hogy a cikk írója csúsztatások tömkelegét tudatosan alkalmazta, akkor tegye azt!
 
  • Tetszik
Reactions: vata
és akkor mi lenne? Be kellene zárnod a vak komondort?
Zsóti hallottad és igaz szerinted, hogy izraelben az ortodox zsidok jelölik a következő hadügyminisztert. Tudod ezek azok akik szerint nincs szükség hadseregre. Ez azért lesz jó mert olcsón meg tudjuk venni az f-35 seiteket meg egy két jó cuccot.
 
ah santa simplicias.... persze annak hogy egy konfliktusban a műtárgy megronálódik, semmi esélye,,,, oké nem vagyunk Örményország, hogy ha jól emlékszem fontos híd megrongálódása után kézben kellett ott áthordani az utánpótlást...
Nyilván egy konfliktusban stratégiai cél a hidak bombázása! De amit a Pisti írt hogy nem bírják el a hazai hidak a 120 tonnás terhet is reagáltam, hogy de bírják! Ennél jóval többet is!
 
és akkor mi lenne? Be kellene zárnod a vak komondort?

Off

Nem mindegy, hogy valakinek azért adod az állást mert rátermett, vagy azért mert kvóta szerint kerül oda, mert annak született ami vagy esetleg át lett operáltatva. Ez honvédelem, nem szivárványos politika.. kérlek ezt itt hanyagold, köszi. Amúgy meg nő, férfi is lehet rátermett vagy éppen alkalmatlan honvèdelmi miniszter stb ahogy korábban már bizonyították többen.. ne értsd félre.


ON
 
Nyilván egy konfliktusban stratégiai cél a hidak bombázása! De amit a Pisti írt hogy nem bírják el a hazai hidak a 120 tonnás terhet is reagáltam, hogy de bírják! Ennél jóval többet is!
Egyrészről ugye vannak a vasúti hidak, másrészt a közútiak. A vasúti hidakat fixen saját lánctalpon is tudják használni, meg pőrekocsin is. Érdekes lenne, ha nem férne az űrszelvénybe, miközben rendre a T-72 és az Abrams is belefér. Linkeltem elsőre a V63 mozdonyt, nagyjából pőrekocsi hosszúságú, ugyanannyi tengelyre terhelődik a tömege, 116 tonna. Az M62 dízel-elektromos, hála a jó orosz szabványoknak, 116,5 tonna +-3%, tehát 122 is lehet szolgálati tömeggel és annak van az a jó tulajdonsága, hogy nemcsak a villamosított vonalakon, hanem mindenhol máshol is közlekedik. Megrakott vagonokkal is. Például laktanyák és ipartelepek felé szerte az országban, ahol 'nem bírják el a hidak'.

A közúti hidakra is éltek már a szállítmányozás során értelmes lépésekkel. Ugye egy adott hídszelvény terhelhetősége a lényeg, ilyen szempontból a talajnyomás lényegtelen ez esetben, mert a pár négyzetméter felfekvő lánctalpra nehezedő teljes súly a lényeg. A nehéz szállítmányok esetében ezt nagyobb hosszon sok kerékkel eloszlatott tömeggel oldják meg.

szalay3 nevű ember fényképe, Budaörs 2019, harckocsi szállító szerelvény:
26356277_0255c12e2d168d8a2fe657fb9f0d0646_xl.jpg


Egyrészt ugye a külön engedélyköteles tömegek táján van egyszer egy össztömegünk, illetve egy megengedett tengelyenkénti terhelhetőségünk, ami normál esetben 8 tonna. Ennél a szerelvénynél, ami ugye részben a terepre mászkálás miatt ilyen nagy kerekű, van 6 tengelyes tréler, ami önsúllyal együtt 48 tonna normál terhelhetőségű, illetve a vontató ami 3 tengellyel 26-33 tonna terhelhetőségű szokott lenni, szintén a saját tömeg figyelembe vételével.

A tengelyek ettől még sokkal többet bírnak, hogy ez a normál eseti megengedett terhelésük. Mivel láthatóan legalább egy normál kamion hosszúságú a jármű és a terhelés, akár 8 tonnás tengelyenkénti határon belül, akár kívül esik, ezen a legalább 18 méteren oszlik el a teljes súly, rakományostól. Tehát ha nem egy nagy hidat veszünk a közútiak közül, hanem egy kicsit, aminek az adott szelvénye a kisebb felületre levezetett tömeg miatt leszakadna a Leo 2 alatt, akkor sem fog ez megtörténni, mert több szelvényen, illetve egy adott szelvény sokkal nagyobb felületén oszlik el a súly, tehát adott pontot a teljes szerelvényössztömeg esetén sem terhel olyan tömeggel, mint egy Leo 2 önmagában.

Ez igen sok hídon lehetővé teszi az áthaladást és ez csak egy egyszerű tréler. Ha nagyon mozgatni kell olyan helyekre, ahol aztán már tényleg soha nem csináltak mást, csak fahidakat szekereknek, akkor egyszerűen ahogy idehozták őket, magánfuvarozók speciális szerelvényekkel, ott a lehetőségek végtelenek.
 
Nyilván egy konfliktusban stratégiai cél a hidak bombázása! De amit a Pisti írt hogy nem bírják el a hazai hidak a 120 tonnás terhet is reagáltam, hogy de bírják! Ennél jóval többet is!

Ki kéne menni Budapesten az épülő vasúti összekötőhöz, és mondogatni ott a munkásoknak meg a mérnököknek, hogy a kelepisti üzeni, hogy ez 120 tonnát sem fog elbírni.
Szerintem erős kurvaanyázás lenne belőle. :oops:
 
Humán erőforrás

Egy kicsit messzebbről közelítenèm meg a haderő fejlesztést. @kelepisti Jutatta eszembe azt, hogy egy általános probléma, hogy nagyon sokáig élt a társadalmunk egy bizonyos módon.. amit jól belénk vertek, több évtizeden keresztül. Ez a gondolkodásunkat változtatta meg, hozzáállásunk, munkamorálunk, a tudásra való vágyakozás, teljesítmény stb. Ez a mai humán erőforrást igenis befolyásolja. Ha azt mondja 10 ből 8 ember, hogy milyen szar a szittya elnevezés, ne nagymagyarkodj stb .. ezek mind a fent leírt gyökerekből eredeztethetőek. Abszolút negatív, becsmèrlő hozzáállás egy olyan dologhoz ami pedig az identitásunk része, ha keresztènyek vagyunk 1000 éve, akkor is az lesz ha 2000 évig leszünk ezután muszlimok. Ezeket a dolgokat rendbe kéne rakni a fejekben.. így nem lesz tömegével elérhető ember akik a hazára úgy tekintenek .. mint tényleges hazára (hibáival, múltjával stb vel együtt, megbèkèlve). Ettől még folyjon érdemi vita a fent említett elnevezès, tartalom mukodokepessegerol. Persze ez sokkal komplexebb, de nem akarok nagyobb regényt írni.. így is elég sok lesz.

Infrastruktúra

Kb az elmúlt 100 évet -esetenkènt többet- öleli fel. Én se gondolok olyan komplexen erre a problémára, amit amúgy a kelepisti, Zsolti fèle emberek állandóan hangoztatnak, azaz el a kelettől, diktatúra, Putyin stb.. Úgy lehet csak elrugaszkodni a kelettől, anyagiakban is, ha áldozunk rá.. új haditechnikai eszközök és a vele járó infra. Ezt a kérdést sokan lebecsülik, pedig ez az ami akár 100 éven keresztül "szolgál" nem a leopard tankok. Ezert ez drága, baromi sok feladattal, penzkoltessel stb vel jár. Engedje már meg mindenki a jelenlegi .. de a következő kormánynak is, akár ellenzéki, hogy türelmes feléjük ilyen téren.. hát hogy képzelitek el, hogy egyik napról a másikra NATO kompatibilisek leszünk, minden.. MINDEN szempontból.. az utolsó csapszegig!? Az ütőkèpessègről, modernitásról nem is beszélve.

Gazdaság

A mai világ baromi gyorsan változik. A szerződések a cégek, kultúra stb.. ezt a gazdaság és a komótosan berendezkedett társadalmi újraelosztási rendszer baromi nehezen tudja lekövetni. Ráadásul van egy hendikeppunk.. az, hogy 90 óta tanulhatjuk mi az a versenyszfera stb.. egyik napról a másikra kibaszott nagy hátrányba kerültünk. Akkor arról nem is beszélve, hogy korábban milyen történelmi események következtében mennyire melyre került ez az ország. Nagyon règre is visszagondolhat az ember ilyen téren. Kell-e magyar tőkés osztály, olyan cégek amik felveszik a versenyt a nyugati, akár keleti társaikkal!? Persze! De ezt mégis hogyan érjük el, úgy, ha egyáltalán nem lehetséges normális eszközökkel, időben elnyújtottan? Minden erre utal sajnos, a pénzügyeket uraló, arról döntő hazai politikai rendszer nem alkalmas a hosszú távú célok kitűzésére.. ehhez erős kéz kell és bizony nagy hatalom. Amit láthatunk most a haderő fejlesztésben az szerintem megegyezika gazdaság sok másik terèn alkalmazott fejlesztèsekkel. Behúzzuk a külföldi cégeket, kooperalunk velük, de partnerek akarunk lenni.. amennyire lehetséges. Az új fegyverek fejlesztése is jó gazdasági szempontból, a know-how, K+f kell.. akkor is ha ez úgy néz ki, hogy 200 ezer brenre levagyunk szerződve.. de könyörgöm.. abból nem lesz semmi 200 ezer brenen és az abból szerzett tudáson, pénzen kívül .. ami hosszú távon csak akkor kiaknázható, ha raepitunk valami sajátot. Mèg így is rizikó, hogy valami sikerül e vagy sem, viszont az is siker ha már tudod merre ne menj.. de ezeket muszáj megpróbálni, muszáj csinálni. Pénzt kell bele ölni. Hazaiba meg csak olyan emberek ölnek pénzt akik itt akarnak élni, ide akarnak valamit letenni az asztalra, akik nem pesszimisták a vègletekig, akik jó üzletet akarnak kötni, nagy bevétellel.. ezeket a nem idealista szempontokat sem hagyhattam el.

Összegzés

Legyen vita arról pl, hogy a Gidrán, a Leo, és a hidak a Tisza felett mennyire jók, kompatibilisek egymással.. de legalább egy koncepció mentén zajlik le ez a dolog.. és ha hibázunk akkor majd kiderül.. előbb utóbb a hibáktól leszakad a híd.. találóan. De könyörgöm.. akkor csinálj vagy támogass egy másik koncepciót ami ki van dolgozva, de ha nem akkor alakul és mutat valamerre! Akkor majd beszélhetünk arról, hogy mi jobb Magyarországnak és az itt élő embereknek.

Jólvan Zsolti!?
 
Humán erőforrás

Egy kicsit messzebbről közelítenèm meg a haderő fejlesztést. @kelepisti Jutatta eszembe azt, hogy egy általános probléma, hogy nagyon sokáig élt a társadalmunk egy bizonyos módon.. amit jól belénk vertek, több évtizeden keresztül. Ez a gondolkodásunkat változtatta meg, hozzáállásunk, munkamorálunk, a tudásra való vágyakozás, teljesítmény stb. Ez a mai humán erőforrást igenis befolyásolja. Ha azt mondja 10 ből 8 ember, hogy milyen szar a szittya elnevezés, ne nagymagyarkodj stb .. ezek mind a fent leírt gyökerekből eredeztethetőek. Abszolút negatív, becsmèrlő hozzáállás egy olyan dologhoz ami pedig az identitásunk része, ha keresztènyek vagyunk 1000 éve, akkor is az lesz ha 2000 évig leszünk ezután muszlimok. Ezeket a dolgokat rendbe kéne rakni a fejekben.. így nem lesz tömegével elérhető ember akik a hazára úgy tekintenek .. mint tényleges hazára (hibáival, múltjával stb vel együtt, megbèkèlve). Ettől még folyjon érdemi vita a fent említett elnevezès, tartalom mukodokepessegerol. Persze ez sokkal komplexebb, de nem akarok nagyobb regényt írni.. így is elég sok lesz.

Infrastruktúra

Kb az elmúlt 100 évet -esetenkènt többet- öleli fel. Én se gondolok olyan komplexen erre a problémára, amit amúgy a kelepisti, Zsolti fèle emberek állandóan hangoztatnak, azaz el a kelettől, diktatúra, Putyin stb.. Úgy lehet csak elrugaszkodni a kelettől, anyagiakban is, ha áldozunk rá.. új haditechnikai eszközök és a vele járó infra. Ezt a kérdést sokan lebecsülik, pedig ez az ami akár 100 éven keresztül "szolgál" nem a leopard tankok. Ezert ez drága, baromi sok feladattal, penzkoltessel stb vel jár. Engedje már meg mindenki a jelenlegi .. de a következő kormánynak is, akár ellenzéki, hogy türelmes feléjük ilyen téren.. hát hogy képzelitek el, hogy egyik napról a másikra NATO kompatibilisek leszünk, minden.. MINDEN szempontból.. az utolsó csapszegig!? Az ütőkèpessègről, modernitásról nem is beszélve.

Gazdaság

A mai világ baromi gyorsan változik. A szerződések a cégek, kultúra stb.. ezt a gazdaság és a komótosan berendezkedett társadalmi újraelosztási rendszer baromi nehezen tudja lekövetni. Ráadásul van egy hendikeppunk.. az, hogy 90 óta tanulhatjuk mi az a versenyszfera stb.. egyik napról a másikra kibaszott nagy hátrányba kerültünk. Akkor arról nem is beszélve, hogy korábban milyen történelmi események következtében mennyire melyre került ez az ország. Nagyon règre is visszagondolhat az ember ilyen téren. Kell-e magyar tőkés osztály, olyan cégek amik felveszik a versenyt a nyugati, akár keleti társaikkal!? Persze! De ezt mégis hogyan érjük el, úgy, ha egyáltalán nem lehetséges normális eszközökkel, időben elnyújtottan? Minden erre utal sajnos, a pénzügyeket uraló, arról döntő hazai politikai rendszer nem alkalmas a hosszú távú célok kitűzésére.. ehhez erős kéz kell és bizony nagy hatalom. Amit láthatunk most a haderő fejlesztésben az szerintem megegyezika gazdaság sok másik terèn alkalmazott fejlesztèsekkel. Behúzzuk a külföldi cégeket, kooperalunk velük, de partnerek akarunk lenni.. amennyire lehetséges. Az új fegyverek fejlesztése is jó gazdasági szempontból, a know-how, K+f kell.. akkor is ha ez úgy néz ki, hogy 200 ezer brenre levagyunk szerződve.. de könyörgöm.. abból nem lesz semmi 200 ezer brenen és az abból szerzett tudáson, pénzen kívül .. ami hosszú távon csak akkor kiaknázható, ha raepitunk valami sajátot. Mèg így is rizikó, hogy valami sikerül e vagy sem, viszont az is siker ha már tudod merre ne menj.. de ezeket muszáj megpróbálni, muszáj csinálni. Pénzt kell bele ölni. Hazaiba meg csak olyan emberek ölnek pénzt akik itt akarnak élni, ide akarnak valamit letenni az asztalra, akik nem pesszimisták a vègletekig, akik jó üzletet akarnak kötni, nagy bevétellel.. ezeket a nem idealista szempontokat sem hagyhattam el.

Összegzés

Legyen vita arról pl, hogy a Gidrán, a Leo, és a hidak a Tisza felett mennyire jók, kompatibilisek egymással.. de legalább egy koncepció mentén zajlik le ez a dolog.. és ha hibázunk akkor majd kiderül.. előbb utóbb a hibáktól leszakad a híd.. találóan. De könyörgöm.. akkor csinálj vagy támogass egy másik koncepciót ami ki van dolgozva, de ha nem akkor alakul és mutat valamerre! Akkor majd beszélhetünk arról, hogy mi jobb Magyarországnak és az itt élő embereknek.

Jólvan Zsolti!?
Engedtessék már meg az, hogy valaki magyarságá ne az alapján legyen beárazva, hogy mit gondol a magyarság eredetéről.
 
Engedtessék már meg az, hogy valaki magyarságá ne az alapján legyen beárazva, hogy mit gondol a magyarság eredetéről.

Off

Persze, csak ne értsd félre, nem attól vagy magyar, hogy szittya vagy.. de az is beletartozik a magyarságba, hogy esetleg van erre lehetőség, tényleg így is van stb. Szóval nem gondolom, hogy szídni kéne meg tagadni.

On
 
Off

azért mert kvóta szerint kerül oda, mert annak született ami vagy esetleg át lett operáltatva. Ez honvédelem, nem szivárványos politika.. kérlek ezt itt hanyagold, köszi. Amúgy meg nő, férfi is lehet rátermett vagy éppen alkalmatlan honvèdelmi miniszter stb ahogy korábban már bizonyították többen.. ne értsd félre.


ON
ez alapon akkor ez eddigi hv miniszterek a szék közelébe se kerülhettek volan, beleértve a mostanit is...
Főleg hogy Benkőnek olyan a gerince, hogy nagy karriert futhatott volna be talajtornászként

jó lenne végre felfogni, politikai poszt, és nem rambokivánságlista-teljesítés a feladata.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter and krisss